[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:29

Cayenne schreef:
Zo, ik mag even terug lezen :D

Leuk al die huisdieren <3 Die slak _O-
Dit is mijn 'kind' <3
[ [url=m/jVJiJf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik haat kinderen ook niet, maar ik ben gewoon totaal niet een persoon die zich met veel geduld een kind ziet groot brengen. Daar doe ik zowel mezelf als het kind geen plezier mee. En ik wil mijn vrijheid niet opgeven.
Mijn man denkt er gelukkig helemaal hetzelfde over.

Mango <3

Afbeelding

Ik heb ook een gevederde baby, maar Mango is wat schattiger

En een Paardenbaby

Afbeelding

<3

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:30

maria1990 schreef:
Hoe staan jullie tegenover het oppassen van andermans kinderen. Het kunnen zowel de kinderen van kennissen of van familie zijn.

Oppassen? Never nooit niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:31

Zag vandaag wel een interessant programma over de inca's en kinderen die geofferd werden(natuurlijk eerst vetgemest en onderweg naar de berg goed dronken gevoerd en coca bladeren gekregen zodat ze van de kaart waren ) , meest interesante was de staat waarin ze ze vonden . Puntgave mummies

https://www.google.nl/amp/s/amp.livesci ... ealed.html

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:35

Oppassen, als het echt niet anders kan wil ik wel helpen. Laatst zoontje van mijn buren school gehaald omdat mijn buurvrouw een ongeluk had gehad. Nou is dat op zich wel een ok ventje. Geen blèr/zeur/schreeuw kind. Maar wel verschrikkelijk vermoeiend met alle vragen en oninteressante informatie (wij hebben een blauwe grasmaaier!)

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:36

Ik pas regelmatig op mijn beide nichtjes en daar heb ik totaal geen moeite mee :)

Achterom

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:37

Ik pas niet op, punt.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:39

Alles met een luier per definitie niet. Ik heb nog nooit een luier aangeraakt, hou ik graag zo

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:41

Ik pas niet op. Zou het dood-eng vinden. :o

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:41

Vandaag kwam een collega met babymormel langs, heb maar heel beleefd "aah" gezegd en even gekeken, toen snel weggehobbeld :+

Oppassen is een nee trouwens haha

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:53

Ik heb extreem weinig geduld met kinderen (behalve de mijne) dus oppassen etc is echt een heel slecht idee.
Het is voor mij echt een aanslag op mijn welzijn als er vreemde kinderen door mijn huis razen. Het liefste zou ik met een koptelefoon op boven gaan zitten en ik moet me echt beheersen om niet uit mijn slof te schieten als er onvoorzichtig met spullen omgegaan wordt. Gillen is er niet bij want dan zeg ik meteen dat ze dan maar lekker in hun eigen huis gaan spelen of buiten in de regen gaan puzzelen.
Dat je er automatisch gratis vriendjes bij krijgt was ik me even niet op tijd bewust ben ik bang :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:03

Mango <3 <3 Wat een snoepie is het toch.

Oppassen kan onder een paar omstandigheden bij mij:
- Niet in mijn huis
- Niet samen eten met de kinderen (behalve als de ouders er nog bij zijn, gratis eten :j )
- Bij voorkeur mogen de ouders ze ook nog even op bed leggen :+

Daarnaast, als ik een buur had die met ernstige spoed naar het ziekenhuis moet waar iemand op sterven ligt... tja. Dan zou ik mijn anti-principes wel even opzij kunnen zetten denk ik. Ik neem aan dat zo'n buur ook wel weet dat ik niet de ideale persoon ben en iemand anders zou kiezen als daar tijd/ruimte voor was.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:09

Oh ik houd van iPad/iPhone kinderen. Over het algemeen zeuren ze niet en zijn ze lekker zelfstandig bezig.

Gister stonden hier 2 kindjes en een moeder voor de deur om geld op te halen voor een sinterklaas feest. Ik stond met mijn mond vol tanden. Is dat een ding in dorpen? Ik woon niet in een arm dorp dus waarom andere mensen hun feestje moeten betalen is mij een raadsel. Waarschijnlijk kopen ze toch action troep.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:43

Oppassen... vroegah kreeg ik daar betaald voor, nu vinden -met name vaders- in mijn omgeving dat ik a. Geen reiskostenvergoeding nodig heb en b. Dat het volstrekt normaal is dat ik dan weer oppas voor mijn hond moet zoeken. Dus ondanks dat ik principieel misschien nog niet eens zo anti ben, roep ik enthousiast “ik heb niet 25 jaar mijn lijf vergiftigd om geen moeder te worden om me nu in allerlei bochten te wringen om op die van anderen te passen” en het zijn juist de moeders die daar begrip voor hebben hahaha!
Laatst bijgewerkt door wittepit op 29-10-18 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:47

Oppassen? Oké, in geval van nood, mits het kind zindelijk is en dan wel in het huis van de ouders, anders niet :+

Op jouw kind wil ik wel passen Cayenne <3

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:49

Sizzle schreef:
Ik heb extreem weinig geduld met kinderen (behalve de mijne) dus oppassen etc is echt een heel slecht idee.
Het is voor mij echt een aanslag op mijn welzijn als er vreemde kinderen door mijn huis razen. Het liefste zou ik met een koptelefoon op boven gaan zitten en ik moet me echt beheersen om niet uit mijn slof te schieten als er onvoorzichtig met spullen omgegaan wordt. Gillen is er niet bij want dan zeg ik meteen dat ze dan maar lekker in hun eigen huis gaan spelen of buiten in de regen gaan puzzelen.
Dat je er automatisch gratis vriendjes bij krijgt was ik me even niet op tijd bewust ben ik bang :+

Exact dat. Vreselijk de kinderen van een ander. Ik plan daarom t liefst lunchafspraken. Zijn ze met een uur weer weg :+

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:53

Ik pas alleen op als ze al in bed liggen. Hou totaal niet van uitgaan en als vriendinnen naar het jaarlijkse feestweek gaan, pas ik wel op. Hup kinderen in bed en ik met chocolade en Netflix op de bank. Beter dan dat dronken, sociale gedoe in de stad.

Verder sla ik wel over. Vooral als er nog luiers zijn. Vriendin zei laatst: Maar je ruimt ook de poep van je katten op enzo. Ja nou dat is mijn keuze. En ik kies er voor om niet jouw kinds billen te poetsen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:53

Oppassen alleen zodra ze zindelijk zijn, en alleen bij hoge uitzondering. In de praktijk dus eigenlijk nooit, alleen toen ik nog in Zeeland woonde wel eens op de oudste van een vriendin, maar dat was ook nog eens een makkelijk kind.

En qua haat: kinderen met een zeurhuil halen het allerslechtste in me boven. Alleen de Kruidvat is erger :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:26

RoosG schreef:
Ik pas alleen op als ze al in bed liggen. Hou totaal niet van uitgaan en als vriendinnen naar het jaarlijkse feestweek gaan, pas ik wel op. Hup kinderen in bed en ik met chocolade en Netflix op de bank. Beter dan dat dronken, sociale gedoe in de stad.

Verder sla ik wel over. Vooral als er nog luiers zijn. Vriendin zei laatst: Maar je ruimt ook de poep van je katten op enzo. Ja nou dat is mijn keuze. En ik kies er voor om niet jouw kinds billen te poetsen.

Een kattendrolletje naast de bak is over het algemeen droog en pak je zo op := Helemaal in de kattenbak, dat is zo gepiept en het stinkt veeel minder. Dat vind ik minder vies dan mensenkak..

Vroeger paste ik op de buurkinderen, die waren net wel zindelijk maar een van de twee droeg een luierbroekje 's nachts omdat hij soms nog in bed plaste. Die moest natuurlijk ook aan. Heb hem enorm aan staan moedigen dat hem dat helemaal zelf lukte *\o/* hij blij, ik blij :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:32

Selka schreef:
Gister stonden hier 2 kindjes en een moeder voor de deur om geld op te halen voor een sinterklaas feest. Ik stond met mijn mond vol tanden. Is dat een ding in dorpen? Ik woon niet in een arm dorp dus waarom andere mensen hun feestje moeten betalen is mij een raadsel. Waarschijnlijk kopen ze toch action troep.

Ja, hier wel. Ben nog aan het zoeken naar een vriendelijke maar duidelijke manier om nee te zeggen. Maar tot nu toe kost het mij €5 per jaar :')

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:38

Mag ik me ook melden? :D

Ik ben zelf nog vrij jong (23) maar het wordt me meer en meer duidelijk dat er aan mij geen moedertje verloren gaat :') Kids van m'n zus kan ik nog wel mee dealen, al vind ik de twee jongste op een bepaald punt ook erg vermoeiend.

Oppassen doe ik ook enkel als ze zindelijk zijn en op kinderen van vrienden of familie. Als dierenartsassistente kan ik prima omgaan met alle mogelijke gore lichaamssappen en uitwerpselen van dieren, maar mensenbillen afvegen of een luier verversen. Bah :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 22:55

Ik heb genoeg ervaring met (poep)luiers verversen bij (demente) ouderen. Ik weet wat een lichaam kan produceren en forceren. Zowel qua sappen, materie als geur.

Ik hoef dat ECHT niet nog eens in huis te hebben. Stel je voor zeg. Rij ik gewoon van de ene luier naar de andere tussen huis en werk.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:26

Dit was mijn kindje.
Mijn huishaantje Piep. Helaas is hij op 1 augustus overleden :(
Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:27

Ohw :(

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:31

Hij sliep bij mij in bed

Afbeelding

En na zijn dood heb ik hem laten opzetten
Afbeelding

Zoveel leuker en liever dan mensen kinderen

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:39

Wauw, ik wist dus serieus niet dat er zulke grote slakken waren, en al helemaal niet dat je die als huisdieren kunt houden.

Mijn beestenboel heeft zich sinds ik verhuisd ben, van 2 Main Coon katten uitgebreid met broer en zus kruising Saarlose wolfhonden, 3 kippen en broer en zus dwerggeitjes.

En nu heb ik er even een stop op gezet op de verzameling :+ Man wat kost het veel tijd. Blij dat ik geen eigen paard heb. En nog zóveel blijer dat er geen koters gaan komen hier :D