Toen ik klein was...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:38

O Blof vreselijk :') maar Clouseau is nog veel erger :=

Overhead projectors waren briljant. Hoe vaak iemand niet toch iets verkeerd om erop legde. Onze wiskundeleraar had er 1 naast zijn bureau en deed alles via de projector. En dan met een papiertje alles weer wegvegen als hij klaar was. Omdat ik een hekel aan wiskunde had heeft de overhead vanaf de 5e klas een nare bijsmaak gekregen voor mij.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:48

Shanna schreef:
Toen ik klein was waren de nederlandstalige pop-nummers nog om aan te horen (Doe maar, De Dijk, Klein Orkest, Clouseau, van Dik Hout, Blof, Acda en de Munnik, de Poema's (ect.)), tegenwoordig niet meer (met alle nederlandstalige rap nummers en die 2 gozers die ook op tv zijn uit volendam en de 3 J's en de glitter-nichten en volksmuziek enzo).. Nee doe mij maar weer de ouderwetse nederpop :Y)

Helemaal mee eens, de huidige nederlandstalige muziek vind ik echt vreselijk :o af en toe zit er wat leuks bij maar puntje bij paaltje is Nederlandse muziek (en rap) wel de reden dat ik geen radio mee luister.
Yay voor spotify

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:01

Telpeva schreef:
Shanna schreef:
Toen ik klein was waren de nederlandstalige pop-nummers nog om aan te horen (Doe maar, De Dijk, Klein Orkest, Clouseau, van Dik Hout, Blof, Acda en de Munnik, de Poema's (ect.)), tegenwoordig niet meer (met alle nederlandstalige rap nummers en die 2 gozers die ook op tv zijn uit volendam en de 3 J's en de glitter-nichten en volksmuziek enzo).. Nee doe mij maar weer de ouderwetse nederpop :Y)

Helemaal mee eens, de huidige nederlandstalige muziek vind ik echt vreselijk :o af en toe zit er wat leuks bij maar puntje bij paaltje is Nederlandse muziek (en rap) wel de reden dat ik geen radio mee luister.
Yay voor spotify

Ik heb afgelopen zaterdag heen en terug naar Emmen (3 uur enkele reis) naar 100% NL moeten luisteren.

En ik was mn oordopjes voor spotify vergeten :'(

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-18 12:31

Toen ik puber was, en beginnende student (dus niet echt klein) was Bløf nog iets om van te houden. Ik verhuisde vlak voor hun landelijke doorbraak naar Zeeland, waar iedereen ze al kende. Een paar maanden later was je ineens, voor het eerst in 350 jaar, cool omdat je uit Zeeland kwam!

Rond 2005 gingen een paar zelfbenoemde popkenners heel hard roepen dat Bløf allemaal maar oliebol was. Alle Nederlandstalige muziek trouwens. Weg met ons. Daar zijn wel heel veel mensen als makke schapen achteraan gelopen.

In mijn vak leer je wel de voors en tegens van alle muziek kennen. Ik heb gewoon helemaal geen eigen smaak meer...

Nee, grapje. Maar online discussiëren over hoe poedersuiker bepaalde muziek wel of niet is vind ik niet zo zinvol.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:14

ikke schreef:
Cinnepin schreef:
ik heb ook nog supaplex gespeeld

Ehm, wist je dat dat gewoon draait onder Windows 7?

Mocht je het nog ergens hebben, probeer maar :D

Oh dat is gaaaaf! :P

LadyMadonna

Re: Toen ik klein was...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:18

Clouseau! Echt geweldig, met name het album “oker” :j

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:20

Ibbel schreef:
De Spar, anyone? "Kopen bij de Spar is sparen bij de koop" :))

Die kwam ik op de camping in Italië tegen :)) De campingwinkel daar was een Spar.

Wij hadden een Edah en de Groenewoudt (heb ik zelfs nog achter de kassa gezeten).

Dia's kijken, ook leuk. Heel fijn ook als die projector weer eens haperde en je meeste charmante foto, NOT, telkens weer in beeld kwam :+

Ik keek op de BRT ook altijd naar het "Liegebeest".

My Little Pony had ik een hele stal vol van, ik heb ze nog steeds :o De eerste die ik kreeg was "Bubbles" de zittende versie met groen lint en kammetje...Nu ik er zo aan terugdenk, denk ik dat daar mijn paardenverslaving mee is begonnen. Als mijn ouders toen eens wisten wat ze ontketend hadden :))

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:06

Kijk nou wat ik tegen kwam <3
Samson & Gert met de Samsonrock

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:13

musiqolog schreef:
Toen ik puber was, en beginnende student (dus niet echt klein) was Bløf nog iets om van te houden. Ik verhuisde vlak voor hun landelijke doorbraak naar Zeeland, waar iedereen ze al kende. Een paar maanden later was je ineens, voor het eerst in 350 jaar, cool omdat je uit Zeeland kwam!

Rond 2005 gingen een paar zelfbenoemde popkenners heel hard roepen dat Bløf allemaal maar oliebol was. Alle Nederlandstalige muziek trouwens. Weg met ons. Daar zijn wel heel veel mensen als makke schapen achteraan gelopen.

In mijn vak leer je wel de voors en tegens van alle muziek kennen. Ik heb gewoon helemaal geen eigen smaak meer...

Nee, grapje. Maar online discussiëren over hoe poedersuiker bepaalde muziek wel of niet is vind ik niet zo zinvol.

Ik vind Blof nog steeds leuk. := Smaken verschillen denk ik, was pas 9 of 10 toen ik ze voor het eerst hoorde. Volgens mij aan de kust of Holiday in spain... ik vond het toen echt geweldig en kan nu nog steeds heel hard mee bleren met hun.

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:22

Je kan van de muziek houden, of je houdt er niet van, maar ik kan vertellen dat ongeacht wat je er van vindt, zowel Clouseau als Blof live steengoed zijn. Afgelopen zomer heb ik ze allebei op hetzelfde festival gefotografeerd.
Enne... dat doet me aan een andere "toen ik klein was" denken... De spice girls! Daar heb ik toch aardig wat zooi van gehad. en de cassette bandjes van m'n zus gejat om ze te kunnen mee blèren... Hahaha. (Mel C stond namelijk ook op dat festival :D )
*De zaterdag met o.a. Clouseau en Mel C* *De zondag met o.a. Blof*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:38

Toen ik klein was sprong ik vaak de sloot in ipv erover , huisarrest na 2 dagen lieten ze mij alweer buiten spelen :')

Toen ik klein was liep ik naar school , tot ik naar speciaal onderwijs ging . Maar die haalde mij thuis op

Toen ik klein was had je een zus van van de backstreet boys en 1 van de spicegirls en Sclub7

Toen ik klein was had je foxkids :')

Kom uit 1992 :P

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:41

Rebecca schreef:
Toen ik klein was sprong ik vaak de sloot in ipv erover , huisarrest na 2 dagen lieten ze mij alweer buiten spelen :')

Toen ik klein was liep ik naar school , tot ik naar speciaal onderwijs ging . Maar die haalde mij thuis op

Toen ik klein was had je een zus van van de backstreet boys en 1 van de spicegirls en Sclub7

Toen ik klein was had je foxkids :')

Kom uit 1992 :P

En na foxkids was er jetix :D

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:46

En ik denk dus echt: 1992? Dan bén je nog klein :+ :=

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:49

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:50

Telekids met Carlo en Irene
Kijken naar TikTak :')
Ovide en zijn vrienden kijken

Op de computer Freddie Fish en PyjamaSam spelen :D

Ik vind Blof ook verschrikkelijk....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:56

Ibbel schreef:

Haha ja idd. Toen ik voor t eerst een stagiaire uit eind jaren ‘90 kreeg dacht ik echt; hoe dan :')

En dit jaar worden de millenniumbabys gewoon 18 :wow:

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:57

verootjoo schreef:
Ibbel schreef:

Haha ja idd. Toen ik voor t eerst een stagiaire uit eind jaren ‘90 kreeg dacht ik echt; hoe dan :')

ja dát dus...... als ik de geboortejaren van de leerlingen op mijn werk zie, denk ik: ik had hun oma kunnen zijn :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 18:59

verootjoo schreef:
Ibbel schreef:

:')

Ik voel mij als een laatste generatie , zie nu kinderen opgroeien met internet (daar ging ik voor naar de bieb met een wachtlijst, toen ik 14 a 15 was hadden wij thuis internet) ze spelen niet echt meer buiten , ze hebben een ander rooster op de basisschool etc . Voel mij soms veel ouder :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:07

verootjoo schreef:

Heb ik ook met sollicitanten uit de jaren '90. Dan denk ik echt even: Gut, mogen die al autorijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:19

Hahaha, dat heb ik met mijn schoonbroer- en zus. Die zijn 7 jaar jonger en uit '91. Schrik me elkeeer weer een hoedje als ik dat omreken, die zijn intussen ook alweer 27.

Ovide was leuk!

En de samsonrock. Gert is intussen zo rijk als de zee diep is en een heel stuk grijzer. Maar nog steeds succesvol tv-figuur.

De tijd dat de BRT de zender VTM als concurrent erbij kreeg. Was bij oma thuis, op een namiddag toen die voor het eerst in de ether ging. Herinner het nog zo goed.
Dat melodietje, de 3 streepjes op de M. En de programma's: tien om te zien, de soundmix show, rad van fortuin, blind date, samson en Gert op zondagochtend met daarna Schuif Af....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:21

Ibbel schreef:
verootjoo schreef:

Heb ik ook met sollicitanten uit de jaren '90. Dan denk ik echt even: Gut, mogen die al autorijden?

:')

Ik heb dat ook. In mijn beleving zijn de jaren 90 echt pas net voorbij.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:25

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:30

Coconut schreef:
Telekids met Carlo en Irene
Kijken naar TikTak :')
Ovide en zijn vrienden kijken

Op de computer Freddie Fish en PyjamaSam spelen :D

Ik vind Blof ook verschrikkelijk....

Jaa TikTak *\o/*
Iedere avond met mijn dochters, die dan gewassen en gestreken klaarzaten, kijken en in spanning of er nou een hondje of schaapje tussen zat!
Mooie tijd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:40

LadyMadonna schreef:
Wie helpt? Ik had een speelgoed vogel, beetje my little pony idee, met lange regenboog staart van haar, en op zn hoofd ook een staartje van haar in regenboog kleuren... kan t niet vinden....

Oh wacht.... deze, maar dan een blauwe

[ [url=m/UW5poA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kuifstaartjes!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:41

Ibbel schreef:

Ja toen was Mr. Vain een grote hit. Ik zat in groep 8 toen.