Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:23

AmoorM schreef:
Hoelang hebben jullie over het klussen gedaan? Wanneer zaten jullie erin? Hebben jullie alles zelf gedaan?

Ik heb er ongeveer 3 weken over gedaan. Maar ik kreeg ook een maand daarvoor pas te weten dat ik er wonen mocht, en het was nieuwbouw dus moest nog opgeleverd worden. De maand daarna had ik de sleutel, en in de tussentijd moest ik bedenken wat voor vloer ik wou, en dat was een lange wachttijd met leggen. Al met al hadden we het hele huis binnen ander halve week wel geverfd en ingericht. :)

Anoniem

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:29

7 november kreeg ik de sleutel en volgende week ga ik erin. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:36

Ik sliep er gelijk de eerste dag. Al zat ik in een hele andere situatie dan de meeste van jullie, moest daar met spoed weg zeg maar.

Alle hulp aangenomen. Iedereen heeft alles in 1 dag in elkaar gezet qua meubels en bed. Het enigste wat dus was gedaan was dat alles in elkaar stond en de tv aangesloten was. O ja en de gordijnen hingen er ook. De dag waarop dit gebeurde was vrijdag en de zaterdag en zondag heb ik alles ingeruimd. Nog wel een maandje bezig geweest met echt alles kopen zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:42

Klinkt niet als een beste situatie Naomi..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:44

Heb er ongeveer 3 maanden over gedaan, maar moest een hoop gebeuren met dat het huis ronduit smerig was. :o

Alles verven, muren glad maken (beton muren vol gaten), vloer zaten nog lijmresten op, schoonmaken, vloeren leggen incl. ondervloer enz.

Heb alles zo goed als alleen gedaan. :')

Ouders hebben 1 dag geholpen met behang verwijderen in de slaapkamer. Om tot de conclusie te komen dat ik in mijn eentje sneller ging. Mijn vader heeft een broer betaald om mee te helpen met laminaat vloer leggen (hij zat zelf op een stoel biertje te drinken). Die heeft uiteindelijk 3 dagen geholpen in huis. :')

Vorige bewoonster is er overleden, maar duidelijk dat met erin gaan de familie niet veel moeite gedaan heeft. En wat ze wel gedaan hebben is gewoon overal witkalk overheen gesmeerd wat dus ook alweer behoorlijk smerig was. Meerdere lagen behang erop. Plafonds/houtwerk vies gelig. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:47

In mijn huis is ook iemand overleden en dat is wel 1 van de redenen dat ik het helemaal klaar wil hebben voor ik erin ga. Gewoon alles mooi netjes en gezellig.

Telpeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:51

Maanden bezig geweest met klussen, vrijwel alles moest opnieuw worden gedaan en/of vervangen. (woning uit de jaren 50, nooit wat aan gedaan van binnen)

Als je alleen hoeft schoon te maken ben je echt veeel sneller klaar. Maar dat hangt af van wat voor huis je neemt, en of je wel of niet dingen kan overnemen. Ik kon niks overnemen, het was allemaal oud en vergaan en vooral heel erg smerig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:32

AmoorM schreef:
Klinkt niet als een beste situatie Naomi..

Was prima te doen, nog altijd beter dan bij je ex en ex schoonouders in een huis zitten. :+

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:01

De 18e kregen we de sleutel en de 30e sliepen we er geloof ik voor het eerst. Maar het meeste was in zo'n 9 dagen gedaan want de 28e kwamen de grootste meubels al dus vloer enzo moest er toen al in liggen.
Na de 30e nog wel veel in elkaar moeten zetten en op moeten hangen en 1 kamer nog een paar muren geverfd (2e + 3e laag).
Gelukkig veel hulp gehad van familie en vrienden want het is nieuwbouw dus álles moest nog gebeuren.
Heb tussendoor wel gewoon gewerkt en ook tijdens de kerstdagen zijn we waar mogelijk nog bezig geweest.

En veel "kleinere" dingetjes (rolgordijnen, lampen, decoratie etc.) dus in de maanden erna nog gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:19

Vandaag samen met m'n vader een aantal dingen opgenomen. Afbeelding
Afbeelding

Ook nog een kapstok en gordijnenrails. Volgens mij vonden de boven buren het niet zo leuk. Toen we met de lamp bezig waren (flink lawaai met het boren) bonkte de buren ineens op de grond. Hoefde niet voor ons bedoeld te zijn, maar beetje gek. Altijd een beetje spannend hoe en wie de buren zijn. Moet je verplicht langs om voor te stellen of is het enkel goede dag etc?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 20:08

Ik woon op de begane grond in een flatje en ken na 1,5 jaar nog steeds alleen mijn bovenburen :o links en rechts onder en boven ken ik helemaal niet. Zelfs niet van gezicht. Allemaal volwassen vrijgezelle mannen, zijn erg op zichzelf. Heb gelukkig nooit last van mijn buren en zij hopelijk ook niet van mij :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:43

Buren links praat ik wel eens mee. Buurvrouw rechts is niet helemaal meer bij de tijd en ook al aardig op leeftijd, maar als ik haar tegen kom praten we even. Buren boven ook aardige mensen en sinds ze weet dat ik niet christelijk ben doet ze regelmatig wat kleine huishoudelijke dingen. Buren beneden ken ik niet.

Alleen buurvrouw rechts vind mij niet lief tegen de duiven. Maar met 2 katten is het ook bescherming voor de duiven.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 20:44

Ik ben in de eerste week iedereen vanzelf tegengekomen op de trap en heb me toen voorgesteld. Daarna heb ik ze niet meer gezien. Ik woon in een super rustige flat van maar 4 hoog.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:19

Ik woon in een hele vriendelijke flat waar iedereen elkaar gedag zegt. Heel toevallig kom ik steeds meer "bekenden" tegen die hier wonen. Ik "ken" de buurvrouw en de onderburen (oud-collega van mijn vriend) en zo verder nog wat losse mensen maar geen idee waar zij precies wonen. Het is een grote flat van 9 hoog met veel variatie aan mensen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:26

Wat voor variatie zijn erdan? Qua leeftijd enzo?

Op welke sites shoppen jullie?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:28

Hier was het eerste instantie niet echt duidelijk dat ik er kwam te wonen, maar toen het echt duidelijk was waren eerste instantie mensen niet zo blij. Maar nu ze weten dat ik geen feestbeest ben en weinig tot geen overlast veroorzaken zijn ze wel blij met mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:30

Waarom waren ze er niet blij mee? Dat lijjkt mij niet fijn..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:33

Ik als jong persoon tussen ouderen. Tel daarbij dat er een stelletje op dezelfde verdieping woonde die regelmatig een feestje hadden (die zijn nu weg).

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:49

In mijn straat waren ze juist super blij dat ik er kwam wonen, eindelijk een jonger iemand tussen de oudjes zeiden ze _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 06:50

Vonden jullie (degene die alleen ging wonen) het niet gek in het begin? Normaal hoor je in het dagelijks leven bij een gezin en ineens ben je alleen. Er is niemand meer die op je wacht. :+

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 07:46

Jaa vooral het avond eten moest ik aan wennen!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 07:49

Ik woon boven een bakker, dus dat is wel een lekkere lucht als ik opsta :D.
Verder veel gezinnen, wat winkeltjes, kappers, onder en naast ons wonen mensen van onze leeftijd, dus ideaal.

Zijn het wel eens dat we hier geen 5 jaar meer wonen. Prima huis, maar het voelt niet als een thuis. Ondanks dat we er 1,5 jaar wonen en er een eigen draai aan hebben gegeven. Als ik straks klaar ben rustig kijken voor of een grotere huurwoning of een koopwoning.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:00

Nee, het voelde alsof ik nooit iets anders had gedaan. :') Ik vind het heerlijk om in mijn eentje mijn eigen dingen te kunnen doen en hoef niet altijd iemand om me heen te hebben.

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:07

Ik kan ook goed alleen zijn inderdaad, maar dat alleen eten vond ik lastig

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 08:19

Ik ga het heerlijk vinden alleen maar ik denk dat het wel even een dingetje word om niet zo snel dingen te kunnen bespreken, iets wat je mee gemaakt hebt oid.

Maar dat zal vast snel genoeg gewent zijn, ik moet sowieso dagelijks langs hier voor de paarden.