Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 21:29

De enige buren die hem horen zijn de buren die in het complot zitten. En een oudere vrij van eind zestig. Die andere buren hebben haar al in het complot geprobeerd te krijgen dus ik benaderd haar liever niet. Zij steunt ons wel op lieve manieren zoals ons uitnodigen op de thee :j

Overigens heb ik het woord complot niet zelf bedacht. Zo noemen de buren het zelf.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:31

Ashleytjuhh schreef:
hoezo doet ts uitlokking sorry hoor maar gewoon leven in je eigen woning mag niet wil je zeggen want dat is uitlokking??

volgens mij ben je nooit in een portiek geweest in de zomer. veel mensen hebben daar in de zomer hun voordeuren open staan omdat het in de woningen warm word( vaak de oudere woningen) zodat het kan door luchten. dit doen ze omdat er beneden een deur zit waar niet iedereen zomaar naar binnen kan.
Dus nee dit is geen uitlokking maar gewoon leven in je huis.

niet iedereen is gelijk strafbaar nee, maar denk niet dat meneer als hij binnen komt met ik wil niet dat je in mijn huis bent er uit nu. weg zal gaan en hij is ook aanvallend dus ja dan hij is strafbaar.

Leven mag zeker! Sterker nog, persoonlijk had ik de buurman echt al even een keer tegen de muur geparkeerd (voordeel van man en 1.90+ zijn), en dat mag eigenlijk ook niet. :')

Punt is wel dat er een verschil zit als je bij de politie of voor de rechter komt. Als je aangeeft bang te zijn en je doet de deur niet open, reageert niet en doet heel stil om conflicten te vermijden, komt dat heel anders over dan wanneer je de deur open / op een kier zet en bewust geluiden gaat maken om de ander te triggeren. Zeker als je dat allemaal nog op beeld hebt staan ook. Een agent of rechter zal dan op z'n minst even een wenkbrauw optrekken. Dit alles los van het feit dat de politie in dezen ook zeer laks reageert overigens.

Ik woon overigens in een appartement en m'n moeder ook, en hier is het vrij ongebruikelijk om de deur voor langere tijd open te zetten zonder er in de buurt te zijn. Zal vast niet overal zijn, maar het is zeker ook niet overal gebruikelijk :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:34

Kaus schreef:
Ah oké dat wist ik niet (en dat terwijl mijn vriend een deel rechten heeft gedaan). Dan is het zeker een idee.

De media aandacht weet ik nog steeds niet zeker. De woningbouw reageerde wel erg beteuterd toen ik zei dat we dan bij ze weg zouden gaan :Y) Dus wie weet is alleen ermee dreigen al genoeg.

Ik doelde ook meer op hulp bij opstellen van een brief en welke stappen er mogelijk zijn om de wbv tot actie over te laten gaan (als in een andere stek voor jullie )

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:34

Heb je geen spiekgaatje in je deur? Dan zou je een cameraatje/app gebruiken die filmt als hij geluid hoort. Dan staat alleen zijn hoofd er op en niks anders.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 21:41

Spiekgaatje hebben we maar is heeuul toevallig flink bekrast afgelopen week. Is dus heel slecht doorheen te kijken. Doorheen filmen heb ik geprobeerd maar dan stelt ie niet goed scherp. Daarnaast gaat de buurman altijd in dezelfde lijn als de deur staan. Niet ervoor maar ernaast dus. Hij is dus eigenlijk niet te zien vanuit het gaatje tenzij je de deur open trekt :\

Exitium, ik vind je punt wel een hele goede. Had ik nog niet zo aan gedacht. De schrik van het slaan en schelden verdwijnt niet. Ik schrik nu bij elk geluid dat erop lijkt. Maar de angst dat hij ons gaat slaan of erger verdwijnt wel wat. Ik bescherm nu dus voornamelijk de honden goed door ze niet alleen te laten en hem niet in de buurt te laten. Alleen naar buiten gaan doe ik nog steeds niet. Daarvoor vrees ik nog wel te veel.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:47

een nw spionnetje bij de gamma nog geen 10 euro

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:08

Womingbouw bellen met een reparatieverzoek voor die deurspion.

Kan de buurman hem weer fijn bekrassen.

En weer bellen voor een reparatieverzoek..

En...

Ben benieuwd hoe lang de woningbouw dat grappig blijft vinden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-18 22:12

Joh, ik wist helemaal niet dat je die dingen zo kon kopen! Dacht dat die gewoon in de deur zaten. Een nieuwe daarvoor kopen is dus een goed idee.

Woningbouw repareert helaas onze voordeur niet. Die is van onszelf. Maar we mogen er ook geen dingen aan veranderen zoals bellen installeren. Beetje hypocriet maar zullen ze vast met bepaalde regeltjes omheen zijn gekomen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:33

Pff wat een situatie... hoop dat je snel een oplossing vindt

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:42

Kun jij dan niet dankbaar gebruik maken van het aanbod van je 60+buurvrouw.. je vriend blijft thuis (en maakt evt extra geluid) en jij krijgt de kans om de hele heisa aan de deur te filmen..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 22:43

Toevallig een raam aan de zelfde kant als je deur? Dan zou je nog een observatiespiegel kunnen doen. Hele luxe voor buiten zijn duur, maar je hebt ze ook voor 3/4 euro voor in de auto (je kind in de gaten houden). Dan zou je kunnen filmen via die spiegel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 00:07

Zoek anders eens uit welk orgaan er boven je woningbouw staat, is dat de huurderscomissie? Kaart het verhaal daar aan en kijk eens wat die kunnen doen voor jullie

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 00:41

Ik ga morgen eens even voor al jullie tips zitten.

Lig nu met mn hart in mn keel in bed omdat hij helemaal te keer loopt te gaan aan de deur. Moet mn vriend nu tegenhouden om hem niet te grazen te nemen. Zelfs even snel de deur uit om de kleine pup met blaasontsteking te laten plassen kan niet. Daar heeft niemand last van. Politie bellen heeft toch geen zin meer...

Edit: jongens ik ben zo bang. Vriend is met de grote hond uit en ik zit hier met puppy alleen. Buurman schreeuwt en slaat maar politie wil denk ik niet meer komen. Ik weet niet wat ik moet doen.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 10-04-18 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 00:42

Die werken ook s'nachts hoor dus als je denkt dat het nodig is....gewoon bellen!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 00:46

Wel bellen hoor!
Juist s nachts is lawaai niet toegestaan.
En dossier opbouw is belangrijk.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 00:52

senna21 schreef:
Wel bellen hoor!
Juist s nachts is lawaai niet toegestaan.
En dossier opbouw is belangrijk.

Inderdaad, vooral nu, na 11u moet het rustig zijn.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 01:01

Zal misschien veel bokkers over mij heen krijgen, maar misschien is het een keer 'goed' dat je vriend hem aanvliegt. Misschien is het daarna wel afgelopen. Dit is niet normaal en had zeker de politie weer gebeld. Neem desnoods het geluid weer op of trek onverwacht de deur open met je telefoon op videostand..

Ik vind dat je echt een hele hoge grens hebt, want dit was in mijn geval al lang uit de hand gelopen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 01:05

Buurjongen was flink te keer aan het gaan en ik was alleen met onze kleine pup. Heb dus wel de politie gebeld en die is met mij aan lijn gebleven totdat mijn vriend er was. Buurjongen riep ook door de deur dat hij wist dat ik alleen was. Onze deurpost heeft een flinke scheur erin is me laatst opgevallen. Die zat er eerst niet.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 01:12

Kaus schreef:
Buurjongen was flink te keer aan het gaan en ik was alleen met onze kleine pup. Heb dus wel de politie gebeld en die is met mij aan lijn gebleven totdat mijn vriend er was. Buurjongen riep ook door de deur dat hij wist dat ik alleen was. Onze deurpost heeft een flinke scheur erin is me laatst opgevallen. Die zat er eerst niet.

Ik zou mijn huur opzeggen, mijn honden tijdelijk ergens onder brengen. En even terug gaan naar je vriend zijn ouders. En vanuit daar gewoon iets anders zoeken. Dan maar even niet op jezelf of samen met je honden. Deze situatie is niet gezond.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 01:12

sharoontje schreef:
Zal misschien veel bokkers over mij heen krijgen, maar misschien is het een keer 'goed' dat je vriend hem aanvliegt. Misschien is het daarna wel afgelopen. Dit is niet normaal en had zeker de politie weer gebeld. Neem desnoods het geluid weer op of trek onverwacht de deur open met je telefoon op videostand..

Ik vind dat je echt een hele hoge grens hebt, want dit was in mijn geval al lang uit de hand gelopen.

Eigenlijk ben ik het best met je eens.

Ik vind het niet normaal dat de politie niet doet. Je hebt bewijs. Je geeft aan bang te zijn. Als jij aangifte wilt doen van ook maar iets, zijn zij in principe verplicht om de aangifte op te nemen. Of het nou nut heeft of niet.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 01:13

Maar neem aan dat de politie hem ook gehoord heb via je telefoon...wat zeggen ze dan?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 01:15

Nee wel geprobeerd maar je kan het horen als je de trap naar de voordeur afloopt en dan houdt hij snel op. Hij is ontzettend slim bezig.

Ik liep net de gang op om de agenten te 'verwelkomen' en toen hoorde ik hem achter zijn deur applaus geven en mij feliciteren met dat ik de agenten had gebeld.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 01:16

Ik heb net het hele topic doorgelezen en ik heb geen aanvullende tips of adviezen voor je, behalve daar inderdaad zo snel mogelijk weggaan. Je continu onveilig voelen is niet goed en gezond voor jou en je vriend en ook niet voor de honden. Een dikke knuffel vanaf hier.

Wat ik net ook bedenk: fotografeer de schade. Wie weet kan je er wat mee. En sorry als het al gezegd is, het is al laat, maar kan je niet je dichte voordeur van binnenuit filmen? Dan hoor je de buurman schreeuwen en geweld gebruiken en dan is er toch beeld. Je kunt dan in elk geval bewijzen dat iemand jouw eigendom (de voordeur) kapotmaakt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 01:17

Wat een zieke geest zeg. :wow:

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 01:17

Kaus schreef:
Nee wel geprobeerd maar je kan het horen als je de trap naar de voordeur afloopt en dan houdt hij snel op. Hij is ontzettend slim bezig.

Ik liep net de gang op om de agenten te 'verwelkomen' en toen hoorde ik hem achter zijn deur applaus geven en mij feliciteren met dat ik de agenten had gebeld.

Dan hoort de agent dat toch ook als jij dat hoort?