Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 00:18

Exitium schreef:
Goof schreef:
Als antwoord hierop:
https://www.powned.tv/artikel/blaffende ... wijndrecht

Dus ja, blaffende honden worden gewoon wel als overlast gezien :+

Alleen als het extreem is, dus urenlang achter elkaar. Voor een hond die af en toe een minuut blaft, geldt dat bericht niet.

Een minuutje blaffen is ook geen overlast. Het word overlast als het dagelijks gebeurd en dan achter elkaar. Anders is het gewoon last.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:44

beatje schreef:
RoyceMack schreef:
iK zou absoluut niks in mijn huis gaan veranderen omdat de buurman overlast veroorzaakt. overlast heet niet voor niks overlast en is verboden.

Dat laatste is dus niet waar.Wat jij als overlast kan ervaren hoeft geen overlast in de wettelijke zin te zijn.Onze landen raken steeds dichter bevolkt en dan word je irritatie grens kleiner.

Het is pas overlast als buiten gemeentelijke bepalingen valt.
Ik kan bv de blaffende hond van de buren een overlast vinden maar zolang het binnen bepaalde grenzen valt mag de hond gewoon blaffen en is het geen overlast.

De rijdende rechter heeft hier een andere visie op. Als hij de overlast gegrond vindt (Dus zelf ook als overlast ervaart en redelijkerwijs niet meer onder leefgeluiden valt) dan verbiedt hij het inderdaad.
Ja ik ben groot fan van zijn programma.
Lijkt me niet dat het woongenot dermate in gevaar mag komen zoals in deze situatie.

beatje

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:52

De rijden rechter geeft anders ook vaak genoeg aan dat overlast geen overlast is.Ook ik kijk het programma.
Ik weet van 1 x dat iemand die honden fokte in een rijwoning idd verplicht werd de blaftijden wat te beperken.Maar ik geloof dat het programma begon over de irritatie aan wie zijn auto te ver voor de ander zijn hek zette.De honden zijn er toen ook maar bij betrokken :-)
Maar de rijdende rechter is wel het prachtige voorbeeld hoe intollerant onze maatschapij geworden is.Of ik ben gewoon heel makkelijk dat kan ook.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:09

beatje schreef:
De rijden rechter geeft anders ook vaak genoeg aan dat overlast geen overlast is.Ook ik kijk het programma.
Ik weet van 1 x dat iemand die honden fokte in een rijwoning idd verplicht werd de blaftijden wat te beperken.Maar ik geloof dat het programma begon over de irritatie aan wie zijn auto te ver voor de ander zijn hek zette.De honden zijn er toen ook maar bij betrokken :-)
Maar de rijdende rechter is wel het prachtige voorbeeld hoe intollerant onze maatschapij geworden is.Of ik ben gewoon heel makkelijk dat kan ook.

En van de haan die overlast gaf. Hele hok moest soundproof gemaakt worden.
Ook op de website van de rijdende rechter vind je allerlei casussen (Topics) waarin dit soort dingen naar voren komen.

Overlast kan trouwens ook komen van de boom die in iemand anders zn tuin staat en alle blaadjes etc loslaat boven jouw schuurtje of weet ik veel.

Ik denk dat jij inderdaad makkelijk praten hebt aangezien jij geen jacuzzi onder je raam hebt met daarin twee herriemakers tot diep in de nacht terwijl je vriend en jij de volgende dag weer vroeg op moeten om te werken.

Geluid (en voornamelijk teveel geluid) kan mensne echt gek maken, zeker als het je nachtrust verstoort.
Ik word al niet goed als mijn buurvrouw luidruchtig met een schoolmama gaat staan kakelen onder mijn raam sochtends nadat ze de kinderen naar school heeft gebracht (kwart voor 8) terwijl ik bijvoorbeeld een dagje kan uitslapen tot 09:00 uur of 10:00 uur. GRRR!
Ben niet intolerant want ik zeg er helemaal niks van want die vrouw mag prima daar staan praten natuurlijk, maar ik vind het wel bloed irritant.

Mensen hebben tegenwoordig ook best wel schijt aan anderen en hun omgeving. Dat merk ik ook.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:18

Geluidsoverlast kan je echt helemaal slopen.
Mijn buren hebben een hond die zowel dag als nacht uren achter elkaar door blaft als ze er niet zijn. Helemaal gek word ik ervan. Ik werk in ploegendiensten, en slaap dus ook regelmatig overdag, of om 9 uur 's avonds al. En ik slaap echt overal doorheen, maar dat geblaf van dat beest maakt me wakker. En dat betekend ook dat als ik al wakker ben en hij begint te blaffen, ik me er onmiddellijk aan stoor. Ik zit dan direct met een spierspanning van 100 op de bank, want ik weet nooit hoelang het zal duren; 5 minuten, 10 minuten, een uur? Helemaal gek word ik ervan.

Wat ik gedaan heb is buurtbemiddeling inschakelen. Die hebben nu eerst met mij gepraat over de telefoon om te zien of mijn 'zaak' iets is waar ze wat mee kunnen, en dan komen ze binnenkort met mij en de buren praten. Eerst afzonderlijk van elkaar en dan samen, om te zien of we eruit kunnen komen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-17 14:46

@vjestagirl oh dat lijkt me ook enorm irritant zeg!

Bij ons is het gelukkig nog steeds rustig.. ze houden het nu binnenshuis. Ze zeggen geen woord tegen ons als ze ons zien, maar goed dat is hun probleem. Zolang t maar lekker rustig blijft :o

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:48

MarjanB schreef:

Bij ons is het gelukkig nog steeds rustig.. ze houden het nu binnenshuis. Ze zeggen geen woord tegen ons <KNIP>

Mooi! Rust EN een extra bonus! :D

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:13

Exitium schreef:
emil01 schreef:
Beatje; andersom geldt dan ook, iets dat jij niet als overlast ervaart, kan voor een ander nog wel overlast zijn en daarmee ook overlast zijn.....

Nee, het gaat er over of het volgens wettelijke of plaatselijke regelgeving overlast is, niet of iemand het al dan niet als overlast ervaart.

Wij hebben ervaren dat ook al was het in de plaatselijke APV bepaald als overlast, dat de politie-agent die ter plaatse kwam, gewoon naar zijn eigen inzicht interpreteerde en bepaalde dat hij dat "ook wel eens deed" en dus geen overlast was............

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:23

MarjanB schreef:

Bij ons is het gelukkig nog steeds rustig.. ze houden het nu binnenshuis. Ze zeggen geen woord tegen ons als ze ons zien, maar goed dat is hun probleem. Zolang t maar lekker rustig blijft :o

Marjan, wat erg dat jullie op de negeerstand staan met zn allen :-) Lijkt mij echt niet tof :o

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 15:47

Tja als ik ze zie kijk ik niet weg en probeer ik contact te maken voor een hoi of goedemorgen, maar goed ze zijn zo de andere kant weer op :Y)

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:08

TS.. hoe gaat het inmiddels? Het is wat kouder aan het worden dus ik vroeg me af of je nog veel last hebt van hun "buitenactiviteiten"?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-17 14:22

Hahaha ze zitten weinig buiten dus dat is klaar nu :) Enige nadeel is, is dat ze zo luidruchtig is dat ik ze ook op de slaapkamer hoor als ze bezig zijn :') ze gilt nogal haha

Gelukkig slaap ik wel weer goed

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:29

Gelukkig! Ik moest nog aan je denken toen ik gisteren naar de rijdende rechter zat te kijken. Daar was een beetje hetzelfde aan de hand. De buren hadden een partytent staan en zaten daar tot in de late uurtjes heel gezellig te doen waardoor de andere buren niet konden slapen. Uitspraak was dat ze tussen 22.00 en 10.00 uur alleen op fluistertoon mochten praten. Dus in jouw geval zal het iets worden tussen 22.00 en 10.00 uur op fluistertoon uh... jeweetwellen :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:35

MarjanB schreef:
Hahaha ze zitten weinig buiten dus dat is klaar nu :) Enige nadeel is, is dat ze zo luidruchtig is dat ik ze ook op de slaapkamer hoor als ze bezig zijn :') ze gilt nogal haha

Gelukkig slaap ik wel weer goed

Pfff die buurman is nogal een held in bed dan begrijp ik??

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:16

Hahahaha, wij hebben dat hier ook een poos gehad. En dat waren mensen van halverwege de zestig. Ze wonen nu niet meer in de stad, maar in een groot huis in een chic dorp. En ik hoop dat ze ‘s nachts hun raam dichthouden :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:18

Wij hadden zulke bovenburen inderdaad :').
Konden het precies horen wanneer ze bezig waren.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 14:32

Gewoon heel hard het deuntje van carnavalsfestival aanzetten. Kijken of ie m dan nog overeind kan houden:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 15:12

Als mijn buurman zijn vriendinnetje over de vloer heeft is zij ook altijd zo kansloos aan het krijsen. Ik had het er laatst toevallig met de andere buurman over, zijn mening was hetzelfde: Zelfs wij horen dat het nep is _O-

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 21:08

zit hij nu nog in de jacussi met dit mooie weer, of was het gelukkkig alleen in de vakantie tijd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 21:37

Hij is al even weg lijkt het, dus geen jacuzzi tot op heden :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 23:15

Gelukkig