Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mavelle schreef:Op wat voor manier word je kind er minder van als mensen aan hem zitten? Dat je je slapende kind niet wakker laat maken of door jan en alleman laat zoenen snap ik, maar wat maakt het verder uit?
havermout schreef:Heeft iemand voor mij een artikel waarin wordt onderbouwd waarom het beter is om meerdere, kleine flesjes (borst)voeding te geven ipv minder, grote flesjes? Heb ooit dat artikel gelezen maar kan het zo niet vinden. Gaat ook over de maaggrootte van het kindje. Bij ons op de opvang vroegen ze zich af waarom ik flesjes van 150 ml bv meegeef. Was oprechte interesse dus ik dacht ik stuur ze dat artikel even Alvast bedankt!
verootjoo schreef:Dat bepaalt het kindje toch zelf hoeveel hij drinkt?
Hier liet ik hem altijd drinken hoeveel en hoe vaak hij wilde. Niet aan de borst dus omdat hij dat niet kon, maar flesvoeding heb ik ook 'op verzoek' gegeven. Soms had hij dagen dat hij om het uur een klein beetje wilde, soms ging hij ineens grote flesjes leegdrinken en dan drie uur niks. Ik heb zelf nooit zijn drinkritme bepaald.
De mijne was wel een enorme zuipschuit, ging best snel over naar grotere flessen. Maar verder weinig krampjes en ook weinig teruggeven. Dus leek me prima zo.
Dus ik weet niet of het echt 'beter' is, misschien meer kindafhankelijken als jouw kindje het daar prima mee doet, lekker doen
pmarena schreef:Wat bedoel je met therapeutisch voeden Quera?
Hier ging uit de borst niet wegens te kort tongriempje / lipbandje... ( en "professionals" die daar waardeloos mee om gingen en daardoor die kleine een tietentrauma bezorgd hebben)
Uit de fles ging gewoon prima. Begonnen met een Avent Natural flesje dat ik voor nood in huis had gehaald tijdens de zwangerschap. Maar daar kreeg meneer erge krampen van dus meteen weer het volgende probleem![]()
Volgende dag door hele lieve mevrouw flesje van Lansinoh gebracht en geen problemen met krampjes meer gehad gelukkig