Als je vriend vreemd gaat..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:35

Steeph schreef:
Maar hij begint nou met iets wat hij wil veranderen hij stelt zich open tegenover TS. Of het oprecht is of niet even daar gelaten. Maar hij praat tenminste.

Alleen een beetje jammer dat hij dat pas doet nadat TS hem heeft geconfronteerd en dat er geen zogenaamd lampje ging branden voor hij virtueel vreemd ging.
Waarom kan het dan nu opeens wel?

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:35

Ik ben het toch niet met jullie eens eigenlijk..maar ik ken hem, ts en de situatie natuurlijk ook niet..

Ik denk dat dit zijn uitvlucht is geweest om zichzelf beter te voelen.. net zoals andere met alcohol, sigaretten, gamen, gokken, eten, enz kunnen hebben.. dat praat het uiteraard niet goed.. maar ik heb het idee dat hij dat ook is gaan inzien en dat hij dat nu echt wil gaan aanpakken.. Ik denk dat hij spijt heeft dat hij dat niet eerder gedaan heeft, maar dat hij gewoon niet eerder durfde.. soms moet de grond onder je voeten weggeveegd worden voordat je de stap durft te zetten om iets te gaan doen.. als de veiligheid onder je voeten weg is, moet je wel springen.. Ik heb oprecht wel het idee dat hij dit nu ook echt op gaat pakken.. en dat vind ik al dapper opzich.. uit zijn berichtjes haal ik ook dat hij dat nu voor zichzelf gaat doen.. en niet om ts alles op alles bij zich te willen houden of om te redden wat er te redden valt..
Ik denk dat ik het alleen maar schijnheilig zou vinden als hij het nu alleen maar over TS en haar gevoelens zou hebben.. dan had ik nooit geloofd dat die muur echt gebarsten was..

Of dat voor TS te laat is weet ik niet.. dat kan alleen TS voor zichzelf bedenken..

En zoals ik al eerder zei.. wat afstand nemen en hem eerst zijn zaakjes op laten lossen zonder dat jij daarin verwikkeld zit kan heel helpend zijn.. uit elkaar gaan betekent niet per se dat het voor altijd is..

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:37

Cayenne schreef:
Steeph schreef:
Maar hij begint nou met iets wat hij wil veranderen hij stelt zich open tegenover TS. Of het oprecht is of niet even daar gelaten. Maar hij praat tenminste.

Alleen een beetje jammer dat hij dat pas doet nadat TS hem heeft geconfronteerd en dat er geen zogenaamd lampje ging branden voor hij virtueel vreemd ging.

Omdat je soms even die eye opener nodig hebt om je kop uit het zand te trekken.
Iets wat je niet ziet, is er namelijk niet.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:38

Cayenne schreef:
Steeph schreef:

En dit was niet de eerste keer dat ze aangaf dat gedrag niet oke te vinden he...

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:56

Lalidan schreef:
Volgens mij ben ik daar vrij duidelijk in? Dat hij aandacht heeft voor háár. Dat hij háár vraagt hoe het met haar is. Dat hij haar nu op de eerste plaats stelt, ipv zichzelf. Ik vind niet dat hij zich kwetsbaar opstelt, ik vind het een hoop gezwam zonder aandacht voor TS. Hij is zo zielig, hij heeft het zo zwaar, hij heeft haar zo'n pijn gedaan, hij is zo'n klootzak, hij hij hij hij hij hij. Al zijn berichten staan vol met I. Ikke, ikke, ikke ikke. En dan invullen voor haar, zodat het lijkt alsof hij ook nog aan haar denkt. Maar dat doet hij niet. Er is absoluut geen enkele oprechte aandacht voor haar. En dat lijkt mij het enige wat een relatie in dit geval nog een kans van slagen zou geven.

Het eerste gedeelte kun je denk ik niet verwachten van iemand met een zware depressie, als dat inderdaad hier het geval is. Alles gaat om hem draaien en hij moet met zichzelf aan het werk.

Het is de vraag of je aan de zijlijn mee kan gaan TS en of je dit wilt. Het is vreselijk zwaar en de kans op terugval of ontkenning is groot. Wil je daar doorheen?

Je hebt zelf ook het nodige te verwerken. Kies wat voor jezelf het beste is. Als je jezelf niet op de eerste plaats zet, kun je hem ook moeilijk helpen. Hij zal er toch met zichzelf uit moeten komen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:12

Cayenne schreef:
Steeph schreef:

Mijn ex had een gokverslaving. Van onze 11.5 jaar samen, wist ik dit 9 jaar. Hoe vaak ik hem niet heen geconfronteerd.... huilen, wanhoop. Nooit sterk genoeg om weg te gaan, want wat zou er dan gebeuren (zowel met hem als met mij).

De laatste keer dat ik de gevolgen zag van zijn daden, ben ik weggegaan. Hij Is hiervan zo geschrokken, dat hij ineens inzag dat het zo niet verder kon.

Voor ons was het te laat. Ik ben al heel veel jaren gelukkig. Hij h gelukkig ook met zijn huidige vrouw. De schok dat ik wegging heeft hem doen inzien wat zijn fouten waren en ineens was het klaar. Gelukkig voor zijn huidige vrouw.

Het kam dus wel ineens een eye-opener zijn.

Maar of het inmiddels voor TS niet te laat Is, dat Is aan haar.

Whizz

Re: Als je vriend vreemd gaat..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:19

Weet je, zo behandel je iemand niet. Bewust iemand verdriet doen is voor mij een no go. Wat als hij je beste vriendin was geweest die je zi belazerd had? Hij heeft niet eens het excuus dat hij verliefd is. En inderdaad, alles draait om hem en niet om jou of jullie. Misschien niet aardig maar heb je niet meer verdriet om de illusie van jullie relatie? Je bent meer waard dan dit! Er is geen enkele reden om ongelukkig te worden, want dat wordt je met zo iemand! Kies voor jezelf en gun jezelf iets beters dan dit!

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:34

Ik vind dat je super reageert op hem.
Zelf zou ik me afvragen: Wát kan hij binnen let's say een maand doen om ervoor te zorgen dat ík het weer geloof. Als dat antwoord 'niets' is, dan ben je denk ik klaar daar. Noet met het verdriet, maar wel met de hoop op een toekomst samen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:40

Bewust iemand verdriet doen is een no go, dat klopt. Toch zijn er genoeg mensen die dit geheel onbewust doen. Mijn ex stuurde ook berichten naar iemand dat hij heel graag haar koppie wilde zien en alleen maar aan haar kon denken en in het 'geheim' wilde afspreken(enzovoort, ik ga niet in details). Ik pikte dat niet en heb er uiteindelijk nog twee weken over gedaan om er een punt achter te zetten. Toch begreep hij niet dat mij dit verdriet deed want er was toch niets gebeurd? Hij heeft ook de ogen uit z'n kop gejankt en voelde zich er zwaar miserabel onder (vernomen van kennissen en vrienden van hem).

Bewust is dus een groot woord ... sommige mensen begrijpen het gewoon niet.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:44

Heel eerlijk, zoveel drama zou ik gewoon niet willen in een relatie. Natuurlijk heeft iedereen in een relatie weleens ruzie en onbegrip, of sta je voor grote keuzes, maar over het algemeen zou een relatie wat moeten toevoegen aan je leven en niet zoveel pijn moeten creëren. Volgens mij voel je je dan nog eenzamer dan als single.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:52

Sanne, ik heb er even een volledige nacht over nagedacht.

Hij weet het heel prachtig te vertellen en ik ben er van overtuigd dat hij spijt heeft en gek op je is. Maar dit is wel de 3e!!!! keer dat het gebeurt, wat is er dan nu anders dan die andere 2 keer?

Wat er precies met hem aan de hand is ga ik niet gokken, ik denk dat iets van therapie heel fijn is voor hem, maar op relationeel gebied zou ik toch voor mezelf kiezen, therapie of niet.

Er is zoveel kapot, zoveel leed. En de perfecte relatie bestaat niet, echt niet, en iedereen gaat door zwarte periodes heen waarin je elkaar een beetje verliest en weer terug zal vinden, maar dit is wel heel, heel zwart. En als ik het vanuit mezelf bekijk: ik zal hem nooit meer zo ongegeneerd blind vertrouwen als voorheen.

Ik denk dat je er goed aan doet om nu eerst een woon- en werkplek voor jezelf te vinden. Stel orde op zaken. Spreek hem een paar dagen niet. Luister goed naar je onderbuik, je ouders en de mensen om je heen. In die volgorde.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 11:53

TS...geloof je echt, diep in je hart, dat hij zal veranderen?

Uitstel van executie?

Denk heel goed na!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:11

Hier iemand met ervaring met iets soortgelijks. Het hangt denk ik compleet af van wie je bent als persoon of je hier mee verder kan of niet. Iedereen kan zijn wijsheden hier wel spuwen maar uiteindelijk ben jij degene wiens leven het is.

Ik heb dus een relatie waarbij er van beide kanten fouten zijn gemaakt, waarbij het vertrouwen weg is geweest en waarin we ons allebei als klootzakken hebben gedragen. En ik ben zo blij dat we bij elkaar zijn gebleven. We zijn diep gegaan, hebben onze ellende op tafel moeten gooien maar inmiddels hebben we een prachtige dochter en is de 2e op komst.

Ik vertrouw hem volledig en hij mij en we hebben een heel fijn leven samen.

Ik zeg niet dat dit het pad is wat ook jij moet bewandelen, maar ik lees hier heel veel over vertrouwen wat niet meer terug komt en wilde toch een andere kant belichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:28

Ik ga je geen advies geven TS. Jij bent de enige die weet wat voor jou de beste beslissing is.
Wel een digitale knuffel en veel sterkte :(:)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:45

bigone schreef:
Ik vind hem ook een kloothommel. Nu kan hij in een keer wel alles vertellen, ook al is het via appen. Hij heeft je dus, zolang jullie samen zijn virtueel bedonderd. Want dit is niet iets waar je in een relatie die blijkbaar goed liep, zo maar even mee begint. En de app die hij stuurde gaat alleen over hem, zeer berouwvol maar in mijn ogen alleen een poging om jou daar te houden en op je gemoed te spreken.
Ts, wat is er mis met terugkeren naar Europa, hier weer een bestaan op te bouwen en wanneer jullie voor elkaar bestemd zijn dan komt hij, na zijn therapie, maar achter je aan. Hij bouwt nu al reserves in, kan niet weg want pa en ma??? Tja, dat zijn altijd zaken wanneer je zo ver weg woont voor werk of liefde die een rol zullen spelen. IK vind dat hij gigantisch in de slachtofferrol duikt terwijl jij het enigste slachtoffer in deze situatie bent.

Juist! Als het daadwerkelijk meant to be is, dan komt hij wel naar Nederland! En dan komt hij jou wel achterna!

Ik vind hem echt enorm in de IK versie praten. :x

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 12:52

lieveli schreef:
Sanne, ik heb er even een volledige nacht over nagedacht.

Hij weet het heel prachtig te vertellen en ik ben er van overtuigd dat hij spijt heeft en gek op je is. Maar dit is wel de 3e!!!! keer dat het gebeurt, wat is er dan nu anders dan die andere 2 keer?

Wat er precies met hem aan de hand is ga ik niet gokken, ik denk dat iets van therapie heel fijn is voor hem, maar op relationeel gebied zou ik toch voor mezelf kiezen, therapie of niet.

Er is zoveel kapot, zoveel leed. En de perfecte relatie bestaat niet, echt niet, en iedereen gaat door zwarte periodes heen waarin je elkaar een beetje verliest en weer terug zal vinden, maar dit is wel heel, heel zwart. En als ik het vanuit mezelf bekijk: ik zal hem nooit meer zo ongegeneerd blind vertrouwen als voorheen.

Ik denk dat je er goed aan doet om nu eerst een woon- en werkplek voor jezelf te vinden. Stel orde op zaken. Spreek hem een paar dagen niet. Luister goed naar je onderbuik, je ouders en de mensen om je heen. In die volgorde.

Konden mijn woorden zijn... gisteren nam je je beslissing heel overhaast, neem hem nu gebaseerd op de feiten en je gevoel. Veel sterkte meid

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:07

* knip.. Moest pb zijn..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:22

Hoe het op mij overkomt: hij heeft geen spijt van wat hij gedaan heeft. Wel dat hij jou gekwetst heeft maar vooral dat hij jou kan verliezen hierdoor. Hij wil je echt niet kwijt. Maar dit is iemand die altijd een stukje voor zichzelf houdt. En nee, ik geloof niet dat hij dit nooit meer zal doen. En dat weet hij ook. Hij zal de volgende keer wel voorzichtiger zijn.

En vooral. Hij wil jou niet kwijt. Maar dit gedrag zal hij pas mee stoppen als HIJ daaraan toe is. En dat lees ik hier nergens terug. Nu is er alleen angst om jou te verliezen. En dat heeft niets te maken met waarom hij met die vrouwen appt. Zolang die reden niet weg is, gaat hij niet stoppen.

Als je nu blijft, weet hij dat er wat rek zit op jouw trouw. Maar nogmaals: zijn angst om jou te verliezen en zijn spijt dat hij jou kwetst, heeft niets te maken met zijn gedrag. En ik lees nergens nergens terug dat hij daar nu anders over denkt.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:29

Stille meelezer wil je even veel sterkte wensen met het maken van je beslissing.
Ik heb je topic dat je toen ging verhuizen gelezen, ik vond het zo knap, alles achter je laten en gewoon gaan.
Maakt het extra rot dat hij dit nu doet. En helemaal 3 keer. Maar dat maakt voor jou de beslissing niet makkelijker.

Kies voor jezelf, waar jij achter staat. Als jij besluit hem nog een kans te geven is dat ook prima, wie zijn wij om te beslissen. Als je in het diepe wil springen met hem, go for it, en succes! Ga je bij hem weg, ook prima, je vind je eigen weg wel weer, ondanks dat het zonder hem zou zijn.
Maar jij hebt zulke avontuurlijke dingen gedaan, dat ik denk, nee, weet dat je hier ook doorheen zou komen :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:30

Dit schreef ik net in een ander topic wat bijna over hetzelfde gaat:

Herkenbaar. Dit verandert niet. Dit zal hij blijven doen. Het betekent waarschijnlijk niet dat hij niets om jou geeft want dat geloof ik echt wel. Ik vind het alleen een gebrek aan respect. En ik snap niet waarom hij dat nodig heeft. Ik vroeg me toen af of hij aan mijn aandacht alleen niet genoeg had. Ik kon daar ook niet mee leven. Het vertrouwen is gewoon weg. En als dat weg is is alles weg. Dan kan je geen relatie meer onderhouden. Ik zou in ieder geval nooit met een man willen trouwen en kinderen willen krijgen terwijl ik weet dat hij dit doet en nodig heeft om zichzelf goed te voelen.
Heel snel afscheid nemen.

Als je al meerdere keren hebt aangegeven dat dit jou kwetst en hij blijft het toch doen, dan heeft hij geen respect voor jou. Dan denkt hij alleen aan zichzelf. En hij wil jou niet kwijt omdat hij dan weer aan zichzelf denkt, aan zijn eigen pijn en verdriet. Want dat hij om je geeft geloof ik wel. Maar dit gedrag verandert niet snel. Ik spreek uit ervaring dat je hiervan weg moet zien te komen. Zo iemand maakt jou kapot, je eigenwaarde en respect zullen steeds minder worden tot er weinig meer van je over is en je bent veranderd in een onzeker, jaloers en achterdochtig iemand. Jij bent nu zo sterk, ik heb daar echt bewondering voor. Blijf zo sterk en laat je niet vernederen door dit gedrag van hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:33

Suzanne F. schreef:
Dan denkt hij alleen aan zichzelf. En hij wil jou niet kwijt omdat hij dan weer aan zichzelf denkt, aan zijn eigen pijn en verdriet.

Precies!

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:39

Ik snap nog iets niet helemaal TS... hij schrijft vanalles, maar hij zegt ook dat hij je hiermee niet probeert terug te winnen... maar hoe dan?? Dan is er toch niks meer om voor te vechten als hij je niét eens probeert terug te winnen? Hij heeft het ook niet over jullie toekomst, dat komt allemaal van jouw kant. Misschien iets om over na te denken.

In mijn situatie smeekt hij me wel 1000 keer per dag om hem terug te nemen en praat alleen maar over hoe onze toekomst er dan uit zou zien. Maar mijn beslissing staat muurvast. Ik weet dat ik meer waard ben dan dit. Iedere relatie kent ups en downs maar zodra er dit soort gevoelens voor anderen bij komt kijken zit er gewoon iets niet lekker binnen de relatie, of is hij er gewoon niet geschikt voor (om wat voor reden dan ook hè, depressief, ongelukkig, onzeker etc)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:04

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:12

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:17

Nou heel andere situatie? Dat valt wel mee. Er komt behoorlijk wat overeen. Vooral het feit dat hij de aandacht van andere vrouwen nodig heeft om zich goed te voelen.