Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:07

Kinke schreef:
waarom maak je op voorhand als zo'n drama van je ex weer zien Shilady??

Ik zie hem nog hoor :j
Heb hem ook nog op Facebook en app en hij belt soms
zelfs zn vriendin heeft mij toegevoegd omdat ze zich totaal niet bedreigd voelt door mij en ik niet door haar we hebben ook nog een luchtig praatje gemaakt via messenger en ze zei het leuk te vinden dat we(ex en ik)nog door een deur konden.
Ik heb haar nooit in het echt ontmoet maar zo van de verhalen lijkt ze wel aardig :)

Maar dan alsnog mocht mijn ex met mijn beste vriendin zijn gegaan had ik niets meer van hem willen horen en zien.
En mijn ex heeft ook "iets" gedaan met de ex van zijn beste vriend en die vriendschap was toen ook gelijk over..het was gewoon niet echt loyaal en achteraf gezien erg zonde want het was wel een van zn beste vrienden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:07

Dan verwijs je met die laatste zin zeker naar jouw opvatting dat een ex van jou not done is voor je vriendinnen Shilady :+

edit: dit dus
Ach ieder zn mening
Ik heb ook vaak genoeg discussies gehad met mensen die het not done vinden om gay te zijn etc dan praat je daar een uur over maar naderhand vinden ze het nog steeds een ziekte of zonde :z

shilady

Re: Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:29

Inderdaad dus in zijn situatie had ik die vriendschap gekozen voor een wip met het meisje
Het was gewoon een stomme situatie want hun waren dus pas uit elkaar en hij ging gelijk over haar heen
en die vriend voelde zich dus verraden wat ik best snap.. Uiteindelijk ging dat meisje (na mijn exwip) heel gauw door naar een andere jongen. Dus vriend kwijt en meisje ook kwijt.. Zonde

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:47

Jildau schreef:
Maar is jullie keuze serieus zo beperkt wanneer je niet aan exen van vriendinnen zou mogen komen? Lees dat een aantal keer en kan het mij niet voorstellen. :D

Het is me nog nooit overkomen maar zou mijn huidige man nu toevallig de ex van mijn vriendin geweest zijn dan zou ik er toch voor gegaan zijn. Het gevoel dat ik bij hem kreeg en nog steeds heb, heb ik hiervoor nooit gevoeld. Dat Had ik niet laten schieten omdat een klein kind doet alsof ik haar speeltje af pak. Ik zou er over hebben proberen te communiceren maar als dat geen optie is tja... Dan niet.

Je kan toch wel breder denken dan je eigen actuele situatie?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:10

Wat een reacties staan er tussen.

Verliefdheid laat zich niet altijd leiden. En een Ex wat al een jaar uit is...

Ik vind haar actie om je daar alleen te laten midden in de nacht ook niet handig
Geniet van je relatie en laat het gewoon zo, als ze geen contact zoekt.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:13

Kinke schreef:
Dan verwijs je met die laatste zin zeker naar jouw opvatting dat een ex van jou not done is voor je vriendinnen Shilady :+

edit: dit dus
Ach ieder zn mening
Ik heb ook vaak genoeg discussies gehad met mensen die het not done vinden om gay te zijn etc dan praat je daar een uur over maar naderhand vinden ze het nog steeds een ziekte of zonde :z

Dat is hiertoch totaal niet mee te vergelijken?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:35

Ik snap niet dat mensen hier het zo ongelofelijk egoïstisch vinden wanneer je het not done vind om met ex van vriendin te gaan. Waarom is dit egoïstisch, gekwetst worden. Laat men toch z'n eigen regels maken in vriend(in)en kring. Als het allemaal erg gevoelig ligt is het toch totaal niet prettig om bij je vriendin op de koffie te gaan terwijl je ex daar woont :+ Of om uberhaupt te praten over elkaars vriendjes. 'Ja de seks is prima, maar daar weet jij zelf waarschijnlijk alles al vanaf' -O-

Als jij het totaal geen probleem vind wanneer dit gebeurd dan is dat natuurlijk prettig en een stuk makkelijker, maar kunnen jullie niet begrijpen dat er ook vrouwen zijn die dit gewoon enorm k*t vinden?
Nee, dan ben je gelijk een egoïst want ja geluk gaat boven verdriet, laat haar maar lekker huilen nu zijn wij eindelijk samen. :+

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:55

Lieshorses schreef:
Ik snap niet dat mensen hier het zo ongelofelijk egoïstisch vinden wanneer je het not done vind om met ex van vriendin te gaan. Waarom is dit egoïstisch, gekwetst worden. Laat men toch z'n eigen regels maken in vriend(in)en kring. +

Waarom zou het in dit geval begrijpelijk moeten zijn dat de vriendin het niet vind kunnen dat ts met haar ex gaat terwijl die vriendin er geen moeite mee had met de vrienden van haar ex te gaan.
Is de regel dan; van mijn ex blijf je af als je een echte vriendin bent maar zijn vrienden mag ik wel wat mee doen. Dan geldt dat afblijven van blijkbaar niet.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 00:01

Heb je ook helemaal gelijk in!
Ik had het meer over de gehele discussie die er nu meer in het topic plaats vind, over situatie van TS heb ik ook een andere mening dan mijn post hier boven.

nuscaniels schreef:
Lieshorses schreef:
Ik snap niet dat mensen hier het zo ongelofelijk egoïstisch vinden wanneer je het not done vind om met ex van vriendin te gaan. Waarom is dit egoïstisch, gekwetst worden. Laat men toch z'n eigen regels maken in vriend(in)en kring. +

Waarom zou het in dit geval begrijpelijk moeten zijn dat de vriendin het niet vind kunnen dat ts met haar ex gaat terwijl die vriendin er geen moeite mee had met de vrienden van haar ex te gaan.
Is de regel dan; van mijn ex blijf je af als je een echte vriendin bent maar zijn vrienden mag ik wel wat mee doen. Dan geldt dat afblijven van blijkbaar niet.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 06:54

Lieshorses schreef:
Ik snap niet dat mensen hier het zo ongelofelijk egoïstisch vinden wanneer je het not done vind om met ex van vriendin te gaan. Waarom is dit egoïstisch, gekwetst worden. Laat men toch z'n eigen regels maken in vriend(in)en kring. Als het allemaal erg gevoelig ligt is het toch totaal niet prettig om bij je vriendin op de koffie te gaan terwijl je ex daar woont :+ Of om uberhaupt te praten over elkaars vriendjes. 'Ja de seks is prima, maar daar weet jij zelf waarschijnlijk alles al vanaf' -O-

Als jij het totaal geen probleem vind wanneer dit gebeurd dan is dat natuurlijk prettig en een stuk makkelijker, maar kunnen jullie niet begrijpen dat er ook vrouwen zijn die dit gewoon enorm k*t vinden?
Nee, dan ben je gelijk een egoïst want ja geluk gaat boven verdriet, laat haar maar lekker huilen nu zijn wij eindelijk samen. :+

Mooi gezegd!!!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:26

Lieshorses schreef:

De sex met een ex was helemaal niet zo denderend. Maar hey. Ik ben niet gek op sperziebonen. Vriendin van me wel. Dus wellicht smaakt die sex met mijn ex voor haar wel naar meer.

Maar goed, dat terzijde. Ik vind het niet egoïstisch als iemand dat voor zichzelf oplegt. Als jij niet met de ex van je vriendin wilt omgaan, prima toch. Jouw normen, jouw waarden. Wat ik wel egoïstisch vind, Is dat die regel "dan ook vanaf de andere kant geldt". Dat vind ik egoïstisch omdat je van een vriendin eist om evt de liefde van haar leven, of (want hey,de sex van je ex was toch zo prima) de beurt van haar leven achterna te gaan. Omwille van jou. En dat vind ik opgedrongen normen en waarden en ja dat vind ik egoïstisch. --> vriendin, ik heb dit over voor jou, dus jij moet dat dan ook maar voor mij doen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:53

oke de actie van zoenen waar die vriendin bij was, had ik zelf ook niet zo tof gevonden. Maar haar actie van spullen uit het raam en telefoon enz, dat vind ik van haar geen toffe actie.

Als ik een vriendin had en die had met een ex van mij waarvan ik het uit had gemaakt, zou ik dat erg niet erg vinden, enige is dat ik dan alsnog me ex om me heen hebt haha.. Ik ben van mening ex is ex. En blijkbaar hebben hun nog een jaar contact gehad. En is die er vriendin er nog niet overheen.

Ik ben nog steeds bij me eerste vriendje (er voor alleen scharrels gehad) maar als het uit zou gaan, zou ik ook al is het vriendschappelijk, echt geen contact meer mee hebben, totdat ik echt overheen zal zijn.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:17

Wat vind B. ervan? Wat geeft hij je voor advies?

Ik ben zelf van mening dat je voor jezelf moet kiezen, dat heb je ook gedaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:20

Roos, B kreeg geloof ik de meest nare ziektes naar zijn hoofd geslingerd door madam de ex vriendin.

Kan me niet voorstellen dat die daar "pappen en nathouden" van wordt

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:17

Wat ik hier heel veel hoor is dat er keuze genoeg is. Echte verliefdheid en aantrekkingskracht met een bepaald persoon is niet iets wat je kiest. Dat is er (en je kunt er ook naar groeien) of is er niet.

Kijk, zoals we allemaal (nouja, ik dan niet, maar veel wel) op de middelbare school van verkering naar verkering hopten omdat het erbij hoorde. Omdat je iemand leuk vind en dan maar verkering neemt. Dat is natuurlijk misschien anders, idem lekker met een knul speeksel gaan uitwisselen omdat je gewoon tijdens het feesten een beetje wil flirten en/of meer. Ik ben er mee eens, dat het dan niet echt netjes is om dat met een ex te doen.

Maar heb je het over een volwassen klik/aantrekkingskracht. Dan gaat het niet over een nachtje sexen of jeugdige verliefdheid/verkering. Dan gaat het of iemand bij je past als persoon en dat hij/zij een zeer serieus partner zou kunnen zijn. Dan gaat het niet over het territorium afpakken of een steek geven aan jouw of een nachtje plezier (alhoewel, nog steeds boeie bij dat laatste?)

En ik ben van mening dat ik mijn beste vriendin het zou gunnen als ze goed bij mijn ex zou passen. In mijn geval zou het mijn huidige man zijn waar ik al 12 jaar mee samen ben (wat ik ook niet wil veranderen) en natuurlijk zal het in het begin moeilijk zijn voor mij om te zien dat iemand wel gelukkig met hem kan zijn (even vanuit gaan dat we niet uit elkaar zijn is omdat hij een eikel is) Maar als het voor haar beter werkt dan voor mij, wie ben ik om het haar te misgunnen? Als mijn goede vriendin (die overigens ook gelukkig getrouwd is) wens ik haar geluk in het leven en ja, dat kan dus ook met een ex van mij zijn.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:38

Ok ex mag niet want misschien vind je het onprettig om die persoon nog elke keer tegen te komen? Komt het daar dan op neer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 09:55

Ik heb je OP gelezen en aardig wat reacties de rest even snel door gespit maar ik denk dat je er niet een te groot probleem allemaal meer van moet maken, je "vriendin" is klaar met je, wat jij ook probeert ze geeft geen gehoor, neemt niet op scheld je uit zet je voor schut. Dat noem ik geen vriendin. Laat haar lekker, laat zelf maar eens een paar week niets van je horen geef haar maar even de tijd om te gaan nadenken, ze gaat je vanzelf missen en neemt dan vast contact met je op, als niet en je wil dan nog steeds perse contact zou ik een brief sturen maar meer ook niet.

Ik zou denk ik wel een beetje het zelfde hebben gereageerd als je vriendin, niet zo over de top maar wel boos en ik zou me dan ook even van je afzonderen en even niet willen praten, maar dit wel aangeven en dan zeggen we kijken over 2 week wel even verder ik moet dit eerst even laten bezinken.
En tja, zij is woest maar is zelf ook met vrienden van haar ex gegaan en leeft in de zin van lang leve de lol dus waarom de hysterische reactie snap ik deels wel maar deels ook niet. Verder was de timing van jullie niet echt handig, als jullie het dan wouden had dan de eerste keer ofzo in geheim afgesproken en was daarna met je vriendin gaan praten in de zin van ik ben verliefd op je ex. Dan had zij wel gezegd hoe zij daar tegen aan keek, ik ben in het verleden ook verliefd geworden op de ex van mijn beste vriendin, mijn vriendin had hem trouwens zelf aan hem voorgesteld maar zodra ik gevoelens begon te krijgen heb ik wel 3 keer gevraagd of zij daar echt geen problemen mee had, dat had ze echt niet want hun waren gewoon goede vrienden gebleven en meer was er niet meer, dus ik denk als jij dat ook zo had gedaan dat je vriendin het minder erg had gevonden dan deze situatie.

Het is allemaal makkelijk praten maar het is al gebeurd, daarom zeg ik wat ik nu zou doen is haar ook de tijd gunnen, en hoor je niks meer van haar misschien moet je dan maar blij zijn dat je zo iemand niet meer in je leven hebt als ze je gelijk op een groepsapp zwart gaat maken en gaat uitschelden mag zij zelf ook wel eerst even sorry zeggen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:18

Als die vriendin van ts getrouwd zou zijn geweest met haar ex,dan kan ik me voorstellen dat ze zo hevig reageert.Maar nu was het toch gewoon een vriendje en daar kan ze toch geen claim op houden nadat ze zelf de verkering verbroken heeft.Dan zou het hele datinggebeuren onmogelijk worden,als iedereen dat zo zou doen.Ik vind het erg onsportief van de vriendin van ts.Ze kan beter haar energie steken in het vinden van de ware, dan zal ze zelf ook gaan lachen om dit jaloerse gedoe van nu.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:32

Lieshorses schreef:

Ik praat uberhaupt niet over de seks met mijn vriendinnen. Dat is tussen mijn man en mij.
Dat men daar niet blij mee is tot daar aan toe, maar ga dan geen fiets jatten, laat iemand niet midden in de nacht achter zonder vervoer of telefoon en gooi geen spullen uit het raam. Gedraag je 'volwassen', ga naar beneden, open de deur net genoeg om de spullen er tussen te steken en doe er een briefje bij/sms/wat de jeugd tegenwoordig ook doet dat je de ander even niet wil zien of horen.
Zoals dit gegaan is, dan is mijn nichtje van 10 maanden nog wel volwassener.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:55

anjali schreef:
Als die vriendin van ts getrouwd zou zijn geweest met haar ex,dan kan ik me voorstellen dat ze zo hevig reageert.Maar nu was het toch gewoon een vriendje en daar kan ze toch geen claim op houden nadat ze zelf de verkering verbroken heeft.Dan zou het hele datinggebeuren onmogelijk worden,als iedereen dat zo zou doen.Ik vind het erg onsportief van de vriendin van ts.Ze kan beter haar energie steken in het vinden van de ware, dan zal ze zelf ook gaan lachen om dit jaloerse gedoe van nu.

Want iemand waar je mee getrouwd was is belangrijker / heb je meer gevoel voor dan iemand waarmee je niet getrouwd was?

Sommige aannames..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:16

shilady schreef:
Kinke schreef:
Maar dat is toch de boel omdraaien shilady? Omdat jij het niet kan handelen mag een ander het niet doen?

Ze mag het doen en kan het doen
maar het nadeel zal zijn dat ze dan geen vriendschap meer met mij heeft dus ja even een offer maken
maar als zij zielsgelukkig is met mijn ex heeft ze mij toch ook niet meer nodig? prima toch en ook voor mij geldt er zijn nog heel veel andere meiden waar ze "vriendinnen"mee kan zijn ;)

Ik zou dat persoonlijk toch echt niet zien als een nadeel. Iemand die een alleenrecht denkt te hebben op een man waartoe ik mij aangetrokken voel (en dan bedoel ik dus serieus en niet voor een nachtje), alles op zichzelf betrekt, alleen maar aan zichzelf denkt en mij verbiedt iets met mijn gevoelens voor iemand te doen omdat ze anders mijn vriendin niet meer wil zijn, zou toch echt geen vriendin van mij kunnen zijn. Ik zou zelfs niet eens zo een vriendin willen. Dus echt een nadeel of een offer vind ik dat dan ook niet echt. Eerder een verlossing :)

Neemt absoluut niet weg dat ik het zou begrijpen als mijn beste vriendin het misschien op het eerste gezicht niet heel leuk zou vinden als ik een relatie zou krijgen met haar ex. Maar ik durf mijn had ervoor in het vuur te steken dat alle 2 mijn beste vriendinnen het zouden slikken, door zouden gaan met hun leven, een van de andere 'miljoenen vrijgezelle kerels op de wereld' zouden kiezen en mij het geluk zouden gunnen. En dat geldt andersom ook voor 200%.

Edit; zoveel mensen, zoveel wensen hoor. Maar dit is hoe ik er in sta. :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:24

Maar jullie vinden het dan ook geen probleem dat hij er is als je naar haar toe gaat en dat hij mee gaat naar bepaalde dingen en je hem dus mogelijk heel veel blijft zien? Ik snap dat dat prima is als je als vrienden uit elkaar gaat maar niet elke relatie strandt zo.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:30

Toevallig heeft een goede vriendin van mij een relatie met mijn ex. Toen zij iets kregen, waren hij en ik net een half jaar uit elkaar na een relatie van bijna 3 jaar. We zien elkaar nu een paar keer per jaar als ik met haar afspreek en dat vind ik alles behalve ongemakkelijk. Hij en ik zijn zonder ruzie uit elkaar gegaan, het werkte gewoon niet meer. Ik ben heel erg blij voor hun alletwee dat zij elkaar gelukkig kunnen maken want het zijn twee geweldige mensen. :)

Als we met ruzie uit elkaar zouden zijn gegaan dan had ik hem bij de eerst volgende afspraak met die vriendin waar hij bij was even aan zijn jasje getrokken, om te zien of we kunnen afspreken normaal tegen elkaar te doen omdat we elkaar blijkbaar nog wel eens zullen treffen.. Dat is niet leuk om te doen, maar heus niet onmogelijk en het lucht ook enorm op. ;)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:31

Dat ligt er geheel aan hoe een relatie uit is gegaan. Maar met een juiste tijdspanne zal het vast vervelend/opgelaten zijn, maar zal je daar toch overheen moeten groeien en zat dat ook wel gebeuren.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:59

Als jij gekwetst word en er heel erg mee zit, wat heb je er dan aan om jou normen en waarden te volgen, maar je vriendin heeft schijt? Dat is toch precies waarvan ik uitleg dat ik het egoïstisch vind :+
Zul je zien dat het na 2 maanden uitgaat :+ Maar goed dat je je hart hebt gevolg meissie!

Ieder moet het voor zich weten, ik snap aan de ene kant ook wel dat het lastig is maar ik vind het totaal niet egoïstisch als je laat weten dat je het gewoon not done vind wat je vriendin op dat moment doet.

Rocamor schreef:
Lieshorses schreef:

De sex met een ex was helemaal niet zo denderend. Maar hey. Ik ben niet gek op sperziebonen. Vriendin van me wel. Dus wellicht smaakt die sex met mijn ex voor haar wel naar meer.

Maar goed, dat terzijde. Ik vind het niet egoïstisch als iemand dat voor zichzelf oplegt. Als jij niet met de ex van je vriendin wilt omgaan, prima toch. Jouw normen, jouw waarden. Wat ik wel egoïstisch vind, Is dat die regel "dan ook vanaf de andere kant geldt". Dat vind ik egoïstisch omdat je van een vriendin eist om evt de liefde van haar leven, of (want hey,de sex van je ex was toch zo prima) de beurt van haar leven achterna te gaan. Omwille van jou. En dat vind ik opgedrongen normen en waarden en ja dat vind ik egoïstisch. --> vriendin, ik heb dit over voor jou, dus jij moet dat dan ook maar voor mij doen.