Is het het nog waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:26

Ts, voor één keer de koe bij de horens pakken. Alle spullen van je inpakken, ouders bellen en inladen. Kijk of hij zijn pinpas heeft liggen en boek het geld terug, alhoewel ik denk dat dat al weer contant gepind is en foetsie. Nu direct je wachtwoorden van Facebook/mail/ enz veranderen. Zodra je ouders er zijn stuur je hem een app dat je ruimte nodig hebt om na te denken en je geen contact wil voorlopig. Daarna hem overal blokkeren. En wegwezen.

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:28

Tot nu toe alleen maar mee gelezen.
Maar lieve TS, hoe lang wil je dit nog door laten gaan? Het is gewoon tijd om te gaan.
Met alles wat je met hem hebt/doet voel je je niet gelukkig.

Hoe langer je wacht, hoe moeilijker het word. Er zal nooit een geschikt moment komen om te gaan. En geloof mij, hij zal nooit de man worden die jij wilt dat hij word. Zo simpel is het.

Bel je ouders, prop alles in een tas en hey ho let's go!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:29

TS wat ben je nu precies van plan?

Luister alsjeblieft naar al deze mensen die het beste met je voorhebben.. Je zult er beter van worden, echt waar!

CarinaR

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:31

Oeh, ik lees dit topic vandaag voor t eerst, maar dat hij nog even 150 euro extra overmaakt, toen had ik zoiets.... run run run and don't look back!

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:37

Maar nu echt even de kogel door de kerk en wegwezen.
Zelfrespect!

Hij verdient het om zich rot te voelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:46

Ik heb bij het lezen van dit topic echt het gevoel alsof we in al die maanden nog niets zijn opgeschoten. Wat dat betreft ben ik het ook met Billy eens.
Kom op TS, hoe duidelijk wil je het hebben dat dit NIET de persoon is om gelukkig mee te worden?
Ieder uur dat je in deze fijne relatie blijft hangen is er eentje te veel.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:52

Bokkers kunnen natuurlijk zeggen wat ze willen. Jij bent zelf verantwoordelijk voor de keuzes die je maakt.

Ik hou je even die spiegel voor.

Je wil weg zeg je. Wat is de meerwaarde van een pauze voorstellen? Je geeft aan dat dit geen toekomst heeft. Waarom niet in een keer doorpakken? Plan van je ouders mee, knoop doorhakken en rennen lijkt mij persoonlijk een verstandige keuze.

Hij boekt zomaar 150 euro vanaf jouw rekening over. Heeft hij dan jouw inlogcodes voor internetbankieren? Zo ja. Gelijk veranderen.
Waarom zat je ernaast en accepteerde je dit? Het zijn jouw zuurverdiende centen. Is er dan niet iets wat je van binnen voelt? Woede? Onmacht?

Wat voel je daarnaast? Is er een stukje van jou dat nog van hem houdt?
Wat zou het opleveren als je bij hem zou blijven?

Ik ben oprecht benieuwd hoe je over bovenstaande vragen denkt en hoop dat je de juiste keuze maakt.
:(:)

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:05

Ze geeft haar bankpas zelf af ;) code veranderen heeft dus nul nut.

Sowieso snap ik al niet dat je niet zelf het bedrag overmaakt als je dat perse wil doen. Al helemaal niet met die voorgeschiedenis.

Eerlijk gezegd denk ik dat ga hoopt dat hij ermee stopt. Hoeft ze het zelf niet te doen ;)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:11

@mondy: ik bedoelde de inlogcodes van haar internetbankieren. :D TS zegt dat hij geld overboekte. Ik loop zo nu en dan wat achter maar volgens mij zit er in de pinpassen tegenwoordig nog geen internetbankieren ingebouwd. :D :D

Nog even een aanvulling op mijn post. Je geeft aan:
"Op het moment zou ik graag een eigen plekje willen.
Maar dan écht helemaal eigen, dus voorlopig geen relatie oid haha.
Een leuke baan, of een opleiding gaan doen.
Al weet ik niet of dat haalbaar is als ik een eigen plekje heb.
Ik zou graag de band met mijn ouders willen verbeteren en weer graag mijn vrienden groep opbouwen.

Hoe mijn leven er nu uit ziet?
Ik werk 20uur per week bij de supermarkt.
In principe niks mis mee, maar word hier niet gelukkig van."

Je hebt enkele opties. Scenario 1: over een jaar sta je precies op ditzelfde punt. Vertrouwen is volledig weg. Je spaarcentjes naar de haaien want vriend maakt gebruik van jouw pinpas en internetbankieren. Je werkt nog steeds bij die supermarkt. Als je thuis komt doe je hetzelfde als nu. Afvragen ook waar je vent uithangt en of hij van jouw centen aan de drugs zit.
Vraag: ben je gelukkig op dit punt?

Scenario 2. Over een jaar heb je een leuke andere baan van meer uren. Financieel dus ook wat fijner. Je hebt een paar maanden bij je ouders gewoond waardoor je wat hebt kunnen sparen en je nu de sleutels hebt van je eigen appartement. Je hebt een leuke vriendengroep en een leuk sociaal leven.
Vraag: ben je gelukkig op dit punt?

Welk scenario spreekt jou meer aan?
Je hebt het zelf in handen. Jij bent degene met de regie over je eigen leven.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:15

Roosch:D Dat snapte ik .. maar zij geeft haar pas met inlogcode van beide aan hem. Dus veranderen heeft geen nut als ze die aan hem blijft geven.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:22

TS Wat maakt het uit of je de tandarts betaalt of zijn drugs in beide gevallen pamper je hem.

Je houdt zijn gedrag in stand. Als hij gewoon zou werken of geen drugs zou gebruiken had hij geld voor de tandarts of voor een cadeautje voor jou of zou hij jou op een gezellig avondje uit eten kunnen trakteren of kon hij jou op een weekendje weg verrassen

Van zijn eigen geld natuurlijk niet dat geld van jou

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:24

Over vrienden en alleen vielen hoef je je geen zorgen te maken, wat je ook kiest. Ik woon dan wel een stukje van je af maar neem je gerust een keertje mee naar het peerd of een dagje strand hoor :)

Ik ben een beetje zoals jij, voel me ook overal heel snel ( en lang ! ) schuldig over en wil altijd de problemen van een ander oplossen, hoe ik me er zelf onder voel boeit me veel minder. Een ander pijn doen kan ik niet mee leven, daar ga ik kapot aan. Een ander die mij pijn doet kan ik vergeven, dat vind ik minder erg. Vriend/familie/vrienden maakt in dat geval niet uit..

Vandaar dat ik tegen je zeg dat je het vooral op je eigen tempo moet doen, en doe wat goed voelt.

Je bent niet dom, je bent geen mak schaap, je bent gewoon een onzelfzuchtig, betrokken, onzeker en waarschijnlijk ook een teveel nadenkend meisje.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:26

Iedereen probeerd je hier te helpen maar de enige die de situatie kan veranderen ben jij! Dus of de koe bij de horens vatten of er niet meer over klagen en de situtie accepteren als jij denkt daar gelukkig van te worden. Uitmaken hoeft niet moeilijk te zijn en helemaal niet als hij geld van je jat. Nu je spullen pakken, vaders of moeders meenemen en zeggen dat je vertrekt omdat je er helemaal klaar mee bent. Vertellen dat hij niet langs hoeft te komen, zijn nummer blokkeren, misschien jezelf 1 paar dagen of weken jezelf even heel poedersuiker voelen en daarna verder gaan!.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:33

Hoezo is het niet eerlijk tegenover hem als je nu opeens je spullen pakt en vertrekt?
Hij houdt er nota bene zelf rekening mee dat je ieder moment kan vertrokken door 150 extra naar zich over te boeken. Voor hem zal het echt geen verrassing zijn hoor.. Probeer het aub niet makkelijk voor hem te maken maar alleen makkelijker voor jezelf.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:34

nikilover schreef:
Over vrienden en alleen vielen hoef je je geen zorgen te maken, wat je ook kiest. Ik woon dan wel een stukje van je af maar neem je gerust een keertje mee naar het peerd of een dagje strand hoor :)

Ik ben een beetje zoals jij, voel me ook overal heel snel ( en lang ! ) schuldig over en wil altijd de problemen van een ander oplossen, hoe ik me er zelf onder voel boeit me veel minder. Een ander pijn doen kan ik niet mee leven, daar ga ik kapot aan. Een ander die mij pijn doet kan ik vergeven, dat vind ik minder erg. Vriend/familie/vrienden maakt in dat geval niet uit..

Vandaar dat ik tegen je zeg dat je het vooral op je eigen tempo moet doen, en doe wat goed voelt.

Je bent niet dom, je bent geen mak schaap, je bent gewoon een onzelfzuchtig, betrokken, onzeker en waarschijnlijk ook een teveel nadenkend meisje.

Fijne post, waar en ondersteunend :j
Ts je bent niet dom, laat je dat door niemand aanpraten!

En internetbankieren kan gewoon met pincode zonder extra codes. En ja de pincode die heeft ie dat wisten we al.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 00:08

Joh, die jongen die zit waarschijnlijk bij zn vrienden te lachen.

"Ja ze wil al weken bij me weg, mij maakt het niet uit. Heb wel even uit voorzorg 150 euro overgemaakt naar mezelf zodat ik nog geld heb wammeer ze vertrekt."

Ik snap niet wat je zo moeilijk te vertellen vind. Het komt niet uit de lucht vallen. Het hoeft geen ellelang gesprek te zijn.

"Hey X, het gaat niets meer worden. Ik vertrek"

Klaar. Dat was je gesprek.

Ik snap niet dat je jezelf zo laat bespelen (en bestelen). Kan daar totaal niet inleven en snap de frustratie vam vele bokkers wel.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 00:15

Ik zou het zo doen: 'Lieve schat, ik heb nagedacht en ik heb besloten om de rest van mijn leven voor je te blijven zorgen. Hier heb je mijn pinpas, die mag jij beheren. Grapje, 1 april. Doei hè!'

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 00:55

Beste TS als je vriend stoned thuis komt, van de wiet die hij met jouw geld heeft gekocht, lig je dan achter de voordeur zodat hij zijn voeten aan je kan afvegen?
Je vind zomaar weggaan "niet eerlijk tegenover hem"...WAT?! Deze eikel heeft zonder blikken of blozen je doodleuk verteld dat hij 150 euro van je heeft gejat als gouden handdruk voor het eventuele eind van de relatie waarin hij god weet hoeveel poen van je heeft afgetroggeld! Besef je de ABSURDITEIT van je situatie! Maak dat je wegkomt, en nee jij bent hem helemaal niets schuldig, geen verklaring of afscheidszoentje of wat dan ook! Hij is jou daarentegen héél veel schuldig, maar ik ben bang dat je dat verlies moet nemen....

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 01:16

Veel wijsheid gewend TS, maar ik gok dat je zelf het antwoord wel weet maar snakt naar bevestiging...

Afbeelding

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:41

Ik hoop heel erg dat je bij je ouders hebt geslapen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:20

Al die tijd meegelezen en ik hoop serieus dat je gister nog je spullen hebt gepakt en je door
ouders hebt laten ophalen....

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 09:54

Hij heeft €150 naar zichzelf overgemaakt? Pardon??? Geloof je zelf dat hij die €150 echt voor normale rekeningen gaat gebruiken en je binnenkort niet weer geld mag geven?

En dan benadrukt hij dus hoe zwaar en moeilijk hij het gaat hebben als je vertrekt. Geen rekeningen kunnen betalen, geen slaapplaats hebben...echt meid, kom tot inzicht dat jij niet verantwoordelijk bent voor hem, maar hij zelf verantwoordelijk is voor zijn leven!

Hij manipuleert je. Hij steelt gewoon van je! Zonder overleg zoiets doen is niet goed te keuren met welke smoes dan ook. :n

Ik hoop dat je nu echt bij je ouders zit, al dan niet onder het mom van 'even nadenken'...

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 15:28

Hier een grote update.

Toen hij aan het werk was heb ik hem geappt of ik straks met hem wilde praten.
Hij vroeg waarom en ik heb gezegd dat ik hem niet langer in afwachting wilde laten zitten.
Hij antwoordde "nou lekker dan je gaat dus weg?".
Heb gezegd dat het me spijt maar dat ik inderdaad weg ga.
Toen kreeg ik terug dat ik niet mijn best doe voor onze relatie en dat ik maar lekker naar mijn ex moet etc.
Ik heb toen gezegd dat ik natuurlijk niet naar mijn ex ga, dat ik al een hele tijd twijfel zoals hij zelf weet, dat het sinds de vorige keer dat ik op het punt stond weg te gaan niet meer hetzelfde voelt en dat ik wel kan blijven hopen dat het beter zal gaan maar dat ik dan liever nu een punt er achter zet in plaats van wanneer we straks samen een huisje hebben.
Ik vroeg of hij straks nog wilde praten of dat hij liever had dat ik weg zou zijn als hij thuis kwam.
Maar hij heeft mij niets meer te zeggen zegt hij, dus ik zit nu weer bij mijn ouders.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 15:34

Goed dat je nu bij je ouders zit!!

En nu komt misschien nog wel een moeilijkere periode...
Hij gaat zijn excuses aanbieden, lief zijn, verbetering beloven (en kleine stukjes laten zien,)
Hou vol!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 15:36

Dikke dikke knuffel voor jou. Ik vind je een powervrouw. Natuurlijk zegt hij niet "wat goed dat je weg gaat, je hebt helemaal gelijk"
Neem even tijd voor jezelf, accepteer dat het, ondanks alles, verdriet doet en geniet van het feit dat je eigen keuzes kunt maken met je geld.