Goof schreef:Duhelo; zij zou nooit een broek aantrekken als ik dat zou vragen.
Precies dit zou voor mij genoeg zijn.
Waarom zou jij je aan moeten passen, terwijl zij dat andersom niet zou doen.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
minikatje schreef:Voor mensen die de identiteit in de kleding hebben kan het een opgave zijn.
Persoonlijk zou ik broek en blouse aantrekken, daar die rok aantrekken die ze voor me heeft, smakelijk lachen om de maffe combi en m'n schouders ophalen.
NikkiDeKerf schreef:Waarom? Dat lijkt me vrij duidelijk, toch? Omdat er bij haar een geloofsovertuiging meespeelt en bij jou niet. Dus jij geen reden hebt haar te vragen een broek aan te trekken.
(En zij ook een (voor haar) zeer sterke reden heeft om een rok te willen dragen ipv een broek).
Ik ben zelf atheïst maar kan me wel voorstellen dat het echt anders is. Geloof is groot en diepgeworteld voor veel mensen. Echter kan Goof natuurlijk ook een heel sterke reden hebben om geen rok aan te willen trekken. Ik zou me daar zelf denk ik wel overheen kunnen zetten, zeker als je de rok al hebt EN jezelf hebt uitgenodigd. Desnoods als je er niet mee over straat wilt gewoon de outfit aan doen die je wilt en daar thuis dan de rok eroverheen doen.
Waves schreef:Zoals ik het zie is de gelovige collega vrij duidelijk: als TS geen rok wil dragen dan is het einde 'vriendschap'. Daar kan je van alles van vinden maar zij gaat daarin niet veranderen.
Ik zou er klaar mee zijn als iemand alleen op haar eigen voorwaarden contact met me zou willen. Voor een bruiloft, prima, dan mag de bruid best wat eisen stellen, maar nu is het een principekwestie geworden van beide kanten. Dat gaat nergens meer heen tenzij TS buigt.
Anoniem schreef:Waves schreef:Zoals ik het zie is de gelovige collega vrij duidelijk: als TS geen rok wil dragen dan is het einde 'vriendschap'. Daar kan je van alles van vinden maar zij gaat daarin niet veranderen.
Ik zou er klaar mee zijn als iemand alleen op haar eigen voorwaarden contact met me zou willen. Voor een bruiloft, prima, dan mag de bruid best wat eisen stellen, maar nu is het een principekwestie geworden van beide kanten. Dat gaat nergens meer heen tenzij TS buigt.
Dat idee heb ik ook een beetje. Dit is niet meer 'voor één dagje' aanpassen, immers is die éne dag al geweest (bruiloft) en is het nu zo dat TS niet meer op visite mag in een broek. Dan kan je er de donder op zeggen dat de excollega de volgende keer ook niet bij TS op bezoek wil als TS geen rok aan doet... Dat zou me niets verbazen in ieder geval. Vraag me ook af wat er dan is gebeurd met 'God houdt van ons allemaal'. Behalve als je een broek aan hebt blijkbaar.

Dat getuigd mij van geen respect naar de visite toe.
anjali schreef:Vinden jullie nu ook niet dat er wel belangrijkere wereldproblemen zijn dan het dragen van een broek of rok?In veel landen trouwens dragen mannen ook rokken.Je zou bijv. een joggingbroek kunnen dragen met een leuke Schotse rok eroverheen.Het is toch wel een modieuze uitdaging om hier iets van te maken!
bruintje123 schreef:Maar wie zegt dat een broek eronder mag?
Dat heb ik eerder gevraagd maar nog geen antwoord op gehad. Daar word maar vanuit gegaan, maar ik zou juist denken dat dat ook niet mag.