Wegens aanrijding met een persoon.........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:31

Dobby91 schreef:
Dat is dan hetzelfde traject..
Ik sta stil tussen Tilburg en Den Bosch.

Klopt ja, wij zouden trein later pakken dan waar je nu in zit maar nu dus omreizen via eindhoven..

spottedponie

Re: Wegens aanrijding met een persoon.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:53

Ik moest vanmorgen ook over dat traject, Tilburg - Breda, hoorde het op het station, ben omgedraaid, al wat ik in de planning had was niet meer belangrijk...

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:19

In dit topic krijg je nu de meldingen door het hele land heen en nu zie je pas echt hoe vaak het gebeurt.
Echt triest zoveel verdriet weer.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:26

bruintje123 schreef:
In dit topic krijg je nu de meldingen door het hele land heen en nu zie je pas echt hoe vaak het gebeurt.
Echt triest zoveel verdriet weer.

Ja dat bedacht ik mij ook inderdaad. Vreselijk zeg.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:18

Mijn zus appt net dat de trein waar ze in zit stilstaat ivm iemand op het spoor. Niet aangereden maar wel noodstop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:06

http://www.at5.nl/artikelen/165946/gewo ... ter-geland
Dit is gisteren gebeurd bij mijn tante op de hoek. Ik ben hier iets verderop opgegroeid en al jaren is dit een levensgevaarlijk kruispunt. Heel veel mensen moeten dit ongeluk gezien hebben. Verschrikkelijk. Een meisje van 16.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 12:25

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:02

Uhm....
In voor- en najaar, vooral in de nabijheid van grote psychiatrische instellingen...?

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:06

Er rijden nu ook geen treinen tussen Schagen en Heerhugowaard.. wegens aanrijding met een persoon

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:45

xxcleeoo schreef:
Er rijden nu ook geen treinen tussen Schagen en Heerhugowaard.. wegens aanrijding met een persoon

Mijn traject... Gebeurd helaas vaak daar. #)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 15:55

Zit er tussen Schagen en Heerhugowaard ook wat dan? Dacht dat vooral Heiloo populair was..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:02

Yep in Schagen zit ook een instelling. Maar zoals ik eerder heb gezegd zijn de springers in Heiloo vaak geen Willibrorders maar 'gewone' mensen. Het springen is zo aantrekkelijk in Heiloo vanwege de onbewaakte spoorovergang in het bos.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:11

Ik heb in Obdam gewoond (tussen Heerhugowaard en Hoorn) en daar gebeurde het ook geregeld.
Ik kan me nog een donkere regenachtige winteravond herinneren toen rond een uur of 22:00 uur ergens in een donker weiland aan de rand van het dorp een oude vrouw (rond de 80) voor de trein ging staan. Wat moet er door haar hoofd zijn gegaan....

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:17

Cayenne schreef:
Ik heb in Obdam gewoond (tussen Heerhugowaard en Hoorn) en daar gebeurde het ook geregeld.
Ik kan me nog een donkere regenachtige winteravond herinneren toen rond een uur of 22:00 uur ergens in een donker weiland aan de rand van het dorp een oude vrouw (rond de 80) voor de trein ging staan. Wat moet er door haar hoofd zijn gegaan....

Bedoel je vorig jaar?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:27

lieveli schreef:
Yep in Schagen zit ook een instelling. Maar zoals ik eerder heb gezegd zijn de springers in Heiloo vaak geen Willibrorders maar 'gewone' mensen. Het springen is zo aantrekkelijk in Heiloo vanwege de onbewaakte spoorovergang in het bos.

Je loopt daar gewoon langs het spoor, niet langs de overweg ;)

Snap ook werkelijk niet dat daar nog nooit wat aangedaan is.

Obdam gebeurd het ook redelijk vaak inderdaad, machinisten hebben daar veel op hun claxon getrapt voor mensen die denken nog even snel voor een trein langs te kunnen rennen. Dat station moet nodig op de schop. :j

Cayenne schreef:

Een aantal jaar geleden bij Schagen was er een bejaard echtpaar in de auto voor de trein gaan staan. Man kon de zorg voor z'n vrouw niet meer dragen en zag dit als een oplossing.

Gelukkig hebben beide het overleefd, het transformatorhuisje, de overweg en de auto helaas niet.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:07

Willibrorders??? Die ken ik niet.
Wat bedoel je daarmee?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:19

...bewoners van de plaatselijke psychiatrische inrichting...???

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:21

Ja, zo heet de inrichting.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:23

Janneke2 schreef:
...bewoners van de plaatselijke psychiatrische inrichting...???

Ja! Ja sorry, als je niet van hier bent, ken je dat niet natuurlijk. De psychiatrische kliniek heet De St. Willibrordusstichting, mensen die daar zitten worden wel eens Willibrorders genoemd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:23

xxcleeoo schreef:
Cayenne schreef:

Bedoel je vorig jaar?

Volgens mij was het in 2015? Ik woon inmiddels in Den Bosch en was net verhuisd toen dit gebeurde.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:04

@cayenne, vorig jaar maart is het ook gebeurd hier in het weiland, schuin achter mijn huis. De politie, ProRail, ambulances enz stonden bij mij en mijn buurvrouw op het pad.. Het was echt ellendig, de hulptroepen moesten eerst door het weiland en daarna over de sloot om de restjes op te kunnen ruimen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:51

Cayenne schreef:
Wel een interessant nieuwsbericht: Prorail wil zelfdoding op het spoor door computers laten voorspellen :? http://www.nu.nl/internet/4487265/prora ... uters.html
en eerder deze week was er al een bericht dat in 2016 3000 spoorlopers werden gerapporteerd. Wat een hoop zeg :\

Spoorlopers zijn geen springers...

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 00:15

xxcleeoo schreef:
@cayenne, vorig jaar maart is het ook gebeurd hier in het weiland, schuin achter mijn huis. De politie, ProRail, ambulances enz stonden bij mij en mijn buurvrouw op het pad.. Het was echt ellendig, de hulptroepen moesten eerst door het weiland en daarna over de sloot om de restjes op te kunnen ruimen

Daar was ik heen .. dat was een hele tocht inderdaad door dat weiland en over de sloot kruipend over een ladder ..

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:19

moniek21 schreef:
xxcleeoo schreef:

Daar was ik heen .. dat was een hele tocht inderdaad door dat weiland en over de sloot kruipend over een ladder ..

Uiteindelijk met het trekkertje en aanhanger van mijn buren, of was jij daar niet bij?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:38

Nee toen waren wij denk ik al weg, de brandweer had een ladder over de sloot gelegd waar we op handen voeten overheen moesten .. op de terugweg was ik vergeten Mn ritsen dicht te doen en viel er het een en ander in de sloot , wat resulteerde dat ik ook bijna te water lag omdat ik het toch wilde pakken ;) ..