Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:49

noah14 schreef:
Dreft koop ik meestal ook als het in de aanbieding is, maar gebruik het voor het afwassen als het niet meer in de vaatwasser past... maar doe ook altijd een scheutje door een sopje heen als ik ga schoonmaken, ramen wassen enz.

Vaatwas tabletten haal ik meestal bij de Action, maar wil nu voor het eerst die van de AH wel eens proberen, gewoon die van eigen merk... iemand daar ervaring mee?

Ik kan me niet herinneren of we die geprobeerd hebben maaar heb een poosje goedkope alternatieven geprobeerd maar wij werden er niet vrolijk van. Nu koop ik altijd Dreft platinum maar alleen in de hele goede aanbieding waarbij ze op een 10 cent per blokje komen. En dan sla ik flink in. Tot nu toe altijd ruim op tijd weer bij kunnen vullen en dan vind ik de kosten nog wel meevallen.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:49

Kruiden bestel ik online en verder heb ik heel veel verse kruiden in potjes op de vensterbank staan. Niets lekkerder dan verse kruiden en zaadjes kosten bijna niets.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 13:55

Selka schreef:
Na het topic grotendeels te hebben gelezen heb ik besloten het eens uit te proberen. Wij geven schandalig veel aan boodschappen uit. Zo rond de €150 per week voor 2 personen. Hoe? Heel makkelijk: ik koop alles biologisch/ecologisch. Nu vind ik het voor ons ook niet heel erg realistisch om van €150 naar €60 te gaan maar ik wil proberen om toch te minderen. Waarom? Omdat ik mij inmiddels enigzins schaam na het lezen van de posts waar mensen van €30 rond moeten komen per week incl. verzorgings- en schoonmaakspullen. Die tellen bij mij dus mooi niet mee.
Excuus is wel dat ik veel vegan dingen koop bij bijv. Ekoplaza en dat is niet goedkoop.

Hopelijk ben ik desondanks wel welkom. Ik kan namelijk nog erg veel van jullie leren :j

Je kan ook proberen streekproducten te halen ipv biologisch? Bij een plaatselijke boer aardappelen etc. Dat lijkt me goedkoper dan ekoplaza haha.

En als tip: De aanbiedingenmail van wakkerdier.nl dan krijg je alle biologisch / vega / vegan aanbiedingen per week per mail! :D

En verzorgingsproducten? Ik koop de goedkoopste tandpasta (in de aanbieding) en de rest ook in de aanbieding. Wel gebruik ik parfum vrije spullen zoals de shampoo van DR. organic. Die probeer ik in de aanbieding te kopen. Is wel duur maar ik heb er minder jeuk van! :j Ik was mijn haar 2x per week en voor mijn vriend heb ik goedkope shampoo. Dat is me veel te duur. :')

Handzeep gebruik ik een goedkope grote pomp van de action of ik pak een navulverpakking van de lidl oid.

Wasmiddel van de lidl, daar haal ik ook vochtig wc papier en vochtige schoonmaakdoekjes. :j

8nnemiek

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:06

De aanbiedingenmail van wakker dier heb ik heel snel weer opgezegd, die vergeten altijd heel veel aanbiedingen.. Maar bij voordeelmuis kun je aanbiedingen laten mailen op trefwoord. Ik krijg elke maandag alle aanbiedingen gemaild die iets met vegetarisch te maken hebben en alle alpro acties. Ook van de kleinere supermarktketens, ideaal!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:07

Ik heb voor deze maand en februari wel weer genoeg vleesvervangers in huis denk ik. Ik eet ze weinig haha!

Ik heb alleen niet genoeg ruimte in mijn vriezer voor brood, en steeds afbakbrood kopen is ook duur. Dan maar vaker wraps eten... :') Iemand tips voor goedekope vega wraps? :P

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:35

Kruiden hoeven idd helemaal niet duur te zijn. Bij de appie betaal je 2-3 euro voor zo'n klein rotpotje en bij de Turk een Euro voor een hele zak. En idd ook je mixen zelf maken. Veel lekkerder ook nog. Dit is een hele handige site daarvoor. Voor de tacokruiden zijn echt heerlijk!
http://www.dekooktips.com/warenkennis/kruidenmeng.htm

Cemlys, even flink voorkoken dus. Dan kan je man opwarmen? Gelukkig kan mijn vent een beetje koken en heeft hij ook door dat vers lekkerder is dan uit pakjes. Maar dan zijn de verhoudingen soms wat lastig bij hem. Hij probeert het gelukkig wel.

Pasta vind ik van barilla het allerlekkerst, maar das in Nederland echt niet te betalen. Afgelopen jaar in Italië gekampeerd en ets van 40 dozen meegenomen, was daar dus 45 ct per doos :oo . Daar koop je hier niet eens vbasic voor volgens mij. Verder drink ik alleen coca cola, als ik dat al drink, want liefst gewoon water, en alleen smeerkaas van goudkuipje. De andere vind ik niet lekker :')

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:36

Kijk eens op de site van ok vlees. Heel betaalbaar!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:37

Pabie schreef:
Magrathea schreef:
Pabie, Oatly is een merk haverdrank, en de chocomel smaakt naar chocoladevla maar dan om te drinken <3 is echt heel lekker!
Ik dacht trouwens dat Grand Italia meestal geen ei had :+ Zal wel schelen per soort. Toen ik in Italië zat voor een maand (bij een familie) aten die ook altijd de goedkope pasta van de supermarkt (zónder ei) dus ik ben daar wel afgestapt van "Ja maar in Italië eten ze het ook zo en zo" :+

Haha oké !
Ja ik ben misschien te veel met merken opgevoed hoor :'). Meel en haver en dergelijke koop ik altijd allergoedkoopste , maar de meeste verwerkte producten neem ik al snel het duurdere merk.

Haha ja dat in Italië eet ze ook zo en zo zou ik dan weer niet zeggen, deed mijn vader ook nooit hehe. Ik weet wel dat ze in Italië Nutella op hun pizza smeren en ik daar groot fan van ben :Y)

Als er nou een budget merk kwam met volkoren penne zou ik dat graag kopen. Spaghetti heb ik mijn hart verloren aan Grand italia (misschien beetje nostalgie) gelukkig is het alsnog maar 20 cent per portie :). Voor mijn volkoren pennen zou ik graag een goedkoper alternatief hebben, want eet 3 keer vaker volkoren penne dan de spaghetti (wel de witte spaghetti trouwens)

De Lidl heeft een goedkope volkoren spaghetti :)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:39

Xjosee schreef:
Ik lees mee. Vriend en ik gaan vanaf half januari op onszelf. Volgens het nibud zouden we met twee man ong. €100,= per week aan boodschappen kwijt zijn. We willen proberen voor €50,= euro onze boodschappen te doen. Zijn wel echte vleeseters en willen eerlijker vlees gaan eten. Dus we gaan even kijken hoe het gaat. Zijn wel allebei van het gezond eten (weinig/geen snoep, koek en frisdrank) en daarnaast eet ik ook regelmatig op het werk.

Kijk eens op de site van okvlees.nl . Goed vlees en een nette bezorging. Koop dan vaak wat meer in 1 keer en t is al ingevroren dus kan zo weer de vriezer in.( ze beloven zelfs dat als t niet goed gaat met t bezorgen je een nieuwe bestelling krijgt. Hier nog nooit voorgekomen dat t niet goed bevroren aankwam)

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:40

Blokjes vaatwasmiddel hebben wij lang in tweeen gebroken, dat werkt prima. Tegenwoordig heb ik gewoon poeder. Klein schepje is voldoende. Ik doe met een zak ongeveer een half jaar(?)
Handzeep maken we zelf.
Shampoo en conditioner heb ik van huismerk van Rossmann (we wonen in Duitsland) en mijn man gebruikt huismerk van Lidl.
Wasmiddel ook van Lidl of Action.
Bij de Action haal ik ook deodorant.

Van de week boodschappen gedaan, was 15 euro kwijt. Morgen nog wat kleine dingetjes, melk en fruit halen. Dan kunnen we tot midden volgen de week weer vooruit.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:49

Leuk initiatief! Ik ga meelezen. :j Als studente zijnde probeer ik altijd zo goedkoop mogelijk te winkelen en overige uitgaven zo laag mogelijk te houden. Ik denk dat ik zo'n 40 euro uitgeef per week aan boodschappen want eerlijk is eerlijk, ik eet gewoon veel. :') Ongezond spul (snoep, chips, fris alcohol) haal ik nauwelijks, wel soms een traktatie voor mezelf e.g. een doosje lekkere bonbons van 3 euro. :o

Tips:
- geen vlees eten
- boodschappen doen bij Jumbo (laagste prijsgarantie dus daar geloof ik dan maar in)
- huishoudartikelen bij de Action
- tikka masala saus van pataks, wraps, kikkererwten, havermout en andere etenswaren zijn bij Action goedkoper dan bij de Jumbo (maar Action is een non-food B.V. in theorie dus hoeft Jumbo niet onder de prijzen van de Action te gaan zitten)
- koken met dat wat in de reclame is bij Jumbo of in de bonus bij de AH (tijdje geleden heb ik met de euro-aanbiedingen flink ingeslagen op bijv. pasta, kruiden etc. en daarmee maarliefst 19 euro bespaart!)
- grote porties koken en dan een deel invriezen
- ik vind bij de Jumbo regelmatig een rot stuk fruit/groente. Als je die aan een medewerker geeft van de Jumbo, krijg je een gratis tas groente en fruit naar keuze t.w.v. 5 euro
- plan wat je gaat kopen, zo doe je minder snel impuls aankopen
- bij de Kruidvat haal ik altijd odorex: een klein spray busje wat je om de 2-3 dagen in je oksels sprayt en dan blijft alle zweetlucht weg. Werkt perfect en met een busje van ongeveer 5 euro doe ik 9 maanden.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 14:53

MarlindeRooz schreef:
Ik heb voor deze maand en februari wel weer genoeg vleesvervangers in huis denk ik. Ik eet ze weinig haha!

Ik heb alleen niet genoeg ruimte in mijn vriezer voor brood, en steeds afbakbrood kopen is ook duur. Dan maar vaker wraps eten... :') Iemand tips voor goedekope vega wraps? :P

Wraps met geitenkaas, hummus, beetje sla/spinazie/rucola, en eventueel tomaat vind ik superlekker :9

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-17 14:57

Ik eet wel eens wraps met kipschnitzel, tomaat, komkommer en beetje Yildiz turkse saus erover heen. :9
Ook geen dure maaltijd!! Maar wel heel lekker :D

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:04

Verzorgingsproducten als tandpasta, deo en make-up reiniging koop ik in de actie (vaak als het 1+1 gratis is). Mijn shampoo en conditioner zijn duurder, iets van 35 euro per fles, maar doe ik wel een heel jaar mee.

Vandaag boodschapjes bij Jumbo gehaald, kwark die wij gebruiken blijkt daar goedkoper te zijn dan bij de AH.
Tot nu toe ben ik voor deze week 36,80 euro kwijt voor 2 personen (zitten 2 dure maaltijden bij). Alleen maandag en vrijdag hebben we geen uitgaven voor eten.
Moet alleen nog deze week brood, evergreen koeken en voor zaterdag en zondag eten kopen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:06

Ik lust geen geitenkaas en hummus en eet geen vlees. :') Maar sla en spinazie doe ik wel vaak! :j

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:10

@phormicola.

Tijdje naast de Lidl gewoond en nooit gezien :+ ben echt blind dan ging er speciaal voor naar de Appie of Jumbo toen haha.

Ik ga niet zo vaak meer naar de Lidl maar als ik er ben ga ik dan maar even lekker pasta inslaan

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:12

Dreft koop ik vaak voor 1 euro per fles bij blokker of kruidvat/ trekpleister.

Bij Ah is het alsnog 3 euro per 2 ongeveer als het 1+1 gratis is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:18

EedihcrO schreef:
Kruiden hoeven idd helemaal niet duur te zijn. Bij de appie betaal je 2-3 euro voor zo'n klein rotpotje en bij de Turk een Euro voor een hele zak. En idd ook je mixen zelf maken. Veel lekkerder ook nog. Dit is een hele handige site daarvoor. Voor de tacokruiden zijn echt heerlijk!
http://www.dekooktips.com/warenkennis/kruidenmeng.htm

Cemlys, even flink voorkoken dus. Dan kan je man opwarmen? Gelukkig kan mijn vent een beetje koken en heeft hij ook door dat vers lekkerder is dan uit pakjes. Maar dan zijn de verhoudingen soms wat lastig bij hem. Hij probeert het gelukkig wel.

Pasta vind ik van barilla het allerlekkerst, maar das in Nederland echt niet te betalen. Afgelopen jaar in Italië gekampeerd en ets van 40 dozen meegenomen, was daar dus 45 ct per doos :oo . Daar koop je hier niet eens vbasic voor volgens mij. Verder drink ik alleen coca cola, als ik dat al drink, want liefst gewoon water, en alleen smeerkaas van goudkuipje. De andere vind ik niet lekker :')

Hij kan inmiddels prima koken hoor, maar boodschappen nog niet zo (lees dan is de cola, chips en bier wel aangevuld, maar veel essentieel spul tekort ;))

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:24

noah14 schreef:
Merk bewust zijn wij niet zozeer en mijn man al helemaal niet, maar voor afwassen zweer ik bij Dreft.

Hebben jullie nog goedkopere wasmiddelen die jullie goed vinden en lekker ruiken??
Heb nu Pods maar ben 2 nodig per wasbeurt, dus dat wordt duur wassen.... dus zou graag een goedkoper alternatief willen.

Ik bestel nu mn wasmiddel bij zuiverezeep.nl, dat is erg zuinig. Ik gebruik twee kleine maatschepjes per wasbeurt en voor de geur kun je aromatische olie bijkiezen, daar doe je 5-10 drupjes van in je tweede vakje. Heel tevreden over, minder rotzooi in je machine en wast netjes. Komt uiteindelijk veel goedkoper uit als normale wasmiddelen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:29

Umaydream, verkijk je niet op de Jumbo hoor! Die laagste prijs garantie is super geniepig. Zo is hun huismerk eigenlijk altijd duurder dan het AH huismerk en niet eens beter. Ik haal dus alleen de paar A merken die ik gebruik daar.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:31

Magrathea schreef:
Umaydream, verkijk je niet op de Jumbo hoor! Die laagste prijs garantie is super geniepig. Zo is hun huismerk eigenlijk altijd duurder dan het AH huismerk en niet eens beter. Ik haal dus alleen de paar A merken die ik gebruik daar.

Dit inderdaad :j Op de A-merken zijn ze een paar cent goedkoper. Op de huismerken weer duurder.

Ik zie net dat de kruidvat weer andrelon in de aanbieding heft, 2+2 gratis. Dus maar even langs deze week :)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:38

Magrathea schreef:

Maar hoe zit dat dan met die laagste prijsgarantie? Ik vind bijv. wel dat als je het budgetmerk neemt van de Jumbo dat dat wel weer goedkoper is wanneer je vergelijkt met de euroshopper (of hoe het nu ook maar heet) van de Appie. Of verkijk ik me daarop? Dan moet ik namelijk mijn winkelstrategie toch eens gaan aanpassen. :Y)

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:39

Selka schreef:
Ik begin echt de 16e. Dit weekend komt mijn schoonfamilie voor een nieuwjaarsborrel en mijn familie ivm verjaardag oma. Dan kom ik echt niet uit :=

Lay_D, scheelt dat nou echt?

De action vind ik niet handig omdat je maar net moet treffen dat ze jouw tandpasta hebben liggen. Nu ben ik niet zo kieskeurig maar vriend wel. Schoonmaakmiddelen idem zeker gezien ik de producten van Ecover gebruik. Dan is het voor mij weer lastig. Spaar ik het milieu of mijn portemonnee.

Verder gebruiken wij veel zeep etc. en ja dat kan minder maar ik vind het gewoon zo fijn fris voelen. Ik weet niet of ik daar ook op wil bezuinigen. Zeker omdat ik altijd al naar paard stink haha.

Als schoonmaakmiddel kan je ook een blok Marseille zeep kopen en daar een sopje mee maken: goed voor het milieu en je portomonaie, als ontkalker schoonmaakazijn. Je kunt ook vlokken kopen maar die zijn in verhouding duur. Bij de Dille en Kamille is een groot blok( dacht 600gr) 7,95 en daar doe ik echt lang mee( bijna een jaar) Gebruik het als allesreiniger en om de vloeren mee te dweilen . Heb er wel een zeepklopper bij( zeep ff doormidden hakken)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:43

UMayDream schreef:
Magrathea schreef:

Maar hoe zit dat dan met die laagste prijsgarantie? Ik vind bijv. wel dat als je het budgetmerk neemt van de Jumbo dat dat wel weer goedkoper is wanneer je vergelijkt met de euroshopper (of hoe het nu ook maar heet) van de Appie. Of verkijk ik me daarop? Dan moet ik namelijk mijn winkelstrategie toch eens gaan aanpassen. :Y)

Laagste prijs garantie gaat alleen over A-merken die in meerdere winkels te krijgen zijn. Niet over huismerken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:44

phormicola schreef:
Dat kan ik weleens proberen ja!

Zo ik zit in de trein á 21 euro maar die zat niet in het budget hoor :))

Ik weet niet hoe vaak je met de trein reist en of dat buiten de spitstijden valt maar met een voordeelurenabonnement heb je buiten de spits 40% korting, dat scheelt algauw een slok op de borrel en als je regelmatig gebruik maakt van het ov haal je die ong €50,- abonnementskosten per jaar er ook weer ruim uit.