chanel1985 schreef:Zie maar dat is het verschil, er is tolerantie naar iedereen toe, de rokers in je groep moeten niet 500 m achter de niet rokers lopen, want de rook kan maar eens tot hier vliegen. Hoe jullie het doen is iedereen blij, en heeft niemand last van elkaar.
Mijn vriend ging ook overlaatst achter in de tuin staan, zo ver hij kon om een sigaret te roken, dat er dan iemand met astma naast hem komt staan om een babbeltje te slagen, is de keus van die persoon geweest.
Het ding is dat dat voor vele nog niet genoeg is, daar krijg ik het op mijn systeem van, en ik heb dan nog nooit in mijn leven een sigaret gerookt en zal dat ook nooit doen.
Maar ik ga daarom de rokers ook niet veroordelen alsof ze lepra hebben en ze verbannen naar god weet waar om een sigaretje te roken. Als men zich wat afzonderd en men houd rekening met de windrichting, is dat toch al genoeg? En houd men rekening met andere.
Voor sommige is dat nog niet genoeg, en over die mensen heb ik het dat die ook wat tolerant mogen zijn.
Ahh oké, dan zijn we het daar wel over eens.
Maar dat is toch helemaal niet van toepassing bij Ts? Ts geeft mij de indruk dat ze hun situatie ook wel begrijpt, maar dat ze nog steeds erg veel last heeft van de rook en niet eens een raampje open kan zetten of alles ruikt al naar de rook. Dat sommige mensen hier dan reageren alsof ze zich enorm aanstelt stoot mij tegen de borst. Ze hebben geen idee, ze kennen Ts en de situatie niet dus hoe kun je dat nou weten!? Een gesprek lijkt me dan dus handig en meestal krijg je dan ook juist meer begrip voor elkaar en wordt er onbewust en op een minder vervelende manier daarna toch meer rekening met elkaar gehouden.