Sigarettenrook van de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 00:38

chanel1985 schreef:
Dan kan je ook gewoon zeggen dat je gezonder bent als je stopt met roken in plaats van beter. Je moet je ook niet van den domme houden. Je weet donders goed dat er op dat woord reactie gaat komen. Dat vind ik aan jou reactie's typerend, altijd stokend en uitlokkend.

Het gaat zoveel verder dan alleen maar gezonder, dus dat zou de lading niet dekken.

Je bent vrijer, frisser, gezonder, sterker, onafhankelijker, enz enz... een verbetering van wat je was, dus beter.

jouw reacties. Auto correct aan staan? Die maakt er bij mij soms ook hele rare dingen van.

Willl65

Re: Sigarettenrook van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 01:40

Jeetje repelsteeltje.... Ik vraag me af wat er was gebeurt als je je eigen ik van nu voor je had gehad toen je nog je eigen ikvan toen was, toen je rookte.
Ik weet wat het is om niet te roken. Ben tenslotte 10 jaar van het roken af geweest en ik zal ook wel weer een keer stoppen. Mensen zoals jou maken het mij heeeeel moeilijk om rekening mee te willen houden. Je roept een enorme weerstand op.
Gewoon alleen al door de manier waarop jij op dit forum overkomt.

Wat moet jij het moeilijk hebben in het dagelijkse leven zeg. En dat terwijl je nu, vergeleken met een paar jaar geleden, al veel minder plekken hebt waar gerookt mag worden. Dat had wat geweest zeg dat je als ex-roker nu in de tijd van een paar jaar geleden had moeten leven.
Dan had je nergens meer kunnen komen. Geen restaurant, geen terras, geen café , geen werkplek , zelfs de speelplekken voor kinderen waren niet rookvrij,niets.
Weg zou jouw leven zijn.
Wat een geluk dat je toen nog wel lekker mee pafte.

Ik snap wel dat er mensen zijn die aangeven helemaal nergens geen rekening mee te willen houden.
Vooral als het toch nooit goed genoeg is.

Ik denk dat dit forum best goed is geweest. Sommige posten hier zetten je tot nadenken kan ik me indenken. Alleen jij doet veel te niet van die kracht. Gewoon door je drammerige neerhalende reacties. Halve citaten eruit halen en pagina's verderop uit zijn verband trekken. Opmerkingen zoals dat ik in een bepaald beeld blijf hangen omdat mijn reacties jou niet aanstaat.

Bah. Ik houd er niet van.
Ik ben eigenlijk ook wel klaar met deze discussie en heb pagina's geleden al uitgebreid aangegeven hoe ik met roken omgaat.
Wordt alleen maar herhaling.
Ik rook er nog even een en dan ga ik lekker slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 02:03

Lees de OP nog eens, het gaat niet over tolerant zijn, het gaat over rook overlast en hoe TS daar vanaf kan komen.
Vervolgens wordt vrijwel het hele topic gevuld door rokers die vinden dat ze het maar heeft te accepteren. Dat had ze zelf ook wel kunnen bedenken zonder dit topic te openen.
Een hoe kom ik van die rookoverlast af topic is omgetoverd in een kijk mij eens rekening houden met niet-rokers en een sociale roker zijn topic.
Daar heeft ze wat aan.
Wat maakt het uit voor TS hoe jij met je sigaretten omgaat? Wordt haar situatie daar beter van?
Haar buren staan ook achterin hun tuin wat daar blijkbaar weinig verschil maakt qua overlast.

Trouwens, als je me de hele tijd persoonlijk aanspreekt met mijn naam en aanvalt dan weet je toch wel dat je een antwoord van me terug kunt verwachten. Je weet inmiddels ook mijn standpunt dus dan lok je zelf het drammen uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 06:08

En toch heeft willl65 een goed punt:

Juist van een ex roker, zou je wat meer begrip mogen verwachten, juist omdat diegene heel goed weet wat het is om dezelfde verslaving te hebben.
Als men dan zo graag wil dat de rest van de wereld ook "verbeterd", om in die terminologie te blijven, kan je toch op je vingers natellen dat die negatieve manier van doen juist aversie opwekt.

Het komt nu alleen maar over als een verheerlijking van jezelf, omdat jij toevallig wel het "licht" al hebt gezien en je daardoor een "beter" mens bent dan iedereen die nog niet zo ver is.

Ik wil niet stoppen met roken, maar als ik er over zou nadenken, maken dit soort tirades (sorry weet er echt even geen ander woord voor), het voor mij alleen maar makkelijker om niet te stoppen:
Echt hoor, als ik dan ook zo wordt, als ik een ex roker ben, mag serieus de rest van mijn omgeving mij direct weer verslaafd maken. Het mag dan misschien beter voor je gezondheid zijn, maar als mens zelf zie ik het dan eerder als een verslechtering.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:20

Ik kom dit topic nu pas tegen, ik ken een oudere vrouw haar buren roken stevig. Ook in huis en het komt bij haar door de muren heen, het stinkt echt. Ik snap best dat de rokers zich hier verdedigen maar echt het stinkt echt. Ook ik heb gerookt en ik besefte niet dat de niet rokers last hadden mijn de lucht.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 08:35

Ik denk dat sommige rokers echt onderschatten hoeveel overlast hun gerook veroorzaakt. En dan wordt er over de mensen die niet roken gezegd dat ze maar toleranter moeten zijn.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:37

marleen_usar schreef:
Ik kom dit topic nu pas tegen, ik ken een oudere vrouw haar buren roken stevig. Ook in huis en het komt bij haar door de muren heen, het stinkt echt. Ik snap best dat de rokers zich hier verdedigen maar echt het stinkt echt. Ook ik heb gerookt en ik besefte niet dat de niet rokers last hadden mijn de lucht.

Door de muren heen? dan heeft ze zeer slechte muren,want rook komt daar anders echt niet doorheen.
Of ze roken iets heel anders dan gewone sigaretten.

Nee ik onderschat niet hoeveel last iemand kan hebben van rook.Ik houd er zoveel mogelijk rekening mee.Als niet rokers dat dan ook doen,is het toch opgelost.Maar sommige niet rokers doen of we criminelen zijn!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:50

sneeuwpop schreef:
Niks illegaal, totdat het verboden moet worden, omdat te weinig mensen uit zichzelf rekening houden met andere mensen.

Maar dat is andersom toch ook?
Waarom moeten rokers rekening houden met niet rokers?
Niet rokers houden ook geen rekening met wel rokers.
Ze zijn al uit bar/cafe gebannen omdat ze niet meer willen dat er buiten gerookt wordt.
Nu gaan ze met weer en wind buiten op het terras zitten en nu zitten ze daar weer in de weg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 09:52

Gister zat ik op een terrasje te eten. Zo'n 15 tafels, waarvan er aan 4 tafels rokers zaten, ja, heb ee eens op gelet ;)
Niks van geroken.
Verder gebeurde er het volgende:
Aan 1 tafel zat een moeder haar baby de borst te geven
Aan 1 tafel (naast ons) zat een jengelende peuter
Aan 1 tafel zat een vrouw met een hondje dat elke x begon te blaffen als er een ober of serveerster langs liep.
Aan 1 tafel zat een vrouw die lichtelijk beschonken was en daardoor vrij luidruchtig was (gepaard met een sussende (ssstt, niet zo hard.. :') .) man).
Pas toen er naast ons 6 jongelui kwamen zitten (gezin met peuter was inmiddels weg) die alle 6 tegelijk een sigaret op staken rook ik het (het waaide ook letterlijk over mijn tafeltje heen ).

Allemaal punten waar ik me aan had kunnen irriteren...

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 10:02

Afbeelding

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 17:37

Freggle_Edge schreef:
[ [url=m/c2KqHs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Das een goeie!! :D _/-\o_ _/-\o_

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:14

Willl65 schreef:
Jeetje repelsteeltje.... Ik vraag me af wat er was gebeurt als je je eigen ik van nu voor je had gehad toen je nog je eigen ikvan toen was, toen je rookte.
Ik weet wat het is om niet te roken. Ben tenslotte 10 jaar van het roken af geweest en ik zal ook wel weer een keer stoppen. Mensen zoals jou maken het mij heeeeel moeilijk om rekening mee te willen houden. Je roept een enorme weerstand op.
Gewoon alleen al door de manier waarop jij op dit forum overkomt.

Wat moet jij het moeilijk hebben in het dagelijkse leven zeg. En dat terwijl je nu, vergeleken met een paar jaar geleden, al veel minder plekken hebt waar gerookt mag worden. Dat had wat geweest zeg dat je als ex-roker nu in de tijd van een paar jaar geleden had moeten leven.
Dan had je nergens meer kunnen komen. Geen restaurant, geen terras, geen café , geen werkplek , zelfs de speelplekken voor kinderen waren niet rookvrij,niets.
Weg zou jouw leven zijn.
Wat een geluk dat je toen nog wel lekker mee pafte.

Ik snap wel dat er mensen zijn die aangeven helemaal nergens geen rekening mee te willen houden.
Vooral als het toch nooit goed genoeg is.

Ik denk dat dit forum best goed is geweest. Sommige posten hier zetten je tot nadenken kan ik me indenken. Alleen jij doet veel te niet van die kracht. Gewoon door je drammerige neerhalende reacties. Halve citaten eruit halen en pagina's verderop uit zijn verband trekken. Opmerkingen zoals dat ik in een bepaald beeld blijf hangen omdat mijn reacties jou niet aanstaat.

Bah. Ik houd er niet van.
Ik ben eigenlijk ook wel klaar met deze discussie en heb pagina's geleden al uitgebreid aangegeven hoe ik met roken omgaat.
Wordt alleen maar herhaling.
Ik rook er nog even een en dan ga ik lekker slapen.

Mooi gesproken +:)+
Ik ben nu bijna 6 jaar (verplicht) gestopt met roken. Ik was zwaar verslaafd, maar hield wel behoorlijk rekening met mensen die niet roken. Maar mijn ervaring is, dat ex-rokers het meeste zeuren over de stank en de overlast van rokers. Ik heb me toen voorgenomen, dat als ik ooit niet meer rookte, ik nooit zal zeuren tegen rokers en daar houd ik mij nu al bijna 6 jaar aan.

Wat stank betreft, ik woon in een stad, mijn waslijnen moet ik altijd schoonmaken, voordat ik mijn was buiten kan drogen. Als ik met mijn fiets bij een stoplicht sta, stik ik soms bijna van de uitlaatgassen van met name dieselmotoren. Het is een illusie te denken, dat als de terrassen rookvrij worden, het met de vervuiling veel minder wordt. ;) Behalve misschien direct aan de kust of op de heide/bos. :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 07:18

Het waren goede muren, als ik de folders rond bracht en bij hun door de brievenbus deed rook ik het al. En als mijn dochter bij hun was om met hun dochter te spelen kwam ze terug en stonk ze echt. En hun rookte gewoon shag, wij niet rokers zeuren echt niet het stinkt echt.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 07:40

vrouwke schreef:
sneeuwpop schreef:
Niks illegaal, totdat het verboden moet worden, omdat te weinig mensen uit zichzelf rekening houden met andere mensen.

Ze zijn al uit bar/cafe gebannen omdat ze niet meer willen dat er buiten gerookt wordt.
Nu gaan ze met weer en wind buiten op het terras zitten en nu zitten ze daar weer in de weg.

Ik kan niet tegen rook, dan begin ik enorm te hoesten, krijg ik traanogen etc. Moet ik dan serieus rekening gaan houden met iemand die rookt ipv andersom? Roken is slecht ook als meeroker, dus je zorgt er eigenlijk voor dat je mij ongezonder maakt (weet het even niet beter te verwoorden). Waarom zou ik rekening moeten houden met een roker? Serieus?

Je hoort mij eigenlijk nooit tegen die persoon klagen hoor, maar ik heb er wel degelijk heel veel last van. Van iets waar ik niets aan kan doen. Als ik dan nu te horen krijg (en van meerdere bokkers hier op het forum wel zo'n beetje zoals ik uit de tekst opmaak) dat IK maar rekening met hun moet houden dan valt mijn mond echt open.

Gelukkig is de regering het daar niet mee eens..

Daarbij Ts is het heel vervelend voor je wat er gebeurd, maar ik zou ook niet weten hoe je dit zou kunnen oplossen. Ik vind wel dat de buren in hun eigen tuin zouden moeten kunnen roken. Ik denk dat je het beste een keer vriendelijk kunt vragen of je eens bij ze langs kan komen voor een gesprek, daarbij ook vertellen dat je hun kant snapt maar dat je er zelf erg veel last van hebt en dat jullie misschien samen toch tot een oplossing kunnen komen. Als de mensen begrip voor jouw situatie krijgen, hebben ze vaak de neiging om toch al vanuit zichzelf meer rekening met je te houden. Succes!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:41

Nee, men zegt niet dat jij maar rekening moet houden, snuffie. Men zegt dat men ook met hen rekening kan houden. tweerichtingsverkeer in plaats van éénrichtingsverkeer.

Je zegt zelf dat ts misschien best een gesprek kan vragen aan de buren, hoe kan je een goed gesprek voeren als er er geen wederzijdse tolerantie is? Als jij vind dat jij geen tolerantie moet hebben, zegt dat ook iets over respect naar hun toe. Zo begint dat gesprek al net evenwichtig en evenwaardig.
Dat bedoeld men.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 08:43

marleen_usar schreef:

Als ik met de honden langs de voordeur van mijn buren een paar huizen verder loop, ruik ik zeer duidelijk dat daar flink gerookt wordt binnen. En dan is de deur gewoon dicht hé?

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:12

Overdrijven is ook een kunst :D

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:27

tweebelgen schreef:
Overdrijven is ook een kunst :D

Ik zeg toch niet dat ik dat als overlast of vervelend ervaar? Ik zeg alleen dat je het duidelijk ruikt! Van mij mogen ze hoor..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:48

Dit is echt niet overdereven hoor, wanneer iemand rookt zit het in het haar, de kleding enz. Als mijn hond met mijn meiden bij die mensen waren geweest stonk zelfs de hond.

Net als parfum daar kan ik ook niet tegen krijg ik klachten van.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:10

snuffie123 schreef:
sneeuwpop schreef:

Ik kan niet tegen rook, dan begin ik enorm te hoesten, krijg ik traanogen etc. Moet ik dan serieus rekening gaan houden met iemand die rookt ipv andersom? Roken is slecht ook als meeroker, dus je zorgt er eigenlijk voor dat je mij ongezonder maakt (weet het even niet beter te verwoorden). Waarom zou ik rekening moeten houden met een roker? Serieus?

Je hoort mij eigenlijk nooit tegen die persoon klagen hoor, maar ik heb er wel degelijk heel veel last van. Van iets waar ik niets aan kan doen. Als ik dan nu te horen krijg (en van meerdere bokkers hier op het forum wel zo'n beetje zoals ik uit de tekst opmaak) dat IK maar rekening met hun moet houden dan valt mijn mond echt open.

[/quote]

Ik heb hetzelfde gevoel als ik dit topic lees. Het lijkt wel de jaren 60-70 toen iedereen 'moest' roken, dat was stoer. Ongezond? Niet belangrijk. Als dan iemand een opmerking durfde maken kreeg die als antwoord 'jij mag blij zijn dat je gratis mee mag roken, haha' of 'we moeten toch weten waar we van gaan sterven, haha' en een joviale klap op de schouder.
Nu zijn we 2016 en die clichés heb ik toch al heel lang niet meer gehoord en ik heb ook de indruk dat de jongere generatie een heel ander mentaliteit heeft, daar zijn er ook veel minder mensen die roken. En degene die wel roken vinden het heel normaal dat dat niet zomaar overal kan.
Dat oudere mensen het niet goed kunnen verwerken dat er niet overal meer gerookt mag worden, dat kan ik wel begrijpen, maar de reacties in dit topic gaan wel heel ver: hoesten en zuchten mag absoluut niet, dat is je aanstellen, als je een opmerking maakt die fout valt moet je maar een gasmasker meebrengen, IK doe wat IK wil, pech voor de anderen, etc.
Zelf probeer ik zoveel mogelijk de rook te ontwijken, inderdaad op een terrasje niet in de buurt gaan zitten van iemand die rookt, op straat discreet even mijn adem inhouden om iemand die rookt te passeren. Beetje laf eigenlijk, en ik heb wel respect voor de mensen die voor hun mening uitkomen en gewoon zeggen wat hun stoort.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:47

Sclimpre schreef:

Ik heb hetzelfde gevoel als ik dit topic lees. Het lijkt wel de jaren 60-70 toen iedereen 'moest' roken, dat was stoer. Ongezond? Niet belangrijk. Als dan iemand een opmerking durfde maken kreeg die als antwoord 'jij mag blij zijn dat je gratis mee mag roken, haha' of 'we moeten toch weten waar we van gaan sterven, haha' en een joviale klap op de schouder.
Nu zijn we 2016 en die clichés heb ik toch al heel lang niet meer gehoord en ik heb ook de indruk dat de jongere generatie een heel ander mentaliteit heeft, daar zijn er ook veel minder mensen die roken. En degene die wel roken vinden het heel normaal dat dat niet zomaar overal kan.
Dat oudere mensen het niet goed kunnen verwerken dat er niet overal meer gerookt mag worden, dat kan ik wel begrijpen, maar de reacties in dit topic gaan wel heel ver: hoesten en zuchten mag absoluut niet, dat is je aanstellen, als je een opmerking maakt die fout valt moet je maar een gasmasker meebrengen, IK doe wat IK wil, pech voor de anderen, etc.
Zelf probeer ik zoveel mogelijk de rook te ontwijken, inderdaad op een terrasje niet in de buurt gaan zitten van iemand die rookt, op straat discreet even mijn adem inhouden om iemand die rookt te passeren. Beetje laf eigenlijk, en ik heb wel respect voor de mensen die voor hun mening uitkomen en gewoon zeggen wat hun stoort.[/quote]

Ahh ja, ik behoor tot de jongere generatie en heb het in mijn "echte" leven ook nog nooit echt meegemaakt dit zoals er in het topic over wordt gepraat. Als er wordt gerookt in mijn vriendengroep geef ik dit aan en dan houden ze prima rekening met me gelukkig. De rokers lopen bij ons achteraan zodat de rook niet in mijn gezicht komt bijvoorbeeld.

Maar pas wel een ouder iemand waarbij ik in huis kwam voor mijn werk. Ze vroeg heel netjes of ze even een sigaretje in huis mocht opsteken om bepaalde redenen. Als iemand het zo lief en netjes vraagt dan heb ik ook eerder de neiging om mezelf aan te passen. Ik heb toen dus ook aangegeven dat ze dat kon doen. Maar dan wordt er in ieder geval niet van mij Verwacht dat ik me aanpas.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:52

chanel1985 schreef:
Nee, men zegt niet dat jij maar rekening moet houden, snuffie. Men zegt dat men ook met hen rekening kan houden. tweerichtingsverkeer in plaats van éénrichtingsverkeer.

Je zegt zelf dat ts misschien best een gesprek kan vragen aan de buren, hoe kan je een goed gesprek voeren als er er geen wederzijdse tolerantie is? Als jij vind dat jij geen tolerantie moet hebben, zegt dat ook iets over respect naar hun toe. Zo begint dat gesprek al net evenwichtig en evenwaardig.
Dat bedoeld men.

Nou ik lees hier toch echt iets anders.

Maar om even op je tweede stukje in te gaan. Ik maak uit Ts haar berichten niet op dat ze geen wederzijdse tolerantie heeft. Die heeft ze voor mij overduidelijk wel. Dus een goed gesprek om tot een eventueel compromis te komen lijkt mij een goede oplossing. Ik zeg ook nergens dat ik geen tolerantie heb. Maar ik vind wel dat iemand die rookt net even wat meer rekening moet houden met een niet-roker. De roker veroorzaakt immers de overlast, niet niet-roker niet en kan er ook verder niets aan doen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 10:55

Zie maar dat is het verschil, er is tolerantie naar iedereen toe, de rokers in je groep moeten niet 500 m achter de niet rokers lopen, want de rook kan maar eens tot hier vliegen. Hoe jullie het doen is iedereen blij, en heeft niemand last van elkaar.

Mijn vriend ging ook overlaatst achter in de tuin staan, zo ver hij kon om een sigaret te roken, dat er dan iemand met astma naast hem komt staan om een babbeltje te slagen, is de keus van die persoon geweest.
Het ding is dat dat voor vele nog niet genoeg is, daar krijg ik het op mijn systeem van, en ik heb dan nog nooit in mijn leven een sigaret gerookt en zal dat ook nooit doen.

Maar ik ga daarom de rokers ook niet veroordelen alsof ze lepra hebben en ze verbannen naar god weet waar om een sigaretje te roken. Als men zich wat afzonderd en men houd rekening met de windrichting, is dat toch al genoeg? En houd men rekening met andere.

Voor sommige is dat nog niet genoeg, en over die mensen heb ik het dat die ook wat tolerant mogen zijn.

En in het algemeen zal iedereen wel eens een overlast zijn voor de omgeving, de één heeft overmatig parfum aan, de ander ruimt de paardemest niet op waardoor een fietser bijna gevallen is, de één praat overdreven luidruchtig, ....kan zo nog wel wat doorgaan....

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:01

chanel1985 schreef:
Zie maar dat is het verschil, er is tolerantie naar iedereen toe, de rokers in je groep moeten niet 500 m achter de niet rokers lopen, want de rook kan maar eens tot hier vliegen. Hoe jullie het doen is iedereen blij, en heeft niemand last van elkaar.

Mijn vriend ging ook overlaatst achter in de tuin staan, zo ver hij kon om een sigaret te roken, dat er dan iemand met astma naast hem komt staan om een babbeltje te slagen, is de keus van die persoon geweest.
Het ding is dat dat voor vele nog niet genoeg is, daar krijg ik het op mijn systeem van, en ik heb dan nog nooit in mijn leven een sigaret gerookt en zal dat ook nooit doen.

Maar ik ga daarom de rokers ook niet veroordelen alsof ze lepra hebben en ze verbannen naar god weet waar om een sigaretje te roken. Als men zich wat afzonderd en men houd rekening met de windrichting, is dat toch al genoeg? En houd men rekening met andere.

Voor sommige is dat nog niet genoeg, en over die mensen heb ik het dat die ook wat tolerant mogen zijn.

Ahh oké, dan zijn we het daar wel over eens.

Maar dat is toch helemaal niet van toepassing bij Ts? Ts geeft mij de indruk dat ze hun situatie ook wel begrijpt, maar dat ze nog steeds erg veel last heeft van de rook en niet eens een raampje open kan zetten of alles ruikt al naar de rook. Dat sommige mensen hier dan reageren alsof ze zich enorm aanstelt stoot mij tegen de borst. Ze hebben geen idee, ze kennen Ts en de situatie niet dus hoe kun je dat nou weten!? Een gesprek lijkt me dan dus handig en meestal krijg je dan ook juist meer begrip voor elkaar en wordt er onbewust en op een minder vervelende manier daarna toch meer rekening met elkaar gehouden.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 11:05

chanel1985 schreef:
En in het algemeen zal iedereen wel eens een overlast zijn voor de omgeving, de één heeft overmatig parfum aan, de ander ruimt de paardemest niet op waardoor een fietser bijna gevallen is, de één praat overdreven luidruchtig, ....kan zo nog wel wat doorgaan....

Dat zeker, maar dat vind ik geen goede vergelijkingen met stelselmatig ernsig overlast door rook (die tevens slecht is voor de gezondheid).