Leven tussen twee werelden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re: Leven tussen twee werelden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:11

Ik denk niet dat het hem te vergeven valt als je het weghaalt voor hem en hij dan alsnog een eikel blijkt te zijn (en die kans zit er dik in). Dan voel je je schuldig voor de rest van je leven.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:11

TS, moedige keuze! En wat een fijne liefdevolle familie heb je! Vrienden komen vanzelf weer op je pad.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:15

Tieneke schreef:
Ik denk niet dat het hem te vergeven valt als je het weghaalt voor hem en hij dan alsnog een eikel blijkt te zijn (en die kans zit er dik in). Dan voel je je schuldig voor de rest van je leven.

Volgens mij is het heel duidelijk dat hij sowieso al een eikel is.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:16

Ja voor ons wel, ts heeft het er nog moeilijk mee.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:17

Je kunt er natuurlijk altijd zélf voor kiezen om het weg te laten halen, nadat je met hem gebroken hebt, of in ieder geval los daarvan. Die keuze staat je vrij en is absoluut begrijpelijk (en zou naar mijn idee zelfs de voorkeur hebben, maar daar gaat het niet om). Zolang je de beslissing maar niet af laat hangen van een vent die je manipuleert in je keuze en met wie je niet verder gaat.

daiswees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:20

Lieve ts
Ik heb niks toe te voegen aan alle goede adviezen hier!
Wel wil ik je een dikke virtuele knuffel geven en als je ooit behoefte hebt om een paard te knuffelen of afleiding mag je hier altijd terecht!
Dicht bij strand en bos en terrasjes dus als je daar aan behoefte hebt staat mijn inbox altijd open!

Ygritte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:26

Lieve TS, ik lees al een tijdje mee. Wat goed dat je voor jezelf en je ongeboren kindje durft te kiezen! Iemand die dreigt je te slaan, die je geheim wil houden, en die je wil dwingen om abortus te plegen is niet iemand om een gelijkwaardige en veilige relatie mee te hebben (en ook niet iemand waarvan je wil dat hij invloed heeft op je kindje, dus zet hem niet op de geboorte-akte).

Ook als hij ineens poeslief doet of alleen met je wil afspreken: trap er niet in. Ik ken veel verhalen die zo vervelend zijn afgelopen (vastgehouden worden, gedwongen tot huwelijk, gedwongen tot illegale abortus, enzovoort).

Mijn tip is: probeer nu een sterk netwerk om je heen te hebben, zowel voor jezelf als voor je kindje. Ouders, vrienden, desnoods hulpverleners. Single mom zijn is zwaar, maar met steun van anderen hebben jij en je kindje meer steun en zekerheid!

Veel sterkte en geluk de komende tijd :(:)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:29

En nog een toevoeging op dat laatste: Single mom is zwaar, maar mom zijn met zo'n vent naast je zij maakt het nog 10 keer ellendiger.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:31

Geef het even de tijd, slaap er een paar nachten over, je zal altijd een wat als hebben. Belangrijkste is, is dat je gelukkig kan zijn met de keuze die je maakt. Met of zonder kleine. (de vent laat ik maar even buiten beschouwing...)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:32

Eerlijk ts, ik denk niet dat jij op dit moment in staat bent om op een goede, stabiele manier een kind op te voeden. Leer eerst jezelf kennen vooraleer je een kind op de wereld zet, nu ben je echt niet stabiel genoeg. Je wil je bekeren tot de islam als ongetrouwde moeder??? Dat zien ze daar niet graag... Het is niet eerlijk voor een kind om in zo'n wespennest terecht te komen. Imo is de beste oplossing: zonder hem en zonder kind en met een goede psychiater...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:34

En, hoewel het populair gedachtengoed is: niet alle mannen zijn bang voor kinderen. ;)
Degene die zich laten weg jagen door een kind zijn sowieso niet de mannen waar JIJ een waardevolle relatie mee kan opbouwen. Maar er zijn er ook genoeg die zich niet laten wegjagen door kids; :) Echt waar. En laat dat nu vaak ook mannen zijn met een veel zorgzamere aard. :)
Dat je NU even single mom bent betekent niet dat je de rest van je leven single mom zal zijn.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:36

maximuss schreef:
Eerlijk ts, ik denk niet dat jij op dit moment in staat bent om op een goede, stabiele manier een kind op te voeden. Leer eerst jezelf kennen vooraleer je een kind op de wereld zet, nu ben je echt niet stabiel genoeg. Je wil je bekeren tot de islam als ongetrouwde moeder??? Dat zien ze daar niet graag... Het is niet eerlijk voor een kind om in zo'n wespennest terecht te komen. Imo is de beste oplossing: zonder hem en zonder kind en met een goede psychiater...

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Zorg eerst voor een goede stabiele basis, niet alleen qua financiën en zorg maar ook psychisch en emotioneel.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:44

Sterkte met je keuze of je het kindje alleen wilt gaan baren.
Blijf positief, wie weet komt over twee jaar de man van je dromen op jouw pad.
Nu single mom betekend niet voor eeuwig single mom.
Volg je hart. Zowel kindje houden als niet houden als laten adopteren zijn alle drie gerechtvaardigde keuzes.

Ik zou wel overwegen de politie op de hoogte te stellen van dit hele gebeuren en zijn dreigende houding. Dat is geen aangifte doen maar wel zorgen dat de juiste hulp troepen weet hebben van je situatie.
Vergis je niet in zijn familie en in je ex over de reactie wanneer het naar buiten komt. Eer-verlies is ook in Nederland aan de orde van de dag.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 13:49

Resistance schreef:
Envoler schreef:
Bedankt voor de fijne reacties, wat heb ik jullie gemist.
Mijn ouders willen min nu erg beschermen voor hem en zijn familie (mochten ze erachter komen). Het hele dorp weet immers dat het van hem zal zijn. Enkel zijn familie niet.

Mijn ouders willen ook dat ik het hou en ze zullen er alles aan doen om mij te helpen en het kind groot te krijgen. Ik heb helaas niet veel vrienden meer maar een mooie kans om mijn normale leven op te pakken.

Dit kind zal het beste zijn wat mij zal overkomen.

Dat laatste zeker! :) Ik kan niet wachten totdat ik zelf mag. :') En ik weet niet precies waar je woont, maar ik weet zeker dat er genoeg bokkers zijn (waaronder ik) die vrienden met je willen zijn! :)

Laatste zin sluit ik mij bij aan. Weet niet precies waar je woont, maar als je ooit hulp, steun of even wilt praten, ben je welkom!

Sterkte met de beslissing over je zwangerschap, denk vooral aan jezelf (en kind) en niet aan hem.
Een man die zulke opmerkingen maakt is het allemaal niet waard en weet ooit komt alles goed al zie je het nu misschien even allemaal somber in :(:)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:12

In godsnaam ( of in die van Allah) kies voor jezelf en daarna voor evt het kindje houden.
Uit alles wat ik over jouw relatie lees gaan mijn haren overeind staan.
Zorg dat jij er goed voor komt te staan en volg je eigen pad om de Islam toe te laten als dat is waar je je goed bij voelt.
Als hij echt jouw droomman is, dan draait hij bij en niet jij!
Definitief bij hem weg hoeft nu ook de stap niet te zijn, maar je moet mi wel echt even afstand scheppen en goed nadenken wat goed voor jou is. Zijn gedrag in de tussentijd zal ws ook heel veel duidelijk gaan maken denk ik.
Heel veel sterkte! En een dikke knuffel!

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:13

hier een ervaringsdeskundige, en als ik het kan, kan jij het ook! Echt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:21

ikkedus schreef:
In godsnaam ( of in die van Allah) kies voor jezelf en daarna voor evt het kindje houden.
Uit alles wat ik over jouw relatie lees gaan mijn haren overeind staan.
Zorg dat jij er goed voor komt te staan en volg je eigen pad om de Islam toe te laten als dat is waar je je goed bij voelt.
Als hij echt jouw droomman is, dan draait hij bij en niet jij!
Definitief bij hem weg hoeft nu ook de stap niet te zijn, maar je moet mi wel echt even afstand scheppen en goed nadenken wat goed voor jou is. Zijn gedrag in de tussentijd zal ws ook heel veel duidelijk gaan maken denk ik.
Heel veel sterkte! En een dikke knuffel!

Als er iets is wat ze nu moet doen is het wel zo ver mogelijk bij die vent vandaan blijven. Je belonen als je abortus laat plegen...echt...ongeloof

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:22

Albert schreef:
maximuss schreef:

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Zorg eerst voor een goede stabiele basis, niet alleen qua financiën en zorg maar ook psychisch en emotioneel.

Ook mee eens.
TS jij komt op de eerste plek. Eerst voor jezelf zorgen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:51

Oei ik vind het wel erg heftig dat er mensen zijn die aansturen op abortus bij de TS, naar mijn mening mag je zulke dingen nooit aan iemand zeggen. Of je nu wel of niet achter de keuze van de TS staat qua moeder worden. Maar goed, daar ben ik misschien een softie in.

TS, wil je heel veel sterkte en wijsheid wensen. Gezien je berichten hier lijkt het er op dat je zelf de keuze al hebt gemaakt om alleen verder te gaan. Denk een zeer wijs besluit gezien zijn reactie op jouw zwangerschap.

Ik zou je willen adviseren om naar de huisarts te gaan en die in vertrouwen te nemen. Even alles van je af praten bij iemand die een beroepsgeheim heeft en je eventueel verder kan helpen. Hij/zij staat er als het goed is neutraal in en zal ook je verder kunnen helpen wat je keuze ook is abortus of houden.

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 14:54

Grappig Marlies,
Een half uur geleden belt de huisarts op en over een kleine 20 minuten heb ik daar een gesprek met mijn moeder. Mijn huisarts weet alles van mij en mijn bewogen jaren. Ben dus erg benieuwd wat ze te zeggen heeft en mij qua hulp wil aanbieden.

De huisarts kent mij en de rest van mijn gezin goed en is altijd al erg begaan geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:07

Een kindje krijgen is niet zo zwaar en dramatische verandering van je leven als dat het lijkt hoor. Heel veel is ook afhankelijk van hoe je er zelf mee omgaat, en in nederland is het gelukkig super geregeld qua kinderbijslag e.d..

Ik had het mezelf nooit vergeven als ik mn eerste zwangerschap had afgebroken, want je weet nooit of je later nog zwanger kan worden of niet. Je kan door verschillende redenen onvruchtbaar worden, je zal maar net een keer een trap in je buik krijgen o.i.d., en 2 maand zwanger is ook niet niks. Is dat uit een echo gebleken of ben je 2 maand overtijd? Dan ben je namelijk nog langer zwanger als 2 maand.

Envoler

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 15:10

Ja ik heb inderdaad deze week mijn echo gehad.
Ik ben ook erg bang dat ik spijt krijg en ik zeg eerlijk dat het risico groot was dat ik niet eens zwanger kon raken. Daarom komt dit nu dubbel zo hard aan, en dan heb ik ook nog eens een kinderwens. Bah wat een situatie

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:17

Ik lees al vanaf het begin mee, maar wil nu toch even reageren.
Ten eerste TS: het lijkt me nu dus echt duidelijk dat je vriend geen fijne man is en het lijkt me duidelijk dat dit niet het type man is waarmee je samen wil zijn.
Ten tweede: denk eerst aan jezelf. Ben jijzelf stabiel genoeg om een kind op te voeden? Kun je dit aan? Het is in ieder geval fijn dat je hulp hebt en mensen om op terug te vallen.
Ten slotte: het is al gezegd, maar als je niet veel vrienden hebt zijn er genoeg mensen hier die wel vrienden met je willen zijn en die je willen helpen, waaronder ikzelf. Ik heb alleen geen flauw idee waar ergens je woont.
Mijn pb-box staat open voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:18

Dan zou ik er gewoon voor de volle 100% voor gaan en genieten van je zwangerschap! Met je eigen familie als steun achter je kan je vast wel wat vriendschappen herstellen of nieuwe opbouwen als dat belangrijk voor je is. Je bent niet de eerste alleenstaande moeder, en als er een nieuwe man in je leven komt dan zal hij heel bewust voor jullie (jou en je kindje) kiezen dus grote kans dat dat dan een blijvertje is!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:18

Je moet ook niet vandaag beslissen, ik denk dat je nu even de tijd moet nemen om alles te laten binnendringen. Goed dat je zo ondersteunt word door je arts.

Wat zeggen je vriendinnen die hem kennen?