Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lotte_Wessel schreef:Heel eerlijk gezegd snap ik best als je een stel uit elkaar haalt. Je vriend is 1 van de beste vrienden van de bruidegom dus natuurlijk is hij uitgenodigd. Jij als zijn vriendin bent niet echt vrienden met het koppel. Natuurlijk ken je ze, je bent vriendelijk met ze en je komt op verjaardagen die toch een stuk minder intiem zijn en heel wat minder kosten
ElineS schreef:Sees schreef:Oei TS ik vind je nu ook wel wat te ver gaan. Dit is de uitleg die zij gegeven hebben en of het nu wel of niet waar is, je zult het er mee moeten doen.
Wat nou als blijkt dat er volgens de locatie nog wel een stoel bij zou kunnen? Dan is jouw relatie met de beste vriend van je vriend dus goed verstoord. Daar plaats je hem dan toch alleen nog maar in een veel lastiger parket?
Je leek redelijk kalm over de situatie maar nu na de uitleg ben je toch wel erg gekwetst en boos, dan had je het beter niet kunnen weten.
Je vriend laat jou imo niet zitten als hij wel de hele dag gaat. Het gaat namelijk niet om jou die dag.
Wij konden ook maar 35 mensen kwijt voor de ceremonie en hebben dus ook streng moeten schrappen.
Partners van collegae hebben wij ook niet uitgenodigd. Alsof het niet al duur genoeg is. Ik heb die mensen nog nooit gezien. Geen van mijn collegae had er moeite mee. Vonden het zelfs leuker als collegae onder elkaar. De vroegere buurjongens van mijn man besloten niet te komen omdat we hun partners niet hadden uitgenodigd. Prima wat mij betreft
.
En omdat het haar dag is mag ze zich dan maar onfatsoenlijk en onbeleefd gedragen? Ik vind van niet. Dit is een maagstreek en daar hoort ze niet zomaar mee weg te komen omdat het haar bruiloft is. Ze is een bruid, geen koningin die in alles haar zin moet hebben ten koste van anderen.
@TS: Ik zou absoluut niet in de avond gaan. Je bent blijkbaar niet gewenst, dus houd de eer aan jezelf en ga niet. Ik zou niet boos zijn, maar wel teleurgesteld, als mijn vriend zou gaan. Ik vind dat die achter jouw moet staan. Ze lopen zwaar over je heen, hebben je gekwetst en daar bovenop heeft zijn zogenaamde beste vriend hem in een hele lastige positie gezet en gunt hij het hem blijkbaar niet dat je de hele dag mee bent. Lekker dan, zit hij daar zonder zijn partner en de rest heeft wel zijn partner mee. Hij niet, maar zijn ex is wel uitgenodigd. Dat is toch van de zotte en zwaar onbeschoft. Ik zou dat, als ik hem was, niet pikken van zijn beste vriend. Want zo'n iemand is geen goede vriend. Ik zou dus wel verwachten dat mijn vriend niet sou gaan of als hij wel graag wil, samen in de avond.
Daarnaast, hij voelt zich nu zo in het midden gezet. In een benarde positie. En ik lees dat bokkers vinden dat jij hem daarin hebt gezet door teleurgesteld te zijn als hij wel zou gaan. Ik lees veel "gun het hem" "laat hem lekker heen gaan" Je gaat hem toch niet dwingen te kiezen, wat een vriendin ben je dan". Maar jij hebt hem niet in die positie gezet, het bruidspaar heeft dat gedaan...
Plus, je hoort het als vriend niet te pikken dat je vriendin zo word behandeld en je hoort als vriend voor je vriendin op te komen. Daarin vind ik niet dat hij een keuze moet maken, want ik vind het vanzelfsprekend dat hij niet gaat of alleen in de avond.
Dat sommige bokkers over zich heen laten lopen en zich zo laten behandelen om hun vriend iets te gunnen, tja, dat vind ik niet juist. Kom op, je hebt toch wat trots over jezelf. Dit hoort niet zomaar gepikt te worden en dan door te gaan alsof er niets is gebeurd.
Kwanyin schreef:Maar hoe je doe het dan verder nog in de groep, na deze "maar een bruiloft?" . Een bruiloft dus waar alle vrienden met partner uitgenodigd worden, ook degene die verderaf staan, behalve de beste vriend van de bruidegom wiens partner regelmatig heeft deelgenomen aan gezamenlijke acitiviteiten?
Wat moet je dan doen in de toekomst bij verjaardagen, bbq's, babyborrels, spontane afspraken...? Doen alsof je neus bloedt en gewoon braafjes meegaan als puur aanhangsel?
Ik zou toch willen weten hoe de vork echt aan de steel zit. Ik moet niet met iedereen kunnen opschieten dus als ze mij niet leuk vinden om een of andere reden jammer dan, maar dan weet ik ook dat ik bij deze gelegenheden lekker thuis blijf en niet ergens een avond ga verspillen bij mensen die alleen maar doen alsof tegen mij.
Brainless schreef:Lotte_Wessel schreef:Heel eerlijk gezegd snap ik best als je een stel uit elkaar haalt. Je vriend is 1 van de beste vrienden van de bruidegom dus natuurlijk is hij uitgenodigd. Jij als zijn vriendin bent niet echt vrienden met het koppel. Natuurlijk ken je ze, je bent vriendelijk met ze en je komt op verjaardagen die toch een stuk minder intiem zijn en heel wat minder kosten
Nou... ze gaan met elkaar dagjes weg en zelfs op vakantie.
Dus ze kennen elkaar wel iets beter dan een paar x per jaar elkaar tegenkomen op een verjaardag.
Daarnaast komt de (toekomstige) bruidegom regelmatig bij hen over de vloer.
Kwanyin schreef:Maar hoe je doe het dan verder nog in de groep, na deze "maar een bruiloft?"
Diablo schreef:ElineS schreef:
En omdat het haar dag is mag ze zich dan maar onfatsoenlijk en onbeleefd gedragen? Ik vind van niet. Dit is een maagstreek en daar hoort ze niet zomaar mee weg te komen omdat het haar bruiloft is. Ze is een bruid, geen koningin die in alles haar zin moet hebben ten koste van anderen.
@TS: Ik zou absoluut niet in de avond gaan. Je bent blijkbaar niet gewenst, dus houd de eer aan jezelf en ga niet. Ik zou niet boos zijn, maar wel teleurgesteld, als mijn vriend zou gaan. Ik vind dat die achter jouw moet staan. Ze lopen zwaar over je heen, hebben je gekwetst en daar bovenop heeft zijn zogenaamde beste vriend hem in een hele lastige positie gezet en gunt hij het hem blijkbaar niet dat je de hele dag mee bent. Lekker dan, zit hij daar zonder zijn partner en de rest heeft wel zijn partner mee. Hij niet, maar zijn ex is wel uitgenodigd. Dat is toch van de zotte en zwaar onbeschoft. Ik zou dat, als ik hem was, niet pikken van zijn beste vriend. Want zo'n iemand is geen goede vriend. Ik zou dus wel verwachten dat mijn vriend niet sou gaan of als hij wel graag wil, samen in de avond.
Daarnaast, hij voelt zich nu zo in het midden gezet. In een benarde positie. En ik lees dat bokkers vinden dat jij hem daarin hebt gezet door teleurgesteld te zijn als hij wel zou gaan. Ik lees veel "gun het hem" "laat hem lekker heen gaan" Je gaat hem toch niet dwingen te kiezen, wat een vriendin ben je dan". Maar jij hebt hem niet in die positie gezet, het bruidspaar heeft dat gedaan...
Plus, je hoort het als vriend niet te pikken dat je vriendin zo word behandeld en je hoort als vriend voor je vriendin op te komen. Daarin vind ik niet dat hij een keuze moet maken, want ik vind het vanzelfsprekend dat hij niet gaat of alleen in de avond.
Dat sommige bokkers over zich heen laten lopen en zich zo laten behandelen om hun vriend iets te gunnen, tja, dat vind ik niet juist. Kom op, je hebt toch wat trots over jezelf. Dit hoort niet zomaar gepikt te worden en dan door te gaan alsof er niets is gebeurd.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
ElineS schreef:Ik vind ook dat TS haar vriend het niet kan maken om nu gewoon heen te gaan, de hele dag, alsof alles doodnormaal is, terwijl dat niet zo is. Zijn beste vriend + bruid vind ik onbeschoft ja, naar TS toe, maar al helemaal naar de bruidegom zijn beste vriend. Zoiets flik je toch niet met je beste vriend.. Dat zegt mij al genoeg over wat voor persoon het is en dat die vriendschap mij niet meer waard zou zijn dan mijn gekwetste vriendin. Ik zou dus ook gewoon thuis blijven of in overleg alleen de avond gaan. Maar zeker niet de hele dag.
Een partner is niet 1 persoon en je hoeft niet altijd samen te zijn, maar in dit is het niet helemaal normaal, dat ze zo zijn uitgenodigd. Dat is om een nare standpunt te maken, met dat ze niet gewenst is in de vriendengroep, door waarschijnlijk de bruid of beide... En als mijn vrienden zo naar zouden doen naar mijn vriendin, dan was de vriendschap al snel klaar. Of ze moeten het nog kunnen uitpraten. Maar er zal altijd wat schade zijn aan de vriendschap.
SVRL schreef:@ Sees: mijn vriend is normaal vrij rustig en gematigd, dus ik had echt een heel diplomatisch antwoord van hem verwacht. Tja, blijkbaar is zijn mening over deze situatie dan toch meer uitgesproken. Ben benieuwd wat hij gaat doen als een vriendin van hem ooit trouwt, kans is groot dat ik niet gevraagd wordt. Maakt mij niet uit, ik wil niet eens mee. Vriendin is het type vrouw dat andere meiden begint te zoenen als ze gedronken heeft en een feestje bij hen eindigd met een bende vrouwen die in hun BH rondlopen. 1 keer ben ik op zo'n feestje van hen geweest en ik zit helemaal niet te wachten op een herhaling (waardoor zij me dus een seut vindt en me sindsdien negeert). Maar goed, vanuit die situatie ging ik er dus van uit dat mijn vriend dit topic met andere ogen zou bekijken.
ElineS schreef:En omdat het haar dag is mag ze zich dan maar onfatsoenlijk en onbeleefd gedragen? Ik vind van niet. Dit is een maagstreek en daar hoort ze niet zomaar mee weg te komen omdat het haar bruiloft is. Ze is een bruid, geen koningin die in alles haar zin moet hebben ten koste van anderen.
Kwanyin schreef:SVRL schreef:@ Sees: mijn vriend is normaal vrij rustig en gematigd, dus ik had echt een heel diplomatisch antwoord van hem verwacht. Tja, blijkbaar is zijn mening over deze situatie dan toch meer uitgesproken. Ben benieuwd wat hij gaat doen als een vriendin van hem ooit trouwt, kans is groot dat ik niet gevraagd wordt. Maakt mij niet uit, ik wil niet eens mee. Vriendin is het type vrouw dat andere meiden begint te zoenen als ze gedronken heeft en een feestje bij hen eindigd met een bende vrouwen die in hun BH rondlopen. 1 keer ben ik op zo'n feestje van hen geweest en ik zit helemaal niet te wachten op een herhaling (waardoor zij me dus een seut vindt en me sindsdien negeert). Maar goed, vanuit die situatie ging ik er dus van uit dat mijn vriend dit topic met andere ogen zou bekijken.Als TS nu ook het type is in de groep die bij elk uitje met haar BH zwaaiend in haar hand eindigt werpt het wel weer een ander licht op de zaak waarom ze haar aanwezigheid willen beperken
![]()
![]()
.
pmarena schreef:Het is nog prima te begrijpen, dat er door krappe locatie een paar partners niet uitgenodigd worden die er bijvoorbeeld normaal gesproken ook zelden of nooit bij zijn als er iets gedaan wordt
Maar echt maar pats-boem zonder uitleg of aanleiding vooraf, welgeteld 1 persoon uitsluiten van een hele groep waar je regelmatig mee omgaat en die je in principe nog zat tegen gaat komen in vriendschappelijke sfeer....dan ben je toch gewoon op zoek naar herrie