Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:53

Even snel het topic gelezen maar moet zeggen dat ik verbaast ben hoeveel mensen er hier om vallen. Heel eerlijk gezegd snap ik best als je een stel uit elkaar haalt. Je vriend is 1 van de beste vrienden van de bruidegom dus natuurlijk is hij uitgenodigd. Jij als zijn vriendin bent niet echt vrienden met het koppel. Natuurlijk ken je ze, je bent vriendelijk met ze en je komt op verjaardagen die toch een stuk minder intiem zijn en heel wat minder kosten. Nu, op de grote dag van het stel, nodigen ze mensen uit voor de ceremonie die ze echt mogen, goede vrienden zijn en waar ze heel graag hun intieme moment mee spenderen. Nu is het een lastige situatie voor het stel om dan jou en je vriend uit elkaar te halen, maar jij bent toch niet zo bevriend met ze en je vriend is zeer bevriend. De bruidegom wil erg graag jou vriend bij de ceremonie, maar de bruid heeft minder met jou. Ja, op een verjaardag allemaal leuk lief en aardig, maar om te betalen voor iemand om een plaats te hebben, eten te hebben, in de trouw foto's te hebben, waar je toch niet warm of koud van wordt, nee dat zou ik ook niet willen. Dan nodig ik diegene maar uit in de avond waar het minder intiem is, het toch meer dansen is en een snel buffet, prima toch? Voor het stel net zo lastig om een koppel uit elkaar te halen als het voor jullie is. En dan vervolgens de vriendin die voor de avond is uitgenodigd op je dak te hebben met telefoontjes en vanalles om vervolgens te willen weten waarom ze niet was uitgenodigd voor de rest? Volgens mij, zo ver ik heb gelezen in dit topic, geef je zelf meerdere malen aan niet bevriend te zijn met het stel, maar wel vriendelijk. Je kunt met ze praten, een weekend weg waar andere vrienden ook aanwezig zijn, en verjaardagen waar er ook andere mensen zijn. Maar jullie zijn niet dikke vrienden, dus ik zou eerlijk gezegd ook niet iemand uitnodigen waar ik niet zo bevriend mee was. Snap ook niet zo goed waar je het iedereeen nu ook zo moeilijk voor maakt. Je vriend is wel uitgenodigd voor de ochtend. Leuk voor hem, snap ik helemaal aangezien hij goede vrienden is met de bruidegom. Gun je hem en lekker laten gaan. Jij kunt lekker met hem feesten en het stel feliciteren in de avond. Ook prima! Wat maakt het dan verder uit of je wel of niet bent uitgenodigd in de avond. Ze geven je smoesjes waarom je niet bent uitgenodigd, maar zou jij blij worden van de werkelijkheid? Zo'n situatie waarin je vraagt of je er leuk uit ziet en vervolgens niet het antwoord wil horen zoals "nee, eigenlijk lijk je nog al dik". Je zoekt naar een compliment (in mijn voorbeeld). In dit geval bel je, maakt je meerdere malen duidelijk dat je niet blij bent met de situatie. Je zet je vriend een beetje in een nare situatie waarin hij niet kan winnen. Je wil dat hij niet naar zo iets gaat als zijn vriends grote dag!! omdat jij moppert dat je niet bent uitgenodigd? Wat hoop je te bereiken met dit? Wil je alsnog uitgenodigd worden? Wil je uitgenodig worden zodat je ze kunt afwijzen? Wil je horen dat ze niet zo bevriend zijn met jou en dus liever niet het geld spenderen aan iemand voor een speciale ceremonie aan iemand waar ze minder bevriend mee zijn? Ik denk dat geen van de resultaten van dit hele proces je beter laten voelen. Je vriend voelt zich minder omdat je nu vraagt aan hem om te kiezen (wat hij niet kan). Je maakt alles erg lastig!
Des al niet te min hoop ik dat je een antwoord krijgt dat je zoekt en dat jij en je vriend een situatie vinden waarin iedereen tevreden is. Heel veel succes!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:55

Lotte_Wessel schreef:
Heel eerlijk gezegd snap ik best als je een stel uit elkaar haalt. Je vriend is 1 van de beste vrienden van de bruidegom dus natuurlijk is hij uitgenodigd. Jij als zijn vriendin bent niet echt vrienden met het koppel. Natuurlijk ken je ze, je bent vriendelijk met ze en je komt op verjaardagen die toch een stuk minder intiem zijn en heel wat minder kosten

Nou... ze gaan met elkaar dagjes weg en zelfs op vakantie.
Dus ze kennen elkaar wel iets beter dan een paar x per jaar elkaar tegenkomen op een verjaardag.

Daarnaast komt de (toekomstige) bruidegom regelmatig bij hen over de vloer.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 19-07-16 13:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:55

ElineS schreef:
Sees schreef:
Oei TS ik vind je nu ook wel wat te ver gaan :o. Dit is de uitleg die zij gegeven hebben en of het nu wel of niet waar is, je zult het er mee moeten doen.

Wat nou als blijkt dat er volgens de locatie nog wel een stoel bij zou kunnen? Dan is jouw relatie met de beste vriend van je vriend dus goed verstoord. Daar plaats je hem dan toch alleen nog maar in een veel lastiger parket?

Je leek redelijk kalm over de situatie maar nu na de uitleg ben je toch wel erg gekwetst en boos, dan had je het beter niet kunnen weten.

Je vriend laat jou imo niet zitten als hij wel de hele dag gaat. Het gaat namelijk niet om jou die dag :o.

Wij konden ook maar 35 mensen kwijt voor de ceremonie en hebben dus ook streng moeten schrappen.

Partners van collegae hebben wij ook niet uitgenodigd. Alsof het niet al duur genoeg is :D. Ik heb die mensen nog nooit gezien. Geen van mijn collegae had er moeite mee. Vonden het zelfs leuker als collegae onder elkaar. De vroegere buurjongens van mijn man besloten niet te komen omdat we hun partners niet hadden uitgenodigd. Prima wat mij betreft :evaw:.

En omdat het haar dag is mag ze zich dan maar onfatsoenlijk en onbeleefd gedragen? Ik vind van niet. Dit is een maagstreek en daar hoort ze niet zomaar mee weg te komen omdat het haar bruiloft is. Ze is een bruid, geen koningin die in alles haar zin moet hebben ten koste van anderen.

@TS: Ik zou absoluut niet in de avond gaan. Je bent blijkbaar niet gewenst, dus houd de eer aan jezelf en ga niet. Ik zou niet boos zijn, maar wel teleurgesteld, als mijn vriend zou gaan. Ik vind dat die achter jouw moet staan. Ze lopen zwaar over je heen, hebben je gekwetst en daar bovenop heeft zijn zogenaamde beste vriend hem in een hele lastige positie gezet en gunt hij het hem blijkbaar niet dat je de hele dag mee bent. Lekker dan, zit hij daar zonder zijn partner en de rest heeft wel zijn partner mee. Hij niet, maar zijn ex is wel uitgenodigd. Dat is toch van de zotte en zwaar onbeschoft. Ik zou dat, als ik hem was, niet pikken van zijn beste vriend. Want zo'n iemand is geen goede vriend. Ik zou dus wel verwachten dat mijn vriend niet sou gaan of als hij wel graag wil, samen in de avond.

Daarnaast, hij voelt zich nu zo in het midden gezet. In een benarde positie. En ik lees dat bokkers vinden dat jij hem daarin hebt gezet door teleurgesteld te zijn als hij wel zou gaan. Ik lees veel "gun het hem" "laat hem lekker heen gaan" Je gaat hem toch niet dwingen te kiezen, wat een vriendin ben je dan". Maar jij hebt hem niet in die positie gezet, het bruidspaar heeft dat gedaan...

Plus, je hoort het als vriend niet te pikken dat je vriendin zo word behandeld en je hoort als vriend voor je vriendin op te komen. Daarin vind ik niet dat hij een keuze moet maken, want ik vind het vanzelfsprekend dat hij niet gaat of alleen in de avond.

Dat sommige bokkers over zich heen laten lopen en zich zo laten behandelen om hun vriend iets te gunnen, tja, dat vind ik niet juist. Kom op, je hebt toch wat trots over jezelf. Dit hoort niet zomaar gepikt te worden en dan door te gaan alsof er niets is gebeurd.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 13:58

@kwanyin Hoezo hoe moet het nu verder met de hele groep, zoals ik het begrijp bestaat de vriendengroep uit een stuk meer van 4 personen. Dat je met een persoon uit een vriendengroep van een man of 10 ofzo niet perce dikke vrienden bent, en er een keer wat banketstaaf gebeurt, hoeft toch geen heel drama te zijn? Je kan op een feest met 10 mensen best maar met 9 een echt hartelijk gesprek voeren en met de 10de alleen beleefdheden uitwisselen :o? . Vinden jullie dan altijd alle partners die al jullie vrienden ronduit geweldig? Ik heb echt vriendinnen met belabberde smaak soms, ook wel eens lompe boeren die niet zo aan etiquette doen en echt wel eens wat banketstaaf gezegd of gedaan hebben ed die zeg je gewoon gedag en die voegen niet zoveel toe maar je hoeft je er ook niet druk om te maken dat ze erbij zijn?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:03

Kwanyin schreef:
Maar hoe je doe het dan verder nog in de groep, na deze "maar een bruiloft?" . Een bruiloft dus waar alle vrienden met partner uitgenodigd worden, ook degene die verderaf staan, behalve de beste vriend van de bruidegom wiens partner regelmatig heeft deelgenomen aan gezamenlijke acitiviteiten?

Wat moet je dan doen in de toekomst bij verjaardagen, bbq's, babyborrels, spontane afspraken...? Doen alsof je neus bloedt en gewoon braafjes meegaan als puur aanhangsel?
Ik zou toch willen weten hoe de vork echt aan de steel zit. Ik moet niet met iedereen kunnen opschieten dus als ze mij niet leuk vinden om een of andere reden jammer dan, maar dan weet ik ook dat ik bij deze gelegenheden lekker thuis blijf en niet ergens een avond ga verspillen bij mensen die alleen maar doen alsof tegen mij.

Dit dus inderdaad.

Toen mijn vader mijn moeder trouwde heeft hij zich uit laten schrijven bij de kerk. Mijn broer en ik zijn dus niet gedoopt als enige in de familie en dus vallen wij overal buiten. Vanaf dat we 4 waren kwam de familie alleen nog op verjaardag van petekinderen, alles en iedereen dus behalve mijn broer en ik. Toen mijn tante een jaar of 10 terug 50 werd, werd alles en iedereen uitgenodigd, zelfs het kersverse 2 weken oude vriendinnetje van mijn neefje. Alleen mijn broer en ik niet.... Mijn moeder kan je niet kwader krijgen, mijn vader zit tussen twee vuren in. Dus ja, het kan echt enorm veel ontwrichten

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:18

Brainless schreef:
Lotte_Wessel schreef:
Heel eerlijk gezegd snap ik best als je een stel uit elkaar haalt. Je vriend is 1 van de beste vrienden van de bruidegom dus natuurlijk is hij uitgenodigd. Jij als zijn vriendin bent niet echt vrienden met het koppel. Natuurlijk ken je ze, je bent vriendelijk met ze en je komt op verjaardagen die toch een stuk minder intiem zijn en heel wat minder kosten

Nou... ze gaan met elkaar dagjes weg en zelfs op vakantie.
Dus ze kennen elkaar wel iets beter dan een paar x per jaar elkaar tegenkomen op een verjaardag.

Daarnaast komt de (toekomstige) bruidegom regelmatig bij hen over de vloer.

Absoluut! Maar van wat ik begreep was het dan meer een vriendengroep iets. Dus niet alleen ts + vriend en het paar dat nu gaat trouwen. Als je inderdaad weekendjes weg gaat en zoveel op stap gaat met z'n 4en is wel veel vriendelijker natuurlijk dan wat ik had begrepen van dit topic. Zelf kreeg ik de jndruk dat het ging om uitjes met de vriendenkring en natuurlijk hoort ts er dan bij. Je hoeft immers geheel niet te praten met de bruid, genoeg andere mensen. Alleen vind ik dan een ceremonie anders, waarbij ik familie uitnodig en vrienden die mij dierbaar zijn. Als ik haar, als bruid, zou zien als de vriendin van mijn vriends vriend, zou ik zeker iemand uitnodigen voor de meer informele avond gebeuren, maar toch twijfelen wat betreft de intieme ceremonie. Mocht ts inderdaad op vakantie gaan/ weekend weg met alleen zij + vriend en bruidspaar, zou je bewijzen van bijna een tent delen en is de relatie anders.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:20

Kwanyin schreef:
Maar hoe je doe het dan verder nog in de groep, na deze "maar een bruiloft?"

'Gewoon' of door doen zoals je nu doet of eea bekoelt een beetje. Ik ben wel eens uitgenodigd als daggast terwijl ik zeker weet dat ik alleen was uitgenodigd omdat mijn man ceremoniemeester was. Ik had (toen) niet zoveel op met de bruid :o. Dat vond ik eerlijk gezegd ook vreemd en voelde me er heel ongemakkelijk bij. Nu gaan we hartstikke veel met elkaar om maar toen voelde ik me er echt niet prettig bij.

SVRL, volgens mij valt het nog wel mee hoeveel mensen deze specifieke situatie echt heel normaal vinden hoor. Alleen er zijn wel mensen die hun schouders er bij op zouden halen. Ook niet erg toch? Ik verbaas me dan weer juist over het feit dat er zoveel, imo, onnodig woedende reacties worden geplaatst :o.

Ik zit een beetje in het midden. Ik vind het wel degelijk een rare situatie maar zou ook geen zin hebben om er veel teveel (negatieve) energie aan te verspillen.

En inderdaad wat Liedje89 zegt :j.

Liselot, ja weet je, ik snap nooit veel van die familievetes :o. Dat komt bij ons gewoon niet voor. Het is het toch ook helemaal niet waard?

Anoniem

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:31

@ Sees: mijn vriend is normaal vrij rustig en gematigd, dus ik had echt een heel diplomatisch antwoord van hem verwacht. Tja, blijkbaar is zijn mening over deze situatie dan toch meer uitgesproken. Ben benieuwd wat hij gaat doen als een vriendin van hem ooit trouwt, kans is groot dat ik niet gevraagd wordt. Maakt mij niet uit, ik wil niet eens mee. Vriendin is het type vrouw dat andere meiden begint te zoenen als ze gedronken heeft en een feestje bij hen eindigd met een bende vrouwen die in hun BH rondlopen. 1 keer ben ik op zo'n feestje van hen geweest en ik zit helemaal niet te wachten op een herhaling (waardoor zij me dus een seut vindt en me sindsdien negeert). Maar goed, vanuit die situatie ging ik er dus van uit dat mijn vriend dit topic met andere ogen zou bekijken.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:38

SVRL, zo dat zijn pas 'echte' feestjes :D. Daar moet je wel van houden ja :D.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:39

Diablo schreef:
ElineS schreef:

En omdat het haar dag is mag ze zich dan maar onfatsoenlijk en onbeleefd gedragen? Ik vind van niet. Dit is een maagstreek en daar hoort ze niet zomaar mee weg te komen omdat het haar bruiloft is. Ze is een bruid, geen koningin die in alles haar zin moet hebben ten koste van anderen.

@TS: Ik zou absoluut niet in de avond gaan. Je bent blijkbaar niet gewenst, dus houd de eer aan jezelf en ga niet. Ik zou niet boos zijn, maar wel teleurgesteld, als mijn vriend zou gaan. Ik vind dat die achter jouw moet staan. Ze lopen zwaar over je heen, hebben je gekwetst en daar bovenop heeft zijn zogenaamde beste vriend hem in een hele lastige positie gezet en gunt hij het hem blijkbaar niet dat je de hele dag mee bent. Lekker dan, zit hij daar zonder zijn partner en de rest heeft wel zijn partner mee. Hij niet, maar zijn ex is wel uitgenodigd. Dat is toch van de zotte en zwaar onbeschoft. Ik zou dat, als ik hem was, niet pikken van zijn beste vriend. Want zo'n iemand is geen goede vriend. Ik zou dus wel verwachten dat mijn vriend niet sou gaan of als hij wel graag wil, samen in de avond.

Daarnaast, hij voelt zich nu zo in het midden gezet. In een benarde positie. En ik lees dat bokkers vinden dat jij hem daarin hebt gezet door teleurgesteld te zijn als hij wel zou gaan. Ik lees veel "gun het hem" "laat hem lekker heen gaan" Je gaat hem toch niet dwingen te kiezen, wat een vriendin ben je dan". Maar jij hebt hem niet in die positie gezet, het bruidspaar heeft dat gedaan...

Plus, je hoort het als vriend niet te pikken dat je vriendin zo word behandeld en je hoort als vriend voor je vriendin op te komen. Daarin vind ik niet dat hij een keuze moet maken, want ik vind het vanzelfsprekend dat hij niet gaat of alleen in de avond.

Dat sommige bokkers over zich heen laten lopen en zich zo laten behandelen om hun vriend iets te gunnen, tja, dat vind ik niet juist. Kom op, je hebt toch wat trots over jezelf. Dit hoort niet zomaar gepikt te worden en dan door te gaan alsof er niets is gebeurd.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Maagstreek :') Megastreek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:47

Sees schreef:

Lol, je mag me gerust vervangen als het ooit zo ver zou komen! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:52

ElineS schreef:
Ik vind ook dat TS haar vriend het niet kan maken om nu gewoon heen te gaan, de hele dag, alsof alles doodnormaal is, terwijl dat niet zo is. Zijn beste vriend + bruid vind ik onbeschoft ja, naar TS toe, maar al helemaal naar de bruidegom zijn beste vriend. Zoiets flik je toch niet met je beste vriend.. Dat zegt mij al genoeg over wat voor persoon het is en dat die vriendschap mij niet meer waard zou zijn dan mijn gekwetste vriendin. Ik zou dus ook gewoon thuis blijven of in overleg alleen de avond gaan. Maar zeker niet de hele dag.

Een partner is niet 1 persoon en je hoeft niet altijd samen te zijn, maar in dit is het niet helemaal normaal, dat ze zo zijn uitgenodigd. Dat is om een nare standpunt te maken, met dat ze niet gewenst is in de vriendengroep, door waarschijnlijk de bruid of beide... En als mijn vrienden zo naar zouden doen naar mijn vriendin, dan was de vriendschap al snel klaar. Of ze moeten het nog kunnen uitpraten. Maar er zal altijd wat schade zijn aan de vriendschap.

Nou inderdaad...

Ts, ik zou als je M spreekt nog wel iets er van zeggen dat dit naar jouw vriend/zijn beste vriend echt niet netjes is. Even los staand van wat het met jou doet (want tuurlijk, dit is niet leuk en ronduit onfatsoenlijk) is en blijft het zijn beste vriend, zijn beste vriend waarvoor maar bepaald wordt dat zijn partner overdag niet welkom is en alle andere partners binnen de vriendenkring wel.

Het is hun bruiloft, leuk en aardig... maar ik denk dat over dat punt écht wel iets gezegd mag worden want dat is gewoon richting jouw vriend een onfatsoenlijk iets.

Als mijn beste vriend/vriendin zoiets zou doen dan was het geen beste vriend/vriendin materiaal hoor. >;)

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:53

SVRL schreef:
Sees schreef:

Lol, je mag me gerust vervangen als het ooit zo ver zou komen! :+

Hahaha nee dat gaat mij ook te ver hoor :D.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:54

Wubwub, dat zou ik dus JUIST niet doen. Hou het clean en simpel, bij jezelf. Haar vriend is vast mans genoeg om zelf zijn zegje te doen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:58

Als mijn beste vriendin mijn vriend niet zou hebben uitgenodigd dan is het niet mijn beste vriendin.

Vriend heeft zich op haar bruiloft de *** uit zijn broek gerend en geholpen. Andersom trouwens ook hoor. Needless to say wij zijn bij allebei gewoon samen uitgenodigd en anders niet. Dat eeuwige gezeik met trouwen en bruiloften altijd.

Nog een reden om niet te trouwen. De lijst wordt lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:59

@Sees, Is ook zo. Maar ik ben een principe-kreng. :')
Als ik het clean zou willen houden dan zou ik sowieso niet willen bellen met M en me er bij neerleggen dat het hun bruiloft is.

Ik weet van mijn vriend dat hij dat wel zou vinden (naaistreek van beste vriend), maar echt niet weet hoe hij dat zou moeten brengen (ok, hij is dan ook wel autistisch dus doet het sowieso niet zo goed met confrontaies) en dan zou ik dat zeker wel doen. Maargoed, misschien kijk ik dan te subjectief naar de situatie. ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:05

SVRL schreef:
@ Sees: mijn vriend is normaal vrij rustig en gematigd, dus ik had echt een heel diplomatisch antwoord van hem verwacht. Tja, blijkbaar is zijn mening over deze situatie dan toch meer uitgesproken. Ben benieuwd wat hij gaat doen als een vriendin van hem ooit trouwt, kans is groot dat ik niet gevraagd wordt. Maakt mij niet uit, ik wil niet eens mee. Vriendin is het type vrouw dat andere meiden begint te zoenen als ze gedronken heeft en een feestje bij hen eindigd met een bende vrouwen die in hun BH rondlopen. 1 keer ben ik op zo'n feestje van hen geweest en ik zit helemaal niet te wachten op een herhaling (waardoor zij me dus een seut vindt en me sindsdien negeert). Maar goed, vanuit die situatie ging ik er dus van uit dat mijn vriend dit topic met andere ogen zou bekijken.

:') Als TS nu ook het type is in de groep die bij elk uitje met haar BH zwaaiend in haar hand eindigt werpt het wel weer een ander licht op de zaak waarom ze haar aanwezigheid willen beperken :') :') :') .

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:07

Ik was sowieso niet naar heel die bruiloft gegaan meer. Wat er ook uit het gesprek met M komt. De hele vriendengroep zal zich afvragen waarom jij er niet bent. En mocht ik ze daarna weer zien en de vraag krijgen waar ik was, zou ik ook gewoon zeggen dat ik niet welkom was.

In vriendengroepen zit altijd 'aanhang' waarmee het minder klikt. Maar of je nodigt iedereen uit, of gewoon niemand van de aanhang. Iedereen op 1 na is gewoon heel onfatsoenlijk.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:12

Ik zou bijna gewoon niet willen trouwen. Er is altijd zoveel gedoe. Doe het liever zoals mijn zus. Op een maandag gratis trouwen met directe familieleden en hele goede vrienden, ouders van beide kanten plus broers en zussen en eventueel goede vrienden en klaar. Borreltje thuis houden met die groep, lekker gezellig en geen gezeik. Ook die torenhoge kosten niet en toch man en vrouw. Een bruiloft vind ik heel mooi, maar voor mij heeft het weinig meerwaarde aan de liefde die ik zou hebben voor mijn partner. Ik gooi liever dat 'verspilde' geld naar een huis toe of opzij voor studiekosten van misschien wel kinderen. Dat is mij wat meer waard.

Maar goed, ieder zijn eigen ding en als iemand wel heel graag een bruiloft wil, prachtig. Als je daar happy van word en als dat belangrijk is voor je, gewoon doen. Maar voor mij persoonlijk, hmm, nee. Al dat geregel en gedoe.. Je kunt nooit iedereen op je bruiloft tevreden maken, er zal altijd wel iets niet goed zijn aan hoe je het doet. Daar zou ik geen zin in hebben :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:15

Het is nog prima te begrijpen, dat er door krappe locatie een paar partners niet uitgenodigd worden die er bijvoorbeeld normaal gesproken ook zelden of nooit bij zijn als er iets gedaan wordt :j

Maar echt maar pats-boem zonder uitleg of aanleiding vooraf, welgeteld 1 persoon uitsluiten van een hele groep waar je regelmatig mee omgaat en die je in principe nog zat tegen gaat komen in vriendschappelijke sfeer....dan ben je toch gewoon op zoek naar herrie :=

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:18

ElineS schreef:

Ook helemaal mee eens :j

Echt dikke vette onzin, geen plek voor 1 persoon meer :') desnoods zet je er een fiets bijzettafeltje bij en er is 1 plek meer. Echt een héél raar en sneu verhaal. Ik zou denk ik niet naar die bruiloft gaan. Of alleen 's avonds, samen met je vriend.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 15:21

Kwanyin schreef:
SVRL schreef:

:') Als TS nu ook het type is in de groep die bij elk uitje met haar BH zwaaiend in haar hand eindigt werpt het wel weer een ander licht op de zaak waarom ze haar aanwezigheid willen beperken :') :') :') .

You made my day _O-
Maar nee, zo'n type ben ik niet :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 15:22

pmarena schreef:
Het is nog prima te begrijpen, dat er door krappe locatie een paar partners niet uitgenodigd worden die er bijvoorbeeld normaal gesproken ook zelden of nooit bij zijn als er iets gedaan wordt :j

Maar echt maar pats-boem zonder uitleg of aanleiding vooraf, welgeteld 1 persoon uitsluiten van een hele groep waar je regelmatig mee omgaat en die je in principe nog zat tegen gaat komen in vriendschappelijke sfeer....dan ben je toch gewoon op zoek naar herrie :=

Nou ja precies. Als ze het nog gewoon even uit kwamen leggen dan had ik echt wel meer begrip kunnen tonen :j

En bij verder alle "speciale" dagen ben ik ook bij geweest. Of het nu verjaardagen waren, spontane feestjes o.i.d.. Zelfs nog 2 X oud&nieuw gevierd, zowel bij hun als bij ons.
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 19-07-16 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:23

Ik zou me ook gekwetst voelen hoor. Ik zou er alleen echt geen strijd van maken om uitleg te vragen, toch op het vrijgezellenfeest te willen komen en aan mijn vriend vragen wat hij nu toch zou doen.
Ze willen me er niet bij en voelen zich verplicht me in elk geval 's avonds uit te nodigen. Nou, voel je niet verplicht hoor, ik heb andere dingen te doen die avond. Een halve liter ijs weg lepelen in mijn pyjama op de bank met Netflix aan. Doeiii.
Veel plezier vriendlief, wens ze veel geluk van me.
En als ik daarna weer uitgenodigd word op een verjaardag kom ik gewoon. Ik zal hen zelfs uitnodigen eens gezellig te komen eten. De eer is aan mij, ik kan normaal doen, het is jouw dag, je wil me daar niet, prima. Vrienden zullen we niet worden maar onze partners zijn dat wel dus je slikt het maar. Veel plezier op je bruiloft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:26

Maar wat wil je zelf nu eigenlijk Lizzy? Er is min of meer (ook nog niet helemaal zeker) vastgesteld dat je niet welkom bent als dag-gast omdat ze je er niet moeten, voel je je er dan straks wel prettig bij als je misschien toch mee mag als dag-gast? Of wil je ook een statement maken door dan 'nee' te zeggen. Begrijp me goed; vind het een vreemde gang van zaken, maar het is zoals het is en ik zou er zelf weinig trek meer in hebben. Hou de eer lekker aan jezelf en sta erboven.