Wie spaart er?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Wie spaart er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:15

Dat vind ik inderdaad ook opvallend, je betaald om een rekening te hebben, maar uiteindelijk gooi je geld weg omdat de rente zo laag is :+ Rabo heeft er de laatste tijd een handje van om iets af te schrijven onder het mom 'kosten'. Maar wat voor kosten.... :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:20

Dat heb ik met ING dus. Is de enige waarvoor ik moet betalen en gebruik ze amper nog, dus die gaat eruit.
internetrekeningen zijn soms nog interessant volgens mijn moeder.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:22

Winged schreef:
Dat vind ik inderdaad ook opvallend, je betaald om een rekening te hebben, maar uiteindelijk gooi je geld weg omdat de rente zo laag is :+ Rabo heeft er de laatste tijd een handje van om iets af te schrijven onder het mom 'kosten'. Maar wat voor kosten.... :?

Dat zijn toch gewoon je kwartaalkosten voor het hebben van de rekening?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:23

Ja de kosten van Rabo gaan indd onder de term kosten, die per maand van je rekening worden gehaald. Bij de meeste andere banken gaat het per kwartaal.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:24

Bij mij gaat t ook per kwartaal bij de Rabo :=

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:24

Eleionomae schreef:
Ja de kosten van Rabo gaan indd onder de term kosten, die per maand van je rekening worden gehaald. Bij de meeste andere banken gaat het per kwartaal.

Klopt, alleen betaalde ik het altijd in kwartalen of in 1 keer, en nu is dat anders... Maar geloof ook dat er elders al eens wat vanaf is gegaan onder het mom kosten. En nee, ik zat niet in het buitenland. Toch eens nachecken.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 09:25

ik meende ook dat het altijd per kwartaal ging, maar sinds een jaar ofzo gaat het bij onze rekeningen per maand.

@winged, een andere extra kosten, zou kunnen zijn van een extra pas?

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 19:43

Winged schreef:
Ik denk dat ik binnenkort eens met mijn pa ga sparren over hoe en wat met mijn spaargeld. Ik wil er meer rendement uithalen dan dat ik nu krijg, maar ik weet niet hoe... Beleggen vind ik ook nogal wat en snap ik ook niet veel van.

Ik doe aan crowdfunding. Bedrijven die een lening willen maar om wat voor reden dan ook niet bij de bank kunnen (of willen) krijgen. Looptijd is 1-5 jaar (kies je zelf vooraf) en inleg is mogelijk vanaf 100 euro. Er zit wel risico aan, maar in ruil krijg je wel 6-8%rente. Het bedrag wordt in termijnen terugbetaald. Als je meer info wil moet je maar een peebee sturen ;).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 21:32

Dat crowdfunden is toch gewoon een vermomde pyramid scheme?

jooproo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:13

_San87_ schreef:
Dat crowdfunden is toch gewoon een vermomde pyramid scheme?

Ja, klopt, maar als je het met verstand doet krijg je meer rendement dan op een spaarrekening

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:43

Auto gekocht *\o/*. Spaarrekening is aardig gekrompen (maar niet leeg :9).

Volgende week kan ik m ophalen. En dan kan ik weer gaan sparen voor iets anders nog nader te bepalen :9.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:45

Gefeliciteerd :D

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:41

Ooh leuk topic. Mooi om te lezen hoe iedereen met zijn geld omgaat. Ik spaar zelf ongeveer 200 euro per week, en heb verschillende spaardoelen bij ing aangemaakt die ik vol wil krijgen en houden. Als eerst gaat altijd het potje voor maandelijkse kosten en zorgkosten vol, plus altijd een klein stukje als buffer. Verder vul ik aan wat ik denk snel weer nodig te hebben.

Dan heb ik altijd nog een bepaald weekbedrag waar ik niet overheen ga. Al is dat ook wel heel prettig als je wekelijks uitbetaald krijgt :D

Edit: Tot aan een jaar geleden kon ik overigens absoluut niet sparen. Totdat ik op mezelf ging wonen en de eerste rekeningen binnenkwamen. Daar heb ik snel van geleerd :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:46

200 per week? :oo Dat doe je netjes!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:23

200,- per week zou ik ook wel willen sparen :))

Op dit moment gaat er meer uit dan ik zou willen en spaar ik dus maar 120,- per maand, maar agh het is beter dan niets :)

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:39

Deze maand is voor mij ook pittig... We hebben 4 verjaardagen, allemaal op minimaal 100 km afstand dus dat kost flink wat benzine, katten moeten ge-ent worden en ik heb twee workshops deze maand. Allemaal wel leuke, maar ohzo dure dingen. Ik heb dus niet veel kunnen sparen, maar wel iets en dat vind ik dan wel weer tof :j Ook blijf ik trouw de 1 euro's en 50 centen in mijn blinde spaarpot dumpen!

Ik kijk uit naar het eind van de maand!! Vakantiegeld en verrekening stookkosten van 2015 *\o/* *\o/* Dat is als ik een beetje kan rekenen best een leuk bedrag, dat gaat gelijk naar de spaarrekening! Vanaf mei vallen ook een aantal rekeningen weg en houd ik meer over dus ook wee meer sparen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 17:18

Ik spaar op dit moment 150 euro per maand, maar deze maand wordt ook een dure maand, met een duur festival, veel feestjes & een dagje flink shoppen en een paar keer uit eten met vrienden. Gelukkig heb ik daar vorige maand al rekening mee gehouden dus moet dat helemaal goed komen. :D

Ik heb trouwens ook een spaarpot waar ik al mijn muntgeld in stop na het uitgaan (nou ja, de dag erna meestal :')). Doe dit pas 2 maanden of zo en er zit nu al 70 euro in. Als de spaarpot vol is dan kan dat ook mooi op m'n spaarrekening.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:05

Ik heb weer geld van de spaarrekening moeten halen, zo schiet het ook niet op :') Maar goed, vakantiegeld komt en hopelijk ook binnenkort geld terug belastingdienst!

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:29

Ja geld van de belasting krijg ik ook nog terug maar dat gaat op de rekening van ons huis. Iets met een nieuwe cv en een buffertje voor ander onderhoud :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:38

Wij hebben de afgelopen tijd flink kunnen sparen. Had in dit topic al eens 500/maand gezet, maar de afgelopen maanden opgetrokken tot 1000/maand. Met resultaat, want eergisteren hebben we een huis gekocht :D

Nu is de spaarrekening wel leeg :') aanvullen zal ook wel een stuk minder rap gaan :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 12:40

Gefeliciteerd! Mooi dat jullie zoveel konden sparen voor dit doel!

Ik merk idd ook wel dat sparen sinds ons koophuis ook niet meer zo snel gaat maar agh het is altijd beter dan niks :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 13:46

_San87_ schreef:
Ik vind een auto tegenwoordig eigenlijk niet meer per se onder luxegoed vallen... Veel mensen hebben gewoon echt een auto nodig om bij het werk te komen.

Even hier op terug komen, Ik vind dat het wel onder luxegoed valt. Openbaar vervoer is in het grootste gedeelte van het land zeer goed, en je kan altijd een vouwfiets meenemen of een oude fiets daar neerzetten die je gebruikt. Ik heb geen auto nodig, ik woon in Leiden en werk op Schiphol Airport. Ik ga met mijn scooter naar het station, trein naar het vliegveld en klein stukje lopen en ik ben er :) Ik heb collega's die het met de auto doen, maar het kán anders. Ik overleef het prima zonder auto. Maar ik woon dus wel in de randstad waar de trein elk uur rijd in de nacht en overdag rond de 4 per uur.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 13:56

lifaya schreef:
_San87_ schreef:
Ik vind een auto tegenwoordig eigenlijk niet meer per se onder luxegoed vallen... Veel mensen hebben gewoon echt een auto nodig om bij het werk te komen.

Even hier op terug komen, Ik vind dat het wel onder luxegoed valt. Openbaar vervoer is in het grootste gedeelte van het land zeer goed, en je kan altijd een vouwfiets meenemen of een oude fiets daar neerzetten die je gebruikt. Ik heb geen auto nodig, ik woon in Leiden en werk op Schiphol Airport. Ik ga met mijn scooter naar het station, trein naar het vliegveld en klein stukje lopen en ik ben er :) Ik heb collega's die het met de auto doen, maar het kán anders. Ik overleef het prima zonder auto. Maar ik woon dus wel in de randstad waar de trein elk uur rijd in de nacht en overdag rond de 4 per uur.

Ik snap allebei de kanten wel ja!
Voor mij zou alleen de bus haalbaar zijn naar mijn werk en dat duurt ca. een uur. Met de auto 10-15 minuten dus voor mij is een auto ook zeker gewoon normaal. Maar in de randstad zou ik het ook eerder onnodig vinden.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 14:01

In Friesland is een auto wel erg gemakkelijk moet ik zeggen. De meeste plekken zijn gewoon slecht bereikbaar met het ov :+ maar ik werk nu in lwd en dat is wel goed te doen vanuit heerenveen. Daarvoor gebruikte ik de auto dagelijks omdat ik anders wel tot 2x zolang onderweg was om op de plaats van bestemming te komen haha

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 15:08

lifaya schreef:
_San87_ schreef:

Probeer dat in Zeeuws-Vlaanderen eens.