Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 20:16

aishcream schreef:
Hoe is het gegaan?

We hebben er niet geslapen aangezien papa vandaag weer weg moest en vond dat gesleep met die spullen zo druk. We zijn er wel geweest en ik heb het idee dat A meer tegen mij zegt en ik zeg dan ook veel meer tegen haar. De jongens vonden het wel jammer dat we niet bleven slapen, ook wel fijn om te horen (vind ik).

Verder heb ik nog met papa gepraat en hij vroeg waarom ik niet bij hun op de kamer wou. Ik en heb gezegt dat ik me veel te oud vind (vind ik ook echt). En toen vroeg pap waar ik dan zou kunnen slapen, toen zei ik in de woonkamer? Toen zei pap dat dat ook niet handig was ivm dat de jongens sochtens gewoon naar onder komen. toen vroeg hij of het echt zo erg was als ik 2 x per maand bij hun op de kamer ging slapen. Ik denk dat ik er maar mee moet dealen. :( en als ik vraag waarom A weinig hier slaapt dan krijg ik te horen dat A het ook leuk vind als wij bij hun komen slapen.

:)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:21

Waarom vertel je niet de echte reden aan je vader? Hij gaf je nu echt de mogelijkheid om dat te doen, vroeg dus meerdere malen door waarom je dat zo erg vind. Dus waarom daar geen gebruik van maken en het hem vertellen? Dan is het wellicht ook op te lossen, ipv dat je er nu maar weer mee gaat 'dealen'. Als je vader zo doorvraagt krijg ik toch echt de indruk dat je dat juist niet hoeft te doen. Maar hoe kan hij jou helpen als jij niet zegt wat je echt dwars zit?

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:23

Hoi, ik heb t hele topic doorgelezen maar wil nu toch even reageren!

Als jij niet bij hun op de kamer wil slapen, wat ik heel goed snap, zou het zelf ook nooit doen. Blijf er dan op staan dat je het echt niet wil, niks ermee dealen, jij moet je toch ook fijn voelen! Ookal is het maar 2x per maand. En als je vader niet naar jou luistert, laat het je moeder dan ook nog even bespreken. Dit kan toch echt niet, zeker omdat jij aangeeft dat je het niet wil.

Komt misschien een beetje aanvallend over, maar zo is het echt niet bedoelt

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 20:24

Zwerte schreef:
Waarom vertel je niet de echte reden aan je vader? Hij gaf je nu echt de mogelijkheid om dat te doen, vroeg dus meerdere malen door waarom je dat zo erg vind. Dus waarom daar geen gebruik van maken en het hem vertellen? Dan is het wellicht ook op te lossen, ipv dat je er nu maar weer mee gaat 'dealen'. Als je vader zo doorvraagt krijg ik toch echt de indruk dat je dat juist niet hoeft te doen. Maar hoe kan hij jou helpen als jij niet zegt wat je echt dwars zit?

Ik vertel toch wat me dwars zit? Misschien dat ik het niet verteld heb maar pap weet nu alles. Van A en dat ik dacht dat ze sex hadden en dat ik vind/von d dat A weinig tegen mij zei. Dus ik snap je post niet helemaal. :)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 20:25

Oh nog een toevoeging: heb mijn moeder verteld dat pap zei vroeg dat het vast niet zo een big deal zou zijn en mam heeft zoiets: ik mag er niks meer van zeggen.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:28

Oh dat is wel vervelend, maar ergens snap ik het ook niet. Van wie mag ze er niks van zeggen?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 20:29

Mama's keuze is om zich er niet (meer) mee te bemoeien. Ze zijn gescheiden dus mam heeft zo iets van het is goed zo.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:31

Yenni schreef:
Zwerte schreef:

Ik vertel toch wat me dwars zit? Misschien dat ik het niet verteld heb maar pap weet nu alles. Van A en dat ik dacht dat ze sex hadden en dat ik vind/von d dat A weinig tegen mij zei. Dus ik snap je post niet helemaal. :)

Je laatste update zeg je dat hij vraagt waarom je het zo erg vind om op hun kamer te slapen. Dat komt toch doordat je dacht dat ze sex hadden en je daardoor niet prettig voelt? En sowieso gebrek aan privacy misschien?
Ik zou zelf de reden 'ik vind mezelf te oud' een beetje raar vinden eerlijk gezegd. Op elkaars kamer slapen is imo niet leeftijdgebonden, maar heeft meer te maken met persoonlijke voorkeuren en gebeurtenissen.

Maar afgezien daarvan, toen hij vroeg of het nou echt zo erg is, zeg je dan gewoon hard ja? Want voor jou is het werkelijk zo erg, dat moet je dus niet mooier maken dan het is. Je vader snapt het probleem duidelijk niet, anders zou hij niet zo blijven doorvragen. Dat geeft je de ruimte om bij je eigen standpunt te blijven, ipv toe te geven en ermee te dealen. Gewoon volhouden als jij dat echt niet wil hoor.
Zou het kunnen dat hij dus niet doorheeft dat het voor jou echt zo naar is? Juist omdat je altijd ook weer toegeeft? Ik zou dat sowieso dus niet meer doen, maak het maar goed duidelijk wat je wil.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:33

Jammer..

Maar ik zou wel proberen om tegen je vader te zeggen dat je het echt niet wil en dat je anders niet blijft slapen..
Ik snap ook niet waarom ze niet naar jou luisteren... Jij moet je toch ook op je gemak voelen of niet? Heel erg lastig hoor

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 20:35

Zwerte: dankjewel! Deze post snap ik beter. Ik zeg niet heel hard ja maar meer in de zin van dat ik het wel vervelend vind. Met dat ik zeg dat ik me te oud vind bedoel ik ook mee dat ik ook privacy wil. :)

Jessica: idd heel jammer...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:39

TS je hebt wel hopeloze ouders zeg! -:(-

Hoezo, bemoeit je moeder er zich niet meer mee, je bent toch haar dochter, daar moet ze nog steeds voor zorgen, ook als je niet bij haar thuis bent , heeft zij verantwoordelijkheid voor jou!
Dus als jij je niet prettig voelt moet ze daarbij helpen, klaar uit!

Wat betreft je vader, die zou ik het liefste een flinke scheup onder zijn kont geven.
Alleen al het feit dat jij duidelijk aangeeft dat je het niet wil en hij daar alsnog over begint te zeuren.

Meid, kies voor jezelf,aan je ouders heb je op dit moment duidelijk niet veel.
Beide zijn met zichzelf bezig en vergeten jou.

Blijf gewoon in het huis van je vader als die naar zijn vriendin gaat of laat je terug brengen voor het slapen.
Eis je eigen ruimte op, lichamelijk en geestelijk!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:48

Als ik al jouw reacties bekijk, krijg ik de indruk dat jij moeite hebt met voor jezelf opkomen en dat jouw vader dat niet door heeft. Dit zou hij eigenlijk wel moeten weten/zien, maarja, niemand is perfect natuurlijk. Dat hij er zo op doorgaat, kan natuurlijk komen omdat hij het wel fijn vind. Misschien vind hij het stiekem juist heel prettig om zn kleine meisje bij hem op de slaapkamer te hebben, geeft hem dat meer het gevoel dat hij jou er juist bij betrekt en jou niet wil buitensluiten. Zo kan ik nog wel meer redenen voor hem bedenken waarom hij het makkelijker of fijner vind.
Maaaaaar jij wil het duidelijk niet meer. En daar heb je recht op! Maar het kan best zo zijn dat hij het verkeerd ziet, ook omdat hij het zelf duidelijk wel wil. Misschien denkt ie wel dat het wel overgaat of dat je er wel aan went.
Ik vind zelf iets vervelend vinden ook echt een ander iets dan iets echt niet willen en je er rot over voelen. Het is vervelend als het regent... Het is veeeeeel meer dan vervelend als jij je niet prettig en veilig voelt EN ook nog eens het idee hebt dat jouw mening niet belangrijk is. Het zou mij niet verbazen als hij anders zou reageren als je dat heel duidelijk zegt.
Ik denk echt dat het voor jou heel goed is om nu vast te houden en duidelijk te zijn. Kom voor jezelf op! Jij wil het niet, dus DOE het ook niet. Dit is een hele wijze les in je leven denk ik. Als een ander niet voor jouw behoeftes/wensen/rechten opkomt, zal je dat toch echt zelf moeten doen. En ik krijg dus sterk de indruk dat je hier nog wel 10x harder in mag zijn naar je vader. Komop meid, laat jezelf zien!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:48

Waarom blijf je de dagen dat papa bij vriendin wil slapen niet bij je moeder slapen? Of stel je voor dat de vriendin 1 van de 2 keer bij jullie blijft slapen?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 21:58

Riel schreef:
Waarom blijf je de dagen dat papa bij vriendin wil slapen niet bij je moeder slapen? Of stel je voor dat de vriendin 1 van de 2 keer bij jullie blijft slapen?

Dat was eerder ook de afspraak dat het om en om ging.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:03

Kom er dan op terug of stel anders voor dat je op die momenten bij je moeder gaat slapen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 22:13

Dan krijg ik reacties dat pap het wel leuk zou vinden als ik mee ga. En ik wil pap ook geen pijn doen.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:33

Wie zegt dat je hem daar pijn mee doet? En moet jij dan zelf maar lijden onder zijn gedrag? Kies voor jezelf Yenni, dat recht heb je en moet je nu ook nemen. Een ander doet het niet voor je. Kom op! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:37

Coloured schreef:
Wie zegt dat je hem daar pijn mee doet? En moet jij dan zelf maar lijden onder zijn gedrag? Kies voor jezelf Yenni, dat recht heb je en moet je nu ook nemen. Een ander doet het niet voor je. Kom op! :)

Juist, niet jezelf wegcijferen voor andermans geluk, want daar wordt je zelf hartstikke ongelukkig van.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:40

Maar meisje... Je wilt pap geen pijn doen. En dat snap ik, écht. Maar hij doet jou nu toch pijn ? Niet met opzet, maar je gaat echt voor jezelf moeten opkomen. :(:)

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:51

Zo, even bij gelezen... wat lastig zeg, TS! Ik vind dat je het knap doet met die gesprekken die je aangaat! Vet goed!

Er was ergens iemand die voorstelde dat je misschien voor het slapen gewoon even naar huis kon fietsen, omdat dat 10 minuutjes verderop was? Dan kan je s ochtends weer terugkomen en gezellig mee-ontbijten?

Succes met alles, lijkt me geen fijne situatie!
Maar, in ieder geval een vooruitzicht: het blijft niet zo. Over een paar jaar zit je op kamers oid met studiegenoten oid!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 22:58

Niemand zegt dat alleen dat denk ik. :( ik mag niet alleen thuis blijven van pap en mam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:12

Wat ben jij ontzettend lief zeg!

Hoog tijd om een potje stevig te gaan puberen. ;)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 23:17

Hahaha miss komt dat nog

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 23:46

Yenni schreef:
Niemand zegt dat alleen dat denk ik. :( ik mag niet alleen thuis blijven van pap en mam

Yenni, met invullen voor een ander komt je niet veel verder. Denk aan jezelf. Wat wil jíj en wat wil jij niet. Met je gedragen op een manier waarvan jij denkt dat je vader dat graag wil, doe je jezelf tekort. En misschien ook hem wel omdat je niet eens weet of je hem er pijn mee zou doen. Hij is oud én zou wijs genoeg moeten zijn om zelf aan te geven wanneer je hem pijn doet en dan nog is dat dan zijn probleem. Zeker gezien de situatie.

Je bent zijn liefde waard ook al gedraag je je niet naar zijn (door jouw veronderstelde) wensen. Dat is iets wat veel ouders moeilijk vinden om te geven en waar veel kinderen bang voor zijn omdat ze voorwaardelijk geliefd worden. Maar doorbreek het, anders blijf je er een gevangene van.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 00:00

Weet je ook waarom je niet alleen thuis mag blijven? Met 15 moet dat wel lukken lijkt mij als je wat afspraken maakt, zoals de deur niet open doen als de bel gaat.

Lucia88 schreef:
Zo, even bij gelezen... wat lastig zeg, TS! Ik vind dat je het knap doet met die gesprekken die je aangaat! Vet goed!

Er was ergens iemand die voorstelde dat je misschien voor het slapen gewoon even naar huis kon fietsen, omdat dat 10 minuutjes verderop was? Dan kan je s ochtends weer terugkomen en gezellig mee-ontbijten?

Succes met alles, lijkt me geen fijne situatie!
Maar, in ieder geval een vooruitzicht: het blijft niet zo. Over een paar jaar zit je op kamers oid met studiegenoten oid!

Alleen gaan fietsen in het donker zal niet mogen hoop ik.