Werken in de Horeca

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Free2

Re: Werken in de Horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 10:57

Mij mag je PB'en als je dat wil.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 13:55

Stuur maar hoor :)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:47

Zo, tijdje niet hier geweest. Heel druk gehad!

Alles goed met iedereen?

Hier gaat alles super! Ik ben weg bij het eetcafé waar ik werkte (vond dat het allemaal vrij snel ging en weinig contact met de gasten, niet helemaal mijn ding) en heb een nieuwe baan bij een nieuw bedrijf. Ik werk er net een week maar ik voel me nu al zo thuis en zo gewaardeerd! Echt heerlijk!

Verder nog iets leuks; mijn vriend opent binnenkort zijn eigen café :D We hebben de perfecte locatie gevonden en zijn nu vreselijk druk aan het klussen. Als het af is post ik wel wat foto's :D

Ik ga nu slapen want een fulltime baan en fulltime verbouwing gaat niet in je kouwe kleren zitten :=

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:56

Wat leuk zeg Laura! Waar gaat ie een café openen? Ga jij daar dan ook werken? :)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:12

Nee in eerste instantie niet, we spelen het echt op safe. Ik kan ons onderhouden met mijn fulltime baan :) Mocht het heel goed gaan dan kan ik er natuurlijk bij in, maar ik vind mijn huidige werk ook fantastisch :D

Het café komt in Groningen, aan het Schuitendiep! Er moet nog verschrikkelijk veel gebeuren := Maar het schiet al aardig op! Hebben nu nog geen twee weken de sleutel maar hebben al behoorlijk wat gedaan. Dinsdag word de bar geleverd! :D Voor foto's:

https://www.facebook.com/thedrinkingotter/

:D

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:51

Zo, ik kan ook eindelijk weer eens wat uitgebreider reageren. Had het behoorlijk druk de laatste tijd.
Met mij gaat het op het werk ook prima, het wordt eindelijk weer eens wat beter weer dus het is ook weer wat drukker. Helaas moet ik binnenkort wel stoppen met mijn baan omdat ik ga studeren aan de andere kant van het land. De 10e maak ik mijn laatste werkdag, zal toch wel een beetje emotioneel zijn omdat ik er de afgelopen 2 jaar met plezier heb gewerkt :)

Klinkt leuk, jullie nieuwe uitdaging Laura! Ik hoop dat het een succes wordt *\o/*

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 23:05

ook ik werk nu inmiddels een half jaartje in de horeca! poosje geleden heb ik hier verteld (geloof ik) dat de kok soms nogal boos uit de hoek kon komen en dat dit voor mij niet werkte. ook werd ik zenuwachtig van hem en lukte het mij niet om de voor en nagerechten te maken.

anderhalve maand geleden heb ik een functionerings gesprek gehad en heb ik dit aangegeven bij mijn baas. ze had zelf al door dat dit niet werkte voor mij. door personeelstekort heb ik aangeboden te blijven helpen tot alle nieuwe mensen ingewerkt zijn en dat ik er daarna mee stop. dit heeft voor mijzelf een hoop rust gegeven!

doordat ik zelf veel meer rust heb en dacht "ach, ik ga toch weg" lukt het mij nu ook prima om in de keuken te staan. sterkernog, ik sta bijna elke avond dat ik werk in de keuken en ik vind het nog leuk ook! ik kan het nu wel goed vinden met de kok en heb het best naar mn zin. ik blijf erbij dat ik er mee wil stoppen want de uren die ik werk is mijn loontje als 16 jarige niet zo hoog. opzich niet erg als het werk ook leuk is, maar in de supermarkt verdien ik het dubbele per uur. vandaar dat ik ook op de zaterdagen in een supermarkt ga werken en wie weet, misschien blijf ik 1 avond in de week wel gewoon in de horeca. we gaan het zien :) maar ik ben in ieder geval erg positief en mijn baas ook! de kok gaf zelfs aan dat hij het erg goed vond gaan zo en als ik iets niet weet legt hij het netjes uit en doet hij het voor, zodat ik het daarna zelf kan doen.

een positieve update hier dus!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:02

Zo, dit topic leeft ook niet echt meer jammergenoeg! Hoe was je laatste werkdag Free2?

Fijn dat het beter gaat Daantje! Werk je er nog? En is het nog steeds prima? Wil je stiekem toch niet blijven? Haha!

Hier echt verschrikkelijk druk met werk en de zaak. Updates kun je zien in het topic in mijn onderschrift :)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:19

Ja, jammer dat het niet meer echt leeft!

Mijn laatste werkdag was wel prima, gewoon mijn dingen gedaan en 's avonds een biertje gedronken met de collega's. 3 kusjes en een knuffel gehad en toen zat het erop.. Toch wel een beetje een raar idee dat ik er gewoon niet meer werk :\

Ik zag je topic inderdaad Laura, het ziet er goed uit! Leuk zo'n uitdaging! Ik verhuis binnenkort naar ergens in de buurt van Groningen, als jullie open zijn en ik tijd heb kom ik een keer langs :D

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:24

hoi! ik sta nu helemaal niet meer in de afwas maar doe alleen de voor en nagerechten.. vind het erg leuk nu! per 1 mei stop ik er echt mee.. ergens vind ik het wel heel jammer want het word steeds leuker, maar als ik me dan bedenk dat het in de zomer 3 keer zo druk is, kan mijn stresslevel dat niet aan :') dus het is echt beter dat ik er mee stop..

in februari besproken dat ik weg zou gaan en in mei is het (pas) zo ver.. maar nu ik zie hoe ik vanaf die tijd al zo gegroeit ben in de horeca ben ik best trots op mezelf, had nooit verwacht dat ik dit zou kunnen..

heb nog een dag proef gedraait bij de supermarkt op de broodafdeling.. moet elke zaterdag ochtend om half 7 beginnen.. dat, en het feit dat ik het werk niet eens zo leuk vind + dat mn loon nogal tegenvalt.. (t is meer als in de horeca, maar minder als bij andere supermarkten) heb ik besloten om na 1 keer te zeggen dat ik het toch niet wil.. ik ga binnenkort verhuizen en heb dan ook besloten dat ik even helemaal niks wil tot ik daar helemaal op mn plekje ben. vanaf mei tot juni werk ik even niet (examentijd, STRESS) en voor in juni heb ik gesolliciteerd voor achter de kassa bij een andere supermarkt. wie weet, als ik verhuisd ben, ga ik de bediening in.. ik weet het niet. al vind ik de horeca wel leuker als de supermarkt of andere baantjes die ik heb gehad.

ik vind het ontzettend gezellig bij het cafe waar ik nu werk en heb het zeker naar mn zin nu! de kok is helemaal bijgedraaid en ik word niet meer zenuwachtig van hem. heb hem zelfs gezegd dat ik het nu een stuk leuker vind als hij gezellig is, en dat ik eerder bang voor hem was. hij kon er wel om lachen gelukkig. ergens, vind ik het wel lastig om weg te gaan daar.. ik ga het zelfs missen. maar de zomertijd is gewoon te druk.. een vol cafe handelen in de keuken vind ik al lastig en stressvol, laatstaan wanneer het terras open gaat.

vorige week heb ik zelfs even in de bediening gelopen! het was zo druk en het eten uit de keuken moest weg, dus de kok riep dat ik het naar moest wegbrengen :') man wat vond ik dat eng zeg! maar eigenlijk ook heel erg leuk. ik stond te trillen van de zenuwen, maar ik heb het wel mooi gedaan !

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:34

Goed om te horen daantje! Ook bewonderenswaardig dat je zo actief bent in het zoeken van bijbaantjes die goed bij je passen, ook voor in de toekomst. En verstandig dat je hebt aangegeven de zomer niet meer mee te willen draaien in de keuken, als je je daar niet fijn bij voelt dan schiet je er niets mee op.

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:42

Free2 schreef:
Goed om te horen daantje! Ook bewonderenswaardig dat je zo actief bent in het zoeken van bijbaantjes die goed bij je passen, ook voor in de toekomst. En verstandig dat je hebt aangegeven de zomer niet meer mee te willen draaien in de keuken, als je je daar niet fijn bij voelt dan schiet je er niets mee op.

dankjewel, vind het fijn als iemand dit zegt ! *D

ik doe mijn best en wil erg graag werken, maar ik wil wel iets wat bij mij past en waar ik me op mijn gemak voel..

op een gegeven moment was ik zo gestressed van alles dat ik eigenlijk een beetje overspannen beneden op de bank zat te huilen bij mn ouders :')

ik werkte toen vrijdag avond bij het cafe, zaterdag ochtend bij de supermarkt en zondag avond bij het cafe. in totaal 13 uur werken, naast mn school en mn paardje waar ik heen moet. het werd me allemaal even te veel, zeker omdat ik van de supermarkt wel 6 mailtjes kreeg in 2 dagen tijd dat ik 6 verschillende cursussen moest volgen (verplicht) ook over bloemen en planten terwijl ik op de broodafdeling stond. ik zag er allemaal zo tegen op, en met het idee dat mn examens over 4 weken zijn vond ik het allemaal geen goed plan. heb toen voor mezelf gekozen en de supermarkt inderdaad opgezegd. we gaan gewoon verder kijken naar een ander baantje en we gaan het zien! ergens is het natuurlijk geen goed teken dat ik in een jaar tijd 3 baantjes heb gehad, maar aan de andere kant ben ik gewoon opzoek naar iets wat bij me past en ik ben wel elke keer zelf weg gegaan en dus niet ontslagen omdat ik mijn werk niet goed deed.

ik denk er steeds meer overna om na de verhuizing toch weer de horeca in te gaan.. maar dat is iets voor over een paar maanden !

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:53

Haha, als je éénmaal in de Horeca zit kom je er niet meer uit zeggen ze wel eens :D Goed dat je op zoek bent naar iets dat écht bij je past. Dan zul je zien dat je werk eigenlijk geen energie meer kost :D

Dat zou leuk zijn Free2!

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:55

Let wel goed op dat je genoeg tijd neemt voor je examens! Die zijn op dit moment een stuk belangrijker dan die paar euro die je met je bijbaantje zult verdienen. Ik lees dat je in de maand mei niet werkt, is ook zeker verstandig. Gewoon fijn focussen op het leren en als je tijd over hebt, even lekker ontspannen of naar je paardje gaan :)

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 00:02

dankjewel voor de tips! ik ben ook zeker van plan om me te focussen op mn examens. ik sta er zo voor dat als ik allemaal 5.5 haal ik alsnog met een 6.5 kan slagen ongeveer dus dat zit wel goed! ik heb er inderdaad bewust voor gekozen om even niet te werken tijdens deze periode. ik denk dat de examens zelf al genoeg stress opleveren :)

toch als er een baantje is tussen de paarden zou ik dat ook heel erg leuk vinden haha. we gaan t zien.. wie weet waar ik beland :)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:26

Hallo bokkers :D
Dit topic is een beetje stil, maar na mijn 1e dag in de horeca gisteren besloot ik dat het wel een mooi plan was om dit topic een flinke trap te geven :')
Ik deed de afwasmachine en heb wat bestellingen rondgebracht en nog 1x een bestelling opgenomen. Was best leuk :D ik weet niet of ik nu aangenomen word maar ik word gebeld daarover.
Werk trouwens in een pannenkoekenrestaurant in Hoorn.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:28

Hallo! :)
Wat leuk zeg! Bevalt het allemaal?
Ik werk ook nog steeds gestaag door, wel nog steeds een beetje op zoek naar wat anders, maar wel moeilijk gezien ik hier 4 jaar werk..

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:44

Klinkt leuk eenhoorn ;)

Ik werk sinds een paar maanden weer op kantoor. Heb me wel ingeschreven bij een horeca uitzendbureau & daar heb ik afgelopen weekend catering mee gedraaid. Was hartstikke leuk! Van 15.00 tot 02.00 opbouw, afbouw en het feest zelf draaien :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:54

Leuk Doubtless! Welk horeca uitzendbureau als ik vragen mag? Ik zit zelf ook bij een horeca uitzendbureau namelijk :D .

DeEenhoorn, jij hebt zo te horen een leuke afwisselende eerste dag gehad dan!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:57

24/7 :)

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:46

Krijg vanochtend een mail, dat ik niet voldoende ervaring heb en niet meer hoef te komen :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:57

DeEenhoorn schreef:
Krijg vanochtend een mail, dat ik niet voldoende ervaring heb en niet meer hoef te komen :')

Netjes dat ze dat per mail doen zeg.