Moeilijke werksituatie (TS)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:31

pmarena schreef:
Ik vind het echt een gebrek aan respect jegens de TS om haar verhaal in twijfel te trekken en te doen alsof ze niet goed snik is -O-

Er zijn ook mensen die wel goed snik zijn maar wel psychologische hulp nodig hebben. Je doet nu echt de TS te kort en trekt mijn woorden totaal uit zijn verband.

En wil je hier verder op ingaan, doe dat dan aub via pb. Hoort niet in dit topic nl.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:34

ik vind de reactie van pmarena idd ook een extreem vervelend, en ongepast in dit topic. Hij gaat voorbij aan de nuance en aandacht die velen - waaronder ik - aan hun reacties hebben besteed en veegt alles op de grote hoop.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:41

slimmerik schreef:
pmarena schreef:
Ik vind het echt een gebrek aan respect jegens de TS om haar verhaal in twijfel te trekken en te doen alsof ze niet goed snik is -O-

Er zijn ook mensen die wel goed snik zijn maar wel psychologische hulp nodig hebben. Je doet nu echt de TS te kort en trekt mijn woorden totaal uit zijn verband.

En wil je hier verder op ingaan, doe dat dan aub via pb. Hoort niet in dit topic nl.

Nou inderdaad!

En ik heb tenenkrommend mee gelezen maar TS kom op zeg...hij sloot je gewoon op.
Dat is gewoon als je het heel extreem bekijkt gewoon vrijheidsberoving om zo te zorgen dat je geen kant op kan.
Helaas veel ervaring met een soortgelijk verhaal behalve dat ik wel aangifte heb gedaan bij de politie en raad eens..............ik was niet de eerste slachtoffer en de school bleek al vaker de hand boven het hoofd te hebben gehouden van de dader.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 15:54

Geen kant op kon :?

Hij sloot de zaal van binnen uit af, ik zie op geen enkele wijze geschreven staan dat TS dat slot niet gewoon zelf weer los kon klikken hoor :)

Het geeft een heel raar signaal dat hij dat doet, maar opsluiten en vrijheidsberoving, kom op zeg :))

Ik blijf erbij, je kan het verhaal over-dramatiseren maar het kan heel prima ook gewoon zo zijn zoals de TS er op terug kijkt, zo raar is dat verhaal helemaal niet.... het echte leven is vol nuances :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:01

slimmerik schreef:
pmarena schreef:

Excuus als je het goed bedoeld hebt.

Dan zal ik het op mijn beurt wel verkeerd opvatten, maar ik vind het niet aardig klinken als je tegen iemand zegt dat die echt psychische professionele hulp nodig heeft.... Y;(

Kimbers

Re: Moeilijke werksituatie (TS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:15

Als iemand zegt.. ik ga je niet neuken hoor als een soort van geruststelling.. dan mag je er al vanuit gaan dat deze persoon en niet spoort en al zeker geen goede intenties heeft en maar al te goed weet waar hij mee bezig is.

Ik vind het knap hoe de ts ermee omgaat, maar imo slaat ze de plank volledig mis wat betreft deze man.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:16

pmarena schreef:
Geen kant op kon :?

Hij sloot de zaal van binnen uit af, ik zie op geen enkele wijze geschreven staan dat TS dat slot niet gewoon zelf weer los kon klikken hoor :)

Het geeft een heel raar signaal dat hij dat doet, maar opsluiten en vrijheidsberoving, kom op zeg :))

Ik blijf erbij, je kan het verhaal over-dramatiseren maar het kan heel prima ook gewoon zo zijn zoals de TS er op terug kijkt, zo raar is dat verhaal helemaal niet.... het echte leven is vol nuances :)

jij bent zo te horen (gelukkig) nooit in dezelfde situatie geweest.
Je bent zo overrompeld en in paniek dat zelfs een simpele deur van slot draaien moeilijk gaat.
En ik blijf bij mij standpunt hij sloot haar op,dit soort mannen zijn sluw en getraind.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:27

Je kan niet oordelen over wat ik wel of niet heb meegemaakt :)

Blijkbaar heeft de TS haar situatie niet zo ervaren, ze heeft geen problemen gehad met de op slot gedraaide deur want de bewuste man stopte gewoon toen ze duidelijk aangaf niet te fysiek te willen worden :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 16:46

Pmarena ik ben het helemaal met jou eens. De andere partij bestaat denk ik vooral uit mensen die ook zoiets hebben meegemaakt en door dit topic helaas gefrustreerd raken..

Probeer te accepteren dat ts het allemaal niet zo zwaar heeft opgevat ookal deden jullie dat (heel begrijpelijk) wel :) het is gewoon heel persoonlijk dit soort dingen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 17:47

'De andere partij'? Er is geen andere partij. Iedereen heeft het beste met TS voor, maar ook de nodige radars uitstaan (imo terecht). Ik ben het verder helemaal met Lielle eens.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:00

Het hele probleem in dit verhaal is dat de man haar baas was, niet eens een gewone collega maar iemand die boven haar stond.

Het maakt in dit verhaal nog niet eens uit dat hij zoveel ouder was, al geeft dat wel de indruk dat meneer haarfijn wist wat hij deed, ook met zijn uitspraken en dat hij daarmee tegen zich heeft dat hij het misschien al eens vaker zo geprobeerd heeft.

Het was een werk situatie waarbij de ranghogere buiten zijn boekje is gegaan!

Als hij werkelijk het goede voor had gehad met TS , dan had hij gewacht totdat de zomervakantie over was en haar dan pas gevraagd om uit te gaan maar alles ging in het geniep en op het werk!

Dat TS niet eens goed begrijpt dat ze nooit en te nimmer terug kan werken daar ,zolang hij daar nog werkt , geeft wel haar hoe naief ze is.
Wil ze daar werkelijk terug werken, had ze moeten zorgen dat hij eruit vloog.

Ik persoonlijk had zeker een melding gemaakt bij de politie en had hij dit vaker gedaan, was dat ook gelijk boven gekomen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 18:21

spatter schreef:
Het hele probleem in dit verhaal is dat de man haar baas was, niet eens een gewone collega maar iemand die boven haar stond.

Precies, wat maakt dat er sprake was van een situatie van machtsongelijkheid en daarmee ook volledig valt binnen het plaatje van seksuele intimidatie.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 19:28

Een collega knuffelen achter een deur die je op slot trekt, is alles behalve professioneel.
Nu niet, nóóit niet.

Of deze meneer ooit weer de fout in gaat, weten we niet.
Buiten kijf vind ik dat TS een topper is.
Je/ ze overziet het misschien (nog) niet, maar heeft wel haar grens aangegeven, ondanks dat ze zich kwetsbaar heeft moeten opstellen. De gevolgen lijken nu zuur, maar jouw winst wordt over een tijdje wel duidelijk.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:27

Cayenne schreef:
'De andere partij'? Er is geen andere partij. Iedereen heeft het beste met TS voor, maar ook de nodige radars uitstaan (imo terecht). Ik ben het verder helemaal met Lielle eens.

Daarmee bedoelde ik de bokkers die het niet met haar (pmarena) eens zijn. :)

Meneer kan het zowel goed bedoeld hebben (gevoels gekregen, ookal was het dom dat te laten blijken) als slecht (willen misbruiken). We weten het niet omdat ts veel goed vond en meneer dus niets gedwongen kón hebbeb.

Ts erop wijzen dat ze het fout heeft is heel goed, maar erop door gaan is voor ts ook niet fijn. Zij voelt het zoals zij dit heeft omschreven. En dat heb ik vanaf het begin al in haar posts gelezen eigenlijk.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:33

Ik lees in de eerste posts eigenlijk wat anders. En pas nadat ts van school hoorde dat ze niet meer terug hoefde te komen heb ik het gevoel dat ts het probeert te nuanceren / wegwuiven.

Ik Denk, en dat is mijn persoonlijke mening, dat ts de collega en zijn daden heel anders had gezien als hij was ontslagen en vooral zij nog op school terug mocht komen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:44

Ze is zeker gaan nuanceren, maar niet bewust. Eerst was ze emotioneel, paniekerig, en bevestigden tig bokkers de misbruik en daarmee de paniek (goed bedoeld!), waardoor emoties alleen maar hoger opliepen en de gedachte 'hij misbruikt me' alleen maar groter werd. Nu kan ze objectiever terug kijken en daardoor de boel een beetje nuanceren. Waardoor ze denk ik dichter bij haar 100% eigen waarheid komt.
Ook voor de uitslag kwam ze er beetje bij beetje op terug.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:54

Heb jij een andere openingspost dan Ik?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 23:01

De OP is geschreven in paniek. Mijn eerste reactie was ook met de strekking hij is fout red jezelf.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 23:11

Het eerste deel dat ts in de op schreef, had ze "al" twee weken voor het laatste deel geschreven. Ze had die collega al aangegeven dat ze kietelen kon handelen omdat dit neutraal was, maar bang werd van het strelen en kussen.

En toch zorgt de man ervoor dat de anderen niets kunnen zien omdat hij ervoor zorgt dat ze niet onverwacht binnen kunnen geraken. Want de deur op slot.

Er zijn voor mij in het verhaal van ts al teveel signalen van rook, dat je ervan uit mag gaan dat er zeker vuur is.

Als meneer gewoon goede bedoelingen had gehad, had ie haar mening gerespecteerd. En had ie heel anders gereageerd op haar aangeven dat ze het niet fijn vond. Dan was ie wel wakker geschud en zijn excuses meermaals aangeboden, ipv over neuken beginnen. Een woord dat ts Nog helemaal niet genoemd had. Een woord dat helemaal niet genoemd had hoeven worden.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 23:24

pmarena schreef:
Ik snap niet zo goed wat ieders probleem nu verder is?

Is het verhaal van TS zoals zij het ervaren heeft, nu echt zo moeilijk om voor de simpele waarheid aan te nemen?

Wat is toch die behoefte om het verhaal per-sé spannender te willen maken dan het waarschijnlijk is :?

Ik zie dit toch wel erg vaak hoor, dat een bokster een verhaal doet en dat de man over wie het gaat, meteen maar als 1 of ander monster weggezet moet worden in plaats van dat men de mogelijkheid open houdt dat het ook maar gewoon een redelijk normaal iemand is met zijn goede en mindere kanten...

Vind het best bizar om nu meteen maar lekker sappig te willen denken dat de man in dit verhaal een vuile viezerik is die van alles uitvreet op die school en dat TS ternauwernood aan zijn gruwelen ontsnapt is, en dat TS een dom wicht is die getikt is dat ze hem niet aan de hoogste boom opknoopt.... wat een onnodig spektakel weer joh :P

Ik kan me helemaal hierbij aansluiten.
De opmerking dat de TS psychologische hulp nodig heeft vind ik een belediging naar de ts toe

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 23:40

Zullen we weer mét TS praten ipv over?!
Dit is haar topic ipv casuïstiek.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 08:24

Geryon schreef:
Cayenne schreef:

Daarmee bedoelde ik de bokkers die het niet met haar (pmarena) eens zijn. :)
.

en daar hoor ik dus ook bij. Nogal kort door de bocht om iemand die je mening niet deelt meteen in het hokje 'misbruikt' te schuiven. Daarmee doe je exact hetzelfde wat je 'ons' verwijt, nl generaliseren. En gelukkig mag ik zeggen dat ik niet in dit hokje pas.

Daarnaast blijf ik vinden dat zelfs als hij oprechte bedoelingen heeft (en dat sluit ik niet uit), hij de grenzen van fatsoenlijk gedrag te buiten is gegaan. Dit gedrag zou bij ons op het werk zonder meer onder ongewenste intimiteiten en sexuele intimidatie vallen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:39

Rocamor schreef:
Ik lees in de eerste posts eigenlijk wat anders. En pas nadat ts van school hoorde dat ze niet meer terug hoefde te komen heb ik het gevoel dat ts het probeert te nuanceren / wegwuiven.

Ik Denk, en dat is mijn persoonlijke mening, dat ts de collega en zijn daden heel anders had gezien als hij was ontslagen en vooral zij nog op school terug mocht komen.

Dat denk ik ook.

Logisch dat ze haar eigen baanzekerheid wil redden, ook met het oog op 'wat zeg ik tegen pa en ma'. Maar wat TS vergeet is dat er nog zoveel andere plekken meer zijn om te werken...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 11:50

Ik persoonlijk heb ook echt niks tegen jouw reacties gehad hoor Lielle, jij houdt het nog netjes bij jezelf, maar de reacties van sommige anderen gaan veel verder...

Volgens mij zegt of denkt er ook niemand dat deze man niks fout heeft gedaan, toch? :)

Verder ben ik het eens met Geryon, het hele verhaal is op mij ook overgekomen dat TS een beetje "gek" gemaakt is door de bokkers in dit topic, waardoor ze besloten heeft direct hogerhand bij het "misbruik" te betrekken in plaats van eerst gewoon even zelf heel duidelijk met de man in gesprek gaan.

Het klinkt alsof ze nu achteraf meer zelf vanuit haar eigen beleving (ipv. die van de bokkers) naar de feiten is gaan kijken en spijt heeft dat alles zo hoog opgelopen is omdat ze dat eigenlijk niet nodig had gevonden. En dat ze het vooral vervelend vind dat er nu een overtrokken verhaal op papier staat en niet háár verhaal.

Maargoed dat kan TS alleen zelf zeggen natuurlijk :)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 16:49

Citaat:
"Nadat hij me het cadeau had gegeven heeft hij me vastgepakt, geknuffeld, gezoend, gestreeld. Ik werd van de een op de andere seconde ineens doodsbang en begon me los te trekken. Toen stopte hij wel en vroeg wat er was. Toen heb ik aangegeven dat het me enorm overviel. Daarna pakte hij me toch weer vast en knuffelde me. Van tevoren zei hij letterlijk ‘je hoeft niet bang te zijn, ik ga je echt niet neuken’

Lieve TS, LEES dit nou nog eens.. Dit is zo FOUT!

Ik heb ooit in dezelfde situatie gezeten en het feit dat hij überhaupt zegt dat hij je niet gaat ****** (krijg het woord m'n strot niet uit, sorry :o ) zegt eigenlijk al alles...

En natuurlijk gaat hij je niet ****** want stel dat je zwanger wordt.... ai ai Dat hij de laatste stap niet zou hebben willen nemen wil niet zeggen dat hij niet alle honkjes daarvóór wilde bereiken hoor!