In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:05

Cer schreef:
Dus, zij vraagt, hij ontkent, en dán ziet ze een berichtje... wat dan? (puur hypothetisch even voor het verhaal)?
'

Hoezo ´ziet´ ze dat dan?
Omdat ze hem niet gelooft en gaat neuzen?
Dat is een invulling van haar wantrouwen.
Op een dergelijke basis van wantrouwen zal alles negatief worden uitgelegd en is escalatie waarschijnlijk.
Hoe je het ook wendt of keert Cer, het is een ramprecept.

Zoals ik al schreef is het maken van vergissingen heel menselijk en wanneer je zoals de ts twee stappen verkeerd neemt, hoor je op je schreden terug te keren en te proberen het alsnog goed te doen. Jezelf te corrigeren.
PRAAT! en wel zonder confrontatie en met zo laag mogelijke drempels.

@Arno; zoals je kan lezen neem ik die stap óók. Ze moet twee stappen terug, niet confronteren.
Nu, na de complexe beslissing voor vakantie moet ze of nóg een aantal stappen verder terug of lost het zich in de vakantie op als een misverstand en is het een wijze les met fors standje aan zichzelf.

Cer

Re: In zijn telefoon gekeken, confronteren of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:10

Nee hoor je hoeft niet te gaan neuzen.. als je telefoon het begin van een app berichtje laat zien, en je oog valt erop.. Of je moet heel spastisch een telefoon gaan ontwijken?

@Arno: zoiets :j

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:13

TS gààt het vertellen, zij kiest zelf het moment. Dat mag je keuze niet zijn of niet zijn hoe je het zelf zou aanpakken, maar 23 pagina's lang TS de grond inboren vind ik toch licht overdreven... Jeetje.

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:26

Succes TS, ik lees al een poosje mee. Ik kan jou niks verwijten in dit hele verhaal.

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:27

Sheran schreef:
Cer: maar met mensen waarvan je vermoedt dat die het niet zo nauw mee nemen met trouw en de waarheid... waarom wil je daar uberhaupt een relatie mee beginnen?

Daar kom je meestal achteraf achter he.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:34

:=

Tja helaas zeggen de meeste bedriegers niet aan het begin van een relatie: sorry schat, ik neem het niet zo nauw met de waarheid...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:35

Stral schreef:
TS gààt het vertellen, zij kiest zelf het moment. Dat mag je keuze niet zijn of niet zijn hoe je het zelf zou aanpakken, maar 23 pagina's lang TS de grond inboren vind ik toch licht overdreven... Jeetje.

Het is maar hoe je het wil lezen.

Leer, of niet.

@Cer, ik begrijp dat van dat ´ziet´ nog steeds niet. Ik ´zie´ nooit iets op de smart van gf omdat ik er niet bewust naar kíjk.
Mijn oog valt niet op inhoud zonder lezen.

Imo is het voor een duurzame líefdesrelatie erg eenvoudig; praat en vertrouw. Wees vóór elkaar.
De rest is het in stand houden van een virtueel hekwerk. Kies gerust; cipier/gevangen of lief.

En ´ja maar´ is gewoon ´nee, want´.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:39

arno8 schreef:
:=

Tja helaas zeggen de meeste bedriegers

m/v ;)
In het geval van de TS is zij ook niet eerlijk.

Dat is wel een realistisch uitgangspunt om relaties mee op te zetten doch geen goede basis om een liefdesrelatie op te bouwen.
Al met al erg triest dit wijd verbreide terecht wantrouwen niet?!
Exact dít is de crux van mijn kritiek op het daardoor falende model van onze samenleving.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:42

Nou HC, ik ben het helemaal met je eens hoor :j
dat is zoals een relatie moet zijn.

maar jouw normen en waarden zijn niet geldend voor 100% van de wereldbevolking.. Inderdaad zeer triest, dat wantrouwen..

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:43

Huertecilla schreef:
Leer, of niet.

Excuseer? :') Ik héb een goede relatie, eentje waarin wij samen gegroeid zijn, sterker geworden zijn, en nu gewoon echt heel goed staan. En daar zijn toevallig vertrouwensissues aan vooraf gegaan, met praten en gevoelens tonen zijn wij erdoor geraakt. Je kan sommige dingen ook gewoon gevoelsmatig als volwassenen oplossen zonder stellige regeltjes te volgen, zoals ik zei: wat voor de ene werkt, werkt voor de ander niet, niet alles is zwart-wit. Ik heb geleerd uit mijn eigen ervaringen, en lees hier met verwondering hoe jij reageert op zaken. Ter info: ik ben het met héél véél van jouw opvattingen (als ze leesbaar zijn) eens, alleen klasseer jij mij al van in het begin in een bepaald hokje omdat ik op één zaak (waar je weigert toelichting over te geven) uitleg vroeg en mijn bedenkingen had.

Wat ik heel sterk denk bij wat jij zegt alleen: wie het niet eens is met jou, heeft ongelijk, zo komt het over. En dat is hard, en verkeerd, volgens mij. Dan is er van SAMENleving al geen sprake meer? Als iedereen die eens een 'bump in the road' tegenkomt de relatie maar overboord moet gooien wegens 'hypocriet', zouden er veel meer singles zijn denk ik :')
Lost onze overbevolking op deze planeet ook wel weer op natuurlijk :P

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:43

Ik heb geprobeerd dit topic door te worstelen omdat ik wel benieuwd ben of TS iets aan haar onrust heeft kunnen doen en of ze woensdag op vakantie gegaan is. Doorlezen blijkt 1000x hetzelfde lezen dus gestopt. Maar iemand die weet of TS iets gerustgesteld is/of niet?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:44

TS heeft niets verteld en heeft besloten voor de lieve vrede op vakantie te gaan, aangezien die met een bevriend koppel is en ze de rust wil bewaren.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:45

Stral schreef:
TS heeft niets verteld en heeft besloten voor de lieve vrede op vakantie te gaan, aangezien die met een bevriend koppel is en ze de rust wil bewaren.

Dank je Stral!

Hopelijk heeft ze toch een leuke vakantie.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:53

Sleeper: als je op 'door de topicstarter' klikt, aan de rechterkant van de posts door TS, zie je alleen de bijdragen van de TS :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:06

Stral schreef:
Wat ik heel sterk denk bij wat jij zegt alleen: wie het niet eens is met jou, heeft ongelijk, zo komt het over. En dat is hard, en verkeerd, volgens mij. Dan is er van SAMENleving al geen sprake meer? Als iedereen die eens een 'bump in the road' tegenkomt de relatie maar overboord moet gooien wegens 'hypocriet', zouden er veel meer singles zijn denk ik :')
Lost onze overbevolking op deze planeet ook wel weer op natuurlijk :P

Nou dat weet ik niet... ik denk dat HC op zich schetst zoals het voor de meesten zou moeten zijn, en het streven naar dat wil benadrukken.
Dus ik denk niet zozeer dat anderen 'ongelijk' hebben alleen dat het jammer is omdat het beter cq fijner is als men als gelijken in een relatie staat, zoiets..

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:30

Maar dat TS nu even een strubbeling heeft in haar relatie en een (blijkbaar onvoorstelbare) fout gemaakt heeft, hoeft toch niet te betekenen dat die relatie gedoemd is om nooit meer goed te komen? Uiteraard streeft iedereen naar de perfecte relatie, alleen bestaat die volgens mij niet, 't is de manier waarop je omgaat met bepaalde omstandigheden die het doet werken. Tenminste dat is mijn ervaring :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 11:53

Het lijkt wel of bijna iedereen hier vindt dat bij elke misstap je relatie niet deugt. Dan zouden weinig mensen nog een relatie hebben als je dan meteen uit elkaar moet want iedereen doet wel eens iets wat de ander niet bevalt. Lekker schijnheilig zijn de meesten hier. Pffttt. Ik zie juist vaak het omgekeerde in mijn omgeving.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:06

Een misstap die het vertrouwen breekt of waaruit blijkt dat er geen vertrouwen is ja, dan houdt het op. Voor mij is een relatie gebaseerd op wederzijds vertrouwen, als ik mijn man niet meer kan vertrouwen (of hij mij niet) dan moeten we er mee op houden.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:10

Joh, je kunt toch ook wel eens onzeker zijn en zoeken naar bevestiging?
Hoeft niet te betekenen dat een relatie prut is.
Ik los dat "probleem" graag op door te praten.
Hoewel als je oog op een dergelijk bericht valt kan ik mij ergens wel voorstellen dat je verder leest (om het vervolgens te gaan vragen, dat dan wel weer).
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 20-08-15 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:10

Ayasha schreef:
Een misstap die het vertrouwen breekt of waaruit blijkt dat er geen vertrouwen is ja, dan houdt het op. Voor mij is een relatie gebaseerd op wederzijds vertrouwen, als ik mijn man niet meer kan vertrouwen (of hij mij niet) dan moeten we er mee op houden.

Bij de éen zijn dat tien misstappen voor het vertrouwen weg is, bij de ander geen of éen.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:12

Vertrouwen IS essentieel. Het is voor mij alleen niet iets dat er standaard is aan het begin van een nieuwe relatie, en standaard meteen verdwijnt bij de geringste fout. Ergens daartussenin zit ook nog de liefde die ik voel voor iemand en een hoeveelheid energie die je kan steken in het 'goedmaken', en dat vertrouwen (her)opbouwen :)

Wat Tabaluga zegt dus ook.

En idd, Snorles: mijn zelfvertrouwen is de ene dag oneindig groot, en de andere dag zou het zomaar eens kunnen dat ik bevestiging nodig heb over iets superstoms. Praten is daarin inderdaad essentieel voor mij.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:13

Stral schreef:

Vind ik ook... Situatie van TS is al poedersuiker genoeg en ik vind het ook alles behalve egoistisch om de vakantie door te laten gaan zonder iets gezegd te hebben. Zelf zou ik het niet kunnen, en zou ik het 'verpesten' voor de vakantie, wat ik eerder als egoistisch zou zien gezien het cadeau voor de vrienden.

TS moet er op haar moment wat mee gaan doen, wanneer zij er klaar voor is en wanneer zij zich er goed bij voelt. Ik snap niet hoe andere mensen hier zo afkeurend over kunnen doen. Je weet nooit hoe het is om in de positie van diegene te staan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:22

Stral schreef:
Vertrouwen IS essentieel. Het is voor mij alleen niet iets dat er standaard is aan het begin van een nieuwe relatie, en standaard meteen verdwijnt bij de geringste fout. Ergens daartussenin zit ook nog de liefde die ik voel voor iemand en een hoeveelheid energie die je kan steken in het 'goedmaken', en dat vertrouwen (her)opbouwen :)

Wat Tabaluga zegt dus ook.

En idd, Snorles: mijn zelfvertrouwen is de ene dag oneindig groot, en de andere dag zou het zomaar eens kunnen dat ik bevestiging nodig heb over iets superstoms. Praten is daarin inderdaad essentieel voor mij.

maar ook dat kan blijkbaar niet in deze relatie dus wat heb je dan nog?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:49

Cer schreef:
Nou dat weet ik niet... ik denk dat HC op zich schetst zoals het voor de meesten zou moeten zijn, en het streven naar dat wil benadrukken.
Dus ik denk niet zozeer dat anderen 'ongelijk' hebben alleen dat het jammer is omdat het beter cq fijner is als men als gelijken in een relatie staat, zoiets..

Ik schrijf zelfs concreet dat er veel uiteenlopende motieven zijn voor veel verschillende fundamenten onder allerlei types relaties. Ook binnen monogaam.
Imo is daar geen goed of slecht aan.
Het gaat fout wanneer verwachtingen en model niet bij elkaar passen, hetgeen op deze draad weer eens als bijna universeel als realiteit zijnde geïllustreerd is.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:53

Ayasha: ik heb te weinig informatie om te oordelen over of ik in TS haar plaats deze relatie 'weggooibaar' zou vinden of niet :) Als het enkel om flirterige berichten sturen draait, is dat voor mij nog geen reden om alles weg te gooien. Althans dat was het in 't verleden niet. Of ik daar toen gelukkiger van werd, da's een andere discussie ;)