Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:44

-
Citaat:
Iedereen gaat een keer dood, maar niemand weet wanneer en op welke manier?
Als je euthanasie pleegt weet je dat wel zeker. Iemand die zelfmoord pleegt trouwens ook.
Citaat:
Hoe werden vroeger hoge gebouwen zoals kerken gemaakt?
Een kerk is niet hoog, je kunt je eerder verbazen over de piramides en Empire State Building. ;) Maar zo heel lastig waren die kerken niet. google maar eens :)
Citaat:
Zal de aarde ooit ophouden te bestaan?
Ja, dat zal zeker ooit gebeuren. Sterker nog onze zon houdt ook op te bestaan en ons sterrenstelsel (de melkweg) zal over 4 miljard jaar samenvloeien met het Andromeastelsel. Maar dan is onze zon al een rode reus geworden en is onze aarde niet meer leefbaar.

Citaat:
Waarom zouden wij de enige planeet zijn waar leven is? Zal er niet nog een universum zijn waar ze ook een menselijke wereld hebben als wij?
Een universum is wat anders dan een planeet. Wij leven op een planeet, welke in een sterrestelsel zit, welke onderdeel is van een universum. Dat er op andere planeten leven is, is vrij aannemelijk. Zo zijn er vermoedens dat Europa leven kan bevatten. Europa is een bevroren maan van Jupiter, maar onder het ijs zou mogelijk leven kunnen zijn.
Of er een ander universum bestaat.. daar zijn wel theorieën over. Of daar dan ook een tweede aarde is.. dat is dan weer een tweede. Tot nu toe is er geen bewijs om het bestaan van een ander universum echt hard te maken. Het blijft bij theorieën en als er geen mogelijkheid is om in aanraking te komen met dat andere universum zal dat wellicht altijd zo blijven.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:58

Wat betreft de ontwikkeling van taal en hoe mensen elkaar wel of niet verstaan, ik denk altijd dat dat vergelijkbaar is met een verhaal van een bepaald type vogels (meeuwen? spreeuwen? ik kan er ff niet meer op komen) welke op een vrij noordelijke breedtegraad de hele aarde rond voorkomen. Echter, het zijn verwante populaties: bv in Noorwegen leeft een soort vogel. In gebieden ten oosten en ten westen van deze soort leven soorten die net ff anders zijn, maar voldoende gelijk om te samen te kunnen voortplanten. Aan de 'buitenkanten' van die populaties leven weer andere soorten die net anders zijn, maar die ook weer met de aangrenzende populatie kunnen voortplanten omdat ze voldoende gelijk zijn. En zo de hele wereld rond, tot je weer in Noorwegen uitkomt.
De grap is dus dat iedere aansluitende soort wat met elkaar kan. Echter als je de vogels van de 'overkant' van de wereld neemt, zijn deze zo verschillend dat dat niet kan.
Zo denk ik dat het ook met taal is. Aansluitende gebieden zijn gelijk maar ook net even anders, waardoor je een soort verloop krijgt. Dicht bij elkaar zijn de verschillen overkomelijk, maar als je een te groot gat hebt niet meer.

En over evolutie, veel mensen denken dat alle geevolueerde kenmerken een voordeel zouden moeten opleveren. Dat is niet hoe het werkt. Je moet het meer andersom zien: door mutaties treden verschillen op, en zolang deze geen negatieve invloed hebben (i.e. je gaat dood voor je je kan voortplanten!) kunnen ze zich verder verspreiden.
De krullen in het haar van een aantal pagina's terug bijvoorbeeld, hoeft helemaal geen voordeel te zijn geweest. Het was alleen geen nadeel en daarom verdwijnt het niet. Als iedereen ineens zou besluiten dat krullen het niet zijn en alle mensen met krullen zouden zich niet meer kunnen voortplanten daardoor, zouden de krullen zo goed als verdwijnen uit de populatie, maar nog steeds kunnen voorkomen als willekeurige mutatie.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 09:59

Hoe werkt het hele internet. Ik bedoel, je stuurt een appje naar iemand en die ander krijgt hem binnen. Wat gebeurd daar tussen. En hoe heeft iemand dat ooit zo even kunnen bedenken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:04

lilydj schreef:
KingYasFenn schreef:
(SCHRIK NIET)

-knip-

Ja dat kan, mijn ene oog ziet de kleuren met een koudere ondertoon, en mijn andere oog dus met een warmere ondertoon

WTF :oo
Had dat niet gezegd, nu heb ik het gecontroleerd en bij mij is dat ook zo, is dat erg? Ben ik raar? Is het schadelijk? Ben ik kleurenblind aan 1 oog?
Of is het normaal, en de taak van de hersenen om die 2 tonen te mengen tot een neutrale basiskleur?

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:06

Wat als een van ons een reïncarnatie van bv Elvis is?

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:16

moonsparkle schreef:
Een beetje een onduidelijke titel, maar soms vraag je je dingen af waarop iemand anders t antwoord misschien wel weet. Ik dacht misschien leuk om daar een topic over te openen.

Zo vraag ik mij af wat soms zo'n ronddraaiend rooster is wat je wel is op het dak van een bestelbus ziet?

En of je na een zwangerschap down under er ooit weer uit ziet als daarvoor :o

En of vogels ook weleens dood uit de lucht vallen van ouderdom?

Wie helpt mij met de antwoorden en wellicht hebben andere ook van die vragen.

Leuk topic!!!

Ik heb eens een vlieg dood uit de lucht zien vallen, dus dat zal met een vogel ook wel gebeuren!

Ik vraag me altijd af wat er met vliegen gebeurd als het regent.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:17

femo schreef:

Dan worden ze nat....... :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:20

JudArthos schreef:
Wat als een van ons een reïncarnatie van bv Elvis is?

Dan niks :+ ik kan wel wat interessantere mensen verzinnen dan Elvis. :=

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:28

lisa_xxx schreef:
Hoe werkt het hele internet. Ik bedoel, je stuurt een appje naar iemand en die ander krijgt hem binnen. Wat gebeurd daar tussen. En hoe heeft iemand dat ooit zo even kunnen bedenken

http://www.kennisnet.nl/kids/watnou/int ... -internet/

:D

Iig iets met satallieten (het zal je verbazen hoeveel er om de aarde zweven) en verbindingen onder de grond.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 10:36

Kan het zo zijn dat ik 'bedoeld' was om in een ander deel van de wereld te leven, waar het nu nacht is? Als ik om 3 uur 's nachts ga slapen en dan 8 uur slaap, dan ben ik de volgende dag volledig fruitig en fris, maar als ik om 11 uur ga slapen en dan 8 uur slaap (schoolritme dus) dan ben ik helemaal kapot. Zou het zo kunnen zijn dat ik geprogrammeerd ben voor een land met een andere tijdzone, en zou ik daar dan niet moe zijn?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:00

Kentaro schreef:
femo schreef:

Ik heb eens een mooie video gezien van een vertraagde opname van een mug die door regen vliegt. Werd niet nat.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:02

Danique schreef:
Kan het zo zijn dat ik 'bedoeld' was om in een ander deel van de wereld te leven, waar het nu nacht is? Als ik om 3 uur 's nachts ga slapen en dan 8 uur slaap, dan ben ik de volgende dag volledig fruitig en fris, maar als ik om 11 uur ga slapen en dan 8 uur slaap (schoolritme dus) dan ben ik helemaal kapot. Zou het zo kunnen zijn dat ik geprogrammeerd ben voor een land met een andere tijdzone, en zou ik daar dan niet moe zijn?

hahahah geweldig :D

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:09

Danique schreef:

een van de dingen die hoort bij puberteit/jongeren is dat zij later melatonine aanmaken waardoor hun ritme dus anders is dan bij volwassenen/kinderen..
Het is dus een probleem waar niet alleen jij maar vele andere mee te maken hebben en een andere tijdzone zou geen verschil maken.. met een beetje geluk trekt het vanzelf weer bij ;)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:10

Collie2008 schreef:
Danique schreef:

hahahah geweldig :D

Dit heet puber zijn ;) Er gebeuren bepaalde dingen in je hersenen, waardoor je ideale slaapmoment verlegd word. Vraag me niet naar de details, maar als je ouder bent schijnt het weer weg te gaan ;)

Over het internet: Iets met servers, satellieten, telefoonmasten (mobiel internet), en data verpakt in "pakketjes" Ik heb ooit een leuke film-demo gezien, maar geen idee meer waar, helaas. Het is een ingewikkeld en moeilijk voor te stellen proces, omdat het over data, digitale 1tjes en 0en gaat (binaire code) en vervolgens naar een satteliet ook nog weer over bepaalde golven gaat (zoals ultrasone - de golven lijken op geluidsgolven, alleen kun je ze niet horen). Via vage, maar ingenieuze signalen kunnen servers de pakketjes scheiden en naar het juiste device toe sturen.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:12

Apollo94 schreef:
Is het universum echt oneindig? Zo ja, waar houdt het op en wat is er dan?
Zitten we soms in verhouding in een schoenendoos en er iemand is die ons bestuurd?

En de aarde is ontstaan uit moleculen, stoffen en dergelijke, maar waar zijn die dan vandaag gekomen? waar komen al die deeltjes vandaan? Hoe kan het begonnen zijn..

Dit spookt er weleens door mijn hoofd :+

Heb ik ook heel vaak. en soms, kan je buiten je menselijke bewustzijn komen en dan is alles zo vreemd.

(1 sec ofzo, dat gebeurd altijd willekeurig) en dan zie je dingen uit een heeeeeele andere hoek!

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:12

Danique schreef:

Haha, dat heb ik nou ook! Maar ik denk dat het er meer mee te maken heeft of je een ochtend- of een avondmens bent, dan dat je "bedoelt" bent voor een andere tijdszone. Daarnaast denk ik dat het ook niet uit maakt of je in een andere tijdszone leeft, want als je daaraan gewend bent zul je evengoed een avondmens blijven en dus weer in je oude ritme terugvallen net als hier.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:13

Waarom is het nog geen zomer qua weer?

Waarom hebben koeien "halsbanden" om? Zit daar een chip of iets dergelijks in?

Waarom is een mens zo egoïstisch?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:15

_sharonnn schreef:

:j voor melkrobots, dan kun je zien wanneer ze gemolken is, hoeveel liter ze gaf, hoeveel ze heeft gegeten en hoeveel ze nog mag(ze krijgen krachtvoer van de robot).

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:15

plovesb schreef:
Hoe droomt of denkt iemand die blind geboren is? Ik denk zelf altijd in beelden maar dat kan een blind iemand natuurlijk niet. :)

Ik zag dit laatst voorbij komen bij Proefkonijnen geloof ik.

Mensen die vanaf hun geboorte blind zijn dromen in geuren, geluiden, gevoel en dergelijke.
Mensen die later blind zijn geworden dromen gewoon in beelden.

san4nie

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:20

Dat klopt inderdaad ladyrosa, ik heb het ook gezien!

Ik vraag me nog steeds af of ze in alle McDonaldsen tegelijk dezelfde muziek draaien?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:21

Kentaro schreef:
femo schreef:

hahah moest hier erg hard om lachen _O-

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:21

_sharonnn schreef:

Waarom is een mens zo egoïstisch?

Het is op dit moment geen zomer omdat er een lage drukgebied voorbij komt met storingen.
De mens is zo egoïstisch omdat dit vroeger, rond de tijd van jager-verzamelaars, zal hebben geholpen met overleven (ik heb hier een goed stuk vlees voor mijn groep, de groep een stuk verderop niet, wij overleven).

Ariannee

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:23

hoe het kan dat de wereld draait maar wij dat niet merken of voelen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:23

Waarom geven we als individu graag af op ons eigen soort, maar zijn we niet in staat om individueel het verschil te willen maken?

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 11:24

_sharonnn schreef:

Omdat we in Nederland wonen.