Het kinderkleding topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:13

EsmeeBlom schreef:
Zo was het niet bedoeld, heb er niks mee van doen met die site :).
Ik haal er alleen vaak wel leuke cadeautjes vandaan, is makkelijk geven en uitzoeken.

Excuus als het zo over kwam, maar heb geen aandelen :D.

Ja je geeft vaak petten cadeau?

Vind dergelijke dingen zo persoonlijk voor de ouders (sowieso kleren in het algemeen) Zou er dus niet zo blij van worden :D

Heb een BabyBanz in camouflage gescoord voor een paar euro :D VL helemaal blij :+ is het enige camouflage wat ie krijgt :+

Flabbergast

Re: Het kinderkleding topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:20

Hier worden vrijwel altijd kleren gegeven aangezien er geen speelgoed op de wereld is wat ze niet hebben.. En als je dan iets wil geven wat makkelijk "past", ik vond het niet zo raar maar dat is het blijkbaar wel +)?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:28

Persoonlijk zou ik dan liever een cadeaukaart krijgen met een kleinigheidje (belleblaas e.d.) voor het kind :)
Kan ik zelf iets uitzoeken wat op dat moment (of later moment) nodig is en past :)

Ben persoonlijk van plan om te gaan werken met verlanglijstjes op lijstje.nl :) kan ik cadeausuggesties opzetten en kunnen mensen zien wat er nog nodig is en wat wij/kindlief graag zouden willen hebben :)
Smaak is zo persoonlijk :) mensen geven toch altijd iets wat ze zelf leuk vinden en denken weinig na over wat de ouders er van vinden.
Persoonlijk vind ik het zonde om kleertjes e.d. te krijgen die niet onze smaak zijn (of niet passen) en die vervolgens in de kast te laten liggen. Zelfde met cadeau geven :) zou het zonde van mijn geld vinden als ik iets uitzoek wat vervolgens of niet past, of in de kast blijft liggen omdat ze ouders/kind het niets vinden

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:29

Als je elkaar goed kent, is kleding geen punt toch :) Zolang je de style van de ouders aanhoudt en niet die van jezelf.
Speelgoed is ook niet zaligmakend, krijg je weer iets wat een rotherrie maakt en uiteraard net het lievelingsspeelgoed wordt van kindlief :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:32

Marley schreef:
Als je elkaar goed kent, is kleding geen punt toch :) Zolang je de style van de ouders aanhoudt en niet die van jezelf.
Speelgoed is ook niet zaligmakend, krijg je weer iets wat een rotherrie maakt en uiteraard net het lievelingsspeelgoed wordt van kindlief :')

Maar dat eerste is vaak al niet zo ;) mensen zijn niet geneigd iets uit te zoeken wat de ouders leuk vinden, maar wat ze zelf leuk vinden ;)

Speelgoed heb je een punt.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:43

Maakt toch niets uit, wanneer er geen speelgoed gegeven wordt, kan dat toch prima. Als je zelf graag kleding wilt en dat gegeven wordt ipv speelgoed, dan loop je het risico dat je iets ontvangt wat wellicht niet geheel je smaak is. Ik vraag vaak of het kindje nog wensen heeft. Meestal is dat hier wel speelgoed, laatst wilde iemand een kledingbon, prima, ik snap heel goed dat je kindje al zoveel speelgoed heeft, maar geef liever een bon dan zelf naar kleertjes op zoek gaan.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:44

Ik vind het juist leuk om kleertjes te krijgen. Mijn vriendinnen weten precies wat ik leuk vind!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:46

Moet zeggen dat het overgrote deel van mijn familie hele goede smaak heeft, dus die zijn absoluut welkom met kleertjes :D vriendinnen vertrouw ik helemaal! Ik houd ook van hun kleding style dus als zij iets kopen dat zij mooi vinden is dat ook iets dat ik mooi zal vinden.

Enige dat ik echt vreselijk vind zijn die haarbanden, die vind ik te volks. Maar goed, dat is 1 ding haha.

Speelgoed vind ik vervelender, heb een mega grote knuffel gekregen en tja... Ik ben allergisch voor huisstofmijt dus wat mag niet? Een grote knuffel :')

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:51

Ik vind het soms leuk om kleding te krijgen, als het je smaak is.
Heb ook echt wel dingen gehad die echt lelijk waren.. :x

Speelgoed kan soms ook niet mooi zijn inderdaad, wij hebben ook een grote beer gehad in een kleur die we niet mooi vinden. Uit fatsoen even neer gezet, maar hij ligt nu op zolder..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:54

Destino schreef:
Ik vind het soms leuk om kleding te krijgen, als het je smaak is.
Heb ook echt wel dingen gehad die echt lelijk waren.. :x

Speelgoed kan soms ook niet mooi zijn inderdaad, wij hebben ook een grote beer gehad in een kleur die we niet mooi vinden. Uit fatsoen even neer gezet, maar hij ligt nu op zolder..

Dat vind ik zo zonde :) als je dingen krijgt die totaal niet je ding zijn en op zolder belanden (of worden doorgegeven als cadeau)
Heb ook al wat dingen gekregen die ik niet zal gebruiken, zo jammer.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:02

Ik vind kleren vaak oom geen succes. Ik koop het voor een ander ook alleen als ik zeker weet dat die persoon het leuk vind anders waag ik me er niet aan.

Wij hebben van schoonmoeder veel gehad en daarvan heeft ze maar 2 stelletjes aangehad. De rest paste niet en was niet onze smaak. Zonde.

Maarja ze doet het er ook wel om volgens mij. Ze kwam nu expres met een oranje 3 wieler aan terwijl ze weet dat ik alles roze koop. En vervolgens ook zeggen hij is niet roze hoor pff.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:15

Dat is ook zonde Keet, heb daarom ook liever dat mensen even vragen of je nog iets nodig hebt en als ze niet zeker weten of je iets nodig hebt, het dan niet doen := .
Maarja, niet iedereen is hetzelfde.

Zou zelf ook alleen kleertjes geven als ik weet dat het een ander zijn smaak is. Anders geef ik liever een bon.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:22

Mijn moeder weet gelukkig heel goed wat ik graag zie voor Gup :) omdat we vaak samen winkelen.

Maar van iedereen anders heb ik liever echt geen kleertjes! Vaak kopen ze ook nog 50/56 en dat gaat ie waarschijnlijk met de beste wil van de wereld niet passen :n zonde toch?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:49

50/56 niet passen? Krijg je zo'n grote baby dan? :=

E. past 56 nog en was vorige week 60,5 cm en bijna 6 kilo.. Ik hoop voor je dat je niet zo'n groot kind moet baren :+ .

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:54

Schijnt. Weinig babys bij ons in de familie passen in 50 en zijn binnen 2 weken uit 56 gegroeid

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:55

50 kan idd te klein zijn, dat was het voor mijn dochters ook, die waren beiden 8 pond en konden gelijk 56 aan, dat lijkt me wel een redelijke startmaat.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:29

Verschilt ook wel veel per merk natuurlijk, sommige dingen vallen klein, andere weer groot.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:31

Hier ook geen 50 aan gehad. En met 2 weken over naar 62.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:22

Hier 56 ook te klein hoor. Dochterlief bijna 8 pond en 55 cm. Haar geboorte pakje 56 was gelijk al hoog water

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:56

Die van mij 48 cm bij geboorte en hoewel iedereen zei dat ik een gigantische baby zou krijgen ivm mijn gigantische buik is ze nu 3 weken en past nog gewoon maat 50 en hierna denk ik ook nog wel een paar weken 56. 62 is iig veel te groot.

Ik vind het ook lastig om wat te vragen voor cadeau. Ik heb een hele eigen smaak. Geldt zowel voor knuffels, kleding als boekjes. Daarom ben ik gewoon blij met wat iemand meeneemt en kijk ik zelf wel even of het wel of niet gedragen of gebruikt gaat worden. Als ik iets dolgraag wil hebben dan koop ik het gewoon zelf. Ik vind het bijhouden van zo'n lijstje persoonlijk not done. Denk ook niet dat mijn vrienden en familie dat leuk zouden vinden.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:17

Wij hebben opzich wel wat kleding gekregen maar gelukkig allemaal leuk! Zelf geef ik geen kleding cadeau want zoals er vele al zeggen dat is echt persoonlijke smaak. Maar dat heb ik ook met speelgoed trouwens.. Al dat plastic houd ik niet van.

Mijn zoon is nu 5 weken en gaat nu maatje 50 uit, sommige kleding stukken past hij nog wel zoals broeken van name it en maar shirtjes worden te kort bij zijn armpjes. Korte mouwen maat 50 past hij nog wel.
Hij is 21 april gemeten op 53 cm en 4 kilo.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:00

Ik had bij de geboorte en straks met d'r 1e verjaardag ook zo'n lijstje.nl. Maar meer als leidraad, niet iedereen weet wat ze moeten kopen :)
Wel zorg ik dat er genoeg kadootjes opstaan van 5 tot 10 euro. Ik heb ooit zo'n lijstje gehad voor een kindje en daar stonden bijna alleen maar dingen op vanaf 20 euro.... Vond ik niet zo grappig.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:22

Nee zulke lijstjes zijn niet leuk marley.

Wij doen nooit aan lijstjes.mijn schoonzus wel en daar staat altijd genoeg op in iedere prijs categorie.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:35

Ik vind lijstjes wel fijn, bij mijn schoonzusjes is het iedere verjaardag weer raak met dubbele dingen, dat vind ik ook zo zonde..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:01

Ik heb er ook veel dingen op in lagere prijsklasse. Maar ook wel duurdere dingen omdat sommige met een aantal een cadeau koper