legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pikkepor

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:48

Het was er ook echt weer voor! Ik heb hier ook zaterdagavond een 500 stukjes puzzel gemaakt. Best lekker dat je die dan niet weg hoeft te leggen, maar gewoon in een keer af kunt maken :)

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 11:36

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 19:53

Ik heb op mijn werk voor een paar euro de Jan van Haasteren Golf (1250 stukjes) kunnen scoren dus ik ben ook zoet de komende tijd :D.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:15

Leuk!

Ik heb hier in de uitverkoop ook 2 jan van haasteren gekocht 1x 1500 stukjes 1x 2000 stukjes voor 14 euro ideaal!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:23

Mag ik ook aanschuiven? Ik heb zojuist een Wasgij gekocht. Ooit heb ik al eens zo'n puzzel gemaakt en vond dat heel vermakelijk en uitdagend, geen idee wat ik aan het puzzelen was. En ineens kwam ik op het idee om weer lekker te gaan puzzelen.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:29

Welkom. Wasgij is super leuk om te doen. Hier ook nog een liggen maar die moet ik nog maken.

Ging net even tellen heb er nog 18 die gemaakt moeten worden _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:58

Oeh, succes. :p
Ik heb toen, als ik me niet vergis, de kapperszaak van Wasgij gemaakt. Nu heb ik de bakwedstrijd gekocht.
Ik had voorheen als 'traditie' dat ik in de zomervakantie een Jan van Haasteren maakte en ik snap niet waarom ik daar op een gegeven moment mee ben gestopt. Mijn oma heeft een hele stapel puzzels van Jan van Haasteren dus die kan ik ook altijd nog lief aankijken.

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:30

he wat leuk! een puzzeltopic, maar helaas weinig op gebeurd de laatste tijd?!
Ik puzzel al jaren, deden we thuis bij mn ouders al, maar sinds een paar maanden weer helemaal verslaafd!

Heb al een heleboel wat oudere puzzels voor de zoveelste keer gemaakt, zijn hier ook mensen die willen ruilen?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 06:44

Hey, weer leven hier. Hier is wel wat gebeurd, vorige maand mijn laatste puzzel afgerond, 18.000 stukjes.
Afbeelding
Ik haal ze niet uit elkaar, dus ik ruil ook niet :).

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 07:03

18.000 stukjes?? :wow: Hoelang ben je daar mee bezig geweest?? En zitten al die stukjes in één zak of is de puzzel opgedeeld in meerdere delen en dus meerdere zakken, en leg je dan alle delen tegen mekaar?
Wel een prachtige puzzel trouwens <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:30

Mooi Veerle!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:48

Sinds afgelopen december, inclusief zwangerschapsverlof (de baby kwam net 1 dag te vroeg :P). Deze zat in vier zakken en het zijn dus inderdaad vier grote stukken aan elkaar gelegd. Deze was wel een stuk simpeler dan mijn vorige van 13.200 stukjes (staat hier ook in dit topic), daar heb ik 2 jaar over gedaan.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:59

ik ben bezig met een wasgij....een heldere kerstnacht.
Ben trouwens verslaafd aan Jan van Haasteren :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 09:44

Jee wat een formaat hierboven, geweldig! Wat gaaf! Doe je die inlijsten en ophangen?

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 10:29

Hé, die van 18.000 heb ik ook gemaakt! Gaaf hè, hij's zo veel mooier en indrukwekkender in het echt dan op de doos :D

Ik ben nu bezig met een Disneypuzzel van 40.320 stukjes := Deze dus (even in link want afbeelding is te groot): http://www.puzzelpassie.nl/userfiles/pu ... 3_.fs_.jpg

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:09

Wow, die van 40.000 stukjes kende ik niet! Hoe groot is die? Heb je nog meer van die grote gemaakt?

Die van 18.000 stukjes is 2 bij 3 meter, we hebben helaas in dit huis geen plek ervoor. Hij ligt dus weer in vier stukken te wachten. Mocht ik ooit wel de plek hebben, komt eerst die van 13.000 ergens te hangen, die vind ik nog net iets mooier.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:46

Die van 40.000 is iets van 2 bij 7 meter. Maar die maak ik ook gewoon per deel hoor, heb er anders ook niet de ruimte voor :) Heb nu Belle en het Beest af en ben bezig met Bambi :)
Heb meer grote gemaakt, een onderwaterpuzzel van 9000 (staat hier wel ergens in dit topic) en ben nog bezig met het Bombardement van Algiers van 9000. Daarnaast nog een hele zwik aan 5000 stukjes (en minder) :).

Misschien leuk, er is op flickr een groep met alleen maar grote puzzels (3000 stukjes of meer); The BIG Jigsaw Puzzle Collection.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 12:48

Wat vet :oo , zie het al hangen op de muur haha

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 15:02

Die grote puzzels zijn zo gaaf. Die van 18.000 stukjes had ik graag gemaakt, maar helaas past dat echt niet in mijn studio.

3000 is de max en eigenlijk al niet heel handig.
Ik ben nu deze aan het maken
https://www.bol.com/nl/p/ravensburger-l ... 000018841/
Die is best pittig moet ik zeggen.

Mijn konijnen zijn nu even uit logeren dus dan kan ik wel goed puzzelen op de grond, maar als die er gewoon zijn is het vrij lastig om ze los te laten als ik aan het puzzelen ben.

Voor de rest maak ik altijd 1000 stukjes, want groter past niet op mijn tafel.

pardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 21:53

Oh die is mooi veerledec!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 13:50

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:02

Dat is dezelfde als Nerwen neem ik aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 14:04

Oh verhipt :+ , iets met niet wakker :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-16 16:18

Veerledec wat gaaf.

Ik heb vanochtend een Van Haasteren puzzel gekocht.
Jubileumeditie 40 jaar Intertoys.
Buitenkant ligt alweer.

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:08

Oh, een topic over legpuzzels! Mag ik me ook even komen melden :o ?

Vroeger thuis met mijn moeder wel gedaan. Ik kon me er altijd heerlijk bij ontspannen. Een paar jaar terug ben ik er met mijn vriend achter gekomen dat we deze hobby eigenlijk stiekem samen deelden, maar tot dan toe nooit wat mee hadden gedaan. Het geeft altijd zo'n bende op tafel en sinds we een poes in huis hebben, zijn die losse stukjes zo onhandig :Y) . Nu hebben we dus sinds een jaar of twee een rol plastic om de tafel mee te bedekken, waardoor onze poes niet meer bij de losse stukjes kan komen.

We hebben ook twee puzzels achter elkaar geprobeerd zo'n puzzle roll te gebruiken, maar dat vonden we echt niet fijn werken. De stukjes bleven niet constant aan elkaar liggen, omdat dat groene ondervel natuurlijk kon kronkelen (tja, je kan het ook oprollen niet waar :+ ) en de stukjes dan weer loskwamen. Dat vonden we heel frustrerend, dus dat ding gebruiken we niet meer.

Wel heb ik laatst op de markt een enveloppe-vormig dichtklap systeem gezien die me wel handig leek, volgens mij heet dat een puzzel opbergmap...maar ja, die kostte eventjes 45 euro als we er minstens 1500 stukjes op kwijt willen kunnen 8)7 . En het liefst willen we dan eentje die tot 3000 stukjes kwijt kan :$ :$ :$ . Zo'n bedrag ga ik niet uitgeven aan iets waarvan ik niet weet of we dat wél handig vinden. Die puzzle roll staat nu namelijk ook weer op Marktplaats nadat we het eerst vol enthousiasme hadden gekocht en daar krijg je natuurlijk maar een fractie van de prijs meer voor terug. Helaas groeit ons geld nog steeds niet aan een boompje in de bloembak :roll: :n , dus ben ik ietsje voorzichtig met dit soort aankopen. Iemand in dit topic die beide systemen heeft gebruikt en misschien kan vertellen of dit wel iets voor ons is?

Zal eens kijken of ik wat foto's van onze gezamenlijke projecten kan vinden trouwens. Zou wel moeten kunnen, want ik heb puzzelen met mijn vriend ook op mijn Day Zero Project staan en van die doelen probeer ik trouw foto's te maken. We zijn, nee ik moet eerlijk zijn, ik ben echt géén fan van Jan van Haasteren...verschrikkelijk drukke puzzels vind ik dat. Nee, geef mij/ons maar een mooi landschap, kasteel of iets anders reëels.