Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Binnenkort (2014/2015) samenwonen! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 11:39

Nou we hebben dus nog steeds niets gehoord, ze hebben de landlord nog steeds niet kunnen bereiken :+ Wel heeft vriend vandaag 2 bezichtigingen en gaat hij nog bellen voor een ander appartement. Hoop vandaag wel iets te horen van die van woensdagavond maar goed, we zien het wel.

We zijn wel gister bij Ikea geweest en hebben alles al uitgezocht (niet gekocht), nu het huis nog :D

Haha ja met een bus alles zelf halen heb ik ook gedaan vorig jaar, valt inderdaad toch behoorlijk tegen.
Jammer van je stoelen! Ik heb in Nederland hele mooie stoelen maar die pasten nu niet in de auto dus ben bang dat ik tot April op tuinstoeltjes mag zitten :P

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:14

Pff toch nog afwachten dus Eulogy! Hopen dat je snel duidelijkheid hebt!

Wij krijgen vandaag iets te horen, duuuuurt lang...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 13:17

Hier nog een maandje wachten tot mijn grote overgang..... vriendlief zegt gisteren:eigenlijk veranderd er toch niet zoveel. Ja duh....voor hem niet nee. Ik nieuw huis (hoewel ik daar elk weekend wel ben maar bijna nooit alleen) nieuwe werk, nieuwe stal, nieuwe omgeving, nieuwe taal (brabants kan lastig zijn), nieuwe spullen, nieuwe vrienden (hoop ik)

afgelopen weekend een kleding kast gehaald. Heel geworstel om die boven te krijgen. Gistereneen tuinschuurtje in elkaar gezet samen. Daar komen mijn paardenspullen in. Vandaag even wat ideeen opdoen op de woonboulevard. Nadeel is dat het huis nog te koop staat maar we twijfelen om te verkopen. Nog niet echt iets gezien wat veel beter is. Wanneer we in juni geen serieus bod hebben gehad gaat het bord uit de tuin en gaan we het huis aanpassen om samen er goed in te kunnen wonen.
Binnenkort maar eens babbelen hoe wij het verder financieel gaan regelen. Nog niks samen bedacht wat betreft samenlevingscontract of iets dergelijks.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:36

Bluh Napie, das wel heel typisch "man", zo'n opmerking :')

Eulogy, balen dat je nog niets gehoord hebt zeg! (ik zag trouwens net in een ander topic dat wij dezelfde verjaardag hebben :+ )

Boemklatsch, en...? Al iets gehoord?

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:52

Ze willen ineens meer als het tegenbod dat ze zelf hebben gedaan vrijdag. -O- :') hebben nog een tegenbod terug gedaan met een mooi verhaal er bij, anders is het wederom jammer maar helaas. :\

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:01

Pfluh, en wanneer hoor je nu weer iets?

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:04

Morgen als het goed is! Ik hoop zoooo dat ze het bod accepteren, ben heel die huizenjacht zo kotsbeu. |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:28

Ik heb hier heel slecht bereik dus zal morgen nog even reageren maar wat vervelend boemklatsch! Hopen op goed nieuws dan morgen.

Wij horen morgen ook meer als het goed is. Mijn vriend heeft vandaag 2 appartementen bezichtigd, eerste was te klein, tweede echt perfect (deze is het: http://www.rightmove.co.uk/property-to- ... 19067.html ) maar net iets te duur. We hebben toch geboden want mijn ouders willen het verschil er in het begin wel iets bijleggen. Spannend dus, morgenochtend overleggen ze met de landlord en dan horen we het! Er waren nog 2 of 3 anderen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 12:04

Wauwie wat een mooi appartement Eulogy! Mooie tuin erbij ook <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:22

Ja gaaf he! Helaas hebben we 'm niet :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-15 15:24

-O- :(:)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:27

Hè da's kak... :(:)

Bij Boemklatsch ook spannend, duimen!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 15:58

He bakkes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:09

Ja, ik baal er echt van, het was echt perfect voor ons geweest -O- Begin ook over een week al bij m'n nieuwe baan en hoop toch wel voor die tijd iets te vinden, ook als het dan nog niet meteen beschikbaar is. Het kost zo gewoon onwijs veel tijd etc die we eigenlijk niet echt hebben, en we kunnen ook niet eindeloos met z'n 2en op zijn kamer blijven wonen natuurlijk.

Maar goed, positief blijven want van die andere hebben we nog steeds niets gehoord dus die is nog niet uitgesloten!

Boemklatsch, jij al iets gehoord inmiddels?

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:34

Pff Eulogy, voor jullie valt het ook tegen dus.... :\

Nee, ze laten nu morgen iets weten want ze wilden er een extra dag over nadenken. Maar ik ga er eerlijk gezegd niet meer van uit dat het iets wordt. Dus maar weer op zoek naar het volgende huis..

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:47

Meld zich :D

Per 29 Mei ga ik bij mijn vriend inwonen, hij heeft een eensgezin woning. Is 25 km van mijn ouderlijke huis vandaan, weet nog niet of ik daar aan ga wennen... := niet dat ik het niet wil, maar het is toch uit mijn eigen omgeving... Misschien wel een beetje herkenbaar?

Blijf wel werken waar ik nu werk ivm vaste contract en paard blijft staan. (Die staat precies tussen ouderlijk huis & vriend).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:18

Oh wat leuk! :D
Nou ja voor mij is het zo'n 700 km van m'n ouderlijk huis vandaan (800 km vanaf waar ze nu wonen want zij zijn ook van Zuid-Holland naar Gelderland verhuisd) dus niet helemaal herkenbaar haha! Maar ik ben/was ook al uit huis, woon je nu nog thuis?
Komt vast wel goed :)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 12:52

Eulogy schreef:
Oh wat leuk! :D
Nou ja voor mij is het zo'n 700 km van m'n ouderlijk huis vandaan (800 km vanaf waar ze nu wonen want zij zijn ook van Zuid-Holland naar Gelderland verhuisd) dus niet helemaal herkenbaar haha! Maar ik ben/was ook al uit huis, woon je nu nog thuis?
Komt vast wel goed :)

Dat is een beste afstand :wow:
Ik ben al eerder uit huis gegaan met ex, dat duurde 1,5 jaar. Toen weer terug gegaan omdat het niet meer ging.
Nu poging 2.0 als het ware :+

Vind je het verschil in mensen niet moeilijk? Ik vind het ook moeilijk om mensen in de buurt te leren kennen. Kom al enige tijd over de vloer bij mijn vriend maar hij heeft geen tot minimaal contact met buren.
Zag laatst buurman en stelde me netjes voor (was er nog niet eerder van gekomen) maar die reageerde erg negatief en dat het wel eens tijd werd ofzo :x sta je dan met je goede gedrag....

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:02

Ik verhuis naar alle waarschijnlijkheid max. 7 km van mijn ouderlijk huis, zal iig geen heimwee krijgen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:05

Ah, haha, je hebt in ieder geval al wel ervaring dus :D

Hm, Mijn vriend huurt nu nog een kamer en heeft dus huisgenoten waar hij vrijwel geen contact mee heeft := Verder leer ik hier op zich veel makkelijker mensen kennen dan in Nederland dus heb er tot nog toe niet echt moeite mee. We hebben allebei ook echt veel contact met een aantal oud-studiegenoten/huisgenoten van hem en zijn collega's (we hebben elk weekend wel iets zeg maar). Maar goed, hoewel ik sommigen ook echt als mijn vrienden zou rekenen en ook met hen alleen iets zou doen, wil ik toch ook wel echt m'n eigen vrienden daar krijgen zeg maar haha. Maar komt vast wel goed als ik daar eenmaal begin met werken en ik wil ook nog gaan hockeyen of paardrijden, dan leer ik vast ook veel mensen kennen :)

Wat vervelend trouwens Boemklatsch... Vooral die onzekerheid steeds is naar he? Ik ga straks maar weer even rond bellen, in m'n lunchpauze. Maaarrrr, ik heb deze donderdagmiddag en vrijdag vrij dus ga morgen m'n kamer hier leeghalen, vrijdag daarheen, vrijdagavond stappen in Cardiff met een oud-studiegenoot en diens oud-huisgenoten, zaterdag met mijn ouders bij zijn ouders eten (help!) ennnn dan gaan we zo goed als samenwonen! Helaas dus wel in zijn kamer voorlopig haha, maar toch!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 11:03

Wat fijn dat je daar zoveel makkelijker contact maakt! Daar zou ik zelf persoonlijk een beetje bang voor zijn, zeker in het buitenland... Dat ik dan juist in een weinig/geen contact gat val ofzo. :+

Ja die onzekerheid, en ik merk dat ik al snel heel erg uit ga kijken naar en de hele boel al inricht. :+ Hoe was het eten met jouw en zijn ouders? :D En niks meer over andere appartementen gehoord?

Wij zijn gisteren last moment naar een huis wezen kijken! Onze makelaar had donderdag een intake om een huis in de verkoop te nemen, en heeft onderweg naar huis mijn vriend gebeld dat dit toch echt wel iets voor ons was. :+
Huis was super! Mensen wonen er zelf pas sinds 2008, er zat toen net een nieuwe keuken in (mooi & ruim!), beneden is alles opnieuw betegeld en gestuct, tuin zijn ze nog niet eens mee klaar maar kun je veel kanten mee op. Likje verf en we kunnen er in. Dus, nu maar weer opnieuw hopen dat dit het wordt. :+

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 12:37

Duimen dus, boemklatsch!

Wij hebben vannacht voor het eerst in ons appartement geslapen. We moeten nu wel ff puinruimen, want het lijkt nog steeds op een slagveld hier. Gister de laatste dingen verhuisd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 14:31

Jaaaa wij hebben een appartement! Zal nog wel foto's plaatsen, we kunnen er zo snel mogelijk in dus misschien al wel volgend weekend :D Vriendlief gaat dan skiën met z'n broer dus dan heb ik tenminste wat te doen haha. We gaan zo naar de makelaar.

Klinkt goed boemklatsch!

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:26

Gefeliciteerd Eulogy!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 15:29

Goed bezig!