De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: De ik-koop-geen-prullaria-challenge!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-14 15:47

Wauw Eleionomae, dan gaf jij echt veel geld uit aan onzin _O- Top dat je zoveel gespaard hebt!

En ja, bij verhuizen horen nieuwe spulletjes/ decoratie :+ Ook voor de katten

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 16:45

Ik heb vooral geen kleding en schoenen meer gekocht :')

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 07:22

Wat een leuk topic.
Ik denk dat ik onbewust ook best veel geld aan prularia uitgeef, of in iig onnuttige voorwerpen.
Zoals snoep, even wat gedroogd fruit bij de kaasboer, speelgoed voor de hond wat ze toch binnen no time sloopt (dure bal van 30 euro, was binnen een half uur stuk en daarna keek ze er niet meer naar..)
Ik geef opzich niet heel veel aan kleding uit, maar ik heb steunzolen en dan koop ik schoenen waar mijn zooltjes niet inkunnen en waar ik dus niet goed op kan lopen.. Nogal zonde.
Ik kan het beste ook maar eens per week boodschappen doen, met een lijstje dan gaat het aardig.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:42

Ik koop alleen nog maar dingetjes om te schilderen en te freubelen. Kleding koop ik nog steeds wel veel, deze week een shirt van serious request en vandaag hebben we in Den haag geshopt, een shirt en een vest (bij elkaar maar 10E)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 21:10

Afbeelding
Ik heb vandaag nog kerstballen gekocht haha. En een nieuwe kunstboom voor volgend jaar :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:02

Eleionomae schreef:
[ [url=m/9exzR3.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb vandaag nog kerstballen gekocht haha. En een nieuwe kunstboom voor volgend jaar :)

Dat is nu in de aanbieidng dus als je het toch nodig gaat hebben, moet je het nu kopen :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:27

Ja daarom, en ik kon verder nergens roze vinden, dus ik was helemaal gelukkig :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:09

Ik heb deze maand wel erg veel uitgegeveb geloof ik....

Ariat outdoorlaarzen, nieuwe deken voor paard, ariat jodphurs, foundation, primer, shampoo maar had ik nodig, lekkere thermosokken, en nog paat dingen.

Nu dus weer even flink de rem erop!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-15 20:34

Oeps :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:39

Ik heb ook kerstaankopen na de kerst gedaan; kerstboom voor 2 euro (echte, staat nu dus keurig in een pot in de tuin voor volgend jaar :') ) en kerstlichtjes voor buiten, ook voor volgend jaar.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:40

Ik heb vlak voor oud en nieuw te horen gekregen dat ik een nieuwe baan heb, dus ik kan nu nog meer geld gaan sparen door te besparen :) maar ik moet na mn proeftijd wel een auto gaan kopen dus het is ook wel handig om even flink te gaan sparen haha want de spaarrekening moet wel geplunderd worden daarvoor.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:47

Ik heb vlak voor oud en nieuw de sleutel van m'n nieuwe huis gekregen. Dus er is al aardig wat geld aan verf doorheen gegaan := Gelukkig vaste houten vloer en ik kan veel gordijnen van mijn oude huis hergebruiken/meenemen, dus dat valt weer mee. Nog meer besparen op andere dingen dus!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 23:17

antje_vip schreef:
Oeps :D

Zeg dat wel ja! Vond portomonee ook! :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 19:23

Hey allemaal, hoe gaat het met de prullaria? Ik ben een stille meelezer en vind het echt knap wat jullie presteren hoor! :D

Ik moet me ook even melden hier, want ik koop veel te veel onzin. En omdat ik alleen een WW-uitkering heb en nog wel een studie en een kamer kan ik me dat niet veroorloven. Een week geleden heb ik voor het laatst iets gekocht wat niet strikt noodzakelijk was (Eskadron peesbeschermers en een longeerhulp) maar dat moet voor mij ook maar de stop zijn. Het zal wel lastig worden, want volgende week ga ik naar Rome. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik 1 souvenir mag kopen, en dat het liefst iets nuttigs (zoals een jurkje).
Maar verder... hand op de knip! Ik moet rondkomen van ongeveer 450 per maand en mijn kamer is 350 :'). En dan had ik ook nog muziekles etc, dus ik haal dat niet, ik moet deels op mijn ouders steunen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:16

Ik koop eigenlijk helemaal geen prul meer. Ik ga veel minder naar de stad en minder naar de action. Laatst wel drie dingen gekocht die ik écht (voor mij dan :P ) nodig had. Een hondenmand voor op mijn kamer, een selfiestick (oke beetje prul dan :P ) en een notitie boek voor mijn day zero project.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:38

Ik wil dit topic gaan meelezen, omdat ik ook veel te veel geld uitgeef. Ga nu proberen 40 dagen lang (want, vastentijd voor Pasen enzo) alleen maar boodschappen/andere noodzakelijke dingen te kopen, en verder helemaal niets. Geen kleding, make-up, andere zooi, als er iets op is (mn lekkerste shampoo bv) moet ik van mezelf eerst verder met wat ik nog wél heb (zoals de andere drie flessen shampoo die er nog staan en die ook best prima zijn).

Ik doe dit dus nu vanaf woensdag tot Paaszondag. En ik woon sinds kort in een stad met een Primark dus ik heb het nu al moeilijk :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:15

Foaly schreef:
Ik wil dit topic gaan meelezen, omdat ik ook veel te veel geld uitgeef. Ga nu proberen 40 dagen lang (want, vastentijd voor Pasen enzo) alleen maar boodschappen/andere noodzakelijke dingen te kopen, en verder helemaal niets. Geen kleding, make-up, andere zooi, als er iets op is (mn lekkerste shampoo bv) moet ik van mezelf eerst verder met wat ik nog wél heb (zoals de andere drie flessen shampoo die er nog staan en die ook best prima zijn).

Ik doe dit dus nu vanaf woensdag tot Paaszondag. En ik woon sinds kort in een stad met een Primark dus ik heb het nu al moeilijk :+

Ach gossie, sterkte dan maar. Maar het resultaat zal ernaar zijn :j

Dat is wel het nadeel van mijn hobby; ik heb dus vanochtend een grote garagekrik gekocht; aanbieding was iets te mooi en ik zat al wat langer op precies die uitvoering te loeren.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 14:33

Goed voornemen, Foaly! :D. Succes!

In gedachten ga ik nu al de mist in en als ik niet uitkijk koop ik van alles. Volgende week ga ik naar Rome met alleen handbagage en de volgende dingen zijn al door mijn hoofd gegaan:
- een koffer die net nog als handbagage mee kan
- deodorant van minder dan 100 ml
- Lichtere panty's, zodat ik ook mijn zomerjurkjes in de winter aan kan
- nieuwe zwarte vestjes voor over mijn jurkjes
- sokken (ik heb helemaal geen sokken)
- een nieuw jurkje zodat die mij aan Rome zal doen denken

Etc :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:03

Ik mag van mezelf komende week ff geen extra's kopen, zodat ik wat extra's heb voor m'n zusje.
Daarna weer maar met mate, dus geen complete onzindingen waar ik toch niets mee doe maar dingen waarvan ik weet dat ik het wel gebruik/nodig heb.
Ben financieel weer op de rit en zet maandelijks een vast bedrag opzij waardoor ik gewoon m'n weekgekd kan gebruiken voor boodschappen, reisgeld en kleine extraatjes.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 18:48

Ik heb wel wat nieuwe dingetjes voor in huis gekocht, maar dat is voorlopig ook t laatste want ik ga maandag een auto kopen en dan is t geld gauw op haha, dan weer een poosje rustig aan om t spaarpotje weer terug te vullen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:14

Gezellig, ik kom er weer bij. Reis momenteel weer veel met t ov en het station is vaak iets te verleidelijk :+

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:00

Ik ga ook meedoen. afgelopen maanden zo'n 500 euro per maand uitgegeven (aan wat ?).
aan kleding Uitgaan kapper make up 6 paar nieuwe schoenen :+ do i need to say more ?

nu een.pony gekocht en moet hard sparen voor een goed zadel !

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:04

Ik heb ook 2 paar schoenen gekocht die ik niet nodig had, maar er ging zoveel korting overheen en ik had ook nog een fashioncheque van 25,- en toen was het niet meer €270 maar €56 :') en kon ik het echt niet laten haha

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 01:03

Eleionomae schreef:
Ik heb ook 2 paar schoenen gekocht die ik niet nodig had, maar er ging zoveel korting overheen en ik had ook nog een fashioncheque van 25,- en toen was het niet meer €270 maar €56 :') en kon ik het echt niet laten haha

Maar stel dat je oudere paar kapot gaat, dan heb je voor een leuke prijs schoenen :j

Ik kijk altijd of ik schoenen kan vinden want als ik ze echt móet hebben kan ik het niet vinden :')

Ik ben deze maand al aan het besparen, heb zaterdag even geshopt maar niet eens veel zooi gekocht. En probeer nu steeds na het werk geen broodjes en andere lekkere dingen te kopen maar gewoon naar huis te gaan. Scheelt ook al een hoop :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:16

Ik heb met mezelf afgesproken 1 keer per week wat lekkers te halen . Dat helpt ook goed