Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xip

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 14:42

zou ook wat worden, eerst verteld ze precies wat de beste overvaltijden zijn (indirect dan) en dan ook nog vertellen waar je werkt. :+

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 15:53

KimD schreef:
Dat heb ik ook niet verteld.

Vandaar haha :Y) Nou hierbij de vraag: wat voor soort winkel werk je?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 16:07

Bij ons mogen gewone kassa's 15x 5 15x 10 en 1 20 hebben. Kassa's bij de servicebalie meer. Maar wij staan ook geen moment alleen. Altijd op zijn minst met 3 kassieres en dan ook nog winkel personeel. En ook niet afgelegen of iets.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:27

MevrouwtJ schreef:
KimD schreef:
Dat heb ik ook niet verteld.

Vandaar haha :Y) Nou hierbij de vraag: wat voor soort winkel werk je?

Geen reguliere supermarkt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 19:56

Ik weet het. <<)

Wij beginnen vaak met 3 vijfjes oid, en 2 tientjes. That's it. En muntgeld natuurlijk.
Als het op is vraag ik of mijn baas het kan wisselen, en andere winkels komen ook vaak bij ons bedelen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:08

Ik had vandaag iemand die 280 euro aan Red Bull kwam halen, en die afrekende met 5-jes :Y) Rest van de dag alleen maar 5-jes aan iedereen uitgedeeld _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:11

_O- _O- _O-
Daar krijg je vleugels van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:13

Ja het is in de aanbieding, denk dat hij het voor een horecagelegenheid kwam halen ofzo. Zou me god niet kunnen bedenken waarom iemand anders zo veel traytjes red bull zou halen _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:14

Hele harde alcoholvrije party. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:15

Haha ik zie het wel voor me, als je zo veel red bull drinkt ga je denk ik harder dan op een paar biertjes _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:15

Verslaving? Ik zie je wel al zitten.
"Vijfje? U ook een vijfje?" :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:16

Whut moet je met zoveel van die troep? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:17

KimD schreef:
Verslaving? Ik zie je wel al zitten.
"Vijfje? U ook een vijfje?" :')

_O- _O-
Heb iedereen die minder dan 40 euro in briefgeld moest hebben wel alleen maar 5'jes gegeven :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 20:18

Ik zag emma voor me met vleugels gemaakt van vijfjes. _O-

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:10

Zwerte schreef:
Ik weet wel dat ik voortaan in een lastige situatie ga vragen naar management/leidinggevende. Mogen ze van mij als klant wel even horen hoe ik afgeblaft wordt door een cassiere omdat zij de dame geen fatsoenlijk werkmilieu geven.

Kom alsjeblieft bij ons winkelen.
Als meerdere klanten dit eens zouden doen, zou er wellicht eens wat veranderen :j

Xip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:13

Emmaa_ schreef:
Ik had vandaag iemand die 280 euro aan Red Bull kwam halen, en die afrekende met 5-jes :Y) Rest van de dag alleen maar 5-jes aan iedereen uitgedeeld _O-

Had ik moeten weten dat je ze uitdeelde, had ik wel kunnen gebruiken :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:21

Utrecht Emma? Ik kom morgen even langs, als je toch bezig bent met uitdelen :')

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 22:33

Konstantine schreef:
Zwerte schreef:
Ik weet wel dat ik voortaan in een lastige situatie ga vragen naar management/leidinggevende. Mogen ze van mij als klant wel even horen hoe ik afgeblaft wordt door een cassiere omdat zij de dame geen fatsoenlijk werkmilieu geven.

Kom alsjeblieft bij ons winkelen.
Als meerdere klanten dit eens zouden doen, zou er wellicht eens wat veranderen :j

Heb je zelf ook een hand in he! Mensen vertellen dat jij er niks aan kan doen maar dat het nou eenmaal het beleid is. En dan verwijzen naar de verantwoordelijke daarvoor als dat beleid de klant ook niet aanstaat.
Zoals ik al zei, ik ben me er pas bewust van geworden door zulke topics. Niet omdat de cassieres me vertellen dat zij zich nou eenmaal ook aan regels moeten houden. Sterker nog, ik krijg vaak juist de indruk dat zij zelf geen zin hebben om moeite voor je te doen. Bijvoorbeeld met het wisselgeld. Ik heb wel vaker de opmerking gemaakt dat ze dan toch gewoon nieuw wisselgeld laat komen en als reactie daarop komt meestal alleen de opmerking " nee dat kan niet". Dat kan je op allerlei manieren interpreteren. Terwijl als de cassiere zegt:" sorry mevrouw, maar ik moet van mijn baas het met dit wisselgeld doen en mag geen nieuwe halen", dan zou ik direct vragen naar de leiding.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:16

Maar de caissiere weer ook niet altijd de reden van iets. Tegenwoordig werken er zoveel 16 jarige achter de kassa. Voorheen kon je het dan ook bij een andere kassa vragen (of als caissiere aan je collega)

Ik zou het ook proberen uit te leggen en ze anders verwijzen naar mijn baas om het te vragen (of het zelf vragen). Ik ben iemand die van alles wel iets af weet, maar er zijn er zat die het niet interresseert of het niet weten..

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:23

angelaatjuh schreef:
VivianHesen schreef:
Die hele discussie van briefjes van 50 die ken ik maar al te goed :P

Ik probeer het goed op te lossen door aan klanten te vragen of ze liever willen pinnen.
Helaas laatst een klant gehad die zo kwaad werd dat ik het vroeg, dat ie al zijn boodschappen heeft laten liggen en de winkel uit liep...

Ik vind het niet erg als een caissière dat aan mij vraagt. Maar als ik nee zeg moeten ze dat wel respecteren. Laatst wou ik met 20 euro betalen bij de Action (het was iets van 12,45) en toen vroeg ze of ik kon pinnen. Maar dat wilde ik op dat moment niet (parkeergarage plus had veel contant). Dus zei netjes dat ik niet wilde pinnen. Zat de caissière me boos aan te kijken. Goede service, not :=
Je kunt een klant iets vragen, niet dwingen?!

In de tijd dat ik bij Action werkte(paar jaar terug) waren de lades bijna altijd helemaal leeg, we moesten zelf het kleingeld bij elkaar krijgen omdat het hun geld kostte om het bij de bank te halen.
Heb het ook erg vaak moeten doen om mensen te "dwingen" om kleingeld te betalen of te pinnen anders was er gwn ruzie met de leidingevende. Zeker als je die riep voor kleingeld

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:29

Kijk dat is fijn om te weten. Ik kan het me dan ook wel voorstellen dat je gek wordt als het geld/kleingeld steeds op is. Maar ik probeer altijd zo veel mogelijk te passen (weet zij natuurlijk niet) en dit keer had ik dat niet en wilde ik gewoon met 20 euro betalen. Dan vind ik het als klant niet fijn om raar aangekeken te worden. T is niet dat ik iets van 2 euro met 20 of 50 euro betaal :=

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 23:33

angelaatjuh schreef:
Kijk dat is fijn om te weten. Ik kan het me dan ook wel voorstellen dat je gek wordt als het geld/kleingeld steeds op is. Maar ik probeer altijd zo veel mogelijk te passen (weet zij natuurlijk niet) en dit keer had ik dat niet en wilde ik gewoon met 20 euro betalen. Dan vind ik het als klant niet fijn om raar aangekeken te worden. T is niet dat ik iets van 2 euro met 20 of 50 euro betaal :=

Heb het een keertje zo erg gehad dat iemand een paar sokken met 50 euro wilde betalen, niemand had (nog) kleingeld en we hadden een pinstoring. Kreeg mijn hele rij ruzie met elkaar XD

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 00:06

Wat ook een ergernis is voor mij, is wanneer klanten pinnen en bijvoorbeeld te snel hun pincode indrukken (vaak de schuld van de slome pinapparaatjes hoor), maar wanneer zij het piepje horen dat de code niet is geaccepteerd, worden ze helemaal gestressed en trekken die pinpas eruit. Hierdoor raakt de kassa even van slag, die zegt dan een x of drie dat er niet betaald is eer ik het pinding weer normaal kan activeren. Duurt dan altijd toch weer een stukje langer. Maargoed, als klant kun je dit ook niet weten!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 00:56

Ik ben echt compleet in shock over de houding van cassieres hier in dit topic.

Geen 50 euro accepteren en dan ook nog een grote mond opzetten.

Hier in Groot Brittanie worden alle biljetten geaccepteerd, worden mijn boodschappen voor me ingepakt en zelfs naar de auto gebracht toen ik zwanger was.

Cassieres bieden hun excuses aan als je moet wachten als je niet direct aan de beurt bent en doen voorzichtig met je boodschappen.

Toen ik in Nederland boodschappen deed toen werd er toch ruw gedaan met mn vleeswaren, brood en koekjes. Ik wil het graag heel mee naar huis nemen.

Horeca personeel vond ik dan wel weer super vriendelijk in Nederland. :j

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 06:25

Raponsje schreef:
Ik ben echt compleet in shock over de houding van cassieres hier in dit topic.

Geen 50 euro accepteren en dan ook nog een grote mond opzetten.

Hier in Groot Brittanie worden alle biljetten geaccepteerd, worden mijn boodschappen voor me ingepakt en zelfs naar de auto gebracht toen ik zwanger was.

Cassieres bieden hun excuses aan als je moet wachten als je niet direct aan de beurt bent en doen voorzichtig met je boodschappen.

Toen ik in Nederland boodschappen deed toen werd er toch ruw gedaan met mn vleeswaren, brood en koekjes. Ik wil het graag heel mee naar huis nemen.

Horeca personeel vond ik dan wel weer super vriendelijk in Nederland. :j

Helemaal mee eens ik heb dan niet in GB gewoond, maar ben er regelmatig geweest, wat een verschil :wow:
Ook de horeca vond ik prima eerlijk gezegd al is het 'systeem' in pubs wel een beetje anders, maar eigenlijk wel heel practisch!