Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak heb jij seks met je partner per week?

Meer dan 3 keer per week.
373 (29%)
Ongeveer 2 keer per week.
340 (26%)
Een keer per week.
239 (18%)
Ongeveer 2 keer per maand.
164 (12%)
Minder dan 2 keer per maand.
158 (12%)

Totaal aantal stemmen: 1274

Pantykous

Re: Gewoon nieuwsgierig, hoe vaak seks in relatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:10

Misschien leuk voor dit topic, nieuw programma van Arie Boomsma vanavond met 4 stellen die het een maand lang elke dag gedaan hebben. Lijkt me wel interessant, ook hele verschillende koppels hoorde ik toen hij er vanochtend over vertelde op de radio.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:11

Dat lijkt mij ook wel leuk :)) Hoe laat en welke zender? :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:12

En vooral mannen die het toch wel zwaar vonden, iedere dag seks! Terwijl ze aan het begin stonden te trappelen van ongeduld _O-

NPO3 om 22:00 geloof ik, bij de KRO.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:19

Kwanyin schreef:
phormicola schreef:
Ik heb bij mijn man een keer mogen mikken met plassen. Ik vond het helemaal geweldig en heb maar niet gezegd dat ik er ook eentje wil, want dan was HIJ volledig afgeknapt _O-

Doet mij er trouwens aan denken. Wat ook wel eens leuk kan zijn, heel serieus beginnen over het onderwerp plasseks. En maak het zo serieus mogelijk, zoiets van dat je gehoord hebt dat het heel erg goed voor je huid is of voor je pijnlijke gewrichten ofzo...eerste gesprek afsluiten met "ik hoop wel dat je me hierdoor niet anders gaat bezien, ik wil gewoon open met je zijn. Denk er gewoon even over na, dat is alles wat ik vraag."
}:)
Waarschijnlijk ook bruikbaar als je een tijdje geen zin hebt :+ .

Mijn man zou meteen zeggen: mmmm kinky, waar kunnen we de beste rubberen lakens krijgen? Dus dat gaat hier niet werken :')

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:34

Wij hebben dat standaard, kan niet zeggen dat wij er super fit van worden en we doen echt wel meer dan één standje en langer dan een paar minuten.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:49

Niwla schreef:
Ennnnn daar is HC weer. :wave: "Verzaken" ook echt. :')
Alsof seks een recht is, waar (in de meeste gevallen) de vrouw gebruikt voor wordt. Bij ons is het een uiting van intimiteit en liefde, zo intiem dat ik het alleen met mijn partner wens te delen en vice versa.
In een relatie draait het nou eenmaal om compromissen sluiten, voor seks in een relatie is dat niet anders.

Ik wil graag 4x per week patat eten, maar mijn partner niet dus sluiten we een compromis en eten we 1x per week patat. Ik ga dan toch ook niet, al dan niet stiekem, buiten de deur patat eten zodat hij alleen met zijn bordje bloemkool zit? |o

Hilarisch topic trouwens. Ben ik dan de enige vrouw die haar man in z'n kont knijpt als hij de trap op loopt?
:')

Nee hoor ik ook!

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:50

Ik word er moe van telkens te lezen dat iemand onze samenleving en ons gewoon hyporcriet mag noemen, omdat niet iedereen altijd in de behoeftes van een man kan voorzien. :r

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:50

Oh ik knijp ook erg graag in die van hem. Maar komt ook omdat hij (voor een man) erg mooie ronde billen heeft.

Spoiler:
ehh ja ik ben jaloers :j

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:56

Dat probleem heb ik ook xNathaliee

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:59

Citroen22 schreef:
Dat probleem heb ik ook xNathaliee

Zo oneerlijk. En ik maar volop aan de squats en lunges enzovoorts :') en hij gewoon van nature haha. Naja ik heb iets wat hij graag zou willen (boobs) en ik wil dus zijn kont haha.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:34

Cinderella schreef:
Ik word er moe van telkens te lezen dat iemand onze samenleving en ons gewoon hyporcriet mag noemen, omdat niet iedereen altijd in de behoeftes van een man kan voorzien. :r

Je leest dan alleen je eigen kant op, dat geldt voor beide natuurlijk. Alles in overleg. Ik kan het ergens wel snappen, als de behoeftes echt aan twee uiteindes van de schaal liggen wordt het wel heel erg moeilijk.

100% gelijk gebeurt natuurlijk zelden, maar goed, dat is toch met alles zo in een relatie? Beetje elkaar tegemoet komen. :j

Ik vind m'n vent heerlijk, dat kontje! <3

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:36

Cinderella schreef:

Sommige mensen zitten sociaal gewoon niet zo goed in elkaar omdat ze leiden aan tunnelvisie. Niet te veel aandacht aan schenken

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:37

Jullie gaan er nu wel direct van uit dat omdat het een man is, het ook alleen over mannen gaat. Dat haal ik er niet uit.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:42

Wat maakt het uit of het over een man of vrouw gaat Pantykous? Mijn punt lijkt me duidelijk.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:43

Nee nee, het werkt uiteraard wel beide kanten op, maar dan nog vind ik het not done. Als mijn man een lager libido zou hebben dan ik zou het nog niet bij me opkomen om m'n genoegen bij een ander te gaan halen.
Hoewel ik snap wat HC 'promoot' en ik ook wel snap dat dit voor sommige mensen een prima oplossing is, vind ik het te ver gaan om te zeggen dat dat de manier is waarop het altijd zou moeten gaan om iedereen gelukkig te houden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:54

Qimm schreef:
Nee nee, het werkt uiteraard wel beide kanten op, maar dan nog vind ik het not done. Als mijn man een lager libido zou hebben dan ik zou het nog niet bij me opkomen om m'n genoegen bij een ander te gaan halen.
Hoewel ik snap wat HC 'promoot' en ik ook wel snap dat dit voor sommige mensen een prima oplossing is, vind ik het te ver gaan om te zeggen dat dat de manier is waarop het altijd zou moeten gaan om iedereen gelukkig te houden.

Dat zegt HC niet (meer).
Hij zegt ook dat monogamie best kan werken maar dat het dan ook inhoudt dat je daarbinnen wel je behoeftes (qua hoeveelheid sex) bespreekbaar moet houden.

Citaat:
Uiteraard niets mis met afspreken van monogamie Varekaj. Evenmin om in principe af te spreken dat dit voor altijd is.
Het laatste houdt alleen wel in dat in echte openheid bespreken noodzaak is, want vernadering is een gegeven. Compromissen ook. Dus idem bijstellen van invullingen. Alleen dan heeft duurzame monogamie een kans. Niet bij genegeerde frustraties.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:55

Pantykous schreef:
Misschien leuk voor dit topic, nieuw programma van Arie Boomsma vanavond met 4 stellen die het een maand lang elke dag gedaan hebben. Lijkt me wel interessant, ook hele verschillende koppels hoorde ik toen hij er vanochtend over vertelde op de radio.

ik hoorde het ook.
Iedere dag lijkt me ook wel teveel van het goede en vooral als je dus al weet, vanavond gaan we weer.
Het hele spontane is er dan af, weg romantiek.....

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:57

Helemaal mee eens Qimm. Ik vind het ook ontzettend kortzichtig om een eigen mening te presenteren als de waarheid en om dat te benadrukken iedereen hyprocriet te noemen die er niet mee in stemt. Dat is geen discussiëren en het is al helemaal geen argumentatie welke met feiten is onderbouwd.
Discussie is zinloos, dus waarom dan toch in dit topic reageren? Puur om een groep bokkers te beledigen? Of irritatie op te wekken?

edit: het is ook verbazingwekkend hoe het toch weer uitwakkert op een discussie over monogamie vs polygamie :n. Waarom geen apart topic daarvoor starten en dit topic gewoon gezellig laten?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:01

Brainless schreef:
Qimm schreef:

Dat zegt HC niet (meer).
Hij zegt ook dat monogamie best kan werken maar dat het dan ook inhoudt dat je daarbinnen wel je behoeftes (qua hoeveelheid sex) bespreekbaar moet houden.

Citaat:
Uiteraard niets mis met afspreken van monogamie Varekaj. Evenmin om in principe af te spreken dat dit voor altijd is.
Het laatste houdt alleen wel in dat in echte openheid bespreken noodzaak is, want vernadering is een gegeven. Compromissen ook. Dus idem bijstellen van invullingen. Alleen dan heeft duurzame monogamie een kans. Niet bij genegeerde frustraties.

Dank je Brainless, jij verwoordt het iets duidelijker.

*edit Daar gaat het toch ook niet over Cinderella? Don't get your knickers in a twist babe. :D

Over verplichte seks: Dat lijkt me idd verschrikkelijk. Ook als je op stipte tijden voor bijvoorbeeld een kindje intiem moet zijn. Haalt wel de spanning weg tzt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:04

Cinderella schreef:
Helemaal mee eens Qimm. Ik vind het ook ontzettend kortzichtig om een eigen mening te presenteren als de waarheid en om dat te benadrukken iedereen hyprocriet te noemen die er niet mee in stemt. Dat is geen discussiëren en het is al helemaal geen argumentatie welke met feiten is onderbouwd.
Discussie is zinloos, dus waarom dan toch in dit topic reageren? Puur om een groep bokkers te beledigen? Of irritatie op te wekken?

edit: het is ook verbazingwekkend hoe het toch weer uitwakkert op een discussie over monogamie vs polygamie :n. Waarom geen apart topic daarvoor starten en dit topic gewoon gezellig laten?

Dat hypocriet ging NIET over poly/monogamie maar over het bespreekbaar maken van je beheoftes aan sex binnen je relatie.
Alles in deze samenleving gaat over sex (reclames enzo), ook dat "iedereen" roept dta sex heel normaal is; maar binnen je relatie over je eigen sexleven praten durven/willen/kunnen sommige niet, dat vindt hij hypocriet (aan onze cultuur)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:07

Dat is ten eerste zijn probleem niet. En ten tweede gaat hij er dan van uit dat die mensen ook allemaal vinden en roepen dat seks als "publiek goed" normaal is.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:10

Hypocriet is niet het woord dat ik zou gebruiken. Ik vind het wel erg verdrietig dat het blijkbaar binnen sommige relaties nog zo moeilijk is om seks en behoeftes te bespreken. Als ik sommige reacties hier lees vind ik dat gewoon zonde, het kan zo leuk zijn!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:16

Brainless schreef:
Dat zegt HC niet (meer).

Oh wauw, een bijstelling ja? Ik las het nog steeds als: Als je niet net zo vaak wil als je partner moet je die een vrijbrief geven om diens genot ergens ander te halen anders ben je oneerlijk bezig.

Dat je moet communiceren in een relatie is niet meer dan logisch, maar als je kijkt hoe slecht er vaak wordt gecommuniceerd (getuige verscheidene topics op LZP hier).... ja daar krijg je problemen van. En niet alleen maar in bed.

Als je gewoon goed kunt communiceren over je (seksuele) behoeftes dan kun je daar gewoon eerlijke afspraken over maken en goede compromissen vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:17

Seks wordt een beetje teveel op een foute manier gepromoot als je al die filmpjes ziet. De vrouw moet gewillig en onderdanig zijn (zie clips op mtv en co), de broek van de vent moet altijd goed gevuld zijn (lang leve onderbroeken met beckham), de tieten moeten altijd groot genoeg zijn (danku lesly-an poppe en alle bikini babes). zelfs in de boeken van 50 tinten is het toch maar weer de man die de "meester" is en de dame is de "leerling", de "onderdanige". Uiteraard is dat een ander segment waarin respect, afspraken en vrijheid van keuze NOG meer een must zijn maar goed.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 13:17

Ach, mijn vrouw en ik praten er hier in het topic over.. Over openheid gesproken ;)

En elke dag sex voor een programma op tv? Zal wel goed betalen dan.
Verder zou ik het voor mezelf ook al niet willen.
Houden ze trouwens we rekening met de rode dagen? Of moeten ze dan ook gewoon door? Dan zit er immers een pauze tussen en is de doelstelling niet gehaald.