. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. ElineS schreef:Ik zie nergens op de website van NS staan dat de samenreiskorting bedoeld is voor vrienden en familie, alleen voor medereizigers. Wat iemand op dat moment dan ook is. Dus ik vind het geen misbruik. Jij wel. Snap ik, die kant. Maar door dat wezenlijke verschil zullen we het niet eens worden.
Iedereen weet toch dat het op die manier bedoeld is? Waarom bestaat er anders geen platform voor kortingreizigers oid? Dan hoeft er nooit meer iemand vol tarief in de trein, immers heeft een kwart van de reizigers maar een kortingkaart nodig... Nee sorry, die vlieger gaat niet op denk ik zo
Magrathea schreef:Waarom bestaat er anders geen platform voor kortingreizigers oid?
Overigens denk ik dat die er wel degelijk is, maar misschien meer onder studenten of zo?Sammie schreef:Als je geen nee durft te zeggen is dat iets waar je als persoon aan moet werken. Dat is geen schande, want er zijn heel veel mensen die zo zijn, maar het is wel iets waar je als persoon zelf aan moet werken en niet bij een ander neer moet leggen. Iemand die zo'n vraag stelt kan al helemaal niet ruiken of die persoon oprecht ja zegt of stiekem nee, maar zeg maar ja bedoeld.
ZeSteigert schreef:Het is geen belazeren. Je houdt je prima aan de regels.
Zo vaak ga ik niet met de trein maar die keer dat ik met de trein moet is het toch fijn als er mensen zijn die niet allen aan zichzelf denken.
Gini schreef:ZeSteigert schreef:Het is geen belazeren. Je houdt je prima aan de regels.
Zo vaak ga ik niet met de trein maar die keer dat ik met de trein moet is het toch fijn als er mensen zijn die niet allen aan zichzelf denken.
Maar op die moment denk je toch ook alleen aan jezelf en je eigen centen.![]()
Ik had het al eerder gezegd, maar dit heeft niets te maken met menslievendheid hoor. Als kassierster een vriend of familielid matsen door een paar producten "vergeten" te scannen is valt in hetzelfde rijtje van geen menslievendheid.
En je zegt dat het leuk is dat er mensen zijn die niet aan zichzelf denken. Mensen die dus 'nee' op je vraag antwoorden vind jij egoïstisch?

Evi84 schreef:Ik heb dan ook de rest gelezen, maar toch is en blijft dat mijn gevoel bij jouw postings, een gevoel wat ik erg spijtig vind trouwens.
sflj schreef:Het is voor beiden niet nodig om bot te doen en iemand bewust een oor aan naaien is een NSB-streek.

Het conflict zal meer liggen op het sociale gebied en dan ben je weer bij de reden waarom dit topic is geopend
Magrathea schreef:sflj schreef:Het is voor beiden niet nodig om bot te doen en iemand bewust een oor aan naaien is een NSB-streek.
Ennnnn Godwin
Ik kan ook aan willekeurige voorbijgangers gaan vragen of ze even hun shirt uit willen doen voor me. Staat ze vrij om nee te zeggen. Dus dan valt het blijkbaar niet onder lastig vallen
Hee, ik heb een idee, zullen we het anders niet meer gaan vergelijken met zaken die er totaal niks mee te maken hebben?
hahaSammie schreef:Nou het heeft toch 24 pagina’s geduurd.. ’t valt nog mee
Overigens denk dat ik dat als je aan willekeurige voorbijgangers vraagt hun shirt uit te trekken dat je 99% zo niet 100% gewoon nee te horen krijgt. Ligt aan het soort vraag, dus dáár gaat de vergelijking idd mank. Als ik aan een extreem verlegen persoon vraag in z’n schoen te poepen zegt ie ook echt nee.Het conflict zal meer liggen op het sociale gebied en dan ben je weer bij de reden waarom dit topic is geopend
Molfre schreef:Sammie schreef:Wie had het over recht dan?
Niemand zegt het met de exacte woorden, maar ik wordt asociaal genoemd als ik nee zeg en er wordt over gesproken alsof het een algemeen recht is en je bent belachelijk als je het niet doet