Vrouwen van militairen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Re: Vrouwen van militairen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:33

Jup. Ik vind het wel een mooi gebaar. Ik weet alleen niet waar ik hem in vredesnaam in moet zetten om aan te kunnen steken.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:58

Jodie_ schreef:
Welkom Pandameisje!

Hebben jullie ook een rolkaars gekregen _O-

Dankjewel :D

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 15:20

Allegra schreef:
Jup. Ik vind het wel een mooi gebaar. Ik weet alleen niet waar ik hem in vredesnaam in moet zetten om aan te kunnen steken.

Dat inderdaad :') ach het idee is inderdaad wel leuk. We vonden alleen het hele kerstpakket gebeuren dit jaar toch wel tegenvallen. Voelt altijd wel een beetje als een gegeven paard niet in de bek mogen kijken, maar ik vind dat militairen toch over het algemeen best een goede blijk van waardering mag worden gegeven gezien de offers die ze bijv ook brengen met oefeningen, uitzendingen en alles.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 16:03

Ja, die is idd matig.

Zijn er hier toevallig meer mensen die te maken hebben gehad met het nazorgonderzoek (na uitzending) en gebrek aan reactie erop? Ik heb net een mailtje naar de IGK gestuurd omdat ik het toch wel erg kwalijk vind. Twee weken geleden ofzo werden we gebeld nav dat onderzoek. Ze hebben een achterstand. Onderzoek is 11 maanden geleden ingevuld en opgestuurd (3 maanden na uitzending), en bedoeld om als dat nodig is ondersteuning te kunnen bieden als er nog issues zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 17:31

Allegra schreef:
Ja, die is idd matig.

Zijn er hier toevallig meer mensen die te maken hebben gehad met het nazorgonderzoek (na uitzending) en gebrek aan reactie erop? Ik heb net een mailtje naar de IGK gestuurd omdat ik het toch wel erg kwalijk vind. Twee weken geleden ofzo werden we gebeld nav dat onderzoek. Ze hebben een achterstand. Onderzoek is 11 maanden geleden ingevuld en opgestuurd (3 maanden na uitzending), en bedoeld om als dat nodig is ondersteuning te kunnen bieden als er nog issues zijn...

Ik kreeg het nazorgonderzoek een jaar later toen hij alweer weg was :+

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 17:38

Dat is toch belachelijk? Dit is zo'n beetje het enige wat Defensie voor óns kan doen, kijken of het nog goed gaat met militair en thuisfront, zeker nadat er zulke hoge eisen zijn gesteld, en eventueel zorg bieden. En waar ze zelf initiatief (zouden moeten) tonen ipv dat die belasting weer bij thuisfront/militair ligt. Leuk hoor zo'n kaars maar ik heb liever dat ze zich om de mens bekommeren.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 11:16

haike schreef:
Allegra schreef:
Ja, die is idd matig.

Ik kreeg het nazorgonderzoek een jaar later toen hij alweer weg was :+

Wij kregen het onderzoek ook een jaar later pas en dat kwam doordat ik er naar vroeg en mijn vriend aan de bel trok waarom ze het niet hadden gehad.

Vind het echt heel slecht. Hij heeft nergens last van maar stel dat er wel problemen waren zijn ze er veel te laat bij.

Ik heb verder trouwens geen kaars gezien. Eerder kreeg hij altijd bol.com bon als kerstcadeau.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:24

Ik ben blij dat ik de IGK gemaild heb dan. Mocht ik reactie krijgen zal ik deze signalen ook doorgeven.

Die kaars is volgens mij voor thuisfront waarvan de partner er tijdens de feestdagen niet is. De mijne zou op uitzending zijn maar mocht ipv daarvan de (overlappende) gezagvoerders opleiding doen dus hij is gewoon thuis, maar hij zal nog wel ergens op de lijst staan, aangezien ik ook de uitnodigingen voor de thuisfrontdag enzo gehad heb.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 10:57

Vinden jullie het goed als ik toch ook af en toe mee Klets. Ben lang stille meelezer geweest maar heb me natuurlijk al gemengd in de veiligheid discussie. Nu vind ik het toch wel gezellig om zo nu en dan mee te kletsen...

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:40

oke nu hoor ik hier officeel bij heb nu officeel een vriend die dus bezig is met leger :p ahha :) ik zou dit topic zeker mee blijven lezen :)

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:42

Officieel pas als hij zijn opleiding gehaald heeft haha grapje hoor, gefeliciteerd!

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 14:44

Urona447 schreef:
Officieel pas als hij zijn opleiding gehaald heeft haha grapje hoor, gefeliciteerd!

:p dankjewel :) wel echt grappig om hem te plagen met bepaalde dingen XD

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:34

Bij ons hebben ze alleen een babbeltje gehad toen ze een weekend naar kreta gingen na uitzending. Daarna nooit meer wat van gehoord. Slechte boel.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 15:46

Terwijl die van jou wel 100x weg is geweest :/

Ik heb ondertussen een mailtje gehad dat een stafflid binnenkort contact met me opneemt hierover. Lijkt me een structureel probleem dit. En in de media maar leuk doen met alles wat ze aan zorg doen voor de veteranen...

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:48

Ja dat klopt eigenlijk zouden ze op het eind nog een keer naar kreta gaan. (even voor duidelijkheid mijn vriend Is op en af naar uitzend gebied geweest). Ze zijn alleen na de 2de rotatie 1 keer naar kreta geweest. Daarna nooit meer iets over gehoord. Geen gesprekken meer, geen acclimatiserings weekend meer op kreta oid.
Maar vriendlief hoor je er niet over klagen, die vind het toch allemaal onzin "het was geen Afghanistan" . Ondanks dat ik wel merk dat het hem toch iets heeft gedaan...

De media en tijdens hun tfi dagen doen net alsof er enorm goede nazorg is terwijl ze echt wat steken laten vallen.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:21

Dat laatste is idd waarom ik aan de bel wilde trekken. Bij ons ook geen issues, maar ook de mensen die wel tegen dingen aanlopen worden dus verwaarloosd, terwijl er zoveel beloftes gedaan zijn omtrent goede nazorg.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:58

Hier na het nazorgonderzoek ook geen reactie gehad. Maar vriendlief geeft ook aan dat je dat alleen krijgt als er iets mis is wat extra aandacht nodig heeft, niet als er niks aan de hand is.

Overigens geeft hij ook aan dat het onderzoek voor de partner pas komt als onderzoek voor militair zelf is afgerond. Niet dat dat nou zo goed geregeld is. Hij is daar ook zelf achteraan moeten gaan...

Zou dus wel kunnen dat het daarom soms zo lang duurt.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:53

De militair krijgt bij ons na 3 maanden een onderzoek. Het thuisfront na 6 maanden. In het onderzoek kun je aangeven of je wil dat ze contact met je opnemen. Ik ga er dus vanuit dat als je 'ja' aankruist dat ook gebeurd, ook al zien ze misschien heen directe reden in het onderzoek.

Mijn man had na 3 maanden nog veel last van de malerone (tegen malaria) dus er waren alarm bellen gaan rinkelen en ze hebben contact met hem opgenomen. 11 maanden na het invullen van het onderzoek. Omdat ze achterlopen. Dit vind ik dus schandalig.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 21:02

Ahzo ja, als je aan geeft dat je contact wil is het raar dat dat niet of zo laat gebeurd.

En helemaal schandalig inderdaad als er zoiets niet goed is het zo lang duurt.

Overigens wilde ik ook niet zeggen dat het allemaal wel goed geregeld zou zijn hoor... Verre van. Als mijn vriend niet zelf had aangegeven nog een onderzoek te moeten was dat ook nooit gebeurd

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 22:57

Bij onze tfi werd heel duidelijk gezegd dat wij allemaal een enquete kregen na de uitzending. Dus niet alleen bij problemen. Er werd zelfs gezegd dat je je militair er naar moest vragen aangezien sommige niet willen dat je verteld dat het niet goed gaat. Er werd toen ook gezegd dat we dit 3 maanden na de uitzending kregen. Het waren er uiteindelijk 13.

Als het goed gaat is er natuurlijk geen probleem maar in de gevallen dat de militair zelf niet aan de bel trekt en er wel problemen zijn is het belangrijk dat het thuisfront bevraagd word.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 21:04

Bismarck dat is ook zo. Het is absoluut niet goed dat het zo laat, of niet komt, of er pas laat of niets mee gedaan wordt.

Overigens heb ik nu één uitzending mee gemaakt. Niks geen tfi dagen. Van te voren kon niet, want het was niet eerder bekend. Maar officieel van Defensie uit op een beperkte map na niks aan info gehad.toen meneer vertrok ging hij met het idee dat het een paar dagen zou zijn. Maar had ook paar maanden kunnen worden.uiteindelijk werden het 6 weken. Halverwege kreeg ik een bedankt brief namens de eenheid, geschreven alsof hij al terug was (grootste gedeelte was dat ook, hij toch echt niet).
Een kapitein van m hield me goed op de hoogte, puur uit zichzelf.
Overigens had ik er niet zo'n probleem mee. Maar vriendlief vond het vreselijk dat ze zo met thuisfront om gingen...

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:50

Ik ben mentaal aan het omschakelen van tegenslag naar --> kans... :o :) (mijn vriend gaat waarschijnlijk 4-5 maanden weg binnenkort)

Hoe gaat het bij jullie?

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:45

Ik probeer die 4.5 mnd nog van me af te zetten XD. Mijne nu weer veel door de weeks weg, eerste nacht alleen altijd drama....

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 20:56

Mijn vriend is 1,5 weekjes weg.. Hij is nu nog maar net weg. Het gemis is zeker niet minder, maar wel korter natuurlijk dan zijn vorige keer.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:19

loesje4600 schreef:
Ik probeer die 4.5 mnd nog van me af te zetten XD. Mijne nu weer veel door de weeks weg, eerste nacht alleen altijd drama....

Ik vind de 3e / 4e nacht altijd het ergst.. de eerste nacht vind ik de ruimte in bed stiekem wel fijn :') :))