Longboarders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fellow

Re: Longboarders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:39

Ik gebruik mijn longboard bijna elke dag, heb nu alleen wel last van mijn enkel. Hadden jullie dit ook in het begin? Ik vrees dat ik hem aan het overbelasten ben nu. :=

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 21:00

Als je dr last van krijgt even wat minderen anders ben je soms maanden out the run

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 21:08

Indd, als je er te veel last van krijgt echt stoppen. Komt niet goed anders...

Ik ben mijn rechter been aan het trainen om ook met mijn andere been te kunnen rollen.
Ik sta als een huis op mijn linkerbeen, met een flinke duw sta ik nog. Op mijn rechterbeen wankel ik na een seconde al :')

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:58

Vandaag over de hele dag verspreid zeker 3 uur gelongboard, was wel echt warm zeg!

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:08

Vandaag langs de shop geweest en een aantal boards geprobeerd! Ze hadden helaas niet veel liggen omdat ze de toonbank overvliegen. Gelukkig hadden ze wel een Riviera dropthrough liggen maar dit wat een stiff board. Ik merkte het verschil meteen en vond het niet zo prettig. Ook heb ik op een pintail gestaan met flex. Deze vond ik wel lekker rijden maar ben niet helemaal tevreden over de vorm (kieskeurig he). En een gewoon board met redelijk veel curve dus daar ging het sturen wel lekker mee.
Ik denk dat ik nu de keuze toch wel gemaakt het en ik ga hoogstwaarschijnlijk voor een Riviera dropthrough medium flex. Alleen nog design uitkiezen en lengte.

Ik ben alleen bang dat m'n board na een half jaar staat te verstoffen in de kast. Dit is nog wel een reden waarom ik de knoop nog niet doorgehakt heb...

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:57

Riviera Street Slayer of Cherry Blossom als je voor Riviera gaat.
Super fijn! <3

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:19

De Cherry Blossom staat hoog op het lijstje! Evenals de Beta Fish of de Seasnake.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 22:59

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:51

Ooh! Die is gaaf zeg Phen! :D

Daar ga je veel plezier aan beleven!

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 14:21

Jajajajajjajajaaaaaa ik krijg een longboard voor mn bday!!! Zoo blij na 3 maanden overleg en discussie eindelijk zover dat t een cadeautje wordt!!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:22

Gefeliciteerd ^^

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 14:53

Wooohooo! Gefeliciteerd! Wanneer ben je jarig en wat voor een wordt het? :D

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:33

Gaaaaaf! Welke word het en wanneer ben je jarig?

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 18:10

7 augustus en weetikniieet!! Mn ouders willen t verassing houden maar k gok dat ik de arbor axis black and white krijg!!!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:16

baroeg schreef:
7 augustus en weetikniieet!! Mn ouders willen t verassing houden maar k gok dat ik de arbor axis black and white krijg!!!

Daar heb ik zelf ook op gestaan! Vond het een fijn, vooral stabiel board! Fijn om gewoon te cruizen en afstanden af te leggen. Ondanks dat hij stabiel is, toch heel fijn om te sturen. Vriend van me die ook longboard heeft zo eentje ;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:44

Oké, ik lees al maanden met jullie mee en wil niet degene zijn die onnozele vragen stelt, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben al flink aan het neuzen bij Sickboards, maar weet gewoon niet waarnaar te kijken. Ik wil een longboard voor m'n verjaardag vragen, geld is geen issue. Ik ben zelf vrij lang (1.83m) en vind stabiliteit belangrijk. Het board zal vooral gebruikt worden voor het rollen van lange afstanden (naar m'n werk bijv. - 5 km enkele weg). Wat raden jullie aan? Dropthrough flex? Dropped? Help. :))

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:48

Ik zou sowieso voor flex of medium flex gaan: dat is veel leuker om op de rijden en daar kan je goed mee pumpen(Vooruit gaan zonder af te zetten).

Verder zou ik voor zachte wieltjes gaan omdat er verschillende terreinen zijn. Dropthrough of Dropped kan allebei, is maar wat je wat het mooiste en fijnste vindt. Als je voor stabiliteit echter wilt gaan, kan je beter voor de dropped gaan omdat hij lager bij de grond ligt. Veel verschil zal het echter niet maken. Als je ook wat trucjes wilt doen, dan zou ik zeker de Dropthrough aanraden ipv dropped. Maar die overweging moet je zelf maken natuurlijk!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 17:58

Thanks voor je reactie! Om eerlijk te zijn heb ik geen ervaring met longboarden, alleen met skateboarden. Ik kan dus ook niet zeggen of ik van plan ben trucjes te gaan doen of niet. Misschien in de toekomst! :D
Dropthrough vind ik wel mooier, overigens, maar daar wil ik het niet van af laten hangen.

Vooruit gaan zonder afzetten?? Hoe dan? :))

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:02

Dit is een gek, maar dan heb je in ieder geval een idee :+

http://www.youtube.com/watch?v=BMDxbn5HDf8

Als je het nog niet weet zou ik gewoon voor een dropthrough gaan, misschien eentje die niet al te hoog staat, want de meeste staan vrij hoog. Al staat dat nooit vermeld bij de specificaties. Het maakt ook eigenlijk niet zoveel uit hoor :+

Welke boards had je op het oog?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:04

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:16

Mijn voorkeur zou sowieso uitgaan naar een Riviera of Arbor, dus de rest valt voor mij af. Heb zelf op een Arbor gereden, soortgelijke opstelling maar niet helemaal hetzelfde natuurlijk. Die was perfect om te cruisen! Riviera heb ik zelf nog niet geprobeerd, dus ik denk dat het een kwestie van persoonlijke voorkeur is. Als jij zegt dat je de Arbor het mooiste vindt(Of het heeft in ieder geval je voorkeur), dan zou ik die kopen en eventueel de boards van te voren beide uitproberen als je daar de mogelijkheid toe hebt.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:19

Ja, die hadden beide wel mijn voorkeur, ook door de omschrijving.
Dan gaan we ze allebei maar eens uitproberen. :D

Volgens mij heb ik mezelf alleen via het skateboarden een verkeerde houding aangemeten.

Wat ik doe is m'n rechtervoet achter, rechtuit, afzetten met links en dan m'n linkervoet voorop zetten en beide voeten 'goedzetten'.
Voelt overbodig, omdat je dan drie dingen moet doen, terwijl je, als je je rechtervoet voorzet en met links afzet, je alleen je linkervoet bij hoeft te zetten. Of andersom, als je je linkervoet voor zet en met rechts afzet hoef je alleen je rechtervoet bij te zetten.

Hoe doen jullie dat?

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:29

Saskiaatje schreef:
Ja, die hadden beide wel mijn voorkeur, ook door de omschrijving.
Dan gaan we ze allebei maar eens uitproberen. :D

Volgens mij heb ik mezelf alleen via het skateboarden een verkeerde houding aangemeten.

Wat ik doe is m'n rechtervoet achter, rechtuit, afzetten met links en dan m'n linkervoet voorop zetten en beide voeten 'goedzetten'.
Voelt overbodig, omdat je dan drie dingen moet doen, terwijl je, als je je rechtervoet voorzet en met links afzet, je alleen je linkervoet bij hoeft te zetten.

Hoe doen jullie dat?

Hahaha, dan komt het wel goed! Laat maar iets weten als je een beslissing hebt gemaakt/ een board hebt gekocht! Ik heb zelf een vrij goedkoop board -studentenleven he *\o/* - maar niet intertoys goedkoop. Toch kom ik overal waar ik wil en gaat het ding super snel :') Het enige wat ik graag zou willen is zachtere wieltjes, deze zijn namelijk vrij hard.

Er is niet zoiets al goed of slecht, als het goed voelt en goed werkt is het goed genoeg :D

Ik rij goofy, wat betekend dat ik 'andersom' dan de meeste mensen rijd. Goofy is dat je met je rechter voet voor staat, en met links afzet. Normaal is dus andersom: linker voet voor en met rechts afzetten. Ondanks dat ik gewoon rechts schrijf en rechts mijn sterke kant is, is mijn 'push' voet toch links. Goofy dus :Y)

Hoe je je voorste voet zet tijdens het afzetten is afhankelijk van de omgeving waar je in zit, als je alleen maar recht hoeft te gaan, dan kan je hem gewoon recht laten staan. Maar als je ondertussen een stoep op of af moet, dan is het wel handig als je nog kan sturen. Dan zet je hem dus schuiner. De bedoeling is dat je uiteindelijk met beide voeten schuin op het board staat, dus eigenlijk zijwaarts, niet recht vooruit. Je moet dus eigenlijk altijd als je hebt afgezet inderdaad je voeten weer schuin zetten, en als je gaat afzetten je voorste voet weer iets rechter zetten dus(Anders kan je misschien tegen het achterste wieltje komen met je afzet voet).

Over het algemeen genomen sta ik met mijn voorste voet een tikkeltje schuin zodat ik nog een beetje kan sturen, en mijn achterste gewoon helemaal schuin. Dat werkt voor mij, in deze omgeving, heel goed! Als ik echter een berg af moet, en stabiel moet staan, ga ik volledig zijwaarts staan. Want anders overleef je het niet _O-

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:36

Dan ben ik dus nog raarder dan jij. Ik zet af met mijn voorste voet. :')

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:47

Afzetten met je voorste voet is niet raar hoor. Er zijn meerdere mensen die dat doen, het zijn er alleen minder dan mensen die afzetten met hun voorste voet.

Je zit nu een beetje in de zelfde situatie als mij haha! Heb ook donderdag een board aangeschaft (nog niet binnen helaas :(). Maar heb ook lang gezocht over wat nou goed zal zijn. Uiteindelijk toch een keuze gemaakt en nu hopen dat het een goede keuze was.

Kan je toch wel aanraden om naar een winkel te gaan waar ze longboards verkopen. Zo kan je waarschijnlijk een paar boards uitproberen en kom je er achter wat je echt ligt. Ik heb zelf voor een medium flex dropthrough gekozen omdat ik als beginner flexy dropthrough gewend ben en dat toch net even te wiebelig vond.
Ik heb ook op een pintail gestaan en dat vond ik ook heel erg leuk! Gaf echt een surfer gevoel. Ook heb ik op een stiff board gestaan, daar kon je heel stabiel mee sturen!