"gezette" mensen en paaldansen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:15

xSlvna schreef:
Krijgen die VS maar zo weinig te eten? Ze ogen redelijk gezond (met nadruk op redelijk, ze ogen niet zo mager als vele anderen) en doordat ze best bespierd zijn lijkt het er op dat ze voldoende eten maar gewoon goed sporten.

Alsnog vind ik magere modellen juist wél goed, juist om er voor te zorgen dat meer mensen denken dat mager zijn goed is en gewoon zorgen dat ze er 'in de buurt komen' in plaats van dik te worden.

Ze raden het aan.
Je kunt natuurlijk ook meer eten en jezelf een ongeluk sporten, dan heb je dezelfde calorieen inname / uitgave.

Maar er zijn een aantal modellen die openlijk vertellen wat ze doen om hun figuur te behouden en de meeste zijn niet van nature slank genoeg maar eten weinig en sporten veel.

Veel catwalk modellen worden zelfs niet meer ongesteld omdat hun gewicht zo laag is.

xSlvna

Re: "gezette" mensen en paaldansen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 23:18

Dat gaat uiteraard wel echt ver, maar oké, dat betekend niet dat dik zijn wel goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:55

chelle_dora schreef:
xSlvna schreef:
Nee Chelle_dora, ons beeld klopt niet, we zijn te jong (met puppyvet :+ ) :j

Ik ben te jong zonder puppyvet dan ben ik bang en dan vast ook nog een vreselijk ideaalbeeld dat ikzelf met mijn lengte gewoon niet boven de 60 kilo uit wil komen. Yepp. Komt vast door de generatie, tv en 100 eetstoornissen :')

Nee, jij bent nog in je ontwikkeling, jouw lichaam is nog niet uitgebalanceerd, wacht 10 tot 15 jaar zonder je eetpatroon te veranderen, ook ik had maatje 34 tot 36 al at ik elke taart kwam geen spat aan...ik eet gezonder dan de bovenlaag van de gemiddelde mens...maar sommigen hebben gewoon een stofwisseling die al met kleuter af aan anders reageert....nu heb ik maat 38 tot 40 en kan echt niet elke dag taart eten.....

Voor diegenen die te dunne en magere modellen promoot, jij bent vast zelf erg smal, nu nog wel.....maar hiermee creeer je anorexia, een verkeerd beeld, die meiden leven op 1sla blaadje ...chapeau voor de kentering waarin modellen nu met wel een normaal postuur voor de camera komen!! want dat is een reeel beeld.

Om dit vies, afstotend en niet om aan te zien te vinden....waar is het respect? En kijk eens over de grens, daar is ronde vrouwelijke vormen pas echt vrouwelijk.....

Maar ik snap wel de redenering van de jeugd in dit topic....alhoewel ik heerlijk voor 100 euro mooie Carvallo rijbroeken in maat 1.78 is net als maat 36, maar dan kindermaatje en dus goedkoper kon shoppen, moest ik met leeftijd 37 ook naar de kinderafdeling...en dat is not amused....

Nu de 50 geraakt en die 36 is er niet meer en ik ben daar blij mee, want als tiener niks mis mee, als ruim volwassene vroegen ze mij of ik wel at.... :+

Ik kijk er nu anders tegen aan, als ik jeugd niet gezond en normaal zie eten, ze denken van wel...gratenmager en toch bang om dik te worden....dat is wat de media dus doet....een ideaalbeeld schetsen wat niet normaal is....

Overigens zijn de maten in de loop der jaren ook veranderd.

Vergeet niet dat onze kleding uit 3e landen komt, daar zijn de mensen een fractie van ons, maat 40 is daar maat tent en dar kost dubbel zo veel stof, dus dubbel duur...een jurk kost fabricage dan ineens 6 euro ipv. 3 euro en dat kost winst...tezamen in de confectiewereld is dun ook rendabel......

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:04

Russel, nu neem jij jouw leven(sstijl) en je neemt dat als algemene norm voor iedereen en dat is een fout.
Mijn moeder bijvoorbeeld is nog net ietsje ouder dan jou en dat is me toch een poppetje. Ze weegt evenveel als ik. En (jammer genoeg) eten (in mijn geval aten, maar dat doet er nu niet toe) best wel ongezond. Die laat haar taartje echt niet staan hoor. Puur met het oogpunt op haar gewicht moet ze echt niet op haar eten gaan letten.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:08

Gini schreef:
Russel, nu neem jij jouw leven(sstijl) en je neemt dat als algemene norm voor iedereen en dat is een fout.
Mijn moeder bijvoorbeeld is nog net ietsje ouder dan jou en dat is me toch een poppetje. Ze weegt evenveel als ik. En (jammer genoeg) eten (in mijn geval aten, maar dat doet er nu niet toe) best wel ongezond. Die laat haar taartje echt niet staan hoor. Puur met het oogpunt op haar gewicht moet ze echt niet op haar eten gaan letten.

Hier ben ik het mee eens en ik heb je dat al eens in andere topics zien doen Russel. Je eigen ervaring als waarheid nemen en norm voor de rest. Dat is natuurlijk een beetje 'unfair'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:20

Dat is wat jullie als waarheid nemen, ik neem altijd een algemene waarheid of een absolute waarheid. Maar als mensen niet zelfstandig kunnen denken en zo gaan interpreteren, dan krijg je dit soort reakties.

Valt ook niet mee om 2generaties waar al 2 generaties tussen zitten, te combineren in een discussie....merk wel vaker dat de tieners of de roze wolkers in een ander denkpatroon leven en alles maar dan ook alles op het persoonlijke trekken...maar niet in algemene zin kunnen denken.

Dan krijg je dit soort gesprekken, waar ik eigenlijk nooit echt zin in heb...duidelijk maken lukt ook niet in een steeds jonger wordend bokt.

Realiseer mij dan ook weer dat ik bokt al heel erg ontgroeit ben na 12 jaar......

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:23

He bah, Russel, je behandelt ons als kleuters.

Jij betrekt het toch ook op jezelf?
Maar goed, op deze manier discussiëren wil ik inderdaad ook niet. Iedereen die niet jouw mening deelt is een tiener of een rozewolker. Dag Russel. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:32

Dat is wat je er zelf van maakt.

Het is een bewezen factor hoor dat als je 17 bent en je bent nog in ontwikkeling en je wil mee praten over vorming van figuur en vetweefsel en wat mooi en vies is. Wees dan ook zo eerlijk!

En dat is bokt!

Als je een bejaarde aan zo een paal zet, dan roept iedereen wat knap, vragen ze zich dan ook af of het vies is of no go? Als ik kijk naar hotter dan mijn daughter, dan zeg ik, bah vies! Maar als die vrouwen zijn opgeknapt dan vind ik ze mooi, is een andere nuance.

Nou ben ik iemand die recht voor zijn raap is, dus gewoon eerlijk en daar kunnen de meesten niet tegen....

Jullie willen gelijk hebben en dan gaan trappen, kom met redeneringen en gedraag je dan niet als een kleuter...

Dame in film heeft overgewicht, om dat vies te vinden is zeer onrespectvol omdat jullie dat meten aan jezelf en dat is geen waarheid, dat is een maatstaf aan je zelf...zo iemand als vies vet roepen is niet meer van deze tijd, de tijd van de bleekneusjes is voorbij...vet is de link die ik plaatste en dat is ook een reeel beeld, genoeg die dit hun zelf aandoen, overigens is obesitas een ziekte...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:35

Er zijn meer beargumenteerde en genuanceerde posts, dan posts die enkel roepen dat het vies is. Maar het is natuurlijk waar je de focus op legt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:37

Precies en de focus leg ik nu op de eigen interpretatie van de smalle meiden in de groei in dit topic. ;) want dat is niet een norm die het beeld bepaald.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:38

Wat wordt dit een vervelende discussie zeg,jakkes! Jammer!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:41

Sorry hoor maar dit is gewoon dik.

Ik ben zelf ook zo geweest en ik was gewoon dik, en ja dat vond ik ook "vies" bij mijzelf daarom heb ik er wat aan gedaan. Ik ben niet iemand met puppyvet maar gewoon teveel gegeten.

En dan kan je het mooi proberen te praten maar ze is dik en dat is niet anders.
Dat zij zo gelukkig kan zijn met zichzelf is natuurlijk wel mooi en ook gewoon genoeg zelfvertrouwen heeft.

Toen ik zo was zou ik idd no way in zo'n pakje gaan lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:42

wij beginnen met trappen?

Nou ik ben 100x liever een slanke, 'kinderachtige' kleuter met 'puppyvet' (sorry, ik zou graag willen dat ik puppyvet had want er mogen wel een paar kilo's bij) dan dat ik zo'n chagrijnige oude muffin word.

Jij kan ook niet tegen mensen die eerlijk ervoor uitkomen dat ze iets niet mooi vinden. Enneh, mijn moeder van 40 past dezelfde broeken als mij dus aan de leeftijd zal het niet liggen, aan lichaamsbouw en genen des te meer.

Vind het erg leuk dat je als richtlijn '17 en in ontwikkeling' neemt. Lang niet iedereen die hier 'afkeurend' reageert op overgewicht is 17. Over generaliseren gesproken.

En ach, is 'een vrouw is pas echt vrouwelijk met genoeg rondingen' niet net zo gemeen en discriminerend als zeggen dat een vrouw best slank mag zijn ipv teveel lichaamsvet te hebben?

Als je bokt bent ontgroeit omdat je tegen word gesproken door 'roze wolkers'... Wie heeft er dan een fout ideaalbeeld, jij of wij? :')

Wat betreft kledingproductie en dat maat 38 2x zo duur zou kosten dan maat 36 ga ik alleen maar heel hard om lachen.. Ik hou me bezig met kledingproductie en stofverbruik en ik kan je bij seze vertellen dat kleding pas 2x zo duur wordt als deze apart gemaakt moet worden van een aparte lap stof ipv gewoon met de rest. Op 1 rol stof worden namelijk meerdere maten ingetekend voor kledigproductie. Dus voor je nog meer kennis de wereld in probeert te brengen, kijk dan eerst waar je je info vandaan haalt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-05-14 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:43

russel schreef:
Precies en de focus leg ik nu op de eigen interpretatie van de smalle meiden in de groei in dit topic. ;) want dat is niet een norm die het beeld bepaald.

Ah, en wat is die eigen interpretatie?

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:57

Roze wolkers _O-

Ik vind het eigenlijk best beangstigend dat modellen nu ook dikker worden etc.
Stel dat over een jaar of 10 alle modellen vet hebben overal :n Dan wordt de maatschappij ook steeds dikker waarschijnlijk. Ik vind het sowieso niet kunnen dat mensen modellen en tv de schuld geven van eetstoornissen. Je stopt toch zelf niks meer in je mond? ..

En wb het vies vinden van deze vrouw. Sommige mensen vinden bijv. Lasagna toch ook vies? En andere mensen niet, nou prima.. Zo werkt het bij die vrouw dus ook.
Buiten dat leest die vrouw het niet.
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 06-05-14 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:59

Waarom zouden modellen er niet mogen uitzien als de vrouwen die de kleding moeten kopen? Er mag toch best diversiteit zijn ipv de standaard "kapstok"?

chelle_dora schreef:
Als je bokt bent ontgroeit omdat je tegen word gesproken door 'roze wolkers'... Wie heeft er dan een fout ideaalbeeld, jij of wij? :')

Waarom is er een ideaalbeeld? Laten we daar eens mee beginnen.
Onze meningen worden niet zomaar gevormd. (Ik hoor heel vaak de invloed van moeders, wat dat betreft, om maar te zwijgen over je vriendinnenkring, die meestal niet erg divers is van maat na je puberteit).

Discussies kunnen positief bijdragen, maar het valt wel op dat elk onderwerp waar een gezette dame in voorkomt uitdraait op "ik weeg zoveel" alsof dat ook maar iets ter zake doet, en "dik is ongezond", alsof dat met elk onderwerp te maken heeft.
Vervolgens komt dik tegenover dun te staan en moeten beide kanten zich verantwoorden, wat nergens op slaat. Het gaat in dergelijke topics niet om die personen die zich moeien, het gaat niet om persoonlijke gevallen of advies daarvoor.

Als mensen zich prettig voelen in hun vel, dik of dun, het onzin is dat een ander probeert die persoon een schuldgevoel of zoiets aan te praten of uit te roepen dat ze er niet goed van worden.

Daarbij wordt ook even uit het oog verloren dat we helemaal niet weten of iemand met zijn of haar gezondheid bezig is (gek genoeg hebben vrouwen het wat commentaar betreft het veel zwaarder te verduren, en met name door andere vrouwen, wat is dat toch?)

In dit geval ook vind ik het zo apart dat iemand aan sport doet, wat men dan altijd aanraad als je te dik bent, en dan nog er een hele discussie ontstaat over dik zijn.

Het is ALTIJD onaangenaam om ongevraagd advies te krijgen of opmerkingen over iets waar je weinig aan kunt doen of al hard probeert te veranderen.

Het is ook een apart idee dat ieder dik of dun mens een slecht dieet volgt of niet bezig is dingen te veranderen als ze wel wat kunnen doen aan hun conditie.
Ga daar toch niet van uit!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:12

Wat een vreemde reacties russel. Bijna niemand hier zegt dat het vies is, daar zijn misschien een paar reacties over geweest maar ik geloof niet dat die mensen zich daarna nog in het topic hebben laten zien. Beetje jammer om daar dan je gesprekspartners op aan te gaan spreken.

Ik ben ook "uitgezwaard" na mijn 17e. Ben er alleen niet dikker op geworden, gewoon meer vorm gekregen. Het is niet alsof iedereen op latere leeftijd ineens dikker wordt. Ja, de boel zal natuurlijk wat slapper zijn, maar dat is logisch. Dat staat niet gelijk aan dikker worden. Als ik kijk naar mijn ouders zijn die ook allebei slank (sterker nog, mijn moeder is slanker dan ik. Ik ben breder van bouw qua schouders en borsten/billen), zelfde geldt voor mijn grootouders, dus met wat geluk heb ik ook mijn genen meegekregen voor straks als ik 50 ben.

"En kijk eens over de grens, daar is ronde vrouwelijke vormen pas echt vrouwelijk....." Over de grens zijn dikke mensen niet ineens het ideaalbeeld hoor. De enkele uitzondering daargelaten natuurlijk. Ronde vrouwelijke vormen betekend volle borsten, billen en benen. Buik hoeft niet strak te zijn maar zoveel overtollig buikvet is geen vrouwelijke rondingen. Zo dik zijn heeft er niks mee te maken.
Als we naar de dame in de openingspost kijken zie je dat ook duidelijk, ze heeft zoals Raponsje al zei een appelfiguur en daardoor vooral buikvet. Geen 'vrouwelijke rondingen'.
Blijf het vreemd vinden dat er zo vaak geïmpliceerd wordt dat je pas een vrouw bent als je vrouwelijke rondingen hebt.... er zijn zoveel verschillende lichaamsvormen en die zijn echt niet minder vrouw...

Net zoiets als dat Rubens er vaak wordt bij gehaald. "Maar Rubens had dit wel mooi gevonden/die vrouwen zijn ook dik/vroeger vonden ze dit mooi etc" ik vraag me dan echt af of mensen wel eens een schilderij van Rubens hebben gezien of überhaupt iets weten over die tijd. Zijn vrouwen zijn inderdaad mollig, hebben stevige billen en benen en een buikje. Een buikje inderdaad. Geen extreme rollen vet. Zij hebben nog altijd een naar verhouding smalle taille. Rubensvrouwen zijn stevig, maar hebben allemaal een bepaald figuur. Ook zij zijn eenheidsworst. En ze zijn niet echt dik.

Ik ben geen smalle meid in de groei meer maar ook ik vind het schrikbarend hoeveel mensen er zijn met overgewicht, en het worden er alleen maar meer...
Zelf heb ik meer mannelijke vrienden dan vriendinnen, maar als ik naar vrouwelijke kennissen en vriendinnen kijk zit daar ook gewoon veel diversiteit tussen. De een is slank, de ander is heel erg dun, weer een is stevig van zichzelf en anderen zijn dik. Mensen zijn nu eenmaal divers.

Overgewicht IS ongezond. Het heet niet voor niets OVERgewicht. Hetzelfde geldt natuurlijk voor ondergewicht. ;) En we hebben het hier over mensen die duidelijk te dik zijn zoals de persoon in de OP, niet over een paar kilo'tjes meer of minder.
Dit staat compleet los van iemands dieet, leefwijze of bewegingsschema! Daar gaat het hier niet om. Ons wordt een mening gevraagd nadat we dit filmpje hebben gezien. Niet meer en niet minder. Dan krijg je verschillende reacties.

Meten doe ik overigens niet aan mezelf. Is niet helemaal waar, je meet natuurlijk altijd aan jezelf (al is het onbewust) maar ik meet met name aan wat ik aantrekkelijk vind. :)

Lusitana schreef:
Waarom zouden modellen er niet mogen uitzien als de vrouwen die de kleding moeten kopen? Er mag toch best diversiteit zijn ipv de standaard "kapstok"?

Dat zou ik ook alleen maar toejuichen. Wat meer diversiteit zou de modellenwereld sieren.
Wbt de fashion shows (catwalks), daar heb ik al eerder wat over gezegd. Die modellen zijn eigenlijk niet meer dan een klerenhanger voor de kleding die ze dragen. Het gaat in de eerste plaats om die kleding. En die komt nu eenmaal meestal mooier uit op een slank model met weinig vorm (er is een verschil tussen slank/rank en graatmager)
Maar als het gaat om de reclames in tijdschriften, op tv, etc dan vind ik het ook jammer dat er nog niet zoveel diversiteit te zien is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:07

Ik heb er alles al over gezegd en waarom iedereen? Weer zo subjectief....

Ik spreek aan omdat er wordt gezegd dat se smalle modellen de norm aangeven en men zich daar aan kan gaan richten..

Ik neem aan dat heel je bericht niet alleen op mij gericht is, alleen de eerste alinea, of moet ik mijn nu met alles persoonlijk aangesproken voelen om ook jouw bericht volledig uit zijn verband te trekken en er op door te gaan. Dan raken we ook bij jouw post de draad kwijt en wordt het persoonlijk..iets wat bokt graag doet en ik mij in verdedig.

Overgewicht met in de gevarenzone kwa vetpercentage is ongezond, de rest ontsiert...10 kilo meer dan je gewend bent is overgewicht, maar niet per definitie ongezond.

De nuance wat overgewicht is, is duidelijk een hele dunne lijn in dit topic.....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:13

Mijn hele bericht is niet compleet aan jou gericht inderdaad. De eerste alinea wel maar dat lijkt me duidelijk want daar staat je naam in... als ik specifiek tegen iemand praat quote ik diegene of noem ik hem/haar bij naam.

Het gaat hier om aardig wat overgewicht, dat is al meerdere malen gezegd. Overgewicht a la de persoon in de OP. Niet een paar kilo'tjes teveel.
Ik denk dat die nuance overal een dunne lijn is. Je kan het sowieso al niet uitdrukken in kilo's. 100 kilo zou er anders uit zien op mijn lichaam dan op het jouwe (of dat van iemand anders).

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:13

Deze dame zit wel in het "rode gedeelte" hoor op de bmi meter, dus ongezond en risico's voor de gezondheid.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:16

Arc_En_Ciel schreef:
Roze wolkers _O-

Ik vind het eigenlijk best beangstigend dat modellen nu ook dikker worden etc.
Stel dat over een jaar of 10 alle modellen vet hebben overal :n Dan wordt de maatschappij ook steeds dikker waarschijnlijk. Ik vind het sowieso niet kunnen dat mensen modellen en tv de schuld geven van eetstoornissen. Je stopt toch zelf niks meer in je mond? ..

En wb het vies vinden van deze vrouw. Sommige mensen vinden bijv. Lasagna toch ook vies? En andere mensen niet, nou prima.. Zo werkt het bij die vrouw dus ook.
Buiten dat leest die vrouw het niet.

Je vindt het beangstigend dat ze verwachten dat een model niet haar hele carrière aan een crash dieet zit en dat ze niet meer zo mager mogen zijn dat ze zelfs niet meer ongesteld worden?

Je weet dat veel modellen minimaal 5 uur per dag sporten en dieten om zo slank te zijn? Sommige zitten aan de drugs zodat ze in de catwalk kleding passen.

Er zijn zelfs modellen dood gegaan of voor altijd onvruchtbaar door het lange ondergewicht.

Maar jij vindt het maar stom dat ze willen dat modellen gezond leven en er gezond uit zien?

Daarnaast wordt een eetstoornis juist door media veroorzaakt. Want die laat het lijken dat maatje 0 en superslank en perfect zijn de norm is.
Als je dat niet bent dan moet er iets mis met je zijn.

Zeker een tiener die op school misschien wel eens te horen heeft gekregen dat ze wel aan het groeien is kan daar heel gevoelig voor zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:25

Maatje 0 wordt al een ruime tijd echt niet meer als 'perfect' en de norm gezien en aangemoedigd, evenals dat er ook voor al die topmodellen tegenwoordig echt wel geldt dat ze niet meer ongezond ondergewicht mogen hebben. Is toen een hele tijd terug breed uitgemeten in de media, en ik moet zeggen dat ik op de posters en reclame's nu ook gewoon gezonde meiden ziet en niet meer een zak botjes.

Echter wordt het inderdaad ook niet gepromoot om 30 kilo overgewicht te hebben nee, dat klopt. En daar is niks mis mee. En er zit gewoon een wezenlijk verschil tussen 'een paar kilo te zwaar' of ongezond, nutteloos lichaamsvet.

Dat sommige modellen aan de drugs zitten om op de catwalk te mogen, tja, dat is heel vervelend. Het antwoord is dan echt niet dat je dan 'te dik' mooi moet vinden.

Ik vind slank mooi. Dik en dun niet. Slank wel. En in mijn ogen (en ik hoop dat ik dan nu wel mag spreken omdat he, ik ben een puber in ontwikkeling met puppyvet en nog niet uitgezwaard, en van deze generatie) wordt maatje extra 0 helemaal niet meer zo aangeprezen als voorheen werd gedaan. Het is maar net welke visie je voor jezelf neerzet natuurlijk.

En ik snap de angst voor eetstoornissen door de (social) media heus wel, maar dan kunnen we wel alles van de buis af halen wat eventueel aanstootgevend kán zijn én wat eventueel voor stoornissen kan zorgen; weg met alle tv series waarin gepest wordt, zelfmoord in plaatsvindt, moord in plaats vindt, drugs in voorkomen, alcohol in wordt geschonken, junkfood wordt gegeten of overige (tiener)problemen in voortkomen; wie weet ontwikkelt iemand er wel een stoornis of verslaving van.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:36

Maat 0 is nog steeds de norm in de modellen wereld. De kleding wordt nog steeds in maat 0 gemaakt voor de catwalk.

Het enige verschil is dat modellen nu wat ronder worden worden gephotoshopped omdat er zoveel kritiek is op magere modellen.

In de media wordt uitgemeten dat slank en perfect de norm is. Dat is heel wat anders dan aanstootgevende tv.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:41

De modellenwereld is een raar iets. Laatst liet een vriendin me de plus-size collectie zien uit haar nieuw bestelde catalogus en alle modellen die de plus-size kleding aan hadden waren graatmager. Hoe zie je dan als plus size vrouw hoe het valt? :\

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:47

Anorexia (even als andere eetstoornissen) is een psychische ziekte en is niet zomaar 'aangepraat' door de media.
Je ziet juist dat dit veel voorkomt bij personen die perfectionistisch zijn en ergens controle over willen hebben. En gewicht is makkelijk om controle over te krijgen als de rest van je leven (omgeving) niet onder controle te krijgen is.
Tuurlijk zal de media een rol spelen in hoe het zich uit, maar het speelt geen hoofdrol (meer een samenloop van omstandigheden).

Ook vind ik dat 'graatmagere' modellen niet geweerd moeten worden uit de media. Mensen die van nature dun zijn bestaan ook (en juist wíllen aankomen)!
En je wil niet weten wat voor nare opmerkingen die over zich heen krijgen... (Spreek uit ervaring).