vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 13:15

Niet zelf aanmodderen maar echt rechtsbijstand inschakelen, het kan je beter nu geld kosten dan dat je jaren moet vechten om je gelijk te halen. Wil hij niet rechtsom dan maar linksom en het huis in de verkoop. Laat hij maar bij zijn ouders aankloppen. Ga ook bij de hypotheekverstrekkers langs om de situatie uit te leggen, zorg dat je hem met behulp van een advocaat steeds een stap voor bent en nog een tip, laat zijn ouders weten wat er speelt.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:22

Je aangelegde map kan volgens mij prima naar de rechtsbijstand en die lossen het dan in overleg met jou op. Als hij daarna contact probeert te zoeken kun je hem verwijzen naar je advocaat.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 18:35

Vaak is een echtscheiding of verbreking samenwoning niet gedekt door een rechtsbijstandsverzekering. Check voor de zekerheid even je polisvoorwaarden.

Je inkomen is geloof ik niet zo hoog hè? Missschien heb je recht op door de overheid gefinancierde rechtshulp. Voor meer informatie kun je contact opnemen met het juridisch loket of kijken op www.rvr.org.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:56

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Huis te koop gezet en mijn ex heeft nooit hypotheek meer betaald, hij woonde daar wel met zijn nieuwe partner.
De verkoop van het huis tegengehouden op het laatste moment waardoor we de kopers ook nog een boete hebben moeten betalen omdat we niet konden leveren.
Uiteindelijk is hij uit het huis gegaan en een vieze bende achter gelaten. Ik schaamde mij eigen dood bij de inspectie voor de overdracht.

Hierna is hij vertrokken naar het buitenland en de totale hypotheekschuld + achterstand (zijn deel) kwam op mijn bordje terecht _-:(

Hopelijk gaat het jou beter af en werkt hij enigzins mee. Succes!!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 17:58

amies100 schreef:
Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten. Huis te koop gezet en mijn ex heeft nooit hypotheek meer betaald, hij woonde daar wel met zijn nieuwe partner.
De verkoop van het huis tegengehouden op het laatste moment waardoor we de kopers ook nog een boete hebben moeten betalen omdat we niet konden leveren.
Uiteindelijk is hij uit het huis gegaan en een vieze bende achter gelaten. Ik schaamde mij eigen dood bij de inspectie voor de overdracht.

Hierna is hij vertrokken naar het buitenland en de totale hypotheekschuld + achterstand (zijn deel) kwam op mijn bordje terecht _-:(

Hopelijk gaat het jou beter af en werkt hij enigzins mee. Succes!!

:oo :oo :oo

dat dat KAN!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 18:29

ja hoor, de bank maakt het geen fluit uit wie er betaalt. En als ze maar 1 persoon kunnen 'vinden' dan is die het bokje. Mijn broer heeft in hetzelfde schuitje gezeten, zijn vriendin ging er vandoor, bank heeft alles bij hem gehaald.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 18:30

Jeetje, door al die verhalen wordt ik nog eens bang om samen een huis te kopen!

Ik hoop dat het voor TS een beter verloop heeft!

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 18:55

NOOIT, maar dan ook echt NOOIT dat ik ook nog maar 1 iemand vertrouw op z'n mooie ogen :n
Alles, maar dan ook echt alles laat ik voortaan vast leggen.
Hij werkt echt alles tegen en beweerd dat ik de mail niet kan hebben geschreven gezien het taalgebruik (ik gebruik in het dagelijks leven geen dure woorden en daarnaast ben ik natuurlijk niet het helderste kaarsje hè.)
Hij eist meer van mij en wil zelf de financiën doen.
Hij wenst me niet het aller beste en het kwam er op neer dat hij me het licht in m'n ogen nog niet gunt.

Ik zou willen dat ik op de een of andere manier het huis zou kunnen schenken zodat ik van die klojo af ben! Ik ben zo over de zeik op dit moment!

Ben al aan het uitzoeken wat ik juridisch kan doen enzo :n

Nou, genieten van mijn 'weekend' gaat 'm niet meer worden denk ik :n

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:02

Wat ongelofelijk kinderachtig van hem zeg, bah.

Veel sterkte meid, dikke knuffel

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:02

Hele dikke knuffel meis, meer kan ik vanaf hier niet doen :(:) . Schrik er toch wel telkens van hoor, wat een rompslomp dit allemaal met zich meebrengt als je een koophuis hebt. Hoop dat je wat steun hebt aan de meiden die hier mee verstand van hebben en die je al een stuk op weg geholpen hebben?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:25

Zorg dat je wat eelt op je ziel krijgt en neem een advocaat in de arm, hier moet iemand zonder emoties naar kijken en jij zal dat de eerste tijd nog niet kunnen. Geef niets, maar dan ook niets uit handen op financieel gebied.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 19:45

Ooh Ts wat erg! Vind dat zo raar, als je uit elkaar gaat wil je toch zo snel mogelijk van de ander af, niet ellenlange problemen en dingen die blijven aanslepen. Sterkte, hoop dat je wijs raakt uit al dat gedoe, kan je er jammer genoeg niet bij helpen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 21:42

Weet je, ik zou zijn mail helemaal niet meer persoonlijk opnemen. Je wist vooraf dat zijn gedrag alle kanten op kan gaan, dus dat hij nu boos wordt lijkt me vooraf te verwachten. Kom niet aan een man zijn geld :')
Kijk eens of een tussenpersoon voor jou je mail kan lezen?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:28

Heel veel sterkte!! inderdaad kijken bij je rechtsbijstand en alle bewijzen bewaren

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:00

Sterkte TS! Ik zou ook even bij de bank langsgaan voor een gesprek. Zij hebben vast ook goede ideeën hoe en wat je het beste kan doen.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:48

Jeetje TS, jammer dat het zo moet lopen! Hebben jullie een samenlevingscontract? (of heb ik daar overheen gelezen)

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 11:48

Nee, we hadden geen samenlevingscontract, achteraf gezien ontzettend stom geweest!

Ik heb de mail even een paar dagen laten bezinken en rusten en ben nu rustig een zakelijke mail aan het opstellen zonder verwijten en waarbij ik hem in een aantal dingen ook tegemoet zal komen.
Hopelijk neemt hij daar wel vrede mee.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat dit gedoe goed helpt tegen het verdriet wat ik voelde want zoals hij nou doet is precies de reden waarom ik er zo klaar mee was. Het zou gevoelsmatig moeilijker zijn geweest als hij nu lief en aardig zou doen, want dat brengt weer twijfels.

Ik heb een onafhankelijke persoon met verstand van zaken die met me mee kijkt en hem zal ik ook eerst die brief sturen voor ik het naar mijn ex mail.

Hopelijk is alles snel opgelost. Ik wil zo graag een eigen plekje in plaats van bij mijn ouders. Op zich heb ik met mijn ouders niet zo'n moeite, maar met mijn zusje, die nog thuis woont, wel. Maar dat is weer een verhaal apart :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:08

Ik denk dat tegemoed komen geen bal helpt. Pakt hij je wel weer op iets anders...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:20

Ik vind het wel netjes wanneer je hem ergens tegemoet komt :j
Hopelijk wil hij zo in goed overleg toch meewerken want anders ben je echt enorm de Sjaak -O-

Zolang je maar geen geld naar hem over gaat maken, daar trap je toch zeker niet in hè :=

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:20

Wat een gedoe toch meid.

Ik vind ook wel dat je bij je eigen standpunt moet blijven, hem (weer) tegemoet komen zal ik niet teveel doen. Zo houdt hij toch vat op je, iets waar je juist vanaf wil.

Succes met alles.

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 12:43

Ik blijf erbij dat ik het geld overmaak. Wel heb ik aangeboden om als bewijs een screenshot te sturen. Verder wil hij dat ik meer van de achterstand op me neem en ook daar heb ik oké tegen gezegd.
Wel heb ik hem er op gewezen dat ik al 2 jaar zijn telefoonrekening betaal en dat ik dus niet aan alle verdelingen akoord ga daardoor.

Misschien dat tegemoet komen niet helpt, maar heel standvastig blijven zal in dit geval ook niks helpen en we zullen toch door moeten.

Verder heb ik gezegd dat ik het jammer vind dat hij de intentie van de brief geheel verkeerd op pakt en dat de zakelijke toon niks af deed aan de intentie om er samen zo goed mogelijk uit te komen en dat dat, ondanks zijn reactie, mijn intentie blijft.

Ik hoop dat we er iets mee opschieten :)

Jiskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:48

Ik vind dat je je heel goed houdt, helaas heb ik ook ervaring met zo'n situatie en het is gewoon zwaar kl*te. Jullie zullen er toch samen uit moeten komen dus ik vind het super knap dat je dat ook probeert! Probeer het zo goed mogelijk maar laat je niet in een hoekje drukken. Als ie niet mee wil werken zit er niets anders op dan verdere stappen te ondernemen, hoe vervelend dat ook is.
Herken enorm veel in jouw verhaal, had ook zo'n ex die niet met geld overweg kon en daar betaal ik nu dus nog steeds voor. Heel veel succes en sterkte!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:02

Ts, ga niet te ver in het betalen, laat hem zelf zijn telefoon rekening maar weer betalen, dat kun jij regelen door het rekeningnm te veranderen. Hij zal je waarschijnlijk nergens in tegemoet komen en misschien is het toch niet verkeerd om zijn ouders in te lichten, als mama vind dat zoonlief het wel heel erg heeft zijn ze misschien geneigd om naar een oplossing te zoeken, je ex zal het zeker niet doen.

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 13:07

Het probleem is: als ik het rekeningnummer verander betaald hij ook mijn rekening. Er zijn 2 opties:
contractovername (het contract staat op zijn naam) maar dat kost geld. Of abonnement stopzetten en uitrekenen wat hij mij nog verschuldigd is en rekeningnummer veranderen :j
Maar vodafone gaf heel duidelijk aan dat dit in overleg moet gebeuren allemaal.

Ik vind het moeilijk te bepalen of ik te veel betaal of niet. Zeker omdat hij me al een behoorlijke tijd verwijt dat ik niet genoeg verdien enz. Daarom mail ik ook alles eerst naar iemand anders die voor mij kan kijken of het reël is :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:35

Hoe lang loopt dat contract nog, kun je niet aan het einde van het contract de boel splitsen?