Help schooltaxi mag niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:42

Zolang wij niet weten of TS werkt en/of een partner heeft en hoe ver het is naar school, kunnen wij niet oordelen. Ik ken heel veel ouders die kinderen naar school brengen/halen combineren met partner. De één brengt weg en begint laat, de ander haalt ze op. Dit moet natuurlijk wel mogelijk zijn met je werk. Maar wie weet, werkt TS of partner niet (fulltime) of kan zij aangepaste werktijden regelen met haar werkgever. Soms kan een grootouder of ander familielid bijspringen 1 of 2 dagen per week, ik heb ook 10 jaar lang 2 dagen per week de kinderen van mijn zus, op mijn vrije dagen naar en van school gebracht. Of kijken met andere ouders of een roulatiesysteem/combinatie niet mogelijk is. Niet ideaal, maar er zal toch een oplossing gevonden moeten worden.
Misschien kan TS al beginnen met oefenen met reizen in de kerstvakantie. En dan iedere keer een klein stapje verder. Niet iedere autist kan niet of zal nooit alleen kunnen reizen. En al kan kind het nu niet, misschien door haar ontwikkeling en ervaring, kan ze het straks wel.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:45

Vjestagirl schreef:
dejong_wever schreef:
Dus wij moeten de problemen van het buitenland maar oplossen! Ik vind het pas asociaal als de regering het buitenland wel geeft maar de nederlanders laat verhongeren!

Laat mij dan volgens jou asociaal klinken, maar laten wij eerst eens aan onszelf denken!

Er verhongeren geen mensen in Nederland.

We zijn allemaal hetzelfde op deze wereld. Wie er nu in een rampgebied staat had ook jouw buurman kunnen zijn. Omdat jouw wiegje in een fijn en veilig land staat waar de kans op natuurrampen veel kleiner is, waar we welvaart hebben, waar er niet iedere dag op elkaar geschoten wordt mag je blij zijn, daar mag je je handjes om dicht knijpen. Je hebt je buren te helpen, of die nou naast je wonen of duizenden kilometers verderop. Als wij een klein beetje van onze welvaart kunnen delen met mensen die echt helemaal niets hebben, die doodgaan aan ziektes die hier niet meer bestaan, die alles kwijt zijn wat ze ooit hadden, dan denk ik dat we daar allemaal betere mensen van worden...

Just my 2 cents...

Alles wat jij opnoemd heb je nederland ook meid!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:46

dejong_wever schreef:
Alles wat jij opnoemd heb je nederland ook meid!

Sorry, dat geloof ik niet. Ik geloof niet dat er hier mensen zijn die van de ene op de andere dag alles kwijt zijn, die geen idee hebben of hun vrienden en familie nog leven, die geen ene cent hebben om aan eten te kopen en die nergens aan kunnen kloppen en volledig afhankelijk zijn van hulp uit andere gebieden.

Ik geloof niet dat er hier kinderen uitdrogen door een gebrek aan schoon drinkwater, die hongerbuikjes hebben en gewoon dood gaan omdat ze niets te eten krijgen. Ik geloof niet dat er hier mensen uren moeten lopen om een beetje water te halen, iedere dag weer.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 12-12-13 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:47

Dejong_wever
Ja want wij hebben t natuurlijk allemaal net zo slecht als bijvoorbeeld op de Filipijnen :j veel natuurrampen, mensen die gaan water/brood meer hebben :j

:roll:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:47

@dejong_wever
je moet dit soort zaken niet met elkaar vergelijken. Maar je hebt in 1 ding gelijk: je denkt eerst aan jezelf en dat klinkt en is asociaal.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:49

Electra63 schreef:
@dejong_wever
je moet dit soort zaken niet met elkaar vergelijken. Maar je hebt in 1 ding gelijk: je denkt eerst aan jezelf en dat klinkt en is asociaal.

je kan ook alleen weggeven wat je zelf hebt in geld, goederen of tijd.

Zoe_97

Re: Help schooltaxi mag niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:57

ik snap het probleem niet zo. Ik woon in België en hier is het volstrekt noraal dat de ouders zorgen dat hun kind op school raakt. als de ouders niet in de mogenlijkheid zijn om het kind te brengen kunnen ze zelf iets regelen en dit ook betalen! ik denk dat dit eerder een luxekwestie van in Nederland is dan, want hier hoor je geen haan ernaar kraaien dat de overheid het zou moeten betalen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:58

Ceriadwen schreef:
Electra63 schreef:
@dejong_wever

Je hoeft ook geen geld of goederen weg te geven. Tijd geven zou iedereen kunnen doen, als je iets zou willen betekenen voor een ander.
Bezuinigingen in Nederland op het vervoer vergelijken met bijv. de toestand in de Philipijnen, vind ik persoonlijk een beetje dom. Dat is appels met peren vergelijken.
Maar dit is wel erg off-topic.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:00

olafgek schreef:
ik snap het probleem niet zo. Ik woon in België en hier is het volstrekt noraal dat de ouders zorgen dat hun kind op school raakt. als de ouders niet in de mogenlijkheid zijn om het kind te brengen kunnen ze zelf iets regelen en dit ook betalen! ik denk dat dit eerder een luxekwestie van in Nederland is dan, want hier hoor je geen haan ernaar kraaien dat de overheid het zou moeten betalen.

Hier gaat het over kinderen die naar speciaal onderwijs moeten.
Deze scholen zitten helaas (vaak) niet om hoek.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:01

Electra63 schreef:
Ceriadwen schreef:

Je hoeft ook geen geld of goederen weg te geven. Tijd geven zou iedereen kunnen doen, als je iets zou willen betekenen voor een ander.
Bezuinigingen in Nederland op het vervoer vergelijken met bijv. de toestand in de Philipijnen, vind ik persoonlijk een beetje dom. Dat is appels met peren vergelijken.
Maar dit is wel erg off-topic.

ligt eraan, als je een kind heb die heel veel zorg nodig heeft dan heb je wellicht geen tijd om weg te geven.

Ik hoop wel dat iedereen een beetje begrijpt dat mijn laatste twee posten niet echt serieus zijn, maar dat er wel een kleine kern van waarheid in zit.

Men zal een beetje egoïstisch moeten zijn om zich sociaal te kunnen profileren.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:01

olafgek schreef:
ik denk dat dit eerder een luxekwestie van in Nederland is dan, want hier hoor je geen haan ernaar kraaien dat de overheid het zou moeten betalen.

Het gaat hier om een dochter met een beperking, die niet dichterbij op school kan. In Belgie bestaat daar ook ondersteuning voor: http://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit- ... en-vervoer

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:02

Brainless schreef:
olafgek schreef:

Hier gaat het over kinderen die naar speciaal onderwijs moeten.
Deze scholen zitten helaas (vaak) niet om hoek.

ja dat weet ik :) Dat is in België zo als ik het beschrijf. mijn nichtje is zwaar autistisch en ook niet in staat met OV te rijden, haar ouders werken veel. Zij moesten er ook voor zorgen dat hun kindje op school raakte

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:03

Shadow0 schreef:
olafgek schreef:
ik denk dat dit eerder een luxekwestie van in Nederland is dan, want hier hoor je geen haan ernaar kraaien dat de overheid het zou moeten betalen.

Het gaat hier om een dochter met een beperking, die niet dichterbij op school kan. In Belgie bestaat daar ook ondersteuning voor: http://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit- ... en-vervoer

dat is helaas niet overal beschikbaar (mijn nichtje kan niet mee omdat er in de regio niemand rijd), en dan nog steeds moeten de ouders ervoor betalen. zoals ik begrijp wordt dit voor TS helemaal door de overheid betaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:47

In België krijg je naar mijn weten veel meer financiële ondersteuning als ouders (in het algemeen) dan in Nederland.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:58

Lente schreef:
In België krijg je naar mijn weten veel meer financiële ondersteuning als ouders (in het algemeen) dan in Nederland.

Klopt, ik zou met 3 kinderen 500E kinderbijslag per maand krijgen.
Als je alleenstaande ouder bent, is dit bedrag 600E.
Als 1 van beide ouders is overleden: minimaal 1040E
Is een kind gehandicapt, dan krijg je voor dit kind extra: 450E per maand bovenop de gewone kinderbijslag.
Dit is dus geen PGB oid, en je mag er mee doen wat je wilt.

In Nederland is de kinderbijslag voor 3 kinderen ca 150/160E per maand.
http://www.kids.partena.be/Content/Default.asp?pageID=39&languagecode=NL
Laatst bijgewerkt door Brainless op 12-12-13 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:59

Met zijn allen verhuizen naar Belgie?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:21

In nl krijg je wel kgb als je niet teveel verdient, misschien hebben ze dat in belgië weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:24

KGB houdt niet echt over. Ik ontvang voor drie kinderen 1736 op jaarbasis.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:26

mysa schreef:
In nl krijg je wel kgb als je niet teveel verdient, misschien hebben ze dat in belgië weer niet.

Oh ja, even gekeken dat is max 145E per maand, maar dan moet je minder dan 28.000 per jaar verdienen.

Maar daarentegen krijg je in België elk jaar extra geld in tegemoetkoming van de schoolkosten minimaal 75-100 per jaar per kind.
Ook krijg je 1200E geboortegeld bij het eerste kind en 980E bij de volgende.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:28

Ik voor eentje 1300 of zo. Nooit eerder gehad, maar vorig jaar geen/ nauwelijks inkomen. Tegemoetkoming schoolkosten kun je hier ook krijgen voor mbo in elk geval wel.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:30

Ik zou nog teeds wel van de TS willen horen waarom zij niet zelf kan halen en brengen, vind ik wel een soort van van belang in deze discussie.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:35

Indeed.. Zonder de reden van TS te weten komen wij ook nergens. Genoeg juridisch aangelegde mensen op Bokt die vast wel willen helpen bij een eventueel verweer, maar dan moeten we wel weten waarom ze zelf niet kan halen/brengen. Als je consignatiediensten draait bijvoorbeeld of ploegendiensten is het vrij plausibel dat je zelf niet kan halen en brengen, maar zeg dat dan gewoon. Het topic heet "Help schooltaxi mag niet meer". We willen wel helpen, maar dan moeten we eerst alle feiten op een rij krijgen :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:54

luxx schreef:
Ik zou nog teeds wel van de TS willen horen waarom zij niet zelf kan halen en brengen, vind ik wel een soort van van belang in deze discussie.

Ja, TS was een uurtje geleden nog op Bokt. Maar ze mengt zich niet meer in deze discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:20

Ceriadwen schreef:
mamamier schreef:
Van pgb kan je geen vervoer inkopen. Dat is voor zorg en/of begeleiding. Als je überhaupt nog pgb krijgt want ook daar wordt drastisch op bezuinigd.

Het deel dat je niet hoeft te verantwoorden kan je voor taxi gebruiken

Jippie bij de meeste pgb's gaat dit om 250 euro per jaar

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:24

Anoniem schreef:
Ceriadwen schreef:
Het deel dat je niet hoeft te verantwoorden kan je voor taxi gebruiken

Jippie bij de meeste pgb's gaat dit om 250 euro per jaar

Beter dan niets?