Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Vjestagirl schreef:dejong_wever schreef:Dus wij moeten de problemen van het buitenland maar oplossen! Ik vind het pas asociaal als de regering het buitenland wel geeft maar de nederlanders laat verhongeren!
Laat mij dan volgens jou asociaal klinken, maar laten wij eerst eens aan onszelf denken!
Er verhongeren geen mensen in Nederland.
We zijn allemaal hetzelfde op deze wereld. Wie er nu in een rampgebied staat had ook jouw buurman kunnen zijn. Omdat jouw wiegje in een fijn en veilig land staat waar de kans op natuurrampen veel kleiner is, waar we welvaart hebben, waar er niet iedere dag op elkaar geschoten wordt mag je blij zijn, daar mag je je handjes om dicht knijpen. Je hebt je buren te helpen, of die nou naast je wonen of duizenden kilometers verderop. Als wij een klein beetje van onze welvaart kunnen delen met mensen die echt helemaal niets hebben, die doodgaan aan ziektes die hier niet meer bestaan, die alles kwijt zijn wat ze ooit hadden, dan denk ik dat we daar allemaal betere mensen van worden...
Just my 2 cents...
dejong_wever schreef:Alles wat jij opnoemd heb je nederland ook meid!
Ceriadwen schreef:Electra63 schreef:@dejong_wever
je moet dit soort zaken niet met elkaar vergelijken. Maar je hebt in 1 ding gelijk: je denkt eerst aan jezelf en dat klinkt en is asociaal.
je kan ook alleen weggeven wat je zelf hebt in geld, goederen of tijd.
olafgek schreef:ik snap het probleem niet zo. Ik woon in België en hier is het volstrekt noraal dat de ouders zorgen dat hun kind op school raakt. als de ouders niet in de mogenlijkheid zijn om het kind te brengen kunnen ze zelf iets regelen en dit ook betalen! ik denk dat dit eerder een luxekwestie van in Nederland is dan, want hier hoor je geen haan ernaar kraaien dat de overheid het zou moeten betalen.
Electra63 schreef:Ceriadwen schreef:je kan ook alleen weggeven wat je zelf hebt in geld, goederen of tijd.
Je hoeft ook geen geld of goederen weg te geven. Tijd geven zou iedereen kunnen doen, als je iets zou willen betekenen voor een ander.
Bezuinigingen in Nederland op het vervoer vergelijken met bijv. de toestand in de Philipijnen, vind ik persoonlijk een beetje dom. Dat is appels met peren vergelijken.
Maar dit is wel erg off-topic.
olafgek schreef:ik denk dat dit eerder een luxekwestie van in Nederland is dan, want hier hoor je geen haan ernaar kraaien dat de overheid het zou moeten betalen.
Brainless schreef:olafgek schreef:ik snap het probleem niet zo. Ik woon in België en hier is het volstrekt noraal dat de ouders zorgen dat hun kind op school raakt. als de ouders niet in de mogenlijkheid zijn om het kind te brengen kunnen ze zelf iets regelen en dit ook betalen! ik denk dat dit eerder een luxekwestie van in Nederland is dan, want hier hoor je geen haan ernaar kraaien dat de overheid het zou moeten betalen.
Hier gaat het over kinderen die naar speciaal onderwijs moeten.
Deze scholen zitten helaas (vaak) niet om hoek.
Dat is in België zo als ik het beschrijf. mijn nichtje is zwaar autistisch en ook niet in staat met OV te rijden, haar ouders werken veel. Zij moesten er ook voor zorgen dat hun kindje op school raakte Shadow0 schreef:olafgek schreef:ik denk dat dit eerder een luxekwestie van in Nederland is dan, want hier hoor je geen haan ernaar kraaien dat de overheid het zou moeten betalen.
Het gaat hier om een dochter met een beperking, die niet dichterbij op school kan. In Belgie bestaat daar ook ondersteuning voor: http://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit- ... en-vervoer
Lente schreef:In België krijg je naar mijn weten veel meer financiële ondersteuning als ouders (in het algemeen) dan in Nederland.
mysa schreef:In nl krijg je wel kgb als je niet teveel verdient, misschien hebben ze dat in belgië weer niet.
Ceriadwen schreef:mamamier schreef:Van pgb kan je geen vervoer inkopen. Dat is voor zorg en/of begeleiding. Als je überhaupt nog pgb krijgt want ook daar wordt drastisch op bezuinigd.
Het deel dat je niet hoeft te verantwoorden kan je voor taxi gebruiken