Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Overigens weet ik nu helemaal zeker dat een bruiloft geven gewoon net zo´n ellende is als een erfenis verdelen.
Kinke schreef:Maar goed…ik mag aannemen dat diegenen die de TS uitnodigt voor het diner, het bruidspaar zo goed kennen dat ze weten dat de TS echt een probleem heeft met vlees serveren. Dus dan is het toch sowieso geen probleem?
wonderworst_ schreef:Aan de andere kant heb ik ook weer zoiets van, wij houden rekening met de mensen die vegetarisch zijn, dus waarom kan dat andersom niet.
Brainless schreef:wonderworst_ schreef:Aan de andere kant heb ik ook weer zoiets van, wij houden rekening met de mensen die vegetarisch zijn, dus waarom kan dat andersom niet.
Dat valt in de praktijk dus "vies" tegen.
Zij kunnen vaak maar van een zeer klein gedeelte (vaak alleen wat bijgerechten) van een buffet gebruik maken, de rest is met vlees.
Andersom kan iedereen normaal wel vlees eet gebruik malen van een heel vegetarisch buffet.
Brainless schreef:wonderworst_ schreef:Aan de andere kant heb ik ook weer zoiets van, wij houden rekening met de mensen die vegetarisch zijn, dus waarom kan dat andersom niet.
Zij kunnen vaak maar van een zeer klein gedeelte (vaak alleen wat bijgerechten) van een buffet gebruik maken, de rest is met vlees.
Andersom kan iedereen normaal wel vlees eet gebruik malen van een heel vegetarisch buffet.
Lusitana schreef:Dat is een teken van suikerverslaving. Er zijn er ook die overal ketchup op doen voor hetzelfde effect.
Dus nee, dat worden ze niet zat, integendeel, ze kunnen er niet buiten, en als ze in een restaurant "een grote mensen menu" moeten kiezen kunnen ze daar soms best moeite mee hebben of halen in via een zoet toetje.
Lusitana schreef:Dat is een teken van suikerverslaving. Er zijn er ook die overal ketchup op doen voor hetzelfde effect.
Dus nee, dat worden ze niet zat, integendeel, ze kunnen er niet buiten, en als ze in een restaurant "een grote mensen menu" moeten kiezen kunnen ze daar soms best moeite mee hebben of halen in via een zoet toetje.
Er is heel vaak amper iets geregeld voor de vega's onder ons en ik praat inmiddels over 25 jaar ervaring met geen vlees/vis eten. Ook in restaurants heb je vaak een minimale keuze in vergelijking met de vlees- en viskaart. Dus vind het een beetje raar dat ik straks op mijn eventuele eigen bruiloft rekening moet gaan houden met vleeseters. Geloof me maar, ik hou van lekker eten, dus dat zou ik zeker goed regelen. Maar dan dus zonder vlees/vis. Hmmm, ja, ik vind het wel een strak plan (daarbij heb ik een kringetje om me heen, waarbij sowieso veel vega's zitten of in elk geval mensen die daar helemaal voor openstaan).
Lusitana schreef:We waren aangeland bij kieskeurige eters en dus al half off topic.
Maar als je het niet geloven wilt, neem dan maar eens de proef op de som.
Een week lang elke dag een pot appelmoes en daarna helemaal geen suiker meer. Eens kijken hoe je je dan voelt en hoe snel je op zoek gaat naar snoep of ook maar iets met suiker erin. Dan snap je misschien dat mijn bewering niet uit de lucht komt vallen.
Het is een algemeen gegeven en niet persoonlijk, veroordelend of denigrerend bedoeld. Als het zo wordt opgevat, hierbij excuses.
*edit Overigens vallen mensen misschien over het genoemde "grote mensen menu", maar dat is om onderscheid te maken van "kindermenu" dat immers over het algemeen ook vol met suiker zit, al is het maar om de patat.
Het staat er dus niet om te zeggen dat ze niet volwassen tegenover eten staan ofzo.
Nemurin schreef:Wat! Het is toch zo?
Ik heb nog nooit een vegetariër zien ontploffen.
Hoewel ik eigenlijk nooit iemand heb zien ontploffen omdat ik rekening houd met dieetwensen.
Brainless schreef:Je 'kiest' er toch voor om vegetarisch te eten? Wat een gemekker allemaal zeg. Iedere keer hetzelfde liedjewonderworst_ schreef:Aan de andere kant heb ik ook weer zoiets van, wij houden rekening met de mensen die vegetarisch zijn, dus waarom kan dat andersom niet.