Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:04

Hier thuis aan het werk, ben ook ziekig dus dat valt mooi samen :+ Geen zin om weer vast te komen zitten op mijn werk, zeker niet met een kop als een natte krant. En mezelf kennende zit ik dan daar toch alleen maar ns.nl en buienradar te loeren of ik nog naar huis ga komen, dus beter hier ook daadwerkelijk werk verzet krijgen :+

Valt qua wind hier nu nog mee, maar ja zou ook pas vanmiddag zijn.

SAKKIA

Re: Zie de Sint waait door de bomen! (Storm op komst!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:09

Ik hoop dat de gemeente hier zo slim is om de vlaggen uit de masten te halen (zal wel niet)

na de storm in oktober stonden ze er zo bij
Afbeelding

Toen stonden ze net een week :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:10

Stille meelezer meldt zich. Hier in Amsterdam waait het wel nu. Ben benieuwd hoe het vanmiddag zal gaan!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:11

Ze kunnen de vlaggen er wel uithalen, maar als de mast zelf omdondert lijkt me dat alsnog verrekte pijnlijk als je eronder loopt :+

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:12

Ja maar de kans dat de mast omgaat als er vlaggen inhangen is echt een stuk groter ;) Ze hebben toen de andere vlaggen wel naar beneden gehaald en die masten zijn allemaal keurig blijven staan ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:14

Ja okee, da's ook wel weer zo. Nouja, ik ben benieuwd, we horen het wel weer op het nieuws vanavond :+ Ik moet zo die kant op. Het waait hier een beetje, maar ik heb altijd wind mee op weg naar school dus ik gok dat ik er zo ben :=

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:16

Hier waait het ookal stevig!
Ik heb maar besloten om niet naar school te gaan omdat ik vanmiddag half 3 nog uit leeuwarden moet komen. Toch zo maar even op de fiets naar de stad voor de sinterklaas inkopen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:17

Ik voel me een beetje een aansteller, maar ga vanmiddag lekker met de bus van zeeland naar rotterdam, ipv met de auto.
Ik vind dat altijd maar niks, als je over de brug moet met wind.
Mijn pa vond me geloof ik maar een aansteller, maar na dit bericht hoop ik stiekem dat het gaat sneeuwen en dat ze me groot gelijk geven. :+

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:18

Ik heb gisteren op het werk de vlaggen er al uit laten halen. Vandaag ben ik thuis. Als dan wel mijn dak er af waait ( wat in laatste 4 jaar al 5 keer is gebeurt ) kan ik eventueel nog huisraad verplaatsen en mijn katten weg kan brengen

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:19

Gypsy schreef:
Ik voel me een beetje een aansteller, maar ga vanmiddag lekker met de bus van zeeland naar rotterdam, ipv met de auto.
Ik vind dat altijd maar niks, als je over de brug moet met wind.
Mijn pa vond me geloof ik maar een aansteller, maar na dit bericht hoop ik stiekem dat het gaat sneeuwen en dat ze me groot gelijk geven. :+

Nou dat vind ik dus echt niet aanstellerig, ik zou precies hetzelfde doen. Zeker met onverwachte windstoten en inhalen hoef je al helemaal niet te proberen want dan krijg je een opdonder van hier tot Tokio. Ik vind het een puik plan +:)+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:19

Ik vind je ook geen aansteller , Gypsy, maar ga je met de bus dan niet over precies dezelfde weg :o ?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:20

Ik heb m'n vrijwilligerswerk maar afgezegd. Tenminste, ik hoop dat dat nu nog kan. Wil 't risico niet lopen dat ik vanmiddag met zware windstoten op de fiets moet zitten.

Dus kom maar op met die storm. Anders voel ik me ook banketstaaf dat ik afgezegd heb :')

Gypsy, liever 't zeker voor 't onzekere nemen toch! Heb ik ook gedaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:20

Wind is hier ook aan het aantrekken. Lang niet zoveel als de kust maar toch al vlagerig. In ieder geval gemeen koude wind, brrr.

Manlief is met mijn kleine toetje richting Rijssen gegaan. Daar worden en frisse nieuwe all weathers ondergezet. Alleen dan moet hij ook weer terug met dat lichte hoge koekblikje.

Hopen voor de vlaggen idd, beetje stom om ze te laten hangen als je storm verwacht.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:21

Shirley schreef:
Ik vind je ook geen aansteller , Gypsy, maar ga je met de bus dan niet over precies dezelfde weg :o ?

Zelfde vraag hier, met de bus over een brug lijkt mij juist nog enger :+

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:22

Dioxide schreef:
Cerera schreef:

Want alles wat de telegraaf schrijft is bij voorbaat al niet waar? Tja, zo kun je het ook bekijken. :+ Vind het alleen niet zo'n goede reden om het maar niet te geloven. De telegraaf schreef ook dat Paul Walker dood was, en ja, dat is ook waar. :+

Waar zeg ik dat het niet waar is? Ik praat over rellen. Nog voor het KNMI een weerbericht uit had gegeven was daar al een enorme krantenkop met horrorverhalen. Komop man, sensatiezoekers en onnodige bangmakerij.

Als het gaat stormen kun je er toch weinig aan doen. Alleen zorgen dat je jezelf, je dieren en je spullen in veiligheid gebracht hebt en geen onnodige risico's gaat lopen door extreem weer op te zoeken en je er aan bloot stelt.

Ik hoop dat voor alle Bokkers in de code oranje gebieden het mee gaat vallen en de schade beperkt blijft.

Nou ja, je maakt je er niet druk om, omdát de telegraaf erover relde door te zeggen dat het een horrorstorm wordt, nog voordat anderen het erover hadden. Dan zal ik vast niet snappen wat je insinueert, maar veel anders kan ik er niet van maken :D Wat is er verkeerd aan wat de telegraaf schreef, als je zelf zegt dat het handig is om te weten wat er komt, zodat je je dieren etc in veiligheid kunt brengen? Het enige "verkeerde" dat ik kan vinden, is dat het in de telegraaf stond. Andere media melden precies hetzelfde, en in duitsland is het nog veel erger. Hier weet de helft van de mensen niet eens dat er storm aan komt. (Heb mijn moeder net ook gewaarschuwd, die had er ook niks van gehoord)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:23

Ik zou ook liever mijn eigen auto nemen ipv de bus. Als daarmee wat fout gaat voor mijn gevoel minder kans op grote schade omdat het een licht voertuig is. Maar ja met de bus hoef je niet zelf te rijden dat scheelg weer.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:23

Dankjullie, nu voel ik me al niet zo gek meer!
De bus gaat idd precies dezelfde route, maar dan zit er een ervaren chauffeur achter het stuur, daar heb ik meer vertrouwen in eigenlijk. Ik heb de route nog niet zo vaak gereden, en heb mijn rijbewijs ook nog amper een jaar, dus dat weegt ook mee.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:24

Als je jezelf niet voldoende vertrouwt , is dit weer inderdaad niet geschikt om te "oefenen" ;)

Goede reis :(:) !

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:25

Gypsy dat verandert de zaak, je bent nog geen ervaren rijder. Dat maakt het idd wel enger. Ik ben niet snel van slag met rare weersomstandigheden. Alleen zware regen heb ik een hekel aan omdat we daar een minder fijne ervaring mee hebben gehad.

Wind of sneeuw is niet zo erg, kwestie van stuur niet te strak vasthouden en ontspannen blijven.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:27

Ik heb mijn rijbewijs nu 3,5 jaar en sindsdien 50000 kilometer afgelegd, maar als ik met windkracht heel veel door open veld moet, schijt ik ook nog steeds 7 kleuren. Ik heb een klein en licht autootje en in gedachten zie ik mezelf dan al helemaal wegwaaien :+ Ik ben gewoon een watje.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:29

Ik vind niks erg, zolang ik maar alleen op de weg ben.
Ben banger voor andere weggebruikers dan voor het weer :))

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:30

Mensen zouden feiten over de weeralarmen e.d. eens moeten checken.
Sommigen (niet hier, maar op nujij.nl bijvoorbeeld) schreeuwen moord en brand dat als het KNMI het zegt, dan zal het wel niet gebeuren want dat is toch altijd zo?
Of: "zal wel weer een storm in een glas water zijn"

De meeste weeralarmen of waarschuwingen zijn terecht. Misschien niet voor het gebied waar de schreeuwers wonen (en schreeuwers heb je er altijd bij), maar tijdens de storm van februari zijn wel 2 of 3 mensen omgekomen. Ik denk dat de nabestaanden van die mensen zullen zeggen dat het met die storm helemaal niet meeviel.
Iedereen plaatst altijd alles in zijn eigen perspectief. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee en daarom kun je je maatregelen nemen. Liever voor niks alle bloempotten (bij wijze van) binnengehaald, dan dat ik alles kapot heb.

Vorig jaar (ofzo weet het niet meer precies) werd er code rood afgegeven in de zomer, voor heftig noodweer en zeer zware onweersbuien. Ik nam mijn maatregelen en uiteindelijk vielen er bij ons 2 druppels regen, waaide het een beetje en zag de lucht er wel wat verdacht uit.
5 km verderop echter was er zeer veel schade en was er op verschillende plekken de bliksemingeslagen.

Je kan niet van het KNMI verwachten dat ze op de 5 km nauwkeurig zijn met dat soort voorspellingen. Het weer is niet te voorspellen, er hoeft maar 1 verandering in een luchtlaag te zijn (om wat voor reden dan ook) en alles verandert. Op zeer warme dagen kunnen buien en onweer zich zo snel ontwikkelen dat ze gewoon niet te voorspellen zijn.
En iedereen die dat meemaakt scheld weer op het KNMI.

Het KNMI kan het volgens mij nooit goed doen :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:31

Precies, daarom zijn ze ook zo voorzichtig met hun voorspellingen ...
Ik neem ook liever voor niets maatregelen, hoor, veiligheid voor alles !
Better safe than sorry ;)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:32

Ik denk dat het hier ook wel mee gaat vallen. Beetje jammer, ik was er van uit gegaan dat ik na de eerste twee uur maar naar huis zou gaan, dus geen boeken bij voor de rest van de dag en zonder boeken mag ik bij een vak toch al niet naar binnen, oeps :o Dus dan maar gewoon om half 1 naar huis

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:34

Het waait hier flink maar Sint heeft zijn mijter opgehouden!