Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
echter moet je dan wel lid zijn van de FNV _bloempje_ schreef:Even wat teruggelezen en zie heeft veel verzekeringen voorbij komen.
IK heb van alles uitgeplozen en czdirect komt bij mij het goedkoopste uit. Ik ben dan 99 euro kwijt en heb bij hen de middelste aanvullende verzekering. Dus dat wil zeggen onder andere 12 fyshio behandelingen en 75% tot 250 euro tandartskosten. czdirect is de online versie van CZ.
Iemand ervaringen met czdirect?

_bloempje_ schreef:Even wat teruggelezen en zie heeft veel verzekeringen voorbij komen.
IK heb van alles uitgeplozen en czdirect komt bij mij het goedkoopste uit. Ik ben dan 99 euro kwijt en heb bij hen de middelste aanvullende verzekering. Dus dat wil zeggen onder andere 12 fyshio behandelingen en 75% tot 250 euro tandartskosten. czdirect is de online versie van CZ.
Kido schreef:_bloempje_ schreef:Even wat teruggelezen en zie heeft veel verzekeringen voorbij komen.
Cz direct heeft die niet maar enkele ziekenhuizen gecontracteerd?
Shadow0 schreef:Ik had destijds de indruk dat de afhandeling van Menzis en Menzis FNV behoorlijk losstaan van elkaar. Ik moest ook andere nummers bellen bv. Dus het kan prima dat de telefonist dat niet wist.
En lid worden vande FNV is op zich een prima idee

EkmiC schreef:CZdirect valt onder CZ. Als je kijkt welke ziekenhuizen gecontracteerd zijn, zijn dit dezelfde als bij CZ zelf. Het is wel zo, dat als je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener gaat, je maar 50% van het marktconforme tarief vergoed krijgt. Ik ben zelf ook naar CZdirect overgestapt.
Kido schreef:EkmiC schreef:CZdirect valt onder CZ. Als je kijkt welke ziekenhuizen gecontracteerd zijn, zijn dit dezelfde als bij CZ zelf. Het is wel zo, dat als je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener gaat, je maar 50% van het marktconforme tarief vergoed krijgt. Ik ben zelf ook naar CZdirect overgestapt.
Las laatst juist dat een aantal internet verzekeringen heel weinig contracten heeft afgesloten dus vandaar dat ik even waarschuwde eigenlijk.

Femke_L schreef:_bloempje_ schreef:Even wat teruggelezen en zie heeft veel verzekeringen voorbij komen.
Nog geen ervaring, maar ben er wel naar overgestapt.
Ik heb een aanvullende verzekering duurder genomen. Mijn bedrag komt op 110 euro, maar dat ik gedaan voor de 20 fysiobehandelingen.
EkmiC schreef:Ik denk dat je CZdirect bedoeld ipv CZ? Aangezien CZdirect inderdaad tot 500,- tandarts vergoed en 20 fysio behandelingen vergoed. CZ met aanvullend jongeren heeft max 250,- vergoeding voor de fysio en max 450,- verg. voor de tandarts.
Zoals je het beschrijft maakt het eigenlijk niets uit, als het puur gaat om deze zorg. Zijn de voorwaarden in de basisverzekering wat betreft niet-gecontracteerde zorg hetzelfde?