Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malima

Re: Zorgverzekering 2014: Wie stapt over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:46

hier zit ik nu bij fbto maar wil overstappen, vind de tandarts verzekering veels te duur worden.

toch maar even rondkijken.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:55

Malima schreef:
hier zit ik nu bij fbto maar wil overstappen, vind de tandarts verzekering veels te duur worden.

toch maar even rondkijken.

Ik denk dat die overal vrij prijzig is...
Bevalt FBTO verder wel goed?

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:08

ja verder prima, declareren gaat ook mooi snel.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 08:40

Kido schreef:
En hebben jullie de online versie of de versie waarvoor je moet bellen?
(Ik zie dat in ene op de site staan)

Papieren versie kun je eigenlijk niet meer afsluiten.
Ja, op speciaal verzoek...
als je via de website of telefonisch sluit, krijg je automatisch de online versie.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 08:48

Even wat teruggelezen en zie heeft veel verzekeringen voorbij komen.

IK heb van alles uitgeplozen en czdirect komt bij mij het goedkoopste uit. Ik ben dan 99 euro kwijt en heb bij hen de middelste aanvullende verzekering. Dus dat wil zeggen onder andere 12 fyshio behandelingen en 75% tot 250 euro tandartskosten. czdirect is de online versie van CZ.

Iemand ervaringen met czdirect?

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:12

Ben toch weer aan het twijfelen geslagen wat betreft overstappen. Heb Menzis en eigenlijk heel tevreden, maar heb per 1-1-2014 geen onbeperkte fysiotherapie meer, maar "slechts" 40 behandelingen, geen enkele mogelijkheid om meer dan dat aan te vragen. Aangezien ik door mijn fibromyalgie toch wel zoveel mogelijk fysio vergoed wil krijgen, dus toch weer die twijfel. Gaat soms hele periodes goed, maar als het mis is moet ik soms twee maal per week.

Alleen is er bijna geen verzekering meer die onbeperkt vergoed, dus tsja, wat is wijsheid? En als er onbeperkte vergoeding is, is er dan een keuring? Weet het dus echt niet. Verder ontzettend tevreden hoor, super verzekering!

Een online polis zou ik totaal niet erg vinden, maar een selectief polis is voor mij echt een no go. Die heeft menzis vanaf 1-1 ook, maar mag je niet meer naar alle ziekenhuizen. Dus tsja, dat wil ik gewoon niet.

En gebruik maken van vergoeding, omdat het kan, tsja, heb ik totaal niks op tegen als je het met reden doet. Meer dan genoeg brilverhalen gelezen afgelopen pagina's. Bril heb je nodig, dus vindt dat geen misbruik van de verzekering.
Sterker nog, als ik niet meer vergoed kan krijgen, geen onbeperkte fysiotherapie meer dan zit er niks anders op dan ook van de andere vergoedingen gebruik te maken. Bijvoorbeeld alternatieve geneeswijze, valt oa accupunctuur en bioresonantie onder. Als dat me wel helpt wanneer ik geen fysiotherapie meer heb, dan gebruik ik het echt wel.
Wordt voor chronische mensen gewoon minder vergoed elk jaar. Bril, fysiotherapie, alles wordt minder. Normaal toch dat je dan "shopt" in je andere vergoedingen?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:29

Ik ben via FNV menzis verzekerd dan heb je nog wel onbeperkt fysiotherapie :j echter moet je dan wel lid zijn van de FNV

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:45

_bloempje_ schreef:

IK heb van alles uitgeplozen en czdirect komt bij mij het goedkoopste uit. Ik ben dan 99 euro kwijt en heb bij hen de middelste aanvullende verzekering. Dus dat wil zeggen onder andere 12 fyshio behandelingen en 75% tot 250 euro tandartskosten. czdirect is de online versie van CZ.

Nog geen ervaring, maar ben er wel naar overgestapt.
Ik heb een aanvullende verzekering duurder genomen. Mijn bedrag komt op 110 euro, maar dat ik gedaan voor de 20 fysiobehandelingen.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:07

@kirri: Echt waar?
Heb ze namelijk gevraagd, wil best ergens lid van worden om onbeperkte vergoeding te krijgen, maar zeiden ze niks van, thanx voor de tip!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:35

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:39

Ik had destijds de indruk dat de afhandeling van Menzis en Menzis FNV behoorlijk losstaan van elkaar. Ik moest ook andere nummers bellen bv. Dus het kan prima dat de telefonist dat niet wist.

En lid worden vande FNV is op zich een prima idee :)

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:34

Femke_L: jij ook overgestapt dus! Ja klopt die duurdere heeft nog meet fyshio. Ik ben erg benieuwd, ga van de week ook even mijn overstap regelen.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:40

_bloempje_ schreef:

Cz direct heeft die niet maar enkele ziekenhuizen gecontracteerd?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:18

ik heb nu de verzekering van UMCzorgverzekering genomen (via het werk een UMC uiteraard)

super premie en uitstekende dekking (basis premie is 77 euro met die standaard 360 euro eigen risico) ook de aanvullende pakketen zijn voor mij iig uitstekend

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:21

Ik ben overgestapt naar Ditzo. Gaat mij €91,25 per maand kosten. Dat is de basis plus een klein stukje aanvullend.

Ik zat bij Agis waar ik €113.80 per maand betaalde.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:37

Kido schreef:
_bloempje_ schreef:

Cz direct heeft die niet maar enkele ziekenhuizen gecontracteerd?

CZdirect valt onder CZ. Als je kijkt welke ziekenhuizen gecontracteerd zijn, zijn dit dezelfde als bij CZ zelf. Het is wel zo, dat als je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener gaat, je maar 50% van het marktconforme tarief vergoed krijgt. Ik ben zelf ook naar CZdirect overgestapt.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:38

Shadow0 schreef:
Ik had destijds de indruk dat de afhandeling van Menzis en Menzis FNV behoorlijk losstaan van elkaar. Ik moest ook andere nummers bellen bv. Dus het kan prima dat de telefonist dat niet wist.

En lid worden vande FNV is op zich een prima idee :)

Inmiddels via menzis webcare al reactie (die zijn echt enorm snel;-)), kan me idd aanmelden, dus hoppa toch nog voleldige vergoeding. Thanx voor de tip, als ik bokt toch niet had;-)

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 14:04

EkmiC schreef:
CZdirect valt onder CZ. Als je kijkt welke ziekenhuizen gecontracteerd zijn, zijn dit dezelfde als bij CZ zelf. Het is wel zo, dat als je naar een niet-gecontracteerde zorgverlener gaat, je maar 50% van het marktconforme tarief vergoed krijgt. Ik ben zelf ook naar CZdirect overgestapt.

Las laatst juist dat een aantal internet verzekeringen heel weinig contracten heeft afgesloten dus vandaar dat ik even waarschuwde eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:40

Baas Menzis is op TV RTL 7

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:16

Kido schreef:
EkmiC schreef:

Las laatst juist dat een aantal internet verzekeringen heel weinig contracten heeft afgesloten dus vandaar dat ik even waarschuwde eigenlijk.

Daar heb ik heel bewust goed naar gekeken.
Mijn huidige zorgverzekeraar heeft voor 2014 maar 30 ziekenhuizen gecontracteerd en het ziekenhuis waar ik heen wil stond er niet bij.

Bij CZ direct zitten dezelefde ziekenhuizen als CZ... en dat zijn er genoeg en ook degene die ik zelf wil.

Overigens is die regeling van gecontracteerde ziekenhuizen niet van toepassing bij spoedeisende hulp.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:41

Lieve Bokkers,

Ik zit in een dilemma...
Heb het begin meegelezen. Maar de tijd dringt om over te stappen of niet :+

Ik zit nu bij CZ en betaal +- €128,-

En twijfel nu om daar te blijven.
Of om naar unitedconsumers te gaan.

unitedconsumers: (€111,-) per maand
max €600,- fysio
en 80% tot max €450,- tandarts.

CZ (€110,-) per maand
Max 20 behandelingen fysio.
en 75% tot max €500,- tandarts.

Beide jongeren pakket.

Wie kan mij helpen???

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:59

Ik denk dat je CZdirect bedoeld ipv CZ? Aangezien CZdirect inderdaad tot 500,- tandarts vergoed en 20 fysio behandelingen vergoed. CZ met aanvullend jongeren heeft max 250,- vergoeding voor de fysio en max 450,- verg. voor de tandarts.

Zoals je het beschrijft maakt het eigenlijk niets uit, als het puur gaat om deze zorg. Zijn de voorwaarden in de basisverzekering wat betreft niet-gecontracteerde zorg hetzelfde?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:59

Femke_L schreef:
_bloempje_ schreef:

Nog geen ervaring, maar ben er wel naar overgestapt.
Ik heb een aanvullende verzekering duurder genomen. Mijn bedrag komt op 110 euro, maar dat ik gedaan voor de 20 fysiobehandelingen.

Hier zit ik ook om te twijfelen.
Ik zit nu bij cz en dat bevalt mij echt prima. maar die fysio.. ik heb nu m'n schouder redelijk vaak vast zitten. Is czdirect gerelateerd aan cz? en inderdaad iemand ervaringen?

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:02

Ik zat afgelopen jaar bij czdirect, super geregeld makkelijk declareren via de app. Dit jaar ga ik wel overstappen maar dat is puur omdat ik een nieuwe bril wil, en je maar een x bedrag per 2/3 jaar krijgt.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:16

EkmiC schreef:
Ik denk dat je CZdirect bedoeld ipv CZ? Aangezien CZdirect inderdaad tot 500,- tandarts vergoed en 20 fysio behandelingen vergoed. CZ met aanvullend jongeren heeft max 250,- vergoeding voor de fysio en max 450,- verg. voor de tandarts.

Zoals je het beschrijft maakt het eigenlijk niets uit, als het puur gaat om deze zorg. Zijn de voorwaarden in de basisverzekering wat betreft niet-gecontracteerde zorg hetzelfde?

Ja inderdaad CZdirect.
Fysio heeft mijn hoofdmoot. Tandarts op 2 hihi.

Ik kan bij allebei in de ziekenhuizen terecht waar ik wil eventueel.
Bij beide zit anticonceptie erbij.
En de niet gecontracteerde zorg is hetzelfde geloof ik.