Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:06

De konijntjes zitten in de wind Xd , domme beesten

Irisx94

Oké, zo erg had ik het echt niet verwacht. De dekens waaiden zo van de paarden af. Alleen de bilkoorden zaten nog vast! Toen ik naar de wei liep liep ik echt schokkend scheef. Paardjes durfden zowat niet mee te lopen en ondertussen viel er een grote stronk op onze trailer en auto! Echt heeeeeel heftig. Onze kat waaide de schuur in dus alles is nou binnen! Kreeg helaas met terug lopen keihard een eikel in me gezicht...

En het lawaai om me heen is echt niet te beschrijven.

HorseTimeXL

ik pies gewoon haast in mijn broek van angst, dat ik zo naar buiten moet. whaha :')

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:07

Hier in de buurt liggen ook meerdere bomen om, trein rijdt om die reden ook niet meer (boom op spoor). Dakpannen waaiden bij overburen van het dak af net. Meh, ik vind het niks. Paard staat gelukkig veilig op stal, dat is weer een zorg minder. Katten ook opgesloten in de woonkamer.

Poiuytrewq

Hier schijnt de zon en alle bomen waaien bijna om.

Oh nu is de zon alweer weg. Sjesus wat gaan die wolken hard :+
En daar is ie weer :')

SAKKIA

Amaris schreef:
Op ns.nl stond dit bericht:
Het treinverkeer moest worden gestaakt door de vele bomen op het spoor en voorwerpen in de bovenleiding.

Ja die zag ik ook :')

Wordt hier nu donker ook. Heb vriendlief een sms gestuurd.

Hier bij het werk zijn al 2 vlaggenmasten afgeknapt :=

*edit* het zijn er ondertussen 5 :=
Laatst bijgewerkt door SAKKIA op 28-10-13 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Poiuytrewq schreef:
Hier schijnt de zon en alle bomen waaien bijna om.

Oh nu is de zon alweer weg. Sjesus wat gaan die wolken hard :+
En daar is ie weer :')

:')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:08

BaileyMix schreef:
Geryon schreef:

Hoe kan je dit mee vinden vallen.

Hier in het dorp is veel schade, verderop gewonden en een overledene. Ik zie bijna overal om me heen kapotte hekken en andere kapotte dingen, (bijna) omgevallen bomen (die de weg blokkeren), bij een soort coffeeshop is het hele dak kapot en de helft weggewaaid. Heb al een aantal keer de brandweer of ambulance gehoord. En wij hebben een busje en camper laten komen om te plaatsen voor ons tuinhuis omdat die al bezig was met wegwaaien (heeft één open kant).

Is het zo grappig dat dieren helemaal mee worden genomen door de wind?!

Waar zit je?

Noord-Holland.

Een van mijn twee hondjes wilt niet buiten plassen.. Er kwam een hele harde windvlaag en ze vloog zo meters weg. Dus nu heb ik een hond die overal binnen pist, fijn!

Littera

HorseTimeXL schreef:
ik pies gewoon haast in mijn broek van angst, dat ik zo naar buiten moet. whaha :')

Laat het anders weer weten als je veilig binnen bent!

Ik ga boodschappen doen. Ben benieuwd naar de schade onderweg...

Anoniem

SAKKIA schreef:
Annett1990 schreef:
[ Video ]

Even een videotje hoe het hier achter mijn huis er aan toe gaat, de katten willen naar buiten (op het balkon) dus voor k de deur open deed moest ik die even weg sturen xD in het begin is het het ergste maar het gaat erg met vlagen..
De katten hebben overigens niks door xD

Heeft er nou iemand was buiten hangen? Zal wel lekker snel droog zijn....... :=

Ik heb nog 2 vaatdoekjes ofzo buiten hangen die hangen er al een maand, verder weet k het eigenlijk niet, heb alleen op de bomen gelet :P

miesie22

Ik ga me toch even snel naar de supermarkt haasten om de belangrijke dingen te halen! Heb op de heenweg wind mee, dus dan zal het lopen we makkelijk gaan :+

Urbiezira

oliebol he, 2 doden hier in Amsterdam....dat is toch wel schrikken zo dichtbij. Bah, al mijn medeleerlingen moeten nu naar school voor hun schoolexamens, heb die van mij vanmorgenvroeg gelukkig al gehad. Bah bah.

Anoniem

Vriendin van me heeft de kippen naar binnen gejaagd voor ze wegvlogen...

Die eenden :=

Niniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:09

mbkaatje schreef:
Hier valt het niet echt mee hoor. Maar misschien heeft het noorden van de kustlijn het zwaarder te verduren. In Amsterdam zijn al twee mensen omgekomen. Dat vind ik dus niet "meevallen".

In Amsterdam is het geloof ik behoorlijk heftig. Vriendinnen en studiegenoten die er wonen, horen de hele tijd sirenes. Ik zou er eigenlijk heen moeten voor college vanmiddag, maar het dak van Amsterdam Centraal is (voor een deel) er afgewaaid, dus ik denk niet dat de treinen snel weer gaan rijden..

Anoniem

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:09

Waaat??? Het dak van Amsterdam Centraal eraf???? :oo

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:10

Hier lijkt het naar mijn idee best mee te vallen allemaal, zonnetje schijnt en bomen zijn niet super bewegelijk.. En dat terwijl ik redelijk aan de kust zit.

Anoniem

zo vreselijk frustrerend.. k weet niet of mn paardje nu gewoon buiten blijft staan of niet, en haar kennende word ze helemaal panisch met dit weer maar ze staat 10 km verder op en heb geen vervoer naast mn fiets om er te kunnen komen, dus moet maar hopen dat ze de boel daar in de gaten houden, vast wel maar zie dat arme beestje al helemaal panisch voor me zoals ze kan reageren op harde wind.. En dit is nog wat erger dan harde wind.. :(

miss_lizje

Gister zijn er op stal al 2 bomen om gewaaid. Gelukkig precies naast de bak ipv zoals vorig jaar op de bak waardoor we de bakrand moesten repareren.

eline_di

Alleen nog het zuiden vh land/het westen of ook al elders hevige wind?
Ik zit op mijn werk in GLD en geen last.

HorseTimeXL

Niniee schreef:
mbkaatje schreef:
Hier valt het niet echt mee hoor. Maar misschien heeft het noorden van de kustlijn het zwaarder te verduren. In Amsterdam zijn al twee mensen omgekomen. Dat vind ik dus niet "meevallen".

In Amsterdam is het geloof ik behoorlijk heftig. Vriendinnen en studiegenoten die er wonen, horen de hele tijd sirenes. Ik zou er eigenlijk heen moeten voor college vanmiddag, maar het dak van Amsterdam Centraal is (voor een deel) er afgewaaid, dus ik denk niet dat de treinen snel weer gaan rijden..

echt waar joh, dat dak! zo dat moet daar ook chaotisch zijn. vorig jaar zat ik nog in amsterdam op school. nu gelukkig in zwolle dus hoef maar een klein stukje en dat is ook nog eens een bommeltje die op diesel rijd en niet op de bovenleiding..

Celiien

LAten we het erop houden dat als ik nu naar buiten kijk, het bijna windstil is :') ?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:11

Ik denk inderdaad dat het in het noorden heftiger is dan hier in Zeeland!

Anoniem

Volgens mij is dat dak er niet af hoor. Kan niks vinden op de nieuwsbronnen!

wonderworst_

Lente schreef:
Waaat??? Het dak van Amsterdam Centraal eraf???? :oo

nee meen je niet?? :wow: daar kan ik nergens wat van vinden op internet
Laatst bijgewerkt door wonderworst_ op 28-10-13 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:12

Celiien schreef:
LAten we het erop houden dat als ik nu naar buiten kijk, het bijna windstil is :') ?

Waar woon jij dan?

Heel veel mensen vinden het zo mee vallen terwijl ze gewoon ergens wonen waar van te voren is gezegd dat het daar niet zo erg gaat worden. Tja.