Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik hoop dat je sokjes lekker warm zijn op je bankje overdag.
Sientje schreef:waar is TS gebleven?
Kelly_ann schreef:Sientje schreef:waar is TS gebleven?
![]()
Ik ben verrast door de vele reacties en merk dat het onderwerp een boel losmaaktMaar vind het (nog) niet aan mij om me daarin te mengen.
Morgen wordt mijn salaris gestort en gaat het leven met beperkt budget voor mij beginnenIk zit al wel met de nodige vraagstukken, maar daarover morgen meer....
Anoniem schreef:Nou ik weet niet of het loont, maar met alle troep die ze er in de supermarkt bijgooien lijkt het me niet verkeerd om te doen. Ik wou dat ik kon slachten.
Varekaj schreef:Anoniem schreef:Nou ik weet niet of het loont, maar met alle troep die ze er in de supermarkt bijgooien lijkt het me niet verkeerd om te doen. Ik wou dat ik kon slachten.
Mijn schoonouders doen dat via familie maar die boer rekent gewoon de volle pot hoor, vriendjesprijzen kent hij nietHoeveel ze ervoor betalen weet ik niet, wel een hoop geld. Als ik me niet vergis houden ze van 1 persoon de eindejaarspremie opzij tot in het voorjaar of de vroege zomer en dan bestellen ze. Een halve koe voor hen en de andere helft zorgt de boer ook voor kopers. Hij brengt de koe 's ochtends weg, wacht ter plekke tot het slachten en leegmaken is gebeurd en doet dan het uitbeenwerk en versnijden thuis zelf. Je staat erbij en pakt het direct in in grote koelzakken en tegen de avond zit je vriezer vol. Dagje zwaar werk maar het loont. Het is ook biologisch, koe is op zijn land geboren, opgegroeid en hij is hobbyboer dus geen extra producten of wat dan ook. Puur natuur
Misschien zijn er mensen die je kent die daar ook interesse voor hebben, en kan je samen een halve of hele koe aankopen bij een plaatselijke boer die dit doet? Moet je wel een erg grote diepvriezer voor hebben. Ohja, ook gehakt maken ze zelf ter plekke, die boer heeft zo'n machine staan.
flicka schreef:Citaat:Ik hoop dat je sokjes lekker warm zijn op je bankje overdag.
Zover ik weet werk jij niet. Nooit gewerkt misschien. Wel een koophuis en een werkende partner en dan nog een paard. En een grote mond waar niks zinnigs uitkomt.
Dat geschop tegen mensen die van een baan in een uitkering zijn beland vind ik asociaal.
Je blijft ook maar off topic. Ik denk echt dat je niets weet van budgetteren maar alles van relschoppen.
On topic: ik had vandaag bij de appie ruim 2 ons sperziebonen voor 20 cent