Geluidsoverlast buren....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:15

Ik denk dat jezelf zwak opstellen door bloemen te geven (wat een idee, sorry hoor, belachelijk) deze mensen gaat laten lachen. En gelijk hebben ze dan :')
Kom op zeg, het is doodnormaal om je fatsoenlijk te gedragen en geen overlast te veroorzaken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:30

GamblersCup schreef:
Ik denk dat jezelf zwak opstellen door bloemen te geven (wat een idee, sorry hoor, belachelijk) deze mensen gaat laten lachen. En gelijk hebben ze dan :')
Kom op zeg, het is doodnormaal om je fatsoenlijk te gedragen en geen overlast te veroorzaken.

Ben ik wel met je eens maar soms moet je gewoon slimmer zijn en als ts door zo'n klein gebaar verder geluidsoverlast of ondergespoten woningen, überhaupt haar hele woonplezier kan kopen door een simpel bosje bloemen dan gewoon doen.
Mensen die asociale buren hebben (gehad) weten dat je meer vliegen vangt door stroop te smeren.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:36

anneliesdj schreef:
xEmily schreef:

Als alles wel goed gaat dan moet je ze voor zijn en heel snel(desnoods van het tankstation) een bosje bloemen geven, kost je nu misschien 15 euri maar dan heb je waarschijnlijk echt nooit geen last weer, die buurman heeft toch niets in te brengen bij vrouwlief en dan heb je die helemaal ingepakt, succes.

Helemaal mee eens, dus straks snel even langs gaan en heel blij en opgewekt zijn :)

Nou, dat zou ik dus echt nooit doen. Een bosje bloemen geven omdat ze gisteravond 'braaf' zijn geweest.

dipstaartje

Re: Geluidsoverlast buren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:42

ik ook niet hoor, ga niet eens meer langs maar waarschuw gelijk de woningbouw als ik last heb.
en zolang het rustig is , dan is dat mooi meegenomen

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:49

ik zou ook geen bloeme geven haha
tis niet meer dan normaal dat ze rekening met jou houden.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:50

Joolien schreef:
Ik zou er niet al teveel aandacht aan schenken, ik bedoel, het zou toch normaal moeten zijn dat ze zo doen, daar zou ik ze geen bloemen voor gaan geven.

Het is voor hen blijkbaar niet normaal, dan mag je ook wel even extra laten merken dat je het waardeert, wellicht dat ze daardoor inzien dat het ook echt nodig is.
Als je er nu weer nonchalant op gaat reageren heb je weer kans dat zij denken 'nou, er kon niet eens een bedankje vanaf'.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:54

Mjetterd schreef:
Nou, dat zou ik dus echt nooit doen. Een bosje bloemen geven omdat ze gisteravond 'braaf' zijn geweest.

Niet omdat ze braaf zijn geweest maar omdat ze hun goede wil hebben getoont door de stereo te verplaatsen en zelfs aan de deur te komen om te luisteren of je het nog kunt horen :)*
Na zo'n slecht begin, verdient zo'n initiatief wel een bedankje.
En dan hoef je echt geen dikke bossen bloemen te brengen, maar even langsgaan en zeggen dat je zo lekker geslapen hebt en ze bedanken voor het meedenken, is toch ook niet teveel gevraagd.

Met een instelling zoals jij hebt zou zo'n ruzie blijven voortslepen, je kunt beter je trots even opzij zetten en er een beetje overheen slijmen en verder nooit meer last van hebben. Het is maar wat je liever hebt.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:57

Doosje Mercy en er bij zeggen dat je het zo fijn vind dat ze mee willen denken is wel een fijn gebaar denk ik hoor.
Dat die mensen echt weten dat je het heel fijn vind en waardeert.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 14:59

En dan kunnen ze je wel achter je rug uitlachen, maar kunnen ze je iig nooit verwijten dat je het niet hebt geprobeerd en dat er geen bedankje vanaf kon. Mocht het dan alsnog stuklopen, ligt het iig niet aan jou.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:53

Bloemen is misschien wat overdreven, maar laten merken dat je blij bent dat ze zich aanpassen is netjes en dan laat je ook direct zien dat je niet alleen wilt zeuren, maar ook het goede waardeert.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 15:55

dammie1 schreef:
Bloemen is misschien wat overdreven, maar laten merken dat je blij bent dat ze zich aanpassen is netjes en dan laat je ook direct zien dat je niet alleen wilt zeuren, maar ook het goede waardeert.

Ben ik het wel mee eens. Daarbij is het altijd beter om positief gedrag te belonen. Dat geldt ook voor volwassenen hi hi :D Wel fijn dat het verhaal nu zo'n wending heeft gekregen. Hopelijk blijft het zo!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:35

De laatste posters hebben duidelijk door wat ik bedoel, ook al zijn het nog zulke aso's, ook hier is het spreekwoord : Wie goed doet, goed ontmoet. Loop maar eens een kwartier met een chagrijnige kop op straat en daarna een kwartier met een vrolijk gezicht en zie het verschil hoe mensen naar je kijken. Voor ons is het wel normaal om rekening met anderen te houden maar voor de buren van ts in eerste instantie niet. Dat ze nu hun best doen (door wat dan ook) kun je positief waarderen. Het zijn kleine dingen die groot kunnen uitpakken en waar je alleen maar voordeel van zult hebben, het gaat om een doosje chocola of een bloemetje, ze hoeft ze niet te adopteren. :D

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:42

bigone schreef:
De laatste posters hebben duidelijk door wat ik bedoel, ook al zijn het nog zulke aso's, ook hier is het spreekwoord : Wie goed doet, goed ontmoet. Loop maar eens een kwartier met een chagrijnige kop op straat en daarna een kwartier met een vrolijk gezicht en zie het verschil hoe mensen naar je kijken. Voor ons is het wel normaal om rekening met anderen te houden maar voor de buren van ts in eerste instantie niet. Dat ze nu hun best doen (door wat dan ook) kun je positief waarderen. Het zijn kleine dingen die groot kunnen uitpakken en waar je alleen maar voordeel van zult hebben, het gaat om een doosje chocola of een bloemetje, ze hoeft ze niet te adopteren. :D

Daar ben ik het helemaal mee eens! Dat is ook een beetje wat ik eerder bedoelde met vooroordeel over deze mensen; als je ze behandeld alsof er niet mee te praten valt, dan valt er niet mee te praten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 17:02

Vliegen vang je met stroop...

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:52

Niet om roet in het eten te gooien maar ts was pas om half 2 thuis, wellicht zijn ze tot 1uur helemaal los gegaan en dan sta je wel een beetje voor schut met je bloemetjes en bedankje...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 20:50

Of het echt rustig is geweest weet ik idd niet, was zelf immers laat thuis. Wel heb ik gezegd dat ik het fijn vond dat ze aan de deur kwam en dat ik dat zeer kon waarderen :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:53

En ga je ook bloemen brengen?

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:58

Bloemen brengen uit bedankje dat het een avondje stil was en dat ze van te voren even kwamen communiceren?
Of we leven tegenwoordig in een omgekeerde wereld of ik ben een beetje gek _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:14

Imala schreef:
Bloemen brengen uit bedankje dat het een avondje stil was en dat ze van te voren even kwamen communiceren?

Of je hebt het hele topic niet gelezen of nog nooit in zo'n situatie gezeten.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:20

bigone schreef:
Imala schreef:

Ik vind een bloemetje ook een beetje overdreven, de buren hebben zich nu gewoon gedragen zoals van hen verwacht mag worden. Daarnaast weten wij en TS niet eens of ze die avond echt stil waren, of gewoon gestopt waren voordat TS thuis kwam. Wel is het positief dat ze van te voren aan de deur kwamen en het probleem toen weer is besproken, maar dat vind ik gewoon normaal; niet een bloemetje waard.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 21:20

Bloemetje brengen ben ik nu iig nog niet van plan. Als het over een paar weken nog steeds rustig is kan ik wel een doosje merci oid brengen

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:25

bigone schreef:
Imala schreef:

Ow jawel hoor. Een stille meelezer tot er stond ga je nu een bloemetje brengen.
Heeft er niks mee te maken of iemand wel of niet in zo een situatie gezeten heeft.

Heel aardig dat buurvrouw ineens komt communiceren en rekening houd met.
Maar dat is iets wat normaal is, zodat je als buren niet met een bloemetje hoeft te komen omdat er eindelijk rekening gehouden word met.
Blijven communiceren en wellicht een keer een bakkie doen waarbij je een pak koek meeneemt ofzo oke, maar een 15 euro uitgeven aan bloemen?
Komaan zeg, in welke wereld leven we dat we de buren belonen voor goed gedrag na het negeren van slecht gedrag.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 01:57

Ik speel nu even advocaat van de duivel: van wat ik gelezen heb zijn ze bij jou aan de deur gekomen en heb jij gevraagd of het rond 22.30 - 23.00 rustig zou kunnen zijn. Vervolgens ben je zelf pas om 02.30 thuis. Dat zou ik als buur dus niet zo leuk vinden.

Zij moeten stil zijn terwijl jij pas later thuis komt? Kan jouw thuiskomtijd met een half uur verschil mis hebben maar dan blijft er nog een verschil tussen het moment waarop jouw buren volgens jou stil moeten zijn en jouw thuiskomtijd en dat klopt toch niet echt.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 07:03

Nee hoor, heb later toen ze nog kwam luisteren ook gezegd dat ik pas later thuis was en gezegd dat ik wel een sms zou sturen als dat nodig was. Zo banketstaaf ben ik nou ook weer niet hoor ;)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 08:39

Percy schreef:
Ik speel nu even advocaat van de duivel: van wat ik gelezen heb zijn ze bij jou aan de deur gekomen en heb jij gevraagd of het rond 22.30 - 23.00 rustig zou kunnen zijn. Vervolgens ben je zelf pas om 02.30 thuis. Dat zou ik als buur dus niet zo leuk vinden.

Zij moeten stil zijn terwijl jij pas later thuis komt? Kan jouw thuiskomtijd met een half uur verschil mis hebben maar dan blijft er nog een verschil tussen het moment waarop jouw buren volgens jou stil moeten zijn en jouw thuiskomtijd en dat klopt toch niet echt.

Volgens mij is ts ook niet de enige buur...