Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ingmar_

Re: Bloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:36

Ja precies. Gewoon onzin om er zoveel geld aan te besteden.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 09:26

Dorus schreef:
Chanen schreef:
Waar kun je trouwens zien hoeveel pageviews je hebt? Staat die optie standaard aan in Wordpress, of moet ik daar een plugin voor downloaden?

Gevonden! Linksboven in de hoek van je dashboard staat eerste de Wordpress W, dan de blognaam en dan een stippellijntje waar streepjes uit omhoog komen. Als je daarop klikt ga je naar je statistieken.

Ik krijg alleen niet gevonden waar ik kan aanvinken dat mijn eigen pageviews niet geteld worden. Ik heb al 22 pageviews terwijl mijn blog nog op privé staat :+

Vreemd, maar die stippellijn staat niet in mijn balk. Zou dat dan toch iets zijn dat je eerst moet installeren? Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik geen website heb aangemaakt bij Wordpress, maar de extensie heb geïnstalleerd op mijn eigen domein. ;)

Er is trouwens een nieuwe versie van Wordpress, maar om de een of andere onduidelijke reden kan ik 'm niet bijwerken.

(Warning: copy(/usr/home/chadmin/domains/chanen.nl/public_html/blog/wp-admin/includes/update-core.php) [function.copy]: failed to open stream: Permission denied in /usr/home/chadmin/domains/chanen.nl/public_html/blog/wp-admin/includes/class-wp-filesystem-direct.php on line 200)

Zelfde geldt voor een van de plugins, waarvan de oude versie niet verwijderd kan worden.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 10:22

Ik heb het euvel al gevonden. Voordat ik de boel kon updaten, moest ik eerst een back-up maken. Ik denk tenminste dat het daaraan lag, maar ik heb de boel nu ook niet via Wordpress maar vanuit DirectAdmin geupdate en dat verliep vlekkeloos. Gelijk het nieuwste standaard thema bekeken, maar daar ben ik ook niet wild van. Ik baal er inderdaad ook van dat er zo weinig aan valt te passen. Zeker omdat ik gewend was om mijn eigen websites 'from scratch' op te bouwen, maar voor een blog kom ik met alleen HTML en CSS niet zo ver. :n

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:00

Gebruiken jullie wordpress via de wordpress site of hebben jullie wordpress op je eigen domein/webspace geïnstalleerd?
Ik draai wordpress op mijn eigen webspace en ik kan mijn themas helemaal aanpassen, of van scratch maken :j

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:04

Wow, jullie hebben wel flink doorgetypt gisteren, en ik heb het allemaal gelezen...

Ik ga vandaag kijken hoe ik mijn blog kan veranderen, bijv. header en achtergrond, maar die heb ik al. Heeft er iemand nog dingen die perse in de layout van een blog moeten, of wat gewoon superleuk/handig is?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:23

Zoals gezegd heb ik mijn eigen domein waar ik Wordpress op geinstalleerd heb, maar helaas ben ik de php niet vaardig en zit het zelf maken van een website er voor mij niet in. En de standaard thema's zijn maar in bepaalde mate aan te passen. Je moet al met de codes overweg kunnen om de layouts drastisch te veranderen. Of ik heb de juiste thema's nog niet gevonden, dat kan natuurlijk ook. Ik wil bijvoorbeeld nog wel een mooie datum weergave, niet gewoon plain text, maar heb nog niet uit kunnen vogelen hoe ik dat voor elkaar krijg.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:34

HTML snap ik ook echt heeeeeeelemaal niet van..
Wel heel erg jammer, want dan kun je echt veel meer.

Even een vraagje voor de mensen die ook blogger hebben.. Ik heb nu al een behoorlijk aantal berichtjes gekregen dat mensen geen reactie bij mij achter kunnen laten... Ik heb zelf ook even gekeken, maar ik snap het even niet meer.. De ene keer krijg ik de roze pagina, met de indeling en lettertype als dat ik het wil.. Dan kunnen er ook reacties onderaan een blogpost gegeven worden.

Maar een andere keer als ik op de link klik, krijg ik het standaard scherm van bloglovin, dus zwart wit en grijs, maar wel met mijn teksten en foto's... :? Hier kunnen mensen dus weer geen reactie plaatsen...

Ik heb elke keer het linkje van mijn onderschrift gevolgd, dus niet dat ik verschillende urls heb gebruikt oid... vind het echt zó vaag :? ...

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 17:36

ja, niet echt fijn... weet ook zo niet hoe je het moet oplossen, misschien ff googlen?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:23

Weet niet zeker of je dat tegen mij of Chanen had?

Maar mijn probleem lijkt opgelost :D. Denk dat het aan de layout lag, want bijvoorbeeld ook het bloglovin' dingetje was niet zichtbaar.. Ben nu niet helemaal tevreden met de look en de kleuren, maar daar ga ik binnenkort wel even voor zitten.

Om trouwens op de vraag van hierboven nog in te gaan, ik vind het zelf altijd erg leuk als er een foto van het onderwerp in de tekstbalk van de blognaam staat. Weet niet of je dat voor elkaar kunt krijgen hoor?
Maar op de een of andere manier vind ik dat altijd een stuk leuker eruit zien, ben dan meteen meer geinteresseerd.

Hoe kan ik trouwens jouw nieuwe blog op bloglovin toevoegen? Gewoon het nieuwe adres intypen en de oude verwijderen? Want ik begrijp uit je post dat-ie m niet automatisch overzet? Vind je posts erg leuk :j.

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:28

Ik heb wat veranderingen door gevoerd in mijn lay out (dat boomplaatje ding weggehaald, ik vond dat niks met het onderwerp te maken hebben)
Vinden jullie dit beter?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:34

Ja, vind ik wel. Wat rustiger :).

Je linkje in je onderschrift is niet helemaal goed Fieke, als je er nu op klikt, kom je op "page not found". Je kunt op die pagina wel doorlinken naar de juiste, dus het is niet zo heel erg, maar het is natuurlijk leuker als je meteen op de homepage komt :).

BalouArera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:53

Klopt, dankjewel Yv, als het goed is klopt het nu wel? :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 19:26

Ik vind hem wel leuk, maar vond het andere ook leuk staan hoor :D

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 20:54

Ah Yv, dan lag het daaraan, ik dacht al bij mezelf, 'wat een saaie lay-out' maar het was dus helemaal niet jouw lay-out :Y)

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 21:51

Ik heb net wel mijn blog gekoppeld aan Facebook. Wou het eerst liever niet, inderdaad om de reacties die ik mogelijk zou kunnen krijgen, maar ik denk dat er veel mensen zijn die het wel leuk vinden om te lezen :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:15

Chans schreef:
Chanen hier is info te vinden over de code voor de datum http://codex.wordpress.org/Template_Tags/the_date misschien heb je er iets aan :). Je kan die code bv dan stylen met CSS.

Thanks bijna nickname-genoot, haha! Ik zal het eens doorlezen. Zelf was ik al op zoek naar plugins of iets dergelijks, maar was er nog niet veel wijzer uit geworden. Wie weet dat dit helpt. Maar jij sleutelt wel zelf in de codes, dat je zoveel aan de bestaande thema's aanpast?

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:44

Graag gedaan, het is soms even zoeken en ook gewoon durven proberen en kijken hoe het eruit ziet :). Ik sleutel eigenlijk altijd wel wat in de codes, vroeger maakte ik mijn layouts altijd zelf, helemaal vanuit het niets of gebaseerd op een bestaand thema, nu heb ik daar helaas geen tijd meer voor dus dan maar een thema. Maar ik merk wel dat ik niet helemaal tevreden ben nog en ik ben dus nog steeds aan het sleutelen.

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 11:09

Heey, ik heb mijn blog net veranderd en vroeg me af wat jullie er van vinden en of jullie nog tips hebben voor mijn blog.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 12:23

Ik vind hem leuk geworden, maar vond de andere ook erg leuk.

En weet misschien iemand hoe je blogger kan koppelen aan je Facebook?

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:22

hallo,
Ik ben vandaag gestart met een blog, wel heel andere dingen dan de meeste onder jullie...
Ik ben van plan te gaan posten over fotografie en 'creativity' (ik maak zelf wenskaarten, schilderijtjes,...)

De blog: http://ltc-creativity.tk/

femmelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:27

leuk dat je ook een blog bent begonnen!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:31

Leuk zonnepaardje.. Ik blog ook over fotografie ed. :)
Ik ga je blog bekijken!!

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 13:39

This_is_me schreef:
Leuk zonnepaardje.. Ik blog ook over fotografie ed. :)
Ik ga je blog bekijken!!

Merci :) (tips zijn altijd welkom!)
Ben wel nog maar begonnen dus er staat nog maar 1 post op :+

Mooie foto's heb je op je website staan ! Ik heb nog niet zoveel sport gefotografeerd, moet dringend maar eens gaan oefenen...

Kan je bij wordpress ook blogpost onder een bepaalde pagina zetten ?
Ik heb namelijk een pagina voor fotografie en het zou handiger zijn als mijn blogpost daaronder komen te staan...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 15:37