Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
litilaura schreef:Ik probeer mn leven weer op te pakken, ben vorige dinsdag weer naar school gegaan. Het besef begint nu pas te komen wel confronterend dat bijvoorbeeld aardappelen schil voor 3 personen ipv 2. Het is net alsof hij ieder moment thuis kan komen. Slaap al hele week bij mama in bed omdat ik 's nachts wakker word en niet meer kan slapen. Met mama gaat helemaal niet goed probeer haar te helpen maar weet niet zogoed hoe.
litilaura schreef:Ik probeer mn leven weer op te pakken, ben vorige dinsdag weer naar school gegaan. Het besef begint nu pas te komen wel confronterend dat bijvoorbeeld aardappelen schil voor 3 personen ipv 2. Het is net alsof hij ieder moment thuis kan komen. Slaap al hele week bij mama in bed omdat ik 's nachts wakker word en niet meer kan slapen. Met mama gaat helemaal niet goed probeer haar te helpen maar weet niet zogoed hoe.
Avalon87 schreef:Hoe gaat het met jullie allemaal? Laura, lukt het een beetje om het leventje weer op te pakken?
Caithlin, dat is ook niet niks zeg, dat je beide ouders vechten tegen die rotziekte.. Heel veel sterkte!
Frodo, jouw verhaal raakte me ook erg.. Dat moet heel erg moeilijk zijn geweest...
Ik zit ook weer in een flinke dip. Morgen is het precies een half jaar geleden dat mama is overleden, niet te geloven hoe 'snel' de tijd gaat, voor mijn gevoel was het gisteren, hoewel het gemis met de dag erger wordt. Een tijd geleden kreeg ik een mooi stukje tekst doorgestuurd van een goede vriendin, hopelijk hebben jullie er ook een klein beetje steun aan:
“Keep the door to her life open” – Edith Fogg Hickman “Iedereen kent wel iemand die, overmand door verdriet, de naam van een overleden geliefde nooit meer noemt. Alsof door die naam uit te spreken, de vloedgolf van rouw en verlies weer sterker dan ooit terugkomt. Alsof door de naam te vermijden, het verdriet en gemis ook kunnen worden vermeden. Dit werkt niet. Houd de deur tot het leven van de overledene open. De herinneringen, het gevoel van diens aanwezigheid, zijn niet weg. In tegendeel. Naar mate de tijd verstrijkt kun je niet alleen kracht halen uit het ophalen van herinneringen, maar vooral aan het levend houden van je geliefde in je dagelijks leven. Het lichaam van je geliefde is weg, maar de geest van je geliefde is overal en omringt je. Het enige wat je moet doen is je hiervoor openstellen. Je geliefde is past echt weg als niemand meer aan haar/hem denkt. En dat zal nooit gebeuren.”