Ik vraag me eigenlijk af..
Er zijn (jammer genoeg) ontiegelijk veel vrouwen die bedrogen worden of bedrogen hebben.
Hebben deze dames dan ook een gesprek gehad met hun partner , dat hij iets miste, dat er werd aangegeven dat er iets niet juist zat en dat er de behoefte was om het op een ander te zoeken?
Ik vind het namelijk best interessant dat iedereen maar roept= praat er dan over met je partner.
Maar ik heb maar zelden een koppel gezien waarbij er daadwerkelijk genoeg lef (en openheid) was om te kunnen zeggen: Goh schat, ik voel me nogal ongelukkig, de sex voldoet niet/ik voel me onaantrekkelijk en wil graag weer iets 'plukken'...etc
Dit hebben we al aangeraakt in de discussie, maar ik vraag me écht af hoeveel dames er écht van gediend zouden zijn als manlief open en eerlijk kwam vertellen dat hij tekort kwam, en Als dat gebeurt, wat is dan de bedoeling? wat doe je daar als vriendin dan mee? Want als monogamie prioriteit is in de relatie, en manlief komt vertellen dat hij toch echt nood heeft en iets mist, dan is er ondanks dat de man voor hij vreemgaat en dus eerlijk aangeeft daar behoefte aan te hebben, er toch geen oplossing (zelfs meer problemen)? Hij krijgt dan waarschijnlijk nog de deur tegen zijn gezicht en kan het afbollen (want wie beter kan, kan beter gaan...) of hij krijgt te maken met een ineens erg jaloerse/onzekere vriendin
dan zwijg je als man toch?
Of welke vrouw hier zou het oké vinden dat manlief dan maar op een ander gaat? of welke vrouw zou niet superonzeker worden als de man eerlijk verteld behoefte te hebben aan een ander?
Wat ik maar wil aangeven is: de man kan in vele gevallen beter zwijgen en gewoon doen, dan verliest hij zijn vriendin waar hij veel van houdt niet, dan krijgt hij niet te maken met een onzekere vriendin, en dan heeft hij toch ontlading gehad.
Want als de man open en eerlijk praat kan hij vertrekken, of word hij scheef aangekeken door zijn vriendin omdat zij 'voelt niet goed genoeg te zijn' ....
Mijn vraag is dus: dames in een relatie, stel manlief komt éérlijk vertellen dat hij behoefte heeft aan wat anders...Wat is jullie reactie?