Misschien is het iets van deze regio Francis? Inderdaad al die jonge ultra slanke meiden worden onwijs veel gevraagd. Bij Chris merk je het vrij snel aangezien hij ook een vrij hoge stem heeft
Ik let eigenlijk nooit op wat voor "types" er op de dansvloer worden gevraagd, omdat ik zelf vaak zo druk ben met dansen. Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik wel "jong en ultra slank" ben... Zou het dan echt alleen om looks draaien? Ik mag toch hopen dat ik word gevraagd omdat ze vinden dat ik er vriendelijk uitzie en ik leuk mee kan komen tijdens een dansje...
Nou ja, feit is dat ik niet gevraagd word terwijl ik zie dat meiden die echt duidelijk minder goed dansen maar er jonger en strakker uit zien wél gevraagd worden en veel ook. En afgelopen feestje had ik zelfs een paar keer een man te pakken die dan wel ja zei toen ik hem vroeg maar dan onder het dansen druk is met de dansvloer en het publiek er omheen 'scannen' en die jongens heb ik bijna de hele avond alleen maar met jonge meiden zien dansen. Nu was op die party 't niveau ook wel wat hoger en konden de meesten ook wel goed dansen maar sommigen ook niet en die worden toch veel gevraagd. Dus ja... dan trek ik toch wel mijn conclusies...
joyce2
Geplaatst: 01-04-14 17:58
Ja dat kan ik me voorstellen, ik heb daar eigenlijk nooit op gelet. Ik zal daar volgende keer eens op letten!
Al moet ik heel eerlijk bekennen dat ik nu eens na zit te denken over het type mannen waar ik zelf graag mee dans... Enne, dan kies ik toch liever voor de wat langere mannen van (rond) mijn eigen leeftijd, dan voor de korte, vrij forse, oude, zweterige mannen... Laatst vlogen de spetters me gewoon letterlijk om mijn oren en als ze dan ook nog dicht bij me komen staan en me zo indringend aan staan te kijken, daar word ik niet blij van zeg maar Speels flirten op de dansvloer vind ik oké, maar ze moeten niet serieus in mijn personal space komen en al helemaal niet met al die spetters
Ethelate
Geplaatst: 02-04-14 09:46
Ieuw Joyce!
Er zijn zeker wel feesten waar het om de looks gaat, zoals afgelopen vrijdag, toen het showballensfeertje hing, ja, toen waren het allemaal strakke dansers & danseressen op de dansvloer. Maar op de meeste feestjes ervaar ik dat niet zo hoor. Ben zelf 27 en maatje 34 maar de dames uit mijn les (echt niet allemaal strak en hip gekleed) die alleen naar een feestje komen zie ik toch vaak op de dansvloer. Een vrouw, denk ergens in de 40, klein en rond van figuur, met een hele aanstekelijke schaterlach die regelmatig de hele groep weet dubbel te leggen, ze bakt er vaak helemaal niks van met de figuren maar lacht er zelf het hardst om. Als we haar tegen komen op een feestje gaat mijn vriend altijd even een dansje met haar doen 'om dat dat lachen is'. Ik hoop niet dat andere mij zo zien, maar zij heeft wel echt plezier en wordt veel gevraagd.
Zaterdag is er weer een feestje van mijn eigen dansschool, met rozen voor de vrouwen die de mannen ten dans vragen. Zulke concepten zijn natuurlijk erg leuk als je met vriendinnen samen gaat, stel dat eens voor bij je dansschool Francis? Dan wordt het er op af stappen leuk en andere vrouwen gaan ook meer met andere mannen dansen dan alleen met hun eigen partner. Ik heb mijzelf voorgenomen om als mr-ramp komt, dat ik hem ook een keer vraag, vorig feestje heeft hij serieus niet 1 dansje gedaan. Dat vind ik dan zielig. En het is ook een uitdaging om met een hele slechte danser te kunnen dansen
rozen voor de vrouwen die mannen vragen.. jeuh, dan zou m'n huis vol staan! Ik doe niet anders Oh, ik vraag meneer kneus ook ten dans hoor, zeker als er geen andere heren willen, maar 'onze' meneer kneus (die uit mijn les dan) heeft er wel héél veel lol in, danst 2 x per week en doet echt stinkend z'n best. Is ook echt wel te merken want tegenwoordig kun je nog wel redelijk een dansje met hem doen. Niet het hele nummer in de maat maar ach, hij doet in ieder geval meer dan alleen de basis. Is ook zeker zo dat ook dat een uitdaging is. Daarnaast wil ik niet zo'n danser zijn/worden die alleen maar met goeie dansers danst en anderen 'te min' vindt. We zijn tenslotte allemaal beginner geweest en de een leert nu eenmaal sneller dan de ander. Doet niks af aan het plezier wat je samen kunt hebben.
Ethelate
Geplaatst: 07-04-14 10:08
Het was echt een super leuk feest. Je krijgt zo veel wisseling in danspartners en alle niveaus dansen met elkaar. Heb met 12 verschillende mannen gedanst en met de meeste wel een paar dansjes, door allerlei figuren gegooid die ik nog niet kende, voetjes deden wel zeer na 4 uur maar vrolijk door gegaan En een mooie bos rozen, zo grappig hoe trots die mannen dan rozen uitdelen Een vriendin was mee, die heeft nog geen les gehad en vorige maand is ze voor het eerst mee wezen kijken. Nu heeft ze met 5 mannen gedanst, ze werd telkens weer gevraagd en kreeg het uitgelegd. Zij was zo verbaasd over de gemoedelijke sfeer en dat het niemand het iets uitmaakt dat je het nog niet kunt, zo leuk En super stoer van haar, ik vond mijn eerste feestje na 4 lessen toch wel eng! Ze heeft zich 's avonds meteen ingeschreven voor het volgende seizoen.
Klinkt helemaal leuk Ethelate en idd stoer dat je niet-dansende vriendin mee ging én gedanst heeft. Ik ging na m'n 2e les voor't eerst naar een party en idd, toen vond ik het nog wel rete-spannend om vreemde heren te vragen, deed ik dat dus ook nog lang niet zo veel.
Wij hebben gisteren weer een heel gezellige zondag matinee gehad in Deventer. 't Was niet zo druk als de vorige keren maar ik heb deste lekkerder gedanst. Alles lukte, ook de moeilijke dingen met een van de gevorderde heren en m'n leraar. Lekker veel snelle nummers waar je dan op een gegeven moment echt in op kunt gaan. Was dus een heel geslaagd feestje en dat had ik even nodig ook.
Vanavond maar even een keer niet naar Salsashakers, ik wil even een keer echt op tijd naar bed want morgen heb ik een sollicitatiegesprek met 50% kans dat ik de baan krijg. Ik MOET deze baan, anders kon het wel es einde paarden en einde dansen zijn voor mij. Duimen jullie dus even voor me, morgen om half 12?
Haha... moest om advertenties op Markt te kunnen lezen de add-blocker weer aan zetten en nu staat hier onderaan de pagina een advertentie van gratis Proeflessen bij Ziko. 't Blijft grappig, die google-adds.
Gratis Proeflessen Salsa ziko.nl Van 7 april t/m 13 april 2014 Salsa Zouk Kizomba Bachata Samba
Ethelate
Geplaatst: 07-04-14 15:14
Succes morgen! Verstandig om daar een uitzondering voor te maken en op tijd naar bed te gaan
Die advertenties zijn grappig, ik zie een banner van Het Nationale Ballet; Junior Company Google snapt niet dat wij het over een andere dans hebben.
Lekker is dat he als het goed gaat. Ik werd door mijn eigen leraar door een figuur gegooid waarvan ik dacht WTF, waar kom ik uit, maar het kwam goed uit en ik helemaal verbaasd en hij kijkt mij zo verschrikt aan: in welke les zit jij? Owwww, sorry, maar je kwam goed uit!
Op mijn eerste salsa feestje stond ik achter een tafel weggedoken in de hoop niet te hoeven dansen Ben door een paar mannen de dansvloer op getrokken en een paar dansjes gedaan en toen was die mega drempel/schaamte van ik kan het niet wel weg en zijn we tot het eind gebleven
OOH, vakantie in Cuba lijkt me ZO gaaf en dan idd nog dansen ook. Al heb ik gehoord dat die echte 'salsa/dans-vakanties' in Cuba tegen vallen omdat je op van die 'georganiseerde' feesten komt met veel vakantiegangers. Weet niet of het zo is hoor maar het lijkt mij juist gaaf om in van die 'achterafkroegjes' of op straat écht Cubaans tussen de mensen te dansen. Ik had al es gekeken naar de vakantie die op Salsa.nl staat, die leek me wel gaaf (kan em nu dus niet meer vinden) dat was meer een rondreis waarbij je ook naar verschillende delen van Cuba reist en dus niet op één locatie met les op een dansschool ofzo.
Een vriend van mij die erg goed kan dansen, is naar Argentinië geweest en heeft daar zijn ogen uitgekeken qua dans! Hij heeft daar geen speciale vakantie voor geboekt, maar er werd gewoon heel veel gedanst op terrasjes en er waren veel feesten. Dus hij heeft wel een "dansvakantie" gehad, maar dan zonder er echt een te boeken en gewoon veel van de echte cultuur gezien. Dat lijkt me dus gaaf idd!
Mijn danspartner heeft ook eens een dansvakantie geboekt, en een vriendin en vriend van me afgelopen maand nog in Portugal (geloof ik). Best cool, alleen de centjes heb ik er niet voor. Dit was schijnbaar heel geslaagd, maar ik weet natuurlijk niet of ze ook 'achteraf' zijn gaan dansen. Dat denk ik dan niet als het zo'n georganiseerde vakantie was.
Afgelopen zondag ben ik weer naar Salsa Breeze geweest, was weer lekker. Vanavond weer lekker vrijdansen in Eindhoven. Dit weekend even salsa-loos, maar volgend weekend met pasen is er El Corazon en Bachata Mania, dat wordt weer lekker veel salsa
Dit weekend meerdaagse wedstrijd met mijn paard dus dinsdag pas weer dansen, laatste les van het seizoen.
Cuba stond al heel hoog op mijn lijstje, om het land, het regime, de natuur maar nu ik salsa dans is het wel een met hoge prioriteit geworden In oktober een maand vrij gepland op het werk dus hoop dan die kant op te kunnen. Al zit je dan wel in het orkaan seizoen, het zou wel mooi weer zijn. Wij willen dan alleen tickets boeken, en met een auto van de ene naar de andere kant van het eiland reizen.
Ethelate (sorry je hebt vast je naam verteld) thanks dat je het vraagt. Gaat gelukkig beter. pijn zo goed als verdwenen alleen aan het eind van de dag nog last van! Dus lessen moet goed komen vanavond en party morgen ook
Jessy90
Geplaatst: 11-04-14 18:09
Tuttebel zullen we meeten? ik ga vanavond naar luxor live in arnhem..ben benieuwd!
Francis
Geplaatst: 11-04-14 19:43
Jessy90 schreef:
Gaan er mensen naar vila bailar in Apeldoorn zaterdag?
Ik wilde heel graag en was het ook van plan maar was even vergeten dat m'n zoon een nachtdienst moet werken en ik dus thuis moet zijn voor onze pup.... Beetje bummer want ik was zeker van plan te gaan.
Moet ook echt nog wel wat leuke kansen om te dansen vinden want bij ons zijn nu 2 weken geen lessen. Met de lesdag op donderdag betekent dat bijna 3 weken niet dansen! Bij het idee krijg ik al afkickverschijnselen.
Thanks for asking Ethelate, sollicitatie ging heel goed, baan niet gekregen... ze bleken toch nog een interne kandidaat te hebben en daar gingen ze bij nader inzien toch liever mee in zee. Wist AB Oost ('t wervingsburo) ook niet en ik was een supergoede kandidaat, als die interne kandidaat er niet was geweest waren ze zeker voor mij gegaan, maar ja... koop ik dus niks voor. Was er góed ziek van, zo erg zelfs dat ik gisteren eerst geen zin had om te gaan dansen. (Kwam tijdens dansen gelukkig weer helemaal goed hoor )
Tuttebel
Geplaatst: 11-04-14 21:51
Jessy90 schreef:
Tuttebel zullen we meeten? ik ga vanavond naar luxor live in arnhem..ben benieuwd!
ik ben aanwezig ook met de workshop! dus wij kunnen elkaar meeten