Zwanger van de hufter op t witte paard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-13 23:10

Jolien87 schreef:
Ik probeer het absoluut niet goed te praten, maar als ik een oud studiegenoot zou tegenkomen op FB die ik altijd wel heb zien zitten (ervan uitgaande dat het met madame petite ook zo zit) en die zou zich voordoen als charmante vrijgezel, zou ik er misschien ook wel op ingaan.
Ik vraag me dus af hoe ze gaat reageren. Het zou mij niets verbazen als ze hem ook de rug toekeert, of op z'n minst niet gecharmeerd is van deze actie.

Ik heb net via wat doet het zelf inspector gadget werk gezien dat ze zelf ook een vriend heeft.

Dus wat er aan de hand was tussen die twee..

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:12

Ik heb alleen jouw reacties doorgelezen TS en ik wil je even sterkte wensen. Het is niet niks wat er nu op je afkomt. Ik zou me niet zo in kunnen houden zoals jij dat doet, en daar heb ik een hoop respect voor! Desondanks is het denk ik wel tijd voor een heel goed gesprek tussen jullie twee.

Ik wil alleen 1 ding in zijn voordeel zeggen. TS, hij heeft niet gezegd dat hij JOU wil inruilen... Hij heeft gezegd dat hij zijn 'verzonnen mannelijke huisgenoot' in wil ruilen voor haar. Hij heeft dus niet gezegd 'ik wil mijn zwangere vrouw in ruilen voor jou'. En ik vind dat daar wel een verschil in zit. In zijn hoofd heeft hij een eigen wereldje waarin hij met een mannelijke huisgenoot woont en met een leuke vrouw chat. In dat geval heeft hij gezegd dat hij zijn mannelijke huisgenoot wil inruilen voor haar, in een normale wereld zou dat ook een normale hetero opmerking zijn en niets vreemds. Heel banketstaaf, maar je moet niet vergeten dat jij in dat wereldje even niet bestaat. Het is dus helemaal geen nare opmerking over jou. Als zij nou wel wist dat hij bij zijn zwangere vrouw woont, en hij had dan gezegd 'kon ik mijn huisgenoot maar inruilen voor jou', dan is het wel een nare opmerking over jou.

Dit praat zijn gedrag natuurlijk niet goed maar ik denk wel dat bovenstaande het geval is. Wij vrouwen denken vaak veel te diep over dit soort dingen. Hij heeft een wereldje gecreëerd waarin hij ander werk heeft, met iemand anders woont etc. dus hier kom jij niet in voor (en dat hoort natuurlijk niet, maar goed), en in dat geval wilde hij zijn huisgenoot inruilen. Het is hetzelfde als dat hij tegen haar zegt 'ik ben toch zó gek op mijn fijne kantoorbaan', hij heeft helemaal geen kantoorbaan, dus hij liegt, maar in die wereld spreekt hij de waarheid. I.m.o. is het geen mannenlogica om te zeggen 'kon ik mijn huisgenoot maar inruilen voor jou' terwijl hij bedoelt 'ik wil van mijn zwangere vrouw af' want in dat geval had hij wel eerlijk tegen haar geweest vanaf het begin. Snap je me nog? Dit denk ik in ieder geval.. Of ik gelijk heb is een tweede..

CindyUniek

Re: Zwanger van de hufter op t witte paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:15

NW miss is dat nou juist het hele punt, dat hij behoefte heeft aan een wereldje zonder zijn vriendin (en kind!)
en op het moment dat hij het over zijn huisgenoot heeft en die in wil ruilen voor haar, maak je mij niet wijs dat zijn eigen vriendin dan niet zijn gedachte passeert.....

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:18

Ik mis even dat hij heeft gezegd je om te willen ruilen. Zij wist toch niet dat hij een vriendin had? En hij woonde toch samen met en 'huisgenoot'?

Ik kan er nog steeds niet bij met mijn hoofd... heb heel de dag er aan zitten denken. Bah, TS nogmaals, sterkte :(:)
Laatst bijgewerkt door Mear op 01-03-13 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:19

CindyUniek schreef:
NW miss is dat nou juist het hele punt, dat hij behoefte heeft aan een wereldje zonder zijn vriendin (en kind!)
en op het moment dat hij het over zijn huisgenoot heeft en die in wil ruilen voor haar, maak je mij niet wijs dat zijn eigen vriendin dan niet zijn gedachte passeert.....

Dat is nou juist het hele idee van dat wereldje, iets wat niet ECHT is en wat ook nooit ECHT hoeft te worden of te zijn. Dus zijn vriendin hoeft dan inderdaad zijn gedachten niet te passeren want zij is wel echt en past daarom niet in dat wereldje.

Of dit goed of slecht is laat ik in het midden...

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:22

Raponsje schreef:
Jolien87 schreef:
Ik probeer het absoluut niet goed te praten, maar als ik een oud studiegenoot zou tegenkomen op FB die ik altijd wel heb zien zitten (ervan uitgaande dat het met madame petite ook zo zit) en die zou zich voordoen als charmante vrijgezel, zou ik er misschien ook wel op ingaan.
Ik vraag me dus af hoe ze gaat reageren. Het zou mij niets verbazen als ze hem ook de rug toekeert, of op z'n minst niet gecharmeerd is van deze actie.

Ik heb net via wat doet het zelf inspector gadget werk gezien dat ze zelf ook een vriend heeft.

Dus wat er aan de hand was tussen die twee..

Oei, ik zou me echt niet kunnen inhouden haar vriend in te lichten.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:22

Ik ook niet :D Maar helemaal eerlijk is dat eigenlijk niet.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:25

NWDynamite schreef:
Ik wil alleen 1 ding in zijn voordeel zeggen. TS, hij heeft niet gezegd dat hij JOU wil inruilen... Hij heeft gezegd dat hij zijn 'verzonnen mannelijke huisgenoot' in wil ruilen voor haar. Hij heeft dus niet gezegd 'ik wil mijn zwangere vrouw in ruilen voor jou'. En ik vind dat daar wel een verschil in zit.

Maar dat is nou juist het grote probleem. Het feit dat hij een eigen wereldje creëert waarin Raponsje -even heel hard gezegd- niet bestaat. Dat is in mijn ogen nog 3x erger dan eerlijk tegen iemand opbiechten dat je een zwangere vriendin hebt waardoor je relatie er nu even niet zo ideaal uitziet.
Raponsje heeft ook meermaals aangegeven dat dit misschien nog wel het ergste is van het hele verhaal.

@Raponsje: het feit dat 'petit fourtje' zelf ook een vriend heeft maakt mijn opmerking volledig ongegrond.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:36

Jolien87 schreef:
NWDynamite schreef:
Ik wil alleen 1 ding in zijn voordeel zeggen. TS, hij heeft niet gezegd dat hij JOU wil inruilen... Hij heeft gezegd dat hij zijn 'verzonnen mannelijke huisgenoot' in wil ruilen voor haar. Hij heeft dus niet gezegd 'ik wil mijn zwangere vrouw in ruilen voor jou'. En ik vind dat daar wel een verschil in zit.

Maar dat is nou juist het grote probleem. Het feit dat hij een eigen wereldje creëert waarin Raponsje -even heel hard gezegd- niet bestaat. Dat is in mijn ogen nog 3x erger dan eerlijk tegen iemand opbiechten dat je een zwangere vriendin hebt waardoor je relatie er nu even niet zo ideaal uitziet.
Raponsje heeft ook meermaals aangegeven dat dit misschien nog wel het ergste is van het hele verhaal.

@Raponsje: het feit dat 'petit fourtje' zelf ook een vriend heeft maakt mijn opmerking volledig ongegrond.

Als ik eerlijk ben zou ik het erger vinden dat mijn vriend zou zeggen dat hij mij in wil ruilen omdat onze relatie niet ideaal meer is dan dat hij zijn verzonnen mannelijke huisgenoot in wil ruilen. Iedereen wil weleens ontsnappen aan de realiteit, dit is misschien zijn manier. Zegt niet dat hij een compleet dubbelleven leid met alle vertier erop en eraan. Het is natuurlijk wel een enorm aandachtspunt in jullie relatie en dit moet niet veel verder gaan.

Het zegt juist zó veel dat hij een wereldje heeft gemaakt waarin TS niet bestaat. Het kan 2 dingen betekenen, 1 hij wil ontsnappen van TS en is haar zat, 2 hij wil ontsnappen uit het dagelijks leven en heeft daarom een fictief wereldje gecreëerd waarin hij niemand hoeft te schaden maar wel even kan ontsnappen.
Ik denk persoonlijk nummertje 2 omdat als hij van TS af had gewild (nummer 1) hij het klaar had kunnen spelen door gewoon een relatie met die andere vrouw te beginnen, en dat heeft hij volgens mij niet gedaan want dan had hij wel eerlijk tegen haar geweest. De vraag is alleen, hoe vér gaat hij in dat fictieve wereldje? Houdt hij het bij chatten en is dat voor hem genoeg of leidt hij wel echt een dubbelleven met alle vertier erop en eraan?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:56

Raponsje, ik vind het bewonderenswaardig dat je hier zo rationeel mee omgaat.
Je bent zwanger, vol hormonen, diep gekwetst en toch los je de situatie erg netjes op.

Respect! +:)+ (en natuurlijk nog veel sterkte)

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 23:58

NWDynamite schreef:

Denk eerder dat de andere 2 niet eerlijk zijn :')

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 00:03

AnneXxX schreef:
NWDynamite schreef:

Denk eerder dat de andere 2 niet eerlijk zijn :')

Zijn ze ook niet maar die franse meid wist niks van TS af. En wie is TS dan om die meid haar relatie te verpesten? Dat is toch die meid haar eigen zaak? Die meid heeft TS niks aangedaan, haar eigen vent is de boosdoener. Ik denk maar zo, karma is a bitch, madame francaise krijgt het nog wel op haar bordje als de tijd rijp is.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 00:09

Zal ze daadwerkelijk niets van de relatie van TS hebben afgeweten ? Misschien heb ik over iets heen gelezen hoor.
Ik zou het in ieder geval niet kunnen laten haar vriend in te lichten. Of dit fair en slim is, is een tweede.
Maar ik heb gewoon zo'n gruwelijke hekel aan vreemdgaan of vergelijkbare activiteiten dat ik daar nooit mijn mond over zou houden.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:05

Wat bijzonder dat hier mensen zijn die al excuses verzinnen voor de man in kwestie, als in "hij creëerde een fantasiewereldje" en "het is onschuldig want via facebook"... een man is geen kleuter. Hij kan bewust kiezen voor zijn eigen acties.
Je moet je schamen als je als volwassen vent dat soort berichten typt naar een oud-klasgenoot terwijl je een zwangere vriendin hebt. Respect is zo belangrijk in een relatie!

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 01:20

Wat de reden ook is het hij had het niet moeten doen.
Of hij nu behoefte had aan een fantasie of al zou ik 60 kilo aangekomen zijn en al weken mijn bed niet meer uit komen, zoiets doe je gewoon niet binnen een relatie.

Nog steeds snap ik niet waarom hij opzoek moest naar iets anders of wat hij dan miste want al zeg ik het zelf, hij had weinig te klagen. Dus waarschijnlijk was het behoefte aan "vers vlees".

En als dat zo is dan vind ik het moeilijk om te denken dat hij de rest van onze relatie daar niet opzoek naar zal gaan of behoefte aan zal hebben maar de tijd zal het leren.

Hij kwam net huilend de slaapkamer binnen (en ik heb hem nog nooit zien huilen) of hij eventjes 5 minuten bij mij in bed mocht liggen dus we hebben gepraat maar erg veel kan ik niet los peuteren maar hem wel verteld dat dit eens maar nooit meer is anders dan stap ik op.

Vanavond heb ik nog geen zin om naast hem te slapen, maar morgen praten we verder en zal ik maar moeten proberen om dit te vergeven en te vergeten.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:26

We kunnen hier allemaal wel gaan verzinnen wat voor reden hij heeft gehad om dit te doen.... maar grote kans is dat hij dat eigenlijk zelf ook niet zo goed weet.

... dat hij ergens een behoefte heeft die niet bevredigd werd is wel waarschijnlijk.... maar dat kan net zo goed het tegenovergestelde zijn van wat er nu steeds in het topic naar voren komt.

Mooi dat je wel blijft praten :) ...

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:27

Ik hoop dat je er uit komt met je beslissing. Ik zou vanuit eigen ervaring willen zeggen, neem je tijd om er over na te denken..... Veel sterkte.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:33

Vandaag ook een domme discussie gehad (ow ik vind het zelf alleen heerlijk om te zien hoe hij geniet van aandacht van andere... Weet dat hij nooit iets zal doen/zal zeggen wat niet kan...) Maar het was dus op zijn werk nooit ter sprake gekomen dat ie een vriendin had, dus een paar meiden zaten nog wel eens wat te flirten enzo (gewoon net wat meer interesse tonen, vragen of hij wat wilde gaan drinken enzo... Niets wat niet kan (ook al liet 1 of ander raar mens hem pikante foto's van haar zelf zien.. maar dat schijnt ze bij iedereen te doen? Nouja, boeiend (het stomme is dat het ook echt zo is, zijn broer heeft zijn werk overgenomen en wordt nu door het naaktfotomens (der nieuwe bijnaam) gestalkt tijdens het roken ;))

Maar omdat het nooit ter sprake is geweest dat er een "relatie" is, wisten ze dus ook niet van mijn bestaan... "Ja ik stel me toch ook niet voor "Hoi, mijn naam is x en ik heb een vriendin." En als ze alleen oppervlakkige gesprekken hebben, is het niet ter sprake gekomen... Dus in hoeverre het verzwijgen echt verzwijgen is... En is het respectloos? Op mijn vorige werk vond ik de mensen niet leuk, denk maar niet dat ze iets wisten van mijn privé-leven... Want dat ging ze gewoon niets aan, had niet de behoefte om leuke persoonlijke verhalen te gaan vertellen of wat dan ook... Borrels ontweek ik (als je met tegenzin naar je werk gaat, ga je niet gezellig doen op een borrel ook al mag je je partner meenemen..)

Moet ook echt zeggen dat hij gewoon geniet van de aandacht en het goed is voor zijn zelfvertrouwen (wegens zijn "mijn inhammen worden groter-obsessie die hij ontkent ;)) (Ik heb zelfs nog grapjes zitten maken omdat hij vandaag verteld had dat "zijn vriendin" hem naar het ziekenhuis had gebracht "joh, je had moeten zeggen de ambulance, was niet eens gelogen geweest want je bent van ziekenhuis verhuisd met een ambulance..")

En nee, ik praat het niet goed! Dat ten eerste even... Maar wij kunnen niet heel het gesprek lezen, en ik denk dat jij zeker wel "objectief" genoeg kunt zijn, om te bedenken of het "per ongeluk" nooit genoemd is, of expres verzwegen... (en de dingen die ik in het topic heb gelezen... tjah... kan natuurlijk niet heel het gesprek zien maar vond ze te ver gaan... (en met heel het gesprek... Ik zeg ook wel eens tegen iemand "Lieverd, blabla" maar dan is het vaak sarcastisch bedoeld... pak je alleen dat zinnetje, komt het ook raar over ;)) Dus ga voor je zelf even na of je echt goed objectief bent geweest... Want mijn eerste reactie zou ook "AAAAAAAAAAAAAAAAAARHG" zijn; terwijl het misschien wel heel erg meevalt? (Ik hoop dat iig voor je!)

Zou zelf persoonlijk sowieso niets gaan zeggen tegen de vriend van het Franse meisje... Je wilt niet de oorzaak zijn van relatieproblemen + je kan tegen sommige mensen de waarheid zeggen, maar als ze die niet willen geloven, krijg jij nog een hele lading over je heen wat alleen maar meer stress en gezeur veroorzaakt... Is het niet waard!

Moet trouwens ook even zeggen, dat ik een man ken, die echt een enorme klootzak is op gebied van monogamie... Maar sinds dat ie een kindje heeft, is hij echt heel erg veranderd... Foto's op FB van zijn kind en zijn vrouw; opeens van "player" naar "burgerlijke huisvader" gegaan... Dus dat kan ook nog gebeuren...

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:35

Ten eerste: Heel veel sterkte..
Ten tweede: Ik had hem linea recta de deur uit gebonsjoerd! %)
Je bent vast en zeker meer waard dan dat ;)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 01:39

Lianne: Er zijn echt dingen gezegd die niet kunnen.
Dingen die hij met haar zou doen als ze op dat moment bij elkaar zouden zijn en dat zijn voornamelijk naakte activiteiten.

Niet 1 bericht, maar een stuk of 20 berichten per dag een paar maanden lang.

Ook op de avonden dat ik in het ziekenhuis lag omdat ik door de zwangerschap zelfs geen drinken meer binnen kon houden en aan het infuus lag, zat hij lekker thuis met haar vunzige berichtjes te sturen.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:44

Ok... dan is het echt niet meer "per ongeluk nooit ter sprake gekomen"... (Ja, ik weet dat het heel goedpraterig overkomt... maar het stomme is dat mijn eerste reactie heel heftig zou zijn... dus probeer altijd te relativeren... Te vaak hebben mensen om iets ruzie dat zo uit het verband getrokken is etc. Of wat gewoon echt "stom toeval" is...)

Heb echt nog steeds ontzettend veel respect voor jou dat jij het zo netjes aanpakt...

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:44

Mensen zeggen hier zooo makkelijk dat je zo'n man de deur uit moet zetten.. Maar zo makkelijk is dat niet... Je houdt van die man! Daarom ben je samen met hem (en zwanger van hem). Het is heel *piep* dat ie zoiets flikt maar als dit je overkomt (uitzonderingen daar gelaten) reageer je heel anders dan je van tevoren denkt.. Ik heb altijd gezegd als dat mij gebeurt is het klaar, het overkwam mij en ik was er kapot van, maar we hebben eraan gewerkt en onze relatie is erbovenop gekomen want we waren niet voor niks al zo lang bij elkaar, ik heb altijd gezegd dat ik de rest van mijn leven met deze jongen wil doorbrengen en dat wil ik nog steeds! Maar als hij nu nog maar iets kleins flikt is het klaar.. En ik hoop toch zo dat dat niet hoeft...

Wel heb ik het nog moeilijk met vertrouwen.. Als hij een meisje toevoegt op Facebook, MOET ik kijken.. Verder heb ik mezelf verboden zijn berichten te lezen want dat moet ik niet willen en ik wil niet obsessief zijn.. Ik moet hem gewoon weer gaan vertrouwen maar dat heeft tijd nodig denk ik...

En raponsje; je hebt al het recht nu kwaad te zijn en laat hem maar even op z'n knieën gaan, time Will tell of jullie relatie dit gaat 'overleven' :) .

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:49

Merell123 schreef:
Mensen zeggen hier zooo makkelijk dat je zo'n man de deur uit moet zetten.. Maar zo makkelijk is dat niet... Je houdt van die man! Daarom ben je samen met hem (en zwanger van hem). Het is heel *piep* dat ie zoiets flikt maar als dit je overkomt (uitzonderingen daar gelaten) reageer je heel anders dan je van tevoren denkt.. Ik heb altijd gezegd als dat mij gebeurt is het klaar, het overkwam mij en ik was er kapot van, maar we hebben eraan gewerkt en onze relatie is erbovenop gekomen want we waren niet voor niks al zo lang bij elkaar, ik heb altijd gezegd dat ik de rest van mijn leven met deze jongen wil doorbrengen en dat wil ik nog steeds! Maar als hij nu nog maar iets kleins flikt is het klaar.. En ik hoop toch zo dat dat niet hoeft...

Wel heb ik het nog moeilijk met vertrouwen.. Als hij een meisje toevoegt op Facebook, MOET ik kijken.. Verder heb ik mezelf verboden zijn berichten te lezen want dat moet ik niet willen en ik wil niet obsessief zijn.. Ik moet hem gewoon weer gaan vertrouwen maar dat heeft tijd nodig denk ik...

En raponsje; je hebt al het recht nu kwaad te zijn en laat hem maar even op z'n knieën gaan, time Will tell of jullie relatie dit gaat 'overleven' :) .

Heb het ook meegemaakt hoor. na een relatie van 5 jaar hem de deur uitgezet en nooit meer aangekeken. Tot ziens! *\o/*

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:56

Alexandra... jij bent 18... dat is wel iets andere levensfase dan waarin de TS nu verkeerd.
Ik denk dat als ik erachter kom dat mijn man... waar ik al 12 jaar mee samen ben... naar een vrouw dergelijk berichtjes stuurt... dat ik eigenlijk totaal niet zou weten wat ik zou moeten doen en zielig in een hoekje zou gaan zitten janken (en dan heb ik niet eens last van zwangerschapshormonen)

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 01:59

Evelijn schreef:
Alexandra... jij bent 18... dat is wel iets andere levensfase dan waarin de TS nu verkeerd.
Ik denk dat als ik erachter kom dat mijn man... waar ik al 12 jaar mee samen ben... naar een vrouw dergelijk berichtjes stuurt... dat ik eigenlijk totaal niet zou weten wat ik zou moeten doen en zielig in een hoekje zou gaan zitten janken (en dan heb ik niet eens last van zwangerschapshormonen)

Dus omdat ik 18 ben is het niet serieus genoeg geweest ofzo..?

Ik weet zeker dat ik nog op dezelfde manier zou handelen als toen, ik bedoel, ik laat me voor geen goud bedonderen.. door niemand.