Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Raponsje schreef:NatassJa schreef:Misschien wel een grappig iets, aangezien het hier een tijdje geleden over cold-reading ging.. Hebben jullie weleens naar Derren Brown gekeken? Ik vind die man echt het perfecte voorbeeld van hoe je iemands gedachten kunt fiets. Hoe je iemand kunt "lezen". Hijzelf gelooft dan ook niet in bovennatuurlijke dingen en legt veel dingen ook uit. Erg leuk en vooral erg bizar af en toe
Helaas uitgelekt dat hij een faker is.
Hij heeft hier programmas op tv waarbij hij mensen hypnotiseerd om over angsten been te komen.
Beetje jammer dat er uit is gekomen dat de mensen met fobien allemaal.acteurs waren.
DaniBanani schreef:Singasong, waar komt die onderste quote vandaan?
Kuggur schreef:Tsunamies worden veroorzaakt door aardbevingen onder zee. De schokgolf van de aardbeving gaat véél sneller dan de tsunami zelf. Dieren merken die schokgolf met hun alledaagse zintuigen en vluchten ervoor. Afhankelijk van de afstand van het centrum van de beving van de kust duurt het dan nog vele minuten vóór de tsunami aankomt.
singasong schreef:DaniBanani schreef:Singasong, waar komt die onderste quote vandaan?
De quote: http://www.earth-matters.nl/5/5985/gezo ... pnose.html
De bron: http://www.henkfransen.nl/
Kuggur schreef:marleen_usar schreef:Waarom is ze dan gezakt, om dat mensen denken dat de energie dat niet kan doen?
Wel, ik kan niet voor alle "mensen" spreken, maar ik denk dat de "energie" waar het hier om gaat niet bestaat. Geen enkele reader of healer (in het bijzonder jijzelf Marleen) heeft me reden gegeven van iets anders uit te gaan.
dejavu schreef:Maar wel de wijsheid beweren te hebben dat je anderen kunt helpen? Ik vind het hier steeds simpeler worden....
joyce B schreef:dejavu schreef:Maar wel de wijsheid beweren te hebben dat je anderen kunt helpen? Ik vind het hier steeds simpeler worden....
Een psychloog geeft ook geen therapie in eigen gezin, en een relatietherapeut kan ook relatieproblemen krihgen die hij niet op kan lossen. Vaak zit je er te dicht op en vertroebelt daardoor het beeld en ben je te emotioneel betrokken.
joyce B schreef:Wat ik dan jammer vind, is dat wanneer mensen zelf aangeven dat zij wel die energie konden voelen bij bepaalde mensen, als ontvangende partij, en daar ook echt baat bij hebben gehad, dat dat dan afgedaan wordt als onzin of placebo effect.
maikeltje schreef:Dus jij zegt dat ik mijn vader met ongeneselijke kanker gewoon moet laten hypnotiseren?? En dan komt het goed???
Hoe durf je!
joyce B schreef:Maar wil je daarmee zeggen dat de echte behandeling dus ook niet effectief is, maar zijn werking te danken heeft aan datzelfde placebo effect? Dan heb ik het dus over echte medicijnen he...
singasong schreef:maikeltje schreef:Dus jij zegt dat ik mijn vader met ongeneselijke kanker gewoon moet laten hypnotiseren?? En dan komt het goed???
Hoe durf je!
Dit staat gewoon op internet maar omdat ik het in een linkje neerzet ben ik de boosdoener? Schrijf even een vriendelijk bericht naar meneer Fransen. En doe wat je wilt met de informatie die in de quote staat. Wie weet steek je er nog iets van op!
joyce B schreef:Volgens mij zeg je hiermee precies wat ik bedoel. Jouw vriendin behandelt niet haar eigen kind omdat het onverstandig is therapeut uit te hangen binnen je gezin. De rol van moeder is een andere dan die van therapeut. Een therapeut houdt emotioneel afstand. En als moeder zit je er toch anders in.