Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:32

Wil wel graag in dat huiskamertopic, werk niet vast in de bediening maar ben kritisch-restaurant tester en spring ook wel eens in in het restaurant van de familie van mijn vriendin, maar dat is niet vaak. Mag ik er dan ook in? :)

Herinner ik me er nog een: restaurant van mijn vriendin is een soort steakhouse, en er hangen bordjes dat ze de pindaschillen op de grond mogen gooien. Meestal krijg je dan leuke reacties, maar er kwam een stel dat dat helemaal niet op prijs stelde, en 'of ik die rotzooi niet even op wilde ruimen bij die tafel ernaast'. Nou mevrouw, nadat de gasten weg zijn mag ik het pas opvegen. Kreeg ik me toch een gemene blik.. Heb het maar even weggeveegd, maar regels zijn regels. Ik sta niet vaak in dat restaurant en wil niets verkeerd doen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:37

Zou je even een PB'tje willen sturen LittleLove? Dan heb ik alles bij elkaar! :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 18:50

Gerlin schreef:
De aflevering bij restaurant Snowbase nemen ze de groep van dat restaurant mee waar ik werk, De Zwaan in Etten-Leur. Erg leuk om even te zien :j

Ik zit nu net te kijken, prachtig restaurant! En wat een geweldig mooie wijnmuur! Wauw! Jaloers! :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:26

Juni uiteraard :')

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 19:51

Courses schreef:
Juni uiteraard :')

Heh? :')

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:25

Ik had de verkeerde datum gezegd haha :')

Oh, ik word echt chagerijnig van die meid uit Aflevering 2. Die Rosalie, bleh.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:38

Ik heb een pb gestuurd :D !!
Leuk een HK topic!

amenicora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:02

Douce schreef:
6 tafels buiten en 5 binnen kan chaotisch zijn, als ze allemaal in een keer binnen komen dan ;) moet binnen een kwartier redelijk kunnen lopen ja.

Ja dan wel idd, dit was niet het geval. het werd gewoon vervelend, mensen die later binnenkwamen hadden al lang hun eten en tuurlijk soms zit het gewoon ff tegen en kan ze er niks aan doen als de keuken iets vergeet of de handheld niet meewerkt. Maar ze deed gewoon bij de eerste bestelling al serieus kattig, alsof het haar geen barst kom schelen, dan heb ik het na 3 keer wel gehad zeg maar.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:25

Oh komt er een HK hiervan? (komt er ook nog es 1 achter hoor :+ )
Blijft dit topic dan ook nog bestaan of niet? Ik heb nl geen behoefte aan een HK maar vind het wel leuk om alle ervaringen ed te lezen.. :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:27

Maakt dat zoveel verschil dan, of het een HK wordt?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:39

Courses schreef:
Jaaa, doe maar! Leuk! :D
Mag ik 'm openen?!
Iedereen die erin wil, even een PB'tje naar mij met je naam, en een klein verhaaltje wat je betrekking tot in de horeca is! :) Graag voor maandag 4 juli 12:00!

Nav van dit berichtje dacht ik, aangezien ik dus niks met horeca oid heb, is het niet echt een topic waarin ik mee zou kletsen dustja dan zou ik ook niet even een keer reageren als ik iets vreemds mee maak in de horeca ofzo, dan voel ik me zo'n inbreker :+
Ik vind het wel leuk om al die ervaringen en zo te lezen maar in een HK praat je toch over meer dan alleen het topiconderwerp maar ook over privé dingen? Dusja, dan zou 't imo wel verschil maken als 't topic veranderde in een HK.

Maargoed, ik vind 't verder niet erg ofzo hoor, ik wilde alleen even weten of dit topic dan ook nog doorgaat. ;)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:51

:x vandaag ging ik ergens lunchen. Twas vrij druk, dus ik vroeg of er nog een tafeltje vrij was, dat ik wat wou komen eten.
Er was 1 tafeltje, een 4 persoons tafeltje, vrij. Deze werd mij gewezen en ik kon daar gaan zitten. PRIMA!
Tot de andere serveerster kwam. Die vroeg "waar mijn gezelschap bleef", en "dat ik niet moest denken dat ik zomaar in mn eentje aan die tafel kon gaan zitten als het druk was".
Dat haar collega had gezegd dat ik daar kon gaan zitten had zij niks mee te maken :n

Beetje jammer je kan daar heerlijk lunchen, maar mij zie je er niet meer als die griet er is.
ik ben weg gegaan zonder te eten/drinken.
Buren van een stukje verderop wouden de lunchroom in gaan toen ik weg liep. Heb het ze afgeraden, waarna ze zijn doorgelopen en ergens anders wat hebben gegeten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:52

Achso... nee, dat hoeft van mij ook niet. Zeker niet met "via pb aanmelden met kort je betrekking tot de horeca"... dat mag een apart topic worden dan, voor mensen die in de horeca werken. Daar zul je mij ook niet vinden.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 22:54

Dat lijkt me echt vreselijk, slaat nergens op.

Over het HK, het idee was van mijn kant uit juist dat daar de serveersters eventuele frustraties en ervaringen konden delen zodat het hier juist goed on-topic kon blijven.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:57

Ik vind de ervaringen en frustraties juist wel fijn om te lezen, ook vanuit de kant van het personeel. Denk dat je daar als gast wel wat van kan leren en dan wat begrip kan opbrengen.

Wij hebben vanavond gegeten in ons 'stam-restaurant' en als altijd voelde ik me weer enorm thuis. Maar toch zijn me n.a.v. dit topic wel wat dingen opgevallen zoals het serveren voor iemand langs (het was heel krap achter ons hoor) maar zonder te vragen. Nou hebben we daar bij dit restaurant geen problemen mee maar je gaat er wel meer op letten nu :)
Overigens heerlijk gegeten en super service!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 22:59

Ik denk ook dat dat ook heel fijn is, maar omdat we net al enorm off-topic gingen leek het me wel een idee om het te splitsen. Al is off en ontopic hier moeilijk te splitsen.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:34

Waar ik als 'serveerster' mij ook altijd aan irriteer is als mensen zien dat gasten aan een tafel de rekening hebben ze recht voor de tafel gaan staan kijken tot ze weggaan.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:44

Een HK-topic lijkt me wel leuk maar ik denk dat off- en ontopic idd veel met elkaar te maken kunnen hebben. :j

Ik ben het eens met Polly: ook voor de mensen die niet in de bediening werken is het misschien fijn/leuk om te lezen hoe 'de andere kant' dan is! :)

Dit weekend in het restaurant heb ik geen frustraties of iets dergelijks meegemaakt, heb lekker gewerkt. :)

Las overigens een vraag over de fooi: Bij ons wordt de fooi over het aantal uren per persoon verdeeld. Gezien sommigen meer werken dan anderen. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 23:48

HK topic is sowieso leuk :)

Maar laten we hier het bij de fustraties houden en niet bij een RTL programma :=

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 00:03

Besloten HK topics mogen trouwens ook niet.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 02:42

Weer een ergernis van de afgelopen week.

Een gast die wist te vertellen dat er iets miste in een gerecht, terwijl het er wel doorheen zat.
Grappig, dat een gast het beter weet als diegene die het klaargemaakt heeft, de kok dus :+.

Diezelfde gast kreeg ook een klein aspergesoepje als amuse. De amuse's zijn bij ons bijna dagelijks anders.
Een mousse van groenten gemaakt, stukje vis of vlees waar iets mee gedaan is, of een soepje.
Deze gast vond het alleen niet kunnen dat hij nu al een aspergesoep kreeg, want in zijn menu zat ook al een soep. (kreeften bisque).
Ja wat dan, als hij een stukje vis had gehad was het niet goed, want zijn voorgerecht was ook vis. En als hij een stukje vlees had gehad was het zeker ook niet goed, want er zat ook al vlees in zijn menu. :?

Over TV programma's gesproken. Dat Herrie XXL is ook verschrikkelijk.
Ongelofelijk wat mensen daar ook voor capriolen uithalen :=.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 06:59

Dit topic blijft sowieso bestaan voor de 'niet horeca' onder ons en mensen met gewoon 'verschrikkelijke' horror verhalen uit het vak. Natuurlijk mogen mensen uit de 'niet horeca' ook in het HK topic, mensen die er bijvoorbeeld in gewerkt hebben, of erin willen gaan werken oid :)

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:16

@ Marjon... Vervelend is dat zeg ! Sommige mensen worden ook door het bekijken van programma's zoals herrie XXL of Wie is de chef of Topchef.. Geef het beestje een naam.. irritant vervelend omdat ze ineens denken er verstand van te hebben ! Merken jullie dat op jullie werk?

Zeuren om het zeuren....

Ik had trouwens een keer iemand die morste zelf wat olie van een olijf op zijn overhemd.
En hij maakte daar eigenlijk mijn probleem van. Op dat moment wist ik niet zo goed wat ik moest doen dus maar even in overleg gegaan met de eigenaar.. De Man in kwestie wilde dat wij de stomerij betaalde, maar dat hebben we uiteindelijk geweigerd omdat wij niet garand kunnen staan als de gast zelf knoeit. Als het nou mijn schuld was geweest dat hij had gemorst,.. maar nee dit sloeg alles... heb hem uiteindelijk ( we konden redelijk goed met elkaar en was ook vaste gast etc..) een extra servet gegeven met een knipoog....Wat vinden jullie goed opgelost?
( De man was overigens reeel en begreep het ook ! )

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 08:47

Dat dat goed is opgelost :j

Olijven worden nu eenmaal in olijfolie geserveerd. Mors je, dan, is dat sneu voor die man zijn hemd maar z'n eigen schuld.
Het was inderdaad anders geweest was er olie van't schaaltje gedrupt toen je't uitserveerde.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 09:21

Ik vind het sowieso lastig om conflicten op te lossen als ik het niet met de gast eens ben. Dat komt echt zelden voor gelukkig.
Ik heb wel eens iets aparts gehad. In onze bittergarnituur serveerden wij zelden tot nooit vlammetjes. Toen waren er mensen die speciaal naar vlammetjes vroegen en gaf ik aan dat wij die zelden tot nooit hebben. Hadden ze nog een bittergarnituur besteld bij mijn collega, daar zaten toen speciaal voor hun jawel vlammetjes in. Roepen ze mij: Hallo, zie je wat dit zijn? Jawel vlammetjes he. Dus niet zeggen dat ze er niet zijn he.
Dan heb ik al totaal geen zin meer om iets te zeggen..