Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Ooit een gevangenen geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 20:33

Uhu, er bestaan hier niet voor niets jeugdgevangenissen... En tbs, dat soort dingen.
Maar zij heeft ook gewoon geen schuld, alleen betrokkenheid. Zo onrechtvaardig :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:48

Kaartje gestuurd vanaf het strand vandaag :)

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:12

Ik heb lang nagedacht en getwijfeld maar besloten om een brief te gaan schrijven. Ben al regelmatig aan het zoeken naar iemand maar vind het zo moeilijk.
Waar kijken jullie voornamelijk naar?
Gaan jullie op geslacht of op de daad uit?
Of totaal iets anders?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 23:20

Uhmm ik zoek ten eerste naar iemand van rond mijn leeftijd, en ook moet je aanvinken dat diegen overseas moet willen gaan anders schiet je nog weinig op :) ik google de personen wel eerst, als ze hun kindje in koelen bloede hebben vermoord dan mag iemand anders daarmee schrijven :o er stond ook iemand op die 5 jaar moet voor bezit van wiet. Ja sorry hoor, dat vind ik zo raar :o

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:24

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:45

Ik heb nog niets terug gekregen van mijn inmate. Heb hem vanaf La Palma ook nog een kaartje gestuurd, verwacht binnenkort wel weer iets te krijgen. :D
Mijne zit voor het smokkelen van marihuana, krijg je gewoon 11 jaar voor daar :(:)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:47

Leuk Nant, een kaartje vanaf La Palma! Kan ie vast waarderen! Ik heb net ook weer een korte brief geschreven. Had haar beloofd nog eens foto's van het strand te sturen, en nu was ik daar geweest,dus daar dan gelijk maar even wat over vertellen!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 01:26

Leuk zeg allemaal kaartjes vanaf het buitenland sturen!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:53

Ik heb nog steeds niets gehoord, van beide niet... we zijn bijna 2 mnd verder, dus ik denk dat er ook niets meer gaat komen.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 10:00

Ik zou nog even hoop houden,volgens mij gaat het in sommige staten niet zo snel. De laatste brief die ik kreeg was begin april, en dat was een reactie op een brief die ik begin februari stuurde.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:56

Oef, dat is wel erg veel tijd idd. Maar op zich, je hoeft natuurlijk niet onder je brievenbus gaan zitten wachten :) als er een antwoord komt merk je dat vanzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:57

Vriendinnen van mij hebben al vaker met een gevangene geschreven en het idee sprak me altijd al wel aan.
Ook erg goed om je Engels te oefenen.

Heb dus net maar een e-mail gestuurd.
Ben benieuwd of ik een reactie ga krijgen :D

Kreeg net al wel een keurige mail dat mijn brief ontvangen is en dat hij maandag aan de inmate gegeven wordt.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:00

Leuk Anc! :) Wat voor persoon heb je geschreven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:05

Een man, zit vast tot 2024 voor robbery.
Zijn verhaaltje sprak me het meeste aan en ik heb heel wat verhaaltjes gelezen :')

Heb gewoon heel eerlijk over mezelf verteld, wat mijn interesses zijn, klein beetje over mijn prive leven en dat ik hoop dat hij terug schrijft, maar mocht mijn verhaal hem niet aanspreken dat dat ook prima is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:12

Ik heb hier een nieuwe brief klaarliggen voor Valeria Vincent. Een vrouw die vastzit voor dealen, beetje raar verhaal, maar als ze buiten is wil ze een kapsalon openen :D superleuk

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:43

Magrathea schreef:
Oef, dat is wel erg veel tijd idd. Maar op zich, je hoeft natuurlijk niet onder je brievenbus gaan zitten wachten :) als er een antwoord komt merk je dat vanzelf.

Oh... dus ik kan weg hier van de deurmat? :')

Hahaha, dit topic staat in mijn berichten en steeds als ik het zie denk ik 'oh ja!', maar nee :P
Begin oktober heb ik ook een brief gestuurd en daar heb ik ook nooit reactie op gekregen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:45

En ja, ik heb mijn adres erin gezet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:48

Jeetje, dat is wel heel lang geleden...

Wat is de normale tijd voor je een reactie kan verwachten?
Neem aan dat je dan toch al gauw een maand verder bent?

Ik heb geen brief gestuurd, maar een e-mail. Deze wordt dan geprint en aan de inmate gegeven.
Heb dus in ieder geval het eerste stukje post vertraging al niet.

Ben alleen wel heel benieuwd of ik een brief of een e-mail terug ga krijgen (als ik iets terug krijg) aangezien hij natuurlijk geen toegang tot internet heeft.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:22

Anc, je krijgt waarschijnlijk gewoon een brief :) Bij mij doen brieven er ongeveer 3 weken (soms langer) over om aan te komen,en dan moet er nog weer eentje deze kant opkomen. Duurt best lang allemaal.

Daarom heb ik toch maar besloten met nog een inmate te gaan schrijven, en wel degene die Margarathea mij ge-pb't heeft :D Vrouw van 25 die vastzit voor het knoeien met bewijzen.. Zal de brief vanmiddag gelijk maar even posten!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:28

Twee brieven in mijn brievenbus! :D
Mijn penvriendin uit Texas had geen geld voor postzegels :)* vandaar dat het zo lang duurde. Ze dacht dat ik boos was, maar welker ben allang blij dat ze niet ziek was ofzo.
Ze is echt onwijs aardig. Ze vertelde me hoe blij ze is met de nieuwe vriendin van haar ex-man, omdat zij zo goed voor haar zoontje zorgt. Veel mensen zouden daar een voorbeeld aan mogen nemen.

En mijn andere penpal vraagt of ik op klompen loop. Volgens mij meent hij het nog serieus ook. Wat een sukkel _O-

@mavelle, leuk! Mss kan je ooit es paardrijfoto's sturen.
Ik begreep trouwens dat in haar unit een bewaker best naar van een paard is gevallen tijdens de dienst. Mijn inmate vond dat best naar, aangezien dat juist een van de aardige bewakers was. Die zit in dezelfde unit als die andere vrouw (lekker vaag maar je snapt het wel hoop ik xD)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:37

Magrathea schreef:
Ze is echt onwijs aardig. Ze vertelde me hoe blij ze is met de nieuwe vriendin van haar ex-man, omdat zij zo goed voor haar zoontje zorgt.

Ah gosh... mijn hart breekt :o Waarvoor zit zij? Moet ze nog lang?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 15:22

Magrathea schreef:
Ze is echt onwijs aardig. Ze vertelde me hoe blij ze is met de nieuwe vriendin van haar ex-man, omdat zij zo goed voor haar zoontje zorgt.

Wow, daar kunnen sommige mensen zeker een voorbeeld aan nemen!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:38

Ik geloof dat ik het al eens verteld had... Maar ik zit op mobiel, beetje onhandig, dus die houden jullie van me tegoed :+

De twee brieven zijn weer de deur uit. Voor die jongen heb ik er deze keer een artikeltje over de ontsnapping van Bokito in 2007 bij gedaan :+ ik denk dat ie met name zal kunnen lachen om hey deel van die vrouw, die ervan overtuigd was dat ze een vriendschap met hem ontwikkelde :=

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 14:10

Citaat:
[/quote]

Ben ik ook benieuwd naar!! ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:15

Quellian schreef:
Magrathea schreef:

Tralala mogelijkheid :)

Okee wat het dus is, is dat zij een jong baby'tje had, en nog een twee jarige. Man buiten beeld, vrouw tegen een zenuwinzinking aan. Aangeklopt bij hulpinstanties maar daar werd haar de deur geweest omdat ze niet arm genoeg was ofzoiets.
Op een ochtend wilde het baby'tje niet stil worden, bleef maar huilen. In een waas van frustratie schudt ze de baby door elkaar. Baby bewusteloos (shaken baby syndrom), moeders denkt 'onee', gooit beide kids in de auto en crosst naar het ziekenhuis. In eerste instantie zegt ze daar dat hij gevallen is. Op aandringen van de arts komt het echte verhaal eruit. 2 dagen (!!) later overlijdt de baby. Moeder wordt gelijk maar doorgestuurd naar de politie. Ze krijgt een advocaat van de staat die in feite 3x niks is.

Resultaat: schuldig bevonden aan doodslag, 25 jaar cel. :n

Begrijp me niet verkeerd, ik vind absoluut dat mensen die misdaden begaan bestraft moeten worden. Maar dan wel de straf die ze verdienen. Vergelijkbare zaken in de rest van de wereld krijgen 10 jaar max. Hier had ze TBS gehad denk ik. Soms zelfs vrijspraak omdat de ouder in kwestie al genoeg gestraft is door het verlies van het kind.
25 jaar krijg je ook als je iemand met kwade opzet hebt vermoord :n Amerikaanse kromheid ten top....