Waar je heel laat pas achter kwam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:44

mijn paard is er pas sinds kort achter dat ze niet bang hoeft te zijn voor een zadelbontje.. het duurde even voor ze stopte met snurken en zich bedacht dat het geen echt schaap was :')

(ook al maakte baas er domme geluidjes bij toen ze er aan mocht snuffelen haaaahahahahaha)

Het heeft haar wel over haar schapenfobie geholpen.. :P

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:46

JuliaMaria schreef:
Ik kwam er twee weken geleden achter waar die tegelrijen met textuur voor zijn op het station en op sommige stoepen. Maar die zijn voor slechtzienden/blinden. :+

Dat wist ik ook niet!
En ik maar grommen als ik er weer eens met 'n hak half op ga staan en bijna omzwik. _O-

horses1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:47

@WhysoWhite BP staat toch voor British Petroleum en niet voor benzine pomp hoor, volgens mij ben je voor de gek gehouden (of bedoelde je het anders)? :P

xxx

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:51

Ik heb tot mn 22ste gedacht dat het kroekkoek was ipv kroepoek :o

Miracle_

Re: Waar je heel laat pas achter kwam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:52

Ik heb tot een paar jaar terug gedacht dat het meLicijnen was, ipv medicijnen... :')

Ghostattack

Sleeper schreef:

Haha, dat zei ik vroeger ook! :')

Fenrir

Miracle_ schreef:
Ik heb tot een paar jaar terug gedacht dat het meLicijnen was, ipv medicijnen... :')

:')

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:53

Wow dat van horeca wist ik ook niet! en ik werk ook af en toe in de horeca hahaha!

ik kwam er laatst achter dat mijn oom homo is (ontkenningsfase)
en dat mn moeder voordat ze men vader kende met iemand anders getrouwd geweest is! ook ontkenningsfase!
hahaha

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:58

S_en_Z schreef:
Dat ze op zeggen omdat er vroeger water was snap ik nog steeds niet... aangezien heel NL vroeger gewoon zee was en opgebouwd is met zand om land te creeeren :')

Nou niet heel Nederland hoor. Ligt genoeg boven de zeespiegel ;)

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:00

opisop_shop schreef:
oh ik bedenk met wel dat ik als kind op tv niets snapte van de zin bij bierreclame enzo;
"Geniet, maar drink met mate"
Ik wist niet hoe ik mate uit moest spreken (maaate, mateee??) en wat het betekende :P

Ik dacht altijd dat ze met mateN bedoelde. Vrienden dus :')
Dacht dat een dyslect die reclame had gemaakt _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:03

Ik ben er pas achtergekomen dat Groot Brittannië een eiland is :')
En dat ze met down under eigenlijk Australië bedoelen i.p.v...
iets anders :+
Laatst bijgewerkt door Kaus op 15-01-12 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:04

Citaat:
Mijn buren heten "Kok" van hun achternaam, en laten we nou net Dick en Willemien (Afgekort tot Willy) heten.

Laten mijn lieve oude buren nou net vaak door Amerika reizen. :=

Hi, we are Dick and Willy Kok :+

Haha, ik snapte dit zelfs niet }:0
Dus ik heb alle 3 de woorden even vertaald, nou je kunt me echt oprapen !!! haha geniaal !
Die arme arme mensen :') _/-\o_

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:05

Ik ben er vorige week achter dat het 'fileparkeren' wat ik binnenkort zou leren bij rijles iets anders was dan 'in een file op de snelweg rijden ' :')

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:06

Bij het eendjes vangen op de kermis: pas twee jaar geleden ontdekt dat het de prijs die je betaalt, bepaalt uit welke rij je een speelgoedje mag kiezen en niet de som van de nummers die onderaan op de eendjes staan geschreven :o .

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:06

Sleeper schreef:

Huh echt?
Is het niet andersom :+

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:07

Kaus schreef:
Sleeper schreef:

Huh echt?
Is het niet andersom :+

Volgens mij is het inderdaad andersom :j

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:09

:') Nee het is echt kroepoek

Edit: gelukkig zijn jullie een stuk jonger dan ik toen ik tot die ontdekking kwam :')
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 15-01-12 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:11

patatkraam schreef:
12sterre34 schreef:
Ik kom op dreef dames :P

Ik kwam er pas een paar maanden geleden achter dat dat gele op je hand geen plas is van het lieveheersbeestje maar BLOED :7

:oo
waar komt dat weg dan?

Heb even gegoogeld :D

Chemische afschrikking

Als je een lieveheersbeestje "pest" door zachtjes op hem te drukken dan produceert hij een gele vloeistof. Dit gedrag heet "reflexbloeden". De vloeistof (hemolymfe), die tevoorschijn komt bij het femoro-tibiale gewricht van de poten, heeft een kwalijk geurtje en smaakt erg bitter. Vogels die een lieveheersbeestje oppakken proeven dit bloed en laten hem dan soms snel vallen. Het rood met zwarte kleurpatroon is dan ook te beschouwen als een waarschuwing. Dit ziet men vaak bij insecten of andere dieren die hun giftigheid of vieze smaak adverteren door een felle kleur en wordt aposematische kleuring genoemd. De vieze smaak wordt veroorzaakt door een alkaloïde dat per lieveheersbeestje verschilt. Er is aangetoond dat deze vloeistof van het zevenstippelig lieveheersbeestje giftig is voor koolmeeskuikens. Die van het tweestippelig lieveheersbeestje niet. In België wordt aan kinderen vaak verteld dat het lieveheersbeestje 'gepist' (geplast) heeft wanneer het deze vloeistof achterlaat.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:11

Sleeper schreef:

Oh wacht bericht verkeerd gelezen...
:x

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:12

Afgelopen vakantie in Frankrijk heb ik nog dubbel gelegen om een meisje en haar vriend. Haar vriend had een digitale camera mee. (even voor het beeld: het was in 2010!). En dat meisje foto's nemen. Zei die vriend ineens: 'je kunt ook op het schermpje kijken in plaats van door de zoeker.' En dat meisje zo: ' :wow: Jeeetje er zit daar een schermpje! En kun je daar dan zo doorheen kijken? Whahaha, ik zie jou! Ik zie jou!'

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:13

Sleeper schreef:

Edit: gelukkig zijn jullie een stuk jonger dan ik toen ik tot die ontdekking kwam :')

_O-

Afbeelding

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:13

Ik dacht dat paraveterinairen veterinairen waren die parachute konden springen. :') Dat kwam doordat ik ook dacht dat paramilitairen ook militairen waren die parachute sprongen.

Ben heel hard uitgelachen toen ik daar achter kwam: Denk je soms ook dat paranormale mensen, normale mensen zijn die parachute springen? Afbeelding

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:15

Skygirl schreef:
Ben heel hard uitgelachen toen ik daar achter kwam: Denk je soms ook dat paranormale mensen, normale mensen zijn die parachute springen? Afbeelding

_/-\o_

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:17

Sheran schreef:
Afgelopen vakantie in Frankrijk heb ik nog dubbel gelegen om een meisje en haar vriend. Haar vriend had een digitale camera mee. (even voor het beeld: het was in 2010!). En dat meisje foto's nemen. Zei die vriend ineens: 'je kunt ook op het schermpje kijken in plaats van door de zoeker.' En dat meisje zo: ' :wow: Jeeetje er zit daar een schermpje! En kun je daar dan zo doorheen kijken? Whahaha, ik zie jou! Ik zie jou!'

Oh zoiets heb ik ook altijd, wel net wat anders; als ik een keer (en dat komt weinig voor) een digitale compact gebruik (die hebben vaak niet eens meer een zoeker) wil ik dus door de zoeker kijken... is 'ie er niet :') ziet er ook stom uit. Komt omdat ik spiegelreflexen en analoge camera's gewend ben.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:17

Ik werk bij een juwelier en hoor vaak mensen zeggen dat ze een ring zoeken met ''diamantjes''. Dan ga ik er vanuit dat ze geen echte diamant bedoelen maar zirkonia (glassteentje dat in de meeste zilveren en soms ook in gouden sieraden zit.)

En misschien interessant om te weten dat diamant niet zo duur hoeft te zijn. Je hebt al een zilveren ring met diamantje vanaf een euro of 45,-. :j