Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:39

Ik vind het geen verkeerd bod, 50% van nieuwwaarde. Maar het is ook mijn smaak niet :D
Op de foto in je topic zie je duidelijk dat dekje gebruikt is, het is niet meer "als nieuw".

Everytime

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:53

Ik heb een advertentie er nu op staan, iemand is geintresseerd ben benieuwd. :')

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 22:57

oke nu wordt ik straks een rare op markt plaats.

ik had een bod gedaan en de verkoper is akoord gegaan.
nu heb ik een onverwachte DA rekening gekregen.
zie [BB] Onze lieve meid vergiftigd..
nu heb ik wel een spaar rekening maar betaal het liever van de gewone rekening zodat de spaarrekening voor een noodgeval als we echt even geen DA kunnen betalen, we toch een rekening achter de hand hebben.
al ik netjes een mail stuur zullen ze dan heel boos worden?

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:10

wat leuk om al die ervaringen te lezen :)

Ik heb nooit echt iets naars meegemaakt en ik kan het mij niet zo zeer goed meer herinneren
maar ik had een zoekertje gezet voor een lesgever dressuur.
Krijg ik mail en ik antwoord terug dat ik nog ff ging wachten en verder kijken.
Stuurt hij terug dat ik een verwend nest was en begon mij gelijk uit te schelden :S
Ik zei alleen dat ik nog even verder ging kijken voor andere kandidaten want ik had nog mails... --'

1 keer had ik er wel mijn gsm nummer bijgezet en er stond een foto van mij erop met een paard.
Belt een enge vent mij. Vraagt hij of ik alleen was en of ik niet in een aparte kamer wou gaan...
Direct afgelegd en nu zet ik nooit meer mijn nummer erbij!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:31

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:32

@Hanny, ik zou zeker een mailtje sturen! Vind dat zeker netjes! Grote kans dat zij dat ook vinden. Mocht dat niet het geval zijn, heb jij het in het ieder geval laten weten en (hoe banketstaaf dat ook klinkt) is dat een voordeel van marktplaats, want je zit nergens aan vast!
Ik heb al jaren spullen op marktplaats staan. Als je eens weet hoe vaak het voorgekomen is dat mensen nooit meer iets van zich laten horen of gewoon niet op komen dagen wanneer je hebt afgesproken..... Dan is een mailtje zeker netjes en moet je je daar ook echt niet schuldig over voelen!
Hoop dat het wel goed gaat komen met je kat??

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:33

Kentaro schreef:

Heb het topic net gelezen en dan lees je meteen dat de kat helaas is overleden :o

@Hanny, Sterkte met het verlies van je beessie en ik zou gewoon mailen en het verhaal eerlijk uitleggen, en dan hoop ik dat mensen begrip ervoor hebben ook al zullen ze misschien best balen :j

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:37

Kentaro schreef:
@Hanny, ik zou zeker een mailtje sturen! Vind dat zeker netjes! Grote kans dat zij dat ook vinden. Mocht dat niet het geval zijn, heb jij het in het ieder geval laten weten en (hoe banketstaaf dat ook klinkt) is dat een voordeel van marktplaats, want je zit nergens aan vast!
Ik heb al jaren spullen op marktplaats staan. Als je eens weet hoe vaak het voorgekomen is dat mensen nooit meer iets van zich laten horen of gewoon niet op komen dagen wanneer je hebt afgesproken..... Dan is een mailtje zeker netjes en moet je je daar ook echt niet schuldig over voelen!

helaas heeft onze lieve meid het niet gered.
ga meteen een mailtje sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:39

Sterkte Hanny_Jelke, en ik zou inderdaad even een mail sturen. Lijkt me dat ze met zo'n situatie wel rekening zullen houden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:40

Ik had dat topic dus niet gelezen.... :o
Gecondoleerd!! Wat ontzettend erg!!! heb er écht geen woorden voor.... -:(-
Zou zeker een mailtje sturen en me daar geen druk meer om maken! Heel erg veel sterkte met het verwerken van jouw verlies! Y;(

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:48

heb een mailtje verstuurd en het verhaal zo goed mogelijk uitgelegt.
er bij gezet dat ik hoop dat ze bergip hebben voor het feit dat ik nu eerst de DA wil betalen.
ik heb nu in ieder geval mij plicht gedaan.
vind het ook heel vervelend voor de koper als hij niks meer hoort.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:51

Ik had trouwens van de week ook nog een grapje met marktplaats. Heb de laatste spulletjes van mijn zaak ook op Marktplaats gezet om zo mensen die niet op Bokt zitten te bereiken. Zo ook de Kieffer singel. Krijg ik een bod van 10 euro, nou prima, daar mag hij dus voor weg. Dus ik metéén gemaild, dat dat akkoord is en of ze even via mijn site willen bestellen omdat iedereen dan meteen alle nodige info heeft. Komt er 5 minuten later een mailtje van Martplaats binnen dat het bod verwijderd is met als reden "toch te lang".

Hmpf...ik snáp het wel hoor, maar als je dat binnen 5 minuutjes kan weten, waarom kijk je het dan niet even na vóórdat je ergens op biedt? :=

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:00

IKbenEllen schreef:
Ik vind het geen verkeerd bod, 50% van nieuwwaarde. Maar het is ook mijn smaak niet :D
Op de foto in je topic zie je duidelijk dat dekje gebruikt is, het is niet meer "als nieuw".
Bod is verwijderd :s
Was ook heeel raar en lang mail adres

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:25

Ik heb wel eens gehad ( en dat was best eng)
Ik had mijn viool te koop staan, telefoonnummer erbij zodat ze bij interesse konden belln.
4 min later word ik gebeld door een man die wou hem wel voor de helft van de nieuwprijs kopen.
Ik natuurlijk akkoord gegaan en opeens begon hij hele rare vragen te stellen over mijn priveleven ed.
Dus ik hem netjes gevraagd of hij interesse in de viool had of in mij..
hij natuurlijk weer over de viool beginnen en later begon hij wel hele intieme vragen te stellen..
Dus ik netjes gezegd : meneer ik denk niet dat de koop wat gaat worden. N opgehangen.

Had de volgende dag mijn nummer uit de advertentie gehaald want hij bleef maar bellen.
Sindsdien staat mjn emailadres erin en dat is stukken fijner dan een nummer.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:31

ik heb een compleet bankstel er op staan heel netjes en zo goed als nieuw
voor alles samen ( 2 zits, 3 zits en stoel ) vraag ik 200 blijft een vrouw maar onder de 200 bieden dus ik al een paar keer gemailt waarop ze niet reageert, vanmiddag bood ze weer dus ik weer mailen of ze wel echt interesse had omdat ze niet op mijn mailtjes reageerde ( waarin ik uitleg dat ik er minimaal 200 voor wil hebben) Zegt ze ja weet ik wel maar ik wil 150 ervoor geven...

Pff hoevaak moet ik nog uitleggen dat ik er minimaal 200 voor wil??

vd week ook zitten wachten op iemand die zou komen kijken, Ze had me wel 10x gemailt over bankstel dus ik dacht serieus interesse maar heb voor niks zitten wachten '' zucht ''

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 02:01

Dat schiet niet op Sandra, hoop geduld hebben en er is vast iemand die er dan 200 voor wil geven :j

Mijn bank een stoelen hebben er bijna 3 maanden opgestaan en kreeg ik steeds lage biedingen op en toch heb ik hem afgelopen zaterdag voor een goed bod verkocht

Aanbod van banken op marktplaats is ook wel erg groot

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 02:05

:) nee he, maar het staat me niet in de weg dus, het is minstens nog wel 200 euro waard vind ik dan zelf.
maar zo irritant als die vrouw maar blijft bieden zo haha.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 02:08

Ik had laatst ook een prachtige. Had de uitlaat van mijn auto te koop staan en uiteindelijk kreeg ik een reactie. Nou ze wilden hem wel komen halen, dus vlug vlug een afspraak gemaakt, want het had nogal haast. Komen ze hem ophalen, past het ding niet onder de auto waar ie onder moet komen. Ik had toch duidelijk in de advertentie gezet dat ie onder een cabrio vandaan kwam, dus niet zomaar een auto. Die mensen hadden dus serieus 200 km voor niks gereden.. Wel sneu, maar dan moet je maar beter lezen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 02:10

kruimellover en wat zeiden ze??

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 02:25

Je hebt ook altijd van die bieders waar geen hol van klopt. Dat was voor mijn dekje volgens mij ook. Ontzettend lang ingewikkeld raar mailadres en rare naam: moeder...van...2...meiden

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:35

ik had weer een bod gekregen, geef ik aan vna kom maar halen, opsturen kost 6.75 euro extra. Nooit meer wat van gehoord.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:42

Auto op internet te koop staan (geen MP maar het prikbord van zeelandnet.nl, zelfde idee).
Bieden vanaf 4000 euro, krijg ik een mailtje:

'voor 2850 kom ik hem morgen halen!'

:+

Tuurlijk joh, is goed, nee joh doe maar gewoon 2850... weet eigenlijk ook niet waarom ik 4000 erop heb gezet :') |o

En dan ook verder niks geen 'hallo' of afsluiting, nee alleen dat ene zinnetje.

Rare mensen...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 09:56

Moet je terug sturen: Is prima, maar dan houd ik de banden, de moter, de uitlaat en de stoelen. De rest kunt u voor dat bedrag op komen halen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:02

_O- Ja inderdaad haha!

Mijn vriend zei al: stuur maar terug dat ze er voor 3500 euro naar mag komen kijken :Y)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:06

Dat is ook een goede ja! :P