Winter 2011/2012 extreem koud en veel sneeuw?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:13

Zo blij met deze winter,als ik zie wat we vorig jaar en het jaar daarvoor al voor ellende achter de rug hadden en snakte om eindelijk een plukje groen te zien,en je auto en voordeur bijna dagelijks vrij moest maken en hoeveel uur ik sneeuw geschoven had voor de stallen en zout strooien,heerlijk relaxt dit,degene die graag sneeuw willen gaan maar lekker op wintersportvakantie is mijn idee! :D

Agossie

Re: Winter 2011/2012 extreem koud en veel sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:19

Ja, dan moet je dat wel kunnen betalen.

Bovendien is wintersport maar een weekje en van mij mag het echt van November tot en met half April sneeuw en ijs zijn!

Een heleboel roepen dan dat dat niet Nederlands is, maar geloof mij... het is héél Nederlandsch! De Koek en Zopie zijn er niet voor niets.

Maar... voor de liefhebbers, vanaf 4 february gaat het sneeuwen en vriezen! :j
Zo lekker in de sneeuw en de kou rijden en wandelen... "stoom" uit de neus, lekker fris! Heerlijk! Ik kan niet wachten!!
Met de auto door de sneeuw rijden vind ik dus ook echt leuk! Laat maar komen!!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:30

Zwerte schreef:
Tinkels schreef:
Ik vindt dit weer heerlijk!
Lekker doortrainen.... met die sneeuw zooi is het onmogelijk en ook de wedstrijden gaan lekker door! Wat willen we nog meer!!!
Dit is helemaal top!

Ik kan door alle nattigheid juist bijna niks qua training.... In sneeuw en jet bevroren grond kan ik juist veel meer... Vind het best vreemd dat ik als enige hier last van schijn te hebben?

Mijn bak is ook nat, maar doordat er geen sneeuw of andere gladheid is, kan ik wel iedere dag naar de binnenbak met de trailer...

En dat is onmogelijk met sneeuw. Als er een meter sneeuw ligt is trainen ook niet meer te doen... dus dat begrijp ik ook niet... ja of je moet een stap buitenritje willen maken ofzo.. dan is het anders.

Maar voor mij is dit ideaal.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:35

Agossie schreef:
Zo lekker in de sneeuw en de kou rijden en wandelen... "stoom" uit de neus, lekker fris! Heerlijk! Ik kan niet wachten!!

goed nieuws voor diegenen die er niet van houden!! Net op de 14daagse van buienradar gekeken... geen sneeuw te bekennen... alleen maandag 1 mm... (dat kunnen we aan) *\o/*

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:36

Tinkels, wordt er dan niet gestrooid? Je zou zeggen dat als de sneeuw er al een paar dagen ligt, de grotere wegen over het algemeen mooi droog zijn.

Een meter sneeuw is zo plat gereden en dan kun je, helemaal met speciaal beslag, gewoon rijden. (is mijn ervaring)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:39

Tinkels schreef:
Agossie schreef:

goed nieuws voor diegenen die er niet van houden!! Net op de 14daagse van buienradar gekeken... geen sneeuw te bekennen... alleen maandag 1 mm... (dat kunnen we aan) *\o/*

Heel slecht nieuws... HEEL slecht nieuws...

Overigens... het is al het hele seizoen van dat grauwe kötweer waar jullie zo van houden, mogen wij dan alsjeblieft ook een weekje of twee het weer waar wíj zo van genieten??

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:39

Tinkels, ik doe gewoon alles in de sneeuw hoor. Wij crossen (letterlijk en figuurlijk) gewoon het bos door hoor, zou niet weten waarom niet als er een vers pak sneeuw ligt.

Volgens mij krijgen we nog wel een klein wintertje :D!!!

Autorijden in de sneeuw is leuheuk!!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 14:41

Sees schreef:
Tinkels, ik doe gewoon alles in de sneeuw hoor. Wij crossen (letterlijk en figuurlijk) gewoon het bos door hoor, zou niet weten waarom niet als er een vers pak sneeuw ligt.

Volgens mij krijgen we nog wel een klein wintertje :D!!!

Autorijden in de sneeuw is leuheuk!!

*\o/* *\o/* *\o/*

Ha!! Ik ben niet alleen!!!!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:09

Nou idd agossie januari is bijna voorbij
Nog geen sneeuw of kou gehad
Mag van mij nu ook wel komen hoor

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:59

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:00

*zucht* kan het paardje eindelijk na blessure weer naar buiten komt er vorst, bak bevroren dus en moet ze weer binnen blijven :(:) gelukkig hebben we 2 binnenbakken en kan ze er wel uit.

Een beetje vorst is wel oké, gaan die insecten ook even dood, een beetje sneeuw is ook nog leuk, maar dan moet het met 2 dagen wel weer weg zijn.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:03

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:07

"beetje" vorst is voor mij meer dan een maand -6 's nachts en maximaal -1 overdag.

Sneeuw mag de hele winter, minimaal 1 à 2 keer per week een nieuw pak van ongeveer een cm of 50 (meer mag!!) en dat moet natuurlijk wèl weken, nee, maanden blijven liggen!! :j

marjolein_el schreef:
ashley1 schreef:

geloof er niks van! :Y)

Het is niet alleen de telegraaf. Er komt sneeuw en ijs en de piek is in de week van 4 t/m 12 februari. :j

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:15

Ik vind de sneeuw ook wel iets hebben. Ik roep al weken dat het moet gaan sneeuwen! Ik heb niet voor niks goede snowboots gekocht :') Had van vorig jaar mijn lesje wel geleerd. Toen liep ik ook te k*tten met mijn scooter in de sneeuw, nu kan ik met de auto en dan vriest het niet eens... :')

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:35

Zwerte schreef:
Ik kan door alle nattigheid juist bijna niks qua training.... In sneeuw en jet bevroren grond kan ik juist veel meer... Vind het best vreemd dat ik als enige hier last van schijn te hebben?

Nee hoor, ik merk het goed op het moment. Zo'n beetje 3/4 van me klanten heb ik sinds half december niet meer gezien. Die kunnen niet meer rijden, verzopen buitenbakken enzo.
Met vorst gaat dat meestal veel stabieler door.

Overigens voorspelt buienradar maar 2 a 3 graden vorst... Ik weet nog niet wie ik geloof.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:40

Afbeelding

Dit geeft aan dat het nog alle kanten op kan... Beetje vorst is wel haast zeker.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 18:44

van mij hoeft het niet. Die sneeuw, nu kan ik tenminste blijven rijde,wij hebben alleen een buitenbak.
Als er sneeuw ligt is het klaar. Ik ga niet tobben in de sneeuw met het risico dat mijn paard zich blesseerd.
Plus dat je evt kuilen en ijs onder het sneeuw niet ziet. Nee mij te gevaarlijk.
Sneeuw en autorijden, nee dank je, heb er zelf geen last van,maar kan er dan vanuit gaan dat ik 2 uur langer bezig ben om op mijn werk te komen en weer thuis.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:16

Ten eerste de Telegraaf is een sensatiekrant en ten tweede de voorspellingen op buienradar en het nieuws voorspellen alleen wat dagen vorst tot maximaal een aantal dagen -10 dan lijkt het me niet zo slim om tegen mensen te gaan verkondigen dat ze van het weekend al de plassen op kunnen met de schaatsen!

Geloof het niet hoor,nee misschien dat we ergens een paar centimeter krijgen maar dat is gelukkig zo weer weg,droge vorst mag wel komen van me,schaatsen is altijd leuk!

Het was vandaag weer heerlijk om te rijden,heb zelfs mijn paard gedeeltelijk wat kunnen wassen vanmiddag!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 21:33

Gedverdegetver.....dan hebben we dus volgende week weer bevroren drinkbakken en kunnen we weer met emmertjes water lopen...paarden die geen koud water lusten....bevroren bodem....sneeuw.....SNEEUW!?????

Hoop van niet, of het moet maar voor 2 dagen zijn. :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:56

Sneeuw wil ik ook niet, heb al genoeg wateroverschot voor een jaar. Die vorst wil ik wel, want dan vriest het nl mooi droog en de platen ijs op de tig duizend plasjes kan ik dan weghalen. Zolang het vloeibaar is krijg ik dat water niet weg. Net na vorige vorst ook alles mooi droog en na 1e dag regen nog droger! (Hoe gek dat ook mag klinken, maar had ik vorig jaar na de sneeuw ook.) Daarna -:(- weer nat.

Doe mij maar 3 maanden sneeuw en vorst, wegen zijn vrij snel goed begaanbaar en sneeuw is mooi bedje voor de pony's. Het gesjouw met water en koude handen overleef ik stukken beter dan modder, regenwater scheppen/drijven (katten drijven is makkelijker) en droge plekken zoeken/maken.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:58

Sneeuw sneeuw sneeuw sneeuw sneeuw sneeuw!!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* <3

héél véél sneeeeeeeuw!!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* :brr: <3

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:06

Agossie schreef:
Sneeuw sneeuw sneeuw sneeuw sneeuw sneeuw!!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* <3

héél véél sneeeeeeeuw!!!!!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* :brr: <3

:j :j :j :j :j
Inhalen van de afgelopen 3 maanden dus doe maar een cm of 80

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:12

DDDMakkink schreef:
:j :j :j :j :j
Inhalen van de afgelopen 3 maanden dus doe maar een cm of 80

Per dag!!!
Nee, okay, laten we wel redelijk wezen... Per 2 dagen!!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:18

Oh wou eigenlijk zeggen per uur
Kunnen we iglo's maken haha
80 cm is prima maar dan wel continu
Dus als het aangestampt is weer nieuw laagje er over
Lekker dat krakende sneeuw onder je voeten
En tekeningen maken in de sneeuw en foto's
Oh heb er in in :#

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 23:23

Oh, ik ook!! Gewoon lopen en de sneeuw onder je schoenen horen kraken... Ga de hond van mijn ouders wel even lenen voor een lange wandeling met camera!!!